Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 2 - Handling/Spoilers


Citerar Humanisten:
Det har löst sig nu. mina achievements hade inte uppdaterats och det fanns inte på cerberus network, men nu spelar jag det i alla fall (även om det var en bitch att välja sparfil -.-)


Ah. Trophies till The Arrival installerades på PS3 för ett tag sedan, så det borde inte vara något problem. Nu får man dock vänta på själva spelet ett bra tag...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar torbli79:
Var det jag funderade på, det känns ju förhållandevis billigt.


Hur mycket kostade LotSB? för det hade riktigt trevlig längd tyckte jag.

Citerar moviefreak:
Ah. Trophies till The Arrival installerades på PS3 för ett tag sedan, så det borde inte vara något problem. Nu får man dock vänta på själva spelet ett bra tag...


Vilka dagar uppdaterar PsN? jag håller inte riktigt reda på det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Vilka dagar uppdaterar PsN? jag håller inte riktigt reda på det.


Onsdagar, skulle jag tro. Men jag tror inte att man tvingas vänta en dag till för att lira DLC't... eller?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Jag vet faktiskt inte hur man hanterar DLC och de olika dagarna. Är så van med exlusiviteter att det sällan brukar vara ett bekymmer
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hur mycket kostade LotSB? för det hade riktigt trevlig längd tyckte jag.


Om jag minns rätt så kostade det omkring 800MSP.


Med tanke på det aning billigare priset så antar jag att det är kortare expansion än LotSB iaf. 700mb må vara mycket, men vi får inte glömma att det innehåller en eller flera filmsekvenser i hd-kvalitet.
  • 0
Citerar Th3 End:
men vi får inte glömma att det innehåller en eller flera filmsekvenser i hd-kvalitet.


Men är det inte för det mesta realtidsrenderade mellansekvenser i ME-spelen? Det är därför de kommer på så få skivor samtidigt som de Japanska spelen kommer på en massa.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men är det inte för det mesta realtidsrenderade mellansekvenser i ME-spelen?


Det mesta är givetvis realtidsrenderad, men det finns förrenderade filmsekvenser. Men det förklara varför ME2 kom med två skivor till Xbox 360, det hade en del filmsekvenser som tog plats.
  • 0
Dock så är de ytterst korta och väldigt få egentligen.
Och ser ofta skit och gryniga ut för att de använder Bink videokodning, så man tänker sällan på att de är i "HD"

Tillagt 2011-03-29 15:19:
Klarat det nu
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har nu spelat igenom Arrival så här kommer mina personliga små intryck.
Uppdraget var helt ok med en ganska intressant historia, men i jämförelse med Lair of the Shadow Broker och Overlord faller den lite kort. Det är dock inte en av de sämre uppdragen i serien så här långt, tillhör väll mer en av de som man spelar, har skoj med och efter det glömmer bort. Med tanke på hur långt det gått sedan senaste story DLC'n så hade man såklart förväntat sig mycket mer, men gillar man Mass Effect är det trots allt värt att ladda hem.

Positivt:
- Hyfsat intressant historia, med hintar om saker som kan hända i trean
- I vanlig ordning bra röstskådespel och musik
- Ganska billigt
- Känns ganska påkostat vid några tillfällen

Negativt:
- Kort uppdrag, håller lite över en timme
- Man gör egentligen inga särskilda val

Mitt betyg:
6/10
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Personligen ger jag det 7/10
det var ganska kort, helt klart. Men det var billigt och var av hög kvalité.
Men det viktigaste för mig var helt klart att man åter igen fick känna Reaper-hotet. Man kunde i vanliga Mass Effect 2 ana att de drog i trådarna i bakgrunden och liknande, men de var inte lika hotfulla som till exempel Sovereign. Så jag uppskattar att man nu som sista DLC innan Mass Effect 3 verkligen, rent storymässigt, blev påmind ordentligt om det riktiga hotet, och inte bara prata om det lite till och från.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Helvetes helvete, jag vill spela detta.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Arrival är näst-sista expansion. Det ska släppas en till.
  • 0
Har lirat klart Arrival nu, SPOILER: Det fanns ett val i spelet där man kunde 1: warn batarian colonys eller 2 : Call formandy for pick up, vad hände efteråt i normandy om man valde att varna de?
  • 0
Citerar MilleX96:
Arrival är näst-sista expansion. Det ska släppas en till.


Åh, det visste inte jag, alla sade typ att det var det sista när jag kollat. Då hade dem och jag fel

Citerar MilleX96:
Har lirat klart Arrival nu, SPOILER: Det fanns ett val i spelet där man kunde 1: warn batarian colonys eller 2 : Call formandy for pick up, vad hände efteråt i normandy om man valde att varna de?


Spoilersvar: Jag varnade och inget särskilt hände. Jag blev räddad och allt. Det var nog mera en karaktärsgrej.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har det släppts till PC än? Arrival
Leo
  • 0
När kommer Arrival till PC? Kan inte hitta det på Biowares DLC-sida
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar MilleX96:Arrival är näst-sista expansion. Det ska släppas en till.

Åh, det visste inte jag, alla sade typ att det var det sista när jag kollat. Då hade dem och jag fel

Citerar MilleX96:Har lirat klart Arrival nu, SPOILER: Det fanns ett val i spelet där man kunde 1: warn batarian colonys eller 2 : Call formandy for pick up, vad hände efteråt i normandy om man valde att varna de?

Spoilersvar: Jag varnade och inget särskilt hände. Jag blev räddad och allt. Det var nog mera en karaktärsgrej.



Jaha, SPOILER för att i normandy om man inte hade varnat så snackade de om någon rättegång och krig mot batarians för alla som dog.
  • 0
Vad fan är det för fel med AI:n? De rusar jag bara in rakt mot forskaren och försöker meja ner henne. De totalignorerar mig! Snacka om kasst, blev mycket frustrerad.

Fattade inte heller vilken dörr jag skulle stänga, skulle ändå inte hinna göra det då det bara strömmar in fiender hela tiden.
  • 0
Citerar MilleX96:
Jaha, SPOILER för att i normandy om man inte hade varnat så snackade de om någon rättegång och krig mot batarians för alla som dog.


Spoiler: Det hände mig också, det kvittar lite vad man väljer.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Klarade ut det nyligen. Spännande som fan och musiken var riktigt grymt. Slutsekvensen gav mig rena Halo-vibbar. Scenen och musiken.
  • 0
Citerar Th3 End:
Arrival är näst-sista expansion. Det ska släppas en till.
Var har du hört det? Vad jag läst var det här den sista expansionen.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Var har du hört det? Vad jag läst var det här den sista expansionen.


Jag måste har missuppfattat, vilket är inte första gången.
  • 0
Citerar Lizzarder:
Har nu spelat igenom Arrival så här kommer mina personliga små intryck.
Uppdraget var helt ok med en ganska intressant historia, men i jämförelse med Lair of the Shadow Broker och Overlord faller den lite kort. Det är dock inte en av de sämre uppdragen i serien så här långt, tillhör väll mer en av de som man spelar, har skoj med och efter det glömmer bort. Med tanke på hur långt det gått sedan senaste story DLC'n så hade man såklart förväntat sig mycket mer, men gillar man Mass Effect är det trots allt värt att ladda hem.

Positivt:
- Hyfsat intressant historia, med hintar om saker som kan hända i trean
- I vanlig ordning bra röstskådespel och musik
- Ganska billigt
- Känns ganska påkostat vid några tillfällen

Negativt:
- Kort uppdrag, håller lite över en timme
- Man gör egentligen inga särskilda val

Mitt betyg:
6/10



Hur många MS Points kostar Arrival?
"I am not a merry man!" - Worf
  • 0
Citerar Tallica:
Hur många MS Points kostar Arrival?


560 Ms Points
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Arrival var riktigt bra och mycket spännande. Hade varit trevligt med en längre speltid.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!