Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mirror's Edge 2


Vad fan, synd!
"I love facing insurmountable odds, because someone's gotta make it". - Joshua Homme
  • 0
Självklart är det tråkigt, Mirror´s Edge var ett underbart bevis på svensk spelinnovation, DICE gjorde ett jäkligt bra jobb som dock behövde lite mer puts, av mina kollegas lovord och det lilla jag fick se av att döma så skulle 2:an ha blivit allt vi kom att älska i första spelet och så mycket mer! Total frihet i en linjär miljö hette det, friheten att använda alla hinder som en potentiell flyktväg samtidigt som begränsningen fanns kvar i form av att man faktiskt befinner sig på höga höjder. Tyvärr får det nog inte se dagens ljus inom en snar framtid men dem hoppas fortfarande få utveckla det vidare och möjligen släppa i framtiden.

Ni kan ge upp hoppet om en 2:a men jag kan nästan garantera att vi kommer få se konceptet i framtiden, om inte Mirror´s Edge så i något annat spel som tar vara på allt man lärde sig i den första iterationen av parkourdrömmen.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Misho, en fråga. Är de så att du jobbade med Mirror´s Edge 2 ? Låter som det, skulle vara coolt också
A very well-tailored person suit.
  • 0
Jaha. Helvete.
  • 0
Nej jag jobbade inte med spelet, företaget jag jobbar på har dock väldigt nära relationer till DICE i Sverige och har bl.a stått för mycket av det som finns i Bad Company 2 inom animation och mo-cap.

En gammal klasskamrat jobbar dessutom som programmerare för just DICE och han jobbade med Mirrors Edge 1 och den numera nedlagda 2:an, därav min lite icke-officiella information.
"Spartans never die, they just CHILL untill you need them again"
  • 0
Men fyfan. Ett av dom få spel jag älskar sjukt mycket trots sina markanta brister. Ville sååå mucket ha mer av denna snygga atmosfär, underbara spelmekanik och heta Faith Connor. Nästan så man vill gråta när nått sånt här händer. Är så glad att jag har en kopia i ägo. Ska sätta mig ner och spela det i jul garanterat och njuta.

Jag antar att det är så men inte vart säker, EA äger alltså DICE?

Fattar inte hur dom kunde prutta ut iPhone-spelet (som bådade gott men var idiotislt kort) och börjar utveckla en riktig tvåa när som inte tänker satsa. Fyfan på er EA!
May the ki be with you...
  • 0
Citerar Masked monk:
Jag antar att det är så men inte vart säker, EA äger alltså DICE?


EA äger en majoritet av aktierna inom DICE. Köptes för några år sedan.
  • 0
Citerar Masked monk:
och börjar utveckla en riktig tvåa när som inte tänker satsa. Fyfan på er EA!


De tog fram en prototyp med ett litet team men EA valde att inte satsa på den, så gör man ofta i spelbranschen.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Palla att inte världens bästa spel får en uppföljare eller. Skit skulle vara coolt om dom släppte osläppta banor som DLC till spelet.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Varför EA, varför????
''All the men in my life have been two things: an epic and an epidemic.'' - Ethel Waters
  • 0
Svenske Patrick Söderlund, 37, är en av spelvärldens mäktigaste män. Han är chef för Electronic Arts racingspel och shooters.

...

När kommer Mirror's edge 2?
- Vet du vad, det roliga är att...jag var i England igår och gjorde intervjuer. Jag satt i fem timmar kanske och gjorde 25 intervjuer. Jag tror jag fick tjugo frågor som var exakt som din. Och för mig...

Det har sålt i över två miljoner nu.
- Ja, det har det. Även om ganska mycket av det är till relativt låga priser. Men det är okej. "Mirror's edge" var absolut inte den kommersiella framgången vi hoppades på. Däremot är jag väldigt stolt över att vi gjorde "Mirror's edge". Det är fortfarande unikt. Det finns inget annat som liknar det på marknaden. Jag sa till teamet: "kan ni skapa ett spel där jag så fort jag ser en screenshot vet exakt vilket spel det är - då har ni lyckats jävligt bra". Det råder inget tvivel om att det blev så. Dess art direction är unik, gameplayet är unikt. Vissa grejer var briljant, andra grejer var frustrerande och inte välgjorda. Det var ett jäkligt svårt projekt att ta sig an. Men "Mirror's edge" som varumärke har en enorm styrka. Karaktären Faith är en ikon och det är något EA faktiskt saknar. Om du kollar på EA:s varumärken så har vi nästan inga karaktärsbaserade spel. "Dead space" har Isaac, men annars nästan ingenting. Vi har inte karaktärerna, vi har ingen Lara Croft eller Super Mario i vår portfölj. Så att det finns absolut en aptit hos EA att göra mer "Mirror's edge". Vi har inte lagt varumärket på soptippen. Det smids planer om "Mirror's edge", absolut.

Faith lämnade förstapersonsperspektivet i Iphone-varianten av "Mirror's edge". Men är inte just den unika förstapersonsvyn en betydande del av varumärket?
- Det är en frekvent fråga internt på EA, naturligtvis. Men även utanför EA. Tredjepersons-Faith funkar alldeles utmärkt. Men vi tror att lite av dess "edge" försvinner, när man tar bort förstapersonsvyn. Det vi snarare måste göra är att lösa det som var frustrerande med förstapersonsvyn i "Mirror's edge", vilket är väldigt svårt. Men kan vi göra det, då har vi verkligen lyckats. Vi är fortfarande övertygade om att det går att göra den typen av spel, men att vi kan göra det väldigt mycket bättre.

För mig låter det här som att du bekräftar att "Mirror's edge 2" är på gång.
- Nej, det kan jag faktiskt inte göra. Men jag kan säga att vi jobbar kontinuerligt på att fundera över hur vi ska ta varumärket vidare. Där står vi idag. Jag kan inte bekräfta att vi gör "Mirror's edge 2". Men det är ett varumärke som kräver eftertanke och jag tycker det är värt att fortsätta jobba med det.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8373796.ab
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Jonathan, jag ser ljuset!
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Citerar zyber:
Är det bara jag som tänker på ME i början av Frostbite 2.0 Ljustrailern ?


Varför då? Jag tycker det ser snyggt ut, skarpare färger och snyggare ljuseffekter är inte fy skam.

Citerar Revival:
TEXT


Detta gjorde min dag!
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Citerar zyber:
Är det bara jag som tänker på ME i början av Frostbite 2.0 Ljustrailern ?


Varför då? Jag tycker det ser snyggt ut, skarpare färger och snyggare ljuseffekter är inte fy skam.


Tänkte mer att de färger o inredning som används påminner om ME. Och att kanske ME2 kanske använder Frostbite motorn (om det kommer )
WishOfJumping på xbox live & PSN
  • 0
Citerar zyber:
Tänkte mer att de färger o inredning som används påminner om ME. Och att kanske ME2 kanske använder Frostbite motorn (om det kommer )


Aha, jo det har du ju rätt i.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Nu är det tydligen slut. x100

Länk
  • 0
"there was no multiplayer" Jag SKA MÖRDA EA! hur fan vågar dem lägga ner et spel pågrund av att det inte hade multiplayer!
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
"there was no multiplayer" Jag SKA MÖRDA EA! hur fan vågar dem lägga ner et spel pågrund av att det inte hade multiplayer!


Ahahahaha. EA. <3

Vidriga as.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar zyber:
Är det bara jag som tänker på ME i början av Frostbite 2.0 Ljustrailern ?

Kanske för att det är en miljö hämtad från ME?


Citerar Corfixeen:
Vidriga as.

Och dem tjänar såklart mer pengar än dig.
Krax.
  • 0
Citerar Dudibay:
Och dem tjänar såklart mer pengar än dig.

Vaf*n har det för betydelse?

Vilka jävla as dom är! Aldrig förstått hatet mot EA förut men nu hatar även jag dom.
May the ki be with you...
  • 0
Citerar Dudibay:
Och dem tjänar såklart mer pengar än dig.


Yup, men vad har det med saken att göra?
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Masked monk:
Vaf*n har det för betydelse?

Vilka jävla as dom är! Aldrig förstått hatet mot EA förut men nu hatar även jag dom.

Att vara en spelpublisher handlar inte om att du ska vara glad, det handlar om att tjäna pengar.
Krax.
  • 0
Synd att det är nedlagt...

Älskar Mirrors Edge, det är mycket nyskapande. Dock förstår jag alla som mköpte det beg/billigt, det gjorde jag med.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Dudibay:
Och dem tjänar såklart mer pengar än dig.


Jag tror jag är ambivalent, eller nej jag ångrar mig!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!