LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      3D glasögon, nästa stora grej?


      3D glasögon har ju funnits ett tag, men det känns som det börjar ta fart lite mer på allvar nu i spel. Jag har själv inte fått chansen att prova hur det är, men vad jag hört så ska upplevelsen av att spela med riktiga 3D goggles vara riktigt häftigt och över all förväntan.

      Det är dock ganska dyrt och svåråtkommligt fortfarande då brillorna kostar ca 2000kr och det krävs en speciell skärm som klarar 120 hrz osv. Tydligen så stödjer dock de flesta spel detta redan. Hur är det, har någon på detta forum provat 3D goggles i spel? (och då menar jag inte sånna där billiga pappersbrillor)

      Här är en länk till en artikel som reder ut det mesta angående dessa glasögon:

      http://www.pcper.com/article.php?aid=656
      Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
      • 0
      Min brorsa köpte, hjälpte inte ett skit. Det är bullshit.
      "Vote me for årets troll!"
      • 0
      Citerar Toy of Joy:
      Min brorsa köpte, hjälpte inte ett skit. Det är bullshit.


      Det är verkligen inte "Bullshit", förmodligen gjorde din brorsa något fel.
      Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
      • 0
      Har aldrig prövat någon av nyare modellerna, är inte direkt lockad/intresserad heller.

      När någon "gamer" har haft ett par sådana glasögon i ett eller två år och fortfarande använder dom regelbundet... kommer jag att börja intressera mig.

      För närvarande så misstänker jag starkt att det här är en fluga som kommer att försvinna...och återkomma...försvinna 3-4 år...och återkomma. Varje gång kommer det att vara en NY och JÄTTEHÄFTIG! upplevelse, som man ledsnar på efter några dar/veckor.

      Lite som bergodalbana på Liseberg, första gången är super-kul, andra gången är nästan lika roligt, 3:e gången... ,4,5,6,7...åktur nummer 8 så blir man bara illamående och undrar varför man var dum nog att sätta sig i vagnen.

      Fast jag är kanske bara en sur cyniker...
      One mans worthless, is another mans priceless...
      • 0
      Skulle vara galet kul att testa detta i spel!

      Såg 3D bio på liseberg för några veckor sen och det var sjukt coolt
      Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
      • 0
      Jag tycker absolut det är intressant med 3D. På något vis är det liksom ett av de kommande stora stegen inom den tekniska utvecklingen av spel. Däremot har jag inte rent praktiskt hängt med så mycket så senaste gången jag testade 3D-brillor var när man var lite och tittade på bilder av dinosaurier. Vilket man tyckte var sjukt coolt då, såklart.
      twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
      • 0
      Har ju sett 3D-filmen på liseberg, och även om den har ett par år på nacken nu, så överglänser den ju de röd-gröna glasögonen med hästlängder.
      • 0
      Citerar Toy of Joy:
      Min brorsa köpte, hjälpte inte ett skit. Det är bullshit.


      Vad? Han måste ha gjort något misstag.
      Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
      • 0
      Så länge man måste ha glasögon när man spelar hoppar jag nog över.

      Man vill ju behålla sitt cool.
      http://twitter.com/DasErdbeer |
      • 0
      Citerar Das Erdbeerkuchen:
      Så länge man måste ha glasögon när man spelar hoppar jag nog över.

      Man vill ju behålla sitt cool.


      Så det är folk som tittar på dig när du spelar?
      • 0
      Citerar ChrillZor:
      Så det är folk som tittar på dig när du spelar?

      Ibland det.
      Ibland speglar jag mig i tv:n under de svarta laddningsskärmarna.
      Ibland speglar jag min egen strålglans.
      YEAH!
      http://twitter.com/DasErdbeer |
      • 0
      Citerar Toy of Joy:
      Min brorsa köpte, hjälpte inte ett skit. Det är bullshit.


      Det värsta med 3d film och spel är att många inte kan njuta av det på grund av synfel, som jag tex, jag har inte vanliga glasögon änns men kan inte se 3d
      Wrestling is not fake, people are fake
      • 0
      Min färgblinda far ser färgskillnader bättre med såna. Han borde investera!
      Voglio Super Mario Galaxy, adesso!
      • 0
      Jag tycker att det är intressant men jag tror att det kommer faila totalt bland riktiga gamers och bara upskattas av småbarn och de som nästan aldrig spelar...

      Ungefär som rörelsekänsliga kontroller, wand, wii, natal etc etc...
      Is a man not entitled to shoot another man in the face?
      • 0
      Jag testade faktiskt detta igår. På mediamarkt i Jönköping så får man testa geforce senaste 3d glasögon med spelet Resident evil 5.

      Jag säger bara de att helvete vilken skillnad det blev. Skillnaden på 3d film och 3d spel är väl den att film har vissa scener som är i "3d" Medans spel är det hela tiden. Djupet i bilden var helt suveränt. Men visst, glasögonen kostade över 3000kr Men visst blev det skillnad.
      • 0
      • Trog
      • Trog
      När teknologin väl kommer till konsolvärlden, dvs M$, Sony eller N utvecklar ett par, som är gjorda för att spela spel med. dvs, när detta blir mainstream, då kanske jag köper
      I just dont know what went wrong
      • 0
      Jag föredrar solglasögon
      • 0
      hahaha 3d glasögon e verkligen skittttt
      • 0
      Skillnaden på 3d film och 3d spel är väl den att film har vissa scener som är i "3d" Medans spel är det hela tiden.

      Det har väl inget att göra med hurvida det är film eller spel att göra...
      • 0
      Låter som att det har potentialen att blir riktigt fett. Fast jag skriker inte av glädje förrän jag ser resultatet.
      Jag såg det med mina egna öron.
      • 0
      Ändå coolt att youtube har lagt till så att man kan se i 3d nu med 3d glasögon.
      Battlefield 3
      • 0
      Citerar Iqaros:
      Har ju sett 3D-filmen på liseberg, och även om den har ett par år på nacken nu, så överglänser den ju de röd-gröna glasögonen med hästlängder.


      Men visst har man de röd-gröna glasögonen även där?
      Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
      • 0
      Citerar zwqase:
      Men visst har man de röd-gröna glasögonen även där?

      Nej, de är genomskinliga.
      • 0
      Såg Ice Age 3 i 3D för ett litet tag sedan. Den nya 3D-tekniken utan färgade glas. Det var riktigt coolt! Spel i 3D kan bli hur häftigt som helst.
      Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
      • 0
      Hold on a minute. Finns det andra sorters 3D-glasögon än de med två olika färger?

      Tillagt 2009-09-28 22:39:
      Citerar Ridley:
      Såg Ice Age 3 i 3D för ett litet tag sedan. Den nya 3D-tekniken utan färgade glas. Det var riktigt coolt! Spel i 3D kan bli hur häftigt som helst.


      Underbart att ställa frågan samtidigt som den blir besvarad.
      Jag såg det med mina egna öron.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!