Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed III - Officiell tråd


Slutet av Revelations:
Spoiler poiler:Jag gillade slut uppdraget i Revelations, roligt att flyga runt med fallskärmen och sedan slå på the bad guy midair.

EDIT: Ops, kanske borde satt en spoiler tagg redan för början. Ledsen om jag spoilade det Rockstar, men att du inte har spelet det än är konstigt.
Mata mig?
  • 0
Citerar TheNiceDuck:
Jag gillade slut uppdraget i Revelations, roligt att flyga runt med fallskärmen och sedan slå på the bad guy midair.


Fan, jag som inte klarat Revelations än.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Citerar TheNiceDuck:
Jag gillade slut uppdraget i Revelations, roligt att flyga runt med fallskärmen och sedan slå på the bad guy midair.


Tyckte faktiskt att det var det sämsta momentet i hela spelet. Kändes bara överdrivet och töntigt. I övrigt var det ett fantastiskt spel.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Revival: Citera inte spoilers, hehe

Mitt var nog kanske uppdraget i Brotherhood Spoiler:när man skulle infiltrera Castello. Lyckas man göra det helt oupptäckt njuter man så himla mycket.
Kanske även i AC 2 när man skulle följa en kurir och sedan ta sig in i ett bevakat område och döda kuriren.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Sämsta uppdraget? Vad vill vi absolut ha bort?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Sämsta uppdraget? Vad vill vi absolut ha bort?


Tower defense från Revelations. Om det nu ens kan räknas som uppdrag?
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Vill egentligen bara ha mindre "kötta på soldater" och att stealth ska uppmuntras lite mer. Gör striderna så pass svåra (Dock inte frustrerande) att vi vill undvika dem helt enkelt.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Kan inte spela spelet längre har ingen cdläsare och deras uplay tillåter inte nerladdning av spelet
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Citerar gurage:
Vill egentligen bara ha mindre "kötta på soldater" och att stealth ska uppmuntras lite mer. Gör striderna så pass svåra (Dock inte frustrerande) att vi vill undvika dem helt enkelt.


Jag vill ha minst en stor strid där man kan röra sig fritt och lemlästa rödrocksröv.
Ni som sett Patrioten med Mel Gibson vet vad jag menar..
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Jag vill ha minst en stor strid där man kan röra sig fritt och lemlästa rödrocksröv.


Vore så jäkla grymt att vara mitt i ett stort fältslag och kötta runt och äga sönder allt och alla.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Jag vill ha minst en stor strid där man kan röra sig fritt och lemlästa rödrocksröv.
Ni som sett Patrioten med Mel Gibson vet vad jag menar..


Med tanke på att de skulle kunna få in 1000(?) pers i en scen så är det väl inte helt omöjligt. Trailerna som släppts gör det t.o.m. troligt att vi kommer få lemlästa rödrocksröv på ett stort slagfält om du frågar mig. Bara det inte blir för mycket.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Att kunna kapa lemmar osv vore ganska coolt också.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Tapto II:
Att kunna kapa lemmar osv vore ganska coolt också.

Jag vet inte.. Det känns inte riktigt som Assassin's Creed enligt mig.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Citerar Tapto II:Att kunna kapa lemmar osv vore ganska coolt också.
Jag vet inte.. Det känns inte riktigt som Assassin's Creed enligt mig.


Just därför vill jag ha sådana saker. De behöver fräscha upp serien rejält. Sedan AC II har det varit i stort sett likadant.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Att kappa lemmar är väl dock inte något som skulle göra spelet speciellt mycket bättre.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar Koffingbollen:
De behöver fräscha upp serien rejält. Sedan AC II har det varit i stort sett likadant.


+1

Citerar nilazz:
Att kappa lemmar är väl dock inte något som skulle göra spelet speciellt mycket bättre.


Nej, men det förnyar fortfarande lite. Som Koffingbollen säger så har AC varit nästan likadant sedan AC II nu.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Jag säger nej till att man ska kunna kapa lemmar. Visst, förnya Assassin's Creed. Men ta inte bort eller ändra det som gamla fans älskar. Förvandla inte serien till Gears of War. Snälla.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Koffingbollen:
Citerar gurage:
Citerar Tapto II:Att kunna kapa lemmar osv vore ganska coolt också.
Jag vet inte.. Det känns inte riktigt som Assassin's Creed enligt mig.


Just därför vill jag ha sådana saker. De behöver fräscha upp serien rejält. Sedan AC II har det varit i stort sett likadant.

Nja, skillnad på att fräscha upp och.. jag vet inte. Det känns bara inte rätt i ett AC-spel. Det hör till andra sorters spel. AC är ganska blodigt ändå med ganska brutala finishingsmoves. Att kapa av lemmar skulle nästan göra det löjligt känns det som.

Citerar Trombley:
Jag säger nej till att man ska kunna kapa lemmar. Visst, förnya Assassin's Creed. Men ta inte bort eller ändra det som gamla fans älskar. Förvandla inte serien till Gears of War. Snälla.

+1
Citerar Tapto II:
Nej, men det förnyar fortfarande lite. Som Koffingbollen säger så har AC varit nästan likadant sedan AC II nu.

Men om det inte förbättrar är det väl ingen idé att lägga till det även om det är nytt? Istället för potatismos varje dag får du.. typ isterband, bara för omväxlingens skull? Men isterband smakar ju äckligt! Ehm.. Jo bara för att det nytt behöver det inte vara bra och är det inte bra är det ingen mening att lägga till det.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Jo bara för att det nytt behöver det inte vara bra och är det inte bra är det ingen mening att lägga till det.


Se bara på vad som till en början var meningen att det skulle bli nästa Prince of Persia. Det blev för mycket nytt och för annorlunda gentemot de tidigare spelen, så de gjorde en helt ny spelserie. Visserligen visade det sig att det skulle bli den otroliga serien Assassin's Creed. Vad jag menar är att det finns risken att de gör serien till något annat snarare än att lägga till funktioner och förbättra de föregående spelen. Nu låter jag väl konservativ likt självaste påven, men jag kan försäkra er om att så är inte fallet.

Något jag gärna ser att de jobbar mer på är stealth-mekaniken. Assassin's Creed har, för mig, aldrig känts som ett "riktigt" lönnmördarspel. Utan snarare en actionhjälte som är i princip ostoppbar.

Tillagt 2012-05-28 22:05:
Citerar Koffingbollen:
Sedan AC II har det varit i stort sett likadant.


Skulle snarare säga sedan Brotherhood. För mig är serien uppdelad i två delar. AC och AC 2 i den ena och AC Bro och AC Rev i den andra. Även fast AC 2 är en del i Ezio-trilogin.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar gurage:
Istället för potatismos varje dag får du.. typ isterband, bara för omväxlingens skull?


Skulle nog föredra stekt potatis.
Citerar gurage:
Jo bara för att det nytt behöver det inte vara bra och är det inte bra är det ingen mening att lägga till det.


Nej, kanske inte. Men en sak som att kapa lemmar gör ju inget om man lägger till.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Kapar man lemmar blir det ju "Dead space" typ, och det tycker jag inte passar i AC-spelen...
PSN: Snuttleo
  • 0
Citerar protopet:
Kapar man lemmar blir det ju "Dead space" typ, och det tycker jag inte passar i AC-spelen...


Jag menar t.ex att man kan hugga av armar med svärd och så vidare. Inte något megadetaljerat supersplatter där man kan skära i kroppen precis hur man vill.
Till exempel skulle det vara ganska coolt på slagfälten om något exploderar och någon blir av med ett ben och dylikt. Det adderar ju realism, vilket knappast är något minus i en spelserie som Assassin's Creed.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Tapto II:
Jag menar t.ex att man kan hugga av armar med svärd och så vidare. Inte något megadetaljerat supersplatter där man kan skära i kroppen precis hur man vill.
Till exempel skulle det vara ganska coolt på slagfälten om något exploderar och någon blir av med ett ben och dylikt. Det adderar ju realism, vilket knappast är något minus i en spelserie som Assassin's Creed.


Låter som att du vill ha execution moves från Skyrim.
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Sedan vore lite svårare strider att föredra med, så att man vill undvika dem. Samt att vakterna inte attackerar en och en, utan fler samtidigt. Fy sjuttsingen vad grymt det skulle vara.

Citerar Kingz:
Låter som att du vill ha execution moves från Skyrim.


Kan inte svara på det då jag inte vet hur execution moves i Skyrim ser ut.
Don't let go of your dreams about the past.
  • 0
Citerar Tapto II:
Inte något megadetaljerat supersplatter där man kan skära i kroppen precis hur man vill.




Ser framför mig typ, man håller nere nån knapp framför ett lik, kameran går in i first person och man får lov att karva i liket med valfritt vapen hur man vill med analogspakarna.
To Dare is To Do
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!