Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Batman: Arkham City


  • kraz
  • kraz
Citerar godzilla-kid:
Spoiler:


Thnx, jag missade den helt!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Haha! Jag upptäckte en rolig detalj! Spoiler:Man kan se Arkham-island! Det var en av gåtorna också. Den finns bakom gamla GCPD-byggnaden


Ok, jag är beredd på att hålla med om att Arkham Asylum är snäppet vassare. Den har bättre inledning, en oväntat överraskning och Scarecrow.

Något jag märker av redan i detta spelet är hur fort jag tröttnar på att spring runt, fritt i stan och slå bovar. Sandlådespel har aldrig varit min grej.
  • 0
Mitt spel buggade sig så mina cheivements raderades haha. Känns konstigt att få Fully LOaded innan man fått I am batman.
Stay out of my shed
  • 0
Jag vill veta en sak, när man ska slå ut Spoiler:Two-Face i Museum, är det bara jag eller respawnas det nya fiender när man slagit ut några stycken? Jag räknade och det var ca: 7st fiender i rummet, jag knockade 4 av de, men efter en stund märker jag det finns minst lika många fiender kvar igen.

Kan man inte slå ut alla vakter, tömma rummet så att man i lugn och ro kan äga sönder fejan?
  • 0
Citerar Th3 End:
Kan man inte slå ut alla vakter, tömma rummet så att man i lugn och ro kan äga sönder fejan?


Nepp. Det är det som är poängen, du ska lyckas besegra honom trots fiender. De kommer bara fler om de upptäcker dig/om du slagit ut någon.
Stoffman94
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag vill veta en sak,
Kan man inte slå ut alla vakter, tömma rummet så att man i lugn och ro kan äga sönder fejan?


Det spawnar nya hela tiden så koncentrrra dig på bossen istället
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Jag klarade den. Satte fällor i mitten av trappan framför mammuten efter att jag avledde samtliga fiender till bottenvåningen. Kunde då besegra honom obehindrat.

Den där metoden kom jag inte på själv dock. Såg det på ...YOUTUBE. Ja, jag har syndat.
  • 0
Jag köpte mitt ex. till xbox 360 idag. Laddade skivan och löste in koden för Catwoman på en gång. Så när jag startar spelet så är jag Catwoman. Kommer jag vara Catwoman i hela spelet nu eller är starten så, vare sig man tankar ner catwoman eller inte?

Annars undrar jag hur jag gåt till väga för att byta tillbaka till Batman, det är juhan jag vill spela som.
  • 0
Abolin:

Äventyret börjar med Spoiler:Catwoman först, men sedan går man över till Batman..
  • 0
Kan någon förklara för mig det här medSpoiler:Calender Man?
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Super:

Har du hittat honom? Spoiler:Kolla på almanackan som sitter på en tavla precis framför dig. Ställ in datumet enligt almanackan (t ex. 24 november) via konsolens meny (koppla bort nätverkskabeln) och sedan startar du igång spelet igen för att prata med Calendar Man. Använd samma procedur 12 gånger (då det är tolv månader).
  • 0
Th3 End: Aha, tack för hjälpen
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
No problem.
  • 0
Jag klarade just 100 procent. Det känns bra.
I was cured, all right!
  • 0
Kommer nog inte nå 100% på ett bra tag. Har för mycket att göra dessvärre. =/
  • 0
Om man råkar veta slutet, är det fortfarande värt att köpa? Är ett stort Batman fan!
  • 0
Fick spelet med mitt nya grafikkort. Är det lika bra som ettan? Låses upp till PC om en vecka.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Om man råkar veta slutet, är det fortfarande värt att köpa? Är ett stort Batman fan!


Jorå. Finns många överraskningar i spelet. Minnesvärda sådana.
  • 0
Jag lyckades fixa alla 440 riddles igår. De fysiska utmaningarna var rätt bra, det fungerade ju som en slags tutorial. Vissa saker visste jag inte att man kunde genomföra.

Nu återstår alla de där challange rooms för att få 100%.
  • 0
Vad tyckte ni om slutet? Spoiler:Jag själv blev mäkta imponerad av att Talia faktiskt miste livet och för att inte tala om att Jokern även rök med. Trodde det var den sista karaktären som skulle omkomma. Vet inte om det var för att röstskådespelaren för Jokern hade sagt att det här var hans sista gestaltning av Jokern eller hur det bestämdes. Men riktigt bra scener när Batman bär ut Jokern i famnen med ett dussin poliser utanför helt förstummade.
Men man börjar undra hur uppföljaren kommer se ut med tanke på att Batmans ärkerival är ute ur bilden? För en uppföljare känns ju oundvikligt med de stora försäljningssiffrorna.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Angående slutet (alla som sett den, se spoilern)
Spoiler:Har ni märkt tavlan precis i början av spelet? Där en figur bär en annan? Precis som i slutet när Batman bär Jokers livlösa kropp.
  • 0
Nu när du säger det så. Är mycket småsaker i spelet som man kanske inte tänker på. Spoiler:Att du möter Deadshot på vägen in i fängelset. Harley's positiva graviditetstest. Scarecrows leverans o.s.v.
  • 0
Th3 End: Spoiler:Nu när du säger det så stämmer det faktiskt, inte tänkt på det mer än att jag fascinerades av tavlan i början av spelet.

YabobK34: Spoiler:Whoa, under vilket tillfälle ser man Harley's graviditetstest?
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Citerar Halfwaybeef:
YabobK34: Spoiler:


Spoiler:Det är en gåta. Tror att graviditetspinnen ligger där Harley och Joker höll en till fånga och smittade en med Jokerns blod, i Steel Mill.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!