Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dead Space 2


  • b3m
  • b3m
Håller på spela spelet nu och jag är på andra skivan. Om ni tror att i slutet av ettan att det var sista gången ni satte er fot i Ishimura så har ni fel. Hoppas Gamereactor ger Dead Space 2 en 10/10!!
  • 0
Fu.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Måste köpa ettan och tvåan
Evil Is Back
  • 0
Citerar WaltX:
LYSTRING!!!

"Gilla" Webhallen Sverige AB på Facebook så får du köpa spelet till X360 och PS3 för bara 399 kr!


Fan så synd att ps3 verisionen är limited, men 360 verisionen bara den vanliga :/
Casually Competitive.
  • 0
Citerar skogis_psp:
IGNs recension är inne, vad säger vi?


Hm, föga förvånande ett väldigt bra betyg men det rådde väl knappast någon tvekan om spelets kvalité. Det nya fartfyllda och betydligt mer actionbetonade upplägget är tydligen ett välkommet tillskott som bidrar med ännu mer skräck och rysningar. Kommer definitivt införskaffa Dead Space 2 på fredag.
I can't deny, I've been here before...
  • 0
Har ni hört om Hardcore Mode? Här är detaljerna:

Hardcore Mode

-No Checkpoints

-Very Hard enemies

-Sparse ammo/supplies

-Only 3 Saves the ENTIRE game

-Achievement/Trophy for completing it

-Unlike the other difficulties which allows you to change the difficulty you do New Game+ on (first playthrough normal--then New Game+ on hard) you have to start fresh on Hardcore.

Hardcore mode kommer jag troligen aldrig röra O.o
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Har ni hört om Hardcore Mode? Här är detaljerna:


Låter grymt svårt!
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Det verkar som att de som köper Dead Space 2 till PS3 på releasen, eller iaf den första utgåvan (limited edition) får Dead Space: Extraction på köpet
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
-Only 3 Saves the ENTIRE game


Hade det inte varit för detta hade jag antagligen inte haft något problem med att klara det. Jag hoppas bara att det inte menar att man bara kan dö tre gånger, för det vore så jävla äckligt.
Vet vett.
  • 0
Skulle inte recensionen av spelet komma idag? Har för mig att jag läste det i ett brevsvar
  • 0
Lol dålig fråga men sparas sparfilen i 1 till 2 ? tänkte nämligen köpa 2 till ps3 ist för xboxet.
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Man kan inte importera Xbox Sparfil till ett PS3 spel, men jag tror du klarar dig utan att göra det
It's time for PS VITA!!!
  • 0
I know i cant därför jag undra om man ska ta 2 till xboxet med eller ta det till ps3 för limited edition versionen?
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Satsa på Limited versionen, det enda du kan få av att importera från Dead Space är en annan ''skin/modell'' till Plasma Cutter.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Jag stör mig så sjukt mycket på att jag vill spela spel som t.ex. Dead Space, men jag vågar mig inte ens ta mig igenom Dead Space 2 demot, jag har kommit som längst till andra dörren innan jag har stängt av demot pga. rädsla
  • 0
Crunt: Har du försökt att springa förbi alla necromorphs? Jag tycker att det var betydligt lättare att ''hantera'' skräcken efter jag sprang igenom i princip allt. Visst man hoppar till lite då och då. Speciellt när man har en odödlig necromorph bakom sig som vill sluka upp dig, men annars är det helt ok med att springa hela tiden
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
-Only 3 Saves the ENTIRE game


Citerar daniel_1995:
-No Checkpoints


Det där kommer att skapa frustration.
  • 0
Citerar daniel_1995:
Har du försökt att springa förbi alla necromorphs? Jag tycker att det var betydligt lättare att ''hantera'' skräcken efter jag sprang igenom i princip allt. Visst man hoppar till lite då och då. Speciellt när man har en odödlig necromorph bakom sig som vill sluka upp dig, men annars är det helt ok med att springa hela tiden


Jag har inte ens mött någon necromorph
  • 0
Citerar Th3 End:
Det där kommer att skapa frustration.


Hard.Core mode är för dom som har typ spelat igenom spelet Dead Space 2 23 gånger och vet vart varenda fiende är. Med tanke på att spelet är kort och att Multiplayer är sämst (enligt rapporter) så är det bra att de gör det sista läget så svårt som möjligt.

Men man kan ''träna'' med Zealot mode, princip samma sak som Hard.Core mode men man har obegränsad tillgång till saves och checkpoints.

Nu är bara frågan: Kan utvecklarna själva klara ut Hard.Core mode?

Tillagt 2011-01-24 21:34:
Citerar Crunt:
Jag har inte ens mött någon necromorph


Alla fiender i spelet är necromorphs.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Alla fiender i spelet är necromorphs.


Jag vet, och med det jag sade så menade jag att jag inte har träffat på någon fiende överhuvudtaget, för jag har inte vågat gått längre än precis igenom andra dörren på demot.
  • 0
Citerar Crunt:
för jag har inte vågat gått längre än precis igenom andra dörren på demot.


Jag tycker att känslan av att klara igenom (kanske ''stå ut'') skräcken är det härligaste som finns, men det är min åsikt såklart. Så jag tycker att du ska försöka gå vidare än så
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Satsa på Limited versionen, det enda du kan få av att importera från Dead Space är en annan ''skin/modell'' till Plasma Cutter.


Tack
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Fick 3/5 på fz.
  • 0
Spela spelet för storyn först och främst det är så spel ska spelas, vänta med hardcore tills du känner dig redo. Kanske någon tar fram en strategi som tipsar om vart någonstans man ska spara sitt första sparspel och så vidare.

Tillagt 2011-01-25 14:54:
Citerar Th3 End:
Citerar daniel_1995:
-Only 3 Saves the ENTIRE game



Citerar daniel_1995:
-No Checkpoints


Det där kommer att skapa frustration.


Det kommer förhoppningsvis en hardcore guide som tipsar om de tre bästa platserna att spara sina "tre" sparspel på och tips och råd för de svåraste sektionerna i spelet.

Själv så tänker jag först och främst spela spelet för storyns skull. Håller just på att spela om DS1 innan jag får DS2
PSN: Snuttleo
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!