Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 2 - Handling/Spoilers


Citerar Mc Gregor:
Borde man skaffa böckerna som släppts? eller är det slöseri med tid och pengar?


De tre böckerna är tämligen läsvärda om du spelat/spelar och älskar spelen. Personligen tycker jag den första är bäst, och den sista "minst bra". Även seriealbumet är läsvärt. Köp och njut!

Citerar Mc Gregor:
Borde antagligen införskaffa expansionerna, men jag antar att jag väntar tills att jag ser det i guld-rean på liv-linan


Nu vet jag inte hur det har varit, men jag tror att vissa redan reats ut vid tidigare tillfällen. Kan de reas ut igen? Kanske när Mass Effect 3 närmar sig i och för sig. I vilket fall så rekommenderar jag dig att köpa alla, speciellt LotSB!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Håller på och spelar ettan nu, när jag är klar så tänkte jag spela tvåan med sparfil från ettan
Det jag undrar är(utan att få för mycket spoilers avslöjat) om det blir negativa konsikvenser i Mass Effect 2 om man har en romans med Liara i ettan?
  • 0
Citerar Peterrrrr:
Det jag undrar är(utan att få för mycket spoilers avslöjat) om det blir negativa konsikvenser i Mass Effect 2 om man har en romans med Liara i ettan?


Nope.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Sitter appropå en romans med Liara och funderar, om man skulle klassa sexet de har som det så kallade Mature, eller på gränsen till pedofili :/
Stay out of my shed
  • 0
  • I
  • I
Citerar Mc Gregor:
Sitter appropå en romans med Liara och funderar, om man skulle klassa sexet de har som det så kallade Mature, eller på gränsen till pedofili :/


Pedofili?
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Pedofili?


Ja, som hon säger, barely an adult
Stay out of my shed
  • 0
  • I
  • I
Citerar Mc Gregor:
Ja, som hon säger, barely an adult


Nej, hon sade: "by other asari I'm considered merely a child", och det har en helt annan innebörd.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Nej, hon sade: "by other asari I'm considered merely a child", och det har en helt annan innebörd.


Jag har ju tolkat det som att hon bara betracktas som ett barn, hjar jag tolkat fel? D:
Stay out of my shed
  • 0
  • Rezo
  • Rezo
En asari blir mycket äldre än en människa, och en ung asari är därmed rätt gammal betraktad i "människo-år".
  • 0
Citerar Rezo:
En asari blir mycket äldre än en människa, och en ung asari är därmed rätt gammal betraktad i "människo-år".


Ja det är jag medveten om. Men hon är ju fortfarande ett barn i sin ras, och hos människor i de flesta samhällen är det inte helt ok med sådana relationer. Det är själva krocken jag tänker på.
Stay out of my shed
  • 0
  • I
  • I
Citerar Mc Gregor:
Ja det är jag medveten om. Men hon är ju fortfarande ett barn i sin ras, och hos människor i de flesta samhällen är det inte helt ok med sådana relationer. Det är själva krocken jag tänker på.


Hon är inget barn fysiologiskt sett, men eftersom hon är ung förhållande till andra asari, som kan vara upp till 1000 år, tar dem henne inte på allvar, och behandlar henne lite som ett barn. Det var det hon sade, och inget annat.
Ad finem ambulo.
  • 0
Ja jag vet. Det var mest som ett skämt.
Stay out of my shed
  • 0
Då har man börjat spela Mass Effect 2. Fortsätter med min Sentinel och Infiltrator class som jag ännu inte klarat.
  • 0
Klarade äntligen Mass effect 2 igår efter ett års liggande i hyllan

Men det jag är konfunderad över är att i slutet av spelet så får man ju välja om man ska spränga collectors basen eller om man bara ska döda collectors som finns där men behålla basen intakt för att få tillgång till teknologin.

God som jag är så valde jag att spränga hela skiten, illusive man blev arg förstås men mina lagmedlemmar tyckte samtliga att jag hade handlat rätt.

Dock börjar jag fundera på om det var rätt av mig att spränga hela bygget, kanske borde behållit det för att få tillgång till teknologin?

Jag menar tänk om man missar vapen och grejer nu i trean pågrund av att man inte gjorde det, att man inte har tillgång till teknologin som skulle göra allt lättare liksom.

Sen finns det ju tre slut och i ett av sluten så dör ju shepard och joker pratar med illusive man tror jag, hur löser dom detta i trean? Det är ju bara ett av sluten som kan vara officiella eller ska dom klona honom i trean eller kommer dom som i force unleashed att välja ett av de tre sluten som passar in på trean?
  • 0
hur får jag upp comic boken, lirar på ps3
  • 0
Citerar Phyreon:
Jag menar tänk om man missar vapen och grejer nu i trean pågrund av att man inte gjorde det, att man inte har tillgång till teknologin som skulle göra allt lättare liksom.


Det kommer troligtvis inte ha någon större effekt för spelaren, men någon cutscene kommer säkert bli lite annorlunda.

Citerar Phyreon:
Sen finns det ju tre slut och i ett av sluten så dör ju shepard och joker pratar med illusive man tror jag, hur löser dom detta i trean?


Det kommer inte gå att importera en sparfil där Shepard dör.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Phyreon:
Jag menar tänk om man missar vapen och grejer nu i trean pågrund av att man inte gjorde det, att man inte har tillgång till teknologin som skulle göra allt lättare liksom.


Det är det som är skönheten med spelet. Det är lite som russian roulette, man får tålamodigt vänta och se i Mass Effect 3.
  • 0
well ska spela om det sista uppdraget så att jag kan välja att behålla collectorsbasen, då har jag sedan två sparfiler att välja mellan när så trean dyker upp
  • 0
Citerar Th3 End:
Kul att träffa på Helana Blake från ME. En s.k. Crime lord som ,p.g.a av mitt övertygelse från förra spelet, blivit en social worker (kommer inte ihåg vad det heter på svenska).


jag hade inte så mycket charm poäng så jag blev tvungen att döda henne!
  • 0
Bioware utannonserar Alternate Appearance Pack 2

Miranda, Tali och Grunt får en riktigt tjusig utrustning. Nya DLC släpps nästa vecka 8 Februari.

"How do you make Grunt feel at home? You can start by encasing him in 100 kilos of bullet-resistant plating! This krogan-built ensemble sends a message, but just what it says, we can't repeat in polite company.

Tali's envirosuit gets an upgrade, armoring her delicate torso and projecting a heads-up-display on the inside of her visor. Being hermetically sealed from all contamination has never looked so good!

Miranda shows her colors with the "do not touch" palette of Cerberus armor. Say goodbye to catsuits and hello to composite ceramics in bad-girl black!

Alternate Appearance Pack 2 - Because it's time to put the "war" back in "wardrobe.

Available for PC, Xbox 360 and PS3 on Tuesday February 8."

Källan
http://social.bioware.com/forum/1/topic/129/index/5898596

Bild på utrustningarna
http://na.llnet.bioware.cdn.ea.com/u/f/eagames/bioware/masseffec
t2/resources/assets/info/dlc/alternate_appearance2-01-o.jpg
  • 0
Nice!

Hoppas på något mer spelbart DLC innan ME3.. hade varit så jädrans episkt!!!!!!
  • 0
Jag plockade fram spelet igår igen. Visste att jag var på min andra omspelning med målet att få alla att överleva den här gången (Mirande blev sur på mig när jag tog Jacks parti).

MEN! så självklart spelar jag på och tänker mig inte riktigt för och vips så sitter jag i samma sits igen, utan nog med paragon eller renegade för att lösa situationen. Denna gång tog jag Mirandas sida och Jack blev lack (rim). Sista användbara sparfilen var 7 spelade timmar innan misstaget, alltså oacceptabelt lång tillbaka.

Är jag fucked nu? Behövs det fullt på paragon-mätaren för att lösa problemet i efterhand? GAH!
  • 0
Tror du kan prata med den du dissar efter så kan du få tillbaka deras lojalitet, men kan inte ha romanser med dem.
  • 0
Citerar Musslan:
Jag plockade fram spelet igår igen. Visste att jag var på min andra omspelning med målet att få alla att överleva den här gången (Mirande blev sur på mig när jag tog Jacks parti).

MEN! så självklart spelar jag på och tänker mig inte riktigt för och vips så sitter jag i samma sits igen, utan nog med paragon eller renegade för att lösa situationen. Denna gång tog jag Mirandas sida och Jack blev lack (rim). Sista användbara sparfilen var 7 spelade timmar innan misstaget, alltså oacceptabelt lång tillbaka.

Är jag fucked nu? Behövs det fullt på paragon-mätaren för att lösa problemet i efterhand? GAH!


nej men du behöver bara hög paragon poäng

Tillagt 2011-02-02 15:21:
Citerar Nizyo:
Nice!

Hoppas på något mer spelbart DLC innan ME3.. hade varit så jädrans episkt!!!!!!
lair of the shadow broker ska vara en av (minst) två dlc som ska förbereda 3:an
  • 0
Jag ska lätt köpa den där nya Alternative Appearance Pack när den kommer ut.

Till och med Tali har fått ett sånt där visir. Om du kollar noga på hennes högra sida av hjälmen.

Plus att Miranda slipper äntligen att se ut som en slampa.
My name is Legion, for we are many.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!