Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Batman: Arkham City


Krävs det att man har spelat Asylum för att få ut mest av City? Eller kan man ge sig på City direkt?
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Illusiondude:
Krävs det att man har spelat Asylum för att få ut mest av City? Eller kan man ge sig på City direkt?


Asylum är ett riktigt bra spel som alla borde spela, och det är absolut det bättre av de två enligt mig. För att förstå sig på storyn i City så är det inget direkt krav, men det hjälper ju. Såklart.
Garçon means boy.
  • 0
Citerar Illusiondude:
Krävs det att man har spelat Asylum för att få ut mest av City? Eller kan man ge sig på City direkt?


Jag vet inte. Om du först spelar Batman Arkham Asylum och sedan Arkham City så förstår du skillnaderna mellan spelenbättre. Men rent storyvis så spelar det ingen roll eftersom Asylum & City inte är kopplade genom handlingen särskilt starkt. Det enda som egentligen du får svar på i Arkham City om du har spelat Asylum är Jokerns sjukdom, hur han fick den.
  • 0
Citerar Aaandy:
Ytterligare ett rykte som kan läggas till det om att Rocksteady filar på ett nytt Batman-spel.

Kan Hush vara spelets huvudskurk?


Intressant, "Hush" som karaktär ligger ju mer åt det intellektuella & manipulativa hållet, kanske kan ses som lite av en mix utav Hugo Strange/Riddler/Ra´s Al Ghul men med en aning mer sadistisk läggning.

Jag gillar tanken på honom som huvudskurk, då det jag uppskattar mest med Batman spelen är dom saker som ligger åt "Worlds Greatest Detective" hållet, snarare än "Worlds Greatest Kicking & Punching In the Face" hållet.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!