Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bullethell/Shoot 'em ups


Citerar metalknuckels:
Citerar Al Za3eem:
Länka gärna till era spel så man får testa.

Nope ;)
Men du missar inte alltför mycket, tro mig.

Ditt spel hade för i övrigt väldigt skrämmande menyer. Såg väldigt proffsigt ut, dessutom.


Man tackar. Du får gärna berätta vad du tycker om gameplayet också.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Har som sagt inte testat ännu, men jag ska göra det när skolarbetet börjar avta lite. Återkommer. =)
  • 0
  • NuYu
  • NuYu
Mushihimesama Futari Ver 1.5 har spelats under dagen, och imponerar stort. Djupt nyanserat spelsystem, underbar musik och skottmönster som får det att vattnas i munnen. Sex omspelningar är ett faktum, och fler blir det. Imorgon.
Vad är man om man inte är människa då? Man är ett monster, det är enklast så
  • 0
Så NuYu, är du färdig med spelet nu eller har du mer du vill göra? Något mål?

Citerar Al Za3eem:
Psychomotor the Stigmatator (250 mb)

Spelade nu och är imponerad. Blir nästan lite avundsjuk, är det så där proffsiga spel man få göra på The Game Assembly? Framför allt snyggt, men också varierande och utmanande på ett bra sätt. Allt var inte perfekt (checkpoint-systemet kändes extremt random.), men som sagt, imponerande. Sparar det.
Får man fråga hur stort ert team var?
  • 0
  • NuYu
  • NuYu
Palla mål i det spelet, jag är så sämst på det ändå. Men ska dra ned Black Label när jag får tid och pengar, sedan blir det nog att återkomma till 1.5-versionen när jag får lust. Tills vidare känner jag mig dock relativt färdig. Plockat 33 achivements, om det nu säger något. Det är typ hyffsat.
Vad är man om man inte är människa då? Man är ett monster, det är enklast så
  • 0
Citerar metalknuckels:
Så NuYu, är du färdig med spelet nu eller har du mer du vill göra? Något mål?

Citerar Al Za3eem:
Psychomotor the Stigmatator (250 mb)

Spelade nu och är imponerad. Blir nästan lite avundsjuk, är det så där proffsiga spel man få göra på The Game Assembly? Framför allt snyggt, men också varierande och utmanande på ett bra sätt. Allt var inte perfekt (checkpoint-systemet kändes extremt random.), men som sagt, imponerande. Sparar det.
Får man fråga hur stort ert team var?


Lite sen med svaret sorry, men iaf vi var 8 personer, 4 grafiker och 4 programmerare. Tid för projektet var 8 veckor halvtid. Det blir ännu högre krav pa spelen under andra skolaret da vi börjar göra 3D spel etc.

Haller helt klart med om checkpoint-systemet nagot som vi införde sista veckan da vi höll pa med testning och insag hur svart spelet var egentligen. Inte mycket tanke gick at var checkpointen skulle vara etc.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!