Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 2 - Handling/Spoilers


Citerar Kingz:
Citerar Peterrrrr:Finns det någon nackdel att installera dlc squad medlemmarna Zaeed och Kasumi innan man klarat spelet? Är det svårare då att få alla suqad att överleva sista uppdraget genom Omega 4 relay?

Not really. Båda deras loyalty-uppdrag är inte speciellt svåra, och så länge du inte ger dem någon speciell uppgift så bör de klara sig fint.


Är det någon dlc som man inte ska installera under spelets gång? Liara The Shadowbroker är väl bättre och installera efter sista uppdraget?
  • 0
Citerar Peterrrrr:
Liara The Shadowbroker är väl bättre och installera efter sista uppdraget?


Ja,den kan du ta efter sista uppdraget.
  • 0
Citerar Peterrrrr:
Är det någon dlc som man inte ska installera under spelets gång? Liara The Shadowbroker är väl bättre och installera efter sista uppdraget?
Det spelar ingen roll när du installerar DLCs. Du kan ha dem installerade, men du kan välja själv när du ska spela dem. Ungefär som vilken ordning du vill rekrytera dina squadmates.
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Kingz:
Älskar kasumi, för hennes abilitys. Hennes backstab-thingy är bara bäst, och som du säger, Overload är bara ett måste.


Ja hon är faktiskt awes. Använder henne och Tali hela tiden, girlpower for the win min shepard är så jäkla snygg dessutom.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Hittar inte starmap-låten från ME2 på spotify :C
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Kingz:
Hittar inte starmap-låten från ME2 på spotify :C


Jag kan skicka den på msn annars.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Kingz:
Hittar inte starmap-låten från ME2 på spotify :C


Det här rätt konstigt eftersom Mass Effect 2 albumet fanns inlagd på Spotify med den låten inkluderat. De verkar har plockat bort den från Spotify.
  • 0
Citerar Th3 End:
Det här rätt konstigt eftersom Mass Effect 2 albumet fanns inlagd på Spotify med den låten inkluderat. De verkar har plockat bort den från Spotify.


Nu finns det två skivor från mass effect 2. En som heter Mass Effect 2: Combat, och en som heter Mass effect 2: Atmospheric. Dock innehåller dessa skivor alla låtar från Mass effect 2, utan bara de från de mest dramatiska händelserna i spelet.
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Ettans soundtrack är betydligt bättre än tvåans in my opinion. Codex-rösten ur ettan är bättre än Martin Sheen, aswell.

Allt förutom just actionen är fanemig bättre i ettan, imo, och även där så är det lite tomt just pga avsaknaden av vapen, rustningar och abilities.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Allt förutom just actionen är fanemig bättre i ettan, imo, och även där så är det lite tomt just pga avsaknaden av vapen, rustningar och abilities.


Det stämmer riktigt bra, men Mass Effect 2 är fortfarande ett otroligt bra spel. Mycket stämningsfullt och underhållande. Sånt gilllar jag.
  • 0
Håller delvis med om 1an dock så tycker jag storyn är extremt mycket djupare på så vis att man kan få fram väldigt mycket mer ur varje karaktär. Spenderar man tid mellan varje uppdrag kan man komma riktigt lång med varje gubba och få se otroliga saker!
  • 0
Citerar I:
Citerar torbli79:
brukar dock alltid ha med mig Miranda, för både Warp och Overload är inget man säger nej till.


Miranda och Thane, dubbel warp. Hej då.. allt
  • 0
Har ni hört att Clint Mansell är den nya kompositören för Mass Effect 3?
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Hinner man göra Legions loyality uppdrag innan Normday blir attackerade och crew:en blir kidnappde?
  • 0
Citerar Peterrrrr:
Hinner man göra Legions loyality uppdrag innan Normday blir attackerade och crew:en blir kidnappde?


Ja.
Leo
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Har ni hört att Clint Mansell är den nya kompositören för Mass Effect 3?


Va? Är det bekräftat?

Sam Hulick och Jack Wall är ju så duktiga! =(

Håller på att lyssna på hans låtar. Först ut Black Swan. Får väl se om denna kompositör verkligen kommer att kunna leverera samma känsla som i de föregående ME-spelen.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Har ni hört att Clint Mansell är den nya kompositören för Mass Effect 3?


Officiellt? Vet inte vad jag ska tycka, älskar ju musiken till speciellt det första spelet. Tycker Hulick och Wall borde få avsluta det de börjat.

Tillagt 2011-02-10 19:47:
http://social.bioware.com/forum/1/topic/105/index/5994604/1#599
5227
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Th3 End:
Sam Hulick och Jack Wall är ju så duktiga! =(


Men åh, jag älskar Jack Wall. Redan när jag var en liten kotte och spelade Biowares Jade Empire till xbox.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Får väl hoppas att Wall/Hulick inte är helt uteslutna, känns konstigt om så vore fallet. Någon slags inblandning hoppas jag på.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar torbli79:
Får väl hoppas att Wall/Hulick inte är helt uteslutna, känns konstigt om så vore fallet. Någon slags inblandning hoppas jag på.


Ja det låter jätteknasigt. Dom har ju gjort ett otroligt jobb hittils, det säger ju både fans och kritiker.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Wall/Hulick har gjort ett RIKTIGT bra jobb, en av de bästa delarna med Mass Effect är ju musiken!
  • 0
Citerar kraz:
Biowares Jade Empire till xbox.


Jade Empire <3
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Th3 End:
Jade Empire <3


Mm yes ^^ det och KOTOR var mina absoluta favoritspel som yngre. Och nu Mass Effect. Man kan inte annat än älska Bioware altså.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Man kan inte annat än älska Bioware altså.


Och då har ni inte nämnt Baldur's Gate-spelen, det bästa BioWare skapat.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!