Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hur många Platinum trophies har du?


  • Missing Avatar
  • Dfcs
Citerar Vapor17:
Jävlar och fuck..." innan jag klarade sista banan på Elite


Ligger där men palar fan inte klara den så sjukt svår!
  • 0
4 stycken ( Uncharted 1&2 , Harry Potter och Killzone)
  • 0
Ingen änsålänge. Ska försöka skaffa en.
  • 0
inga. jag kanske e nörd men så nördig e jag inte
Va nu en snäll pojk annars kommer dansken och tar dig!
  • 0
  • Missing Avatar
  • aiek
Har 0.
Jag spelar för att ha kul, inte samla på trophies.
  • 0
Citerar aiek:
Har 0.
Jag spelar för att ha kul, inte samla på trophies.


Det ÄR kul att samla på trophies för oss som gör det.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Dfcs:
Ligger där men palar fan inte klara den så sjukt svår!


Ta med dig en Helghast LMG, håll dig uppe på balkongen och ta det lugnt. Det enda du behöver akta dig för är Helghasten som kommer upp (Shock-troopers).

Tog en låång tid innan jag klarade det men när jag väl hade gjort det så...
  • 0
0
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Uppe i 15 st nu. Ganska nöjd faktiskt
PSN: Schylen
  • 0
Inte en endaste.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar aiek:
Har 0.
Jag spelar för att ha kul, inte samla på trophies.


Det är ju tårta på tårta, oftast
Tog min 20:e häromveckan.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Kundvagnen:
http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Hakoom.png

Spenderar dock mest av fritiden med flickvännen.


Har du hundra stycken
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar Gijimu:
Har du hundra stycken


Jag har Kundvagnen på min friendlist, så nej, det har han inte
Länken till Hakoom är ju officiell så det är ju bara att lyfta på hatten för galenskapen
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Inte en enda.

Har visserligen bara en trofé på Uncharted: Drake's Fortune - crushing-rundan - kvar, men snacka om att förstöra alla årslagrade spelminnen med en nutid som ständigt vill salpeterpissa på allt som jag fann engagerade och älskvärt.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Citerar Silke Neryn:
Har visserligen bara en trofé på Uncharted: Drake's Fortune - crushing-rundan - kvar, men snacka om att förstöra alla årslagrade spelminnen med en nutid som ständigt vill salpeterpissa på allt som jag fann engagerade och älskvärt.


Vilka årslagrade spelminnen är det som förstörs om du tar den sista trophyn i Uncharted? Du har ju bevisligen redan plockat majoriteten, du tog knappast 46 trophies under pistolhot eller med syra i ögonen. När det dessutom bara är frågan om att ta sig igenom spelet på en svårighetsgrad du har kvar..
Tycker mig ana en smått överdriven och pretentiös inställning hos dig.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Jag har 14 platinatrophies:

1: Uncharted: Drake's Fortune - 16 augusti 2008
2. Resistance 2 - 16 januari
3. Fallout 3 - 3 mars
4. Alone in the Dark - 21 mars
5. Resident Evil 5 - 14 april
6. Bioshock - 1 maj
7. Prince of Persia - 20 maj
8. Tomb Raider: Underworld - 29 maj
9. Dead Space - 7 juni
10. Lord of the Rings:Conquest - 14 juli
11. inFamous - 29 augusti
12. Uncharted 2: Among Thieves 22 oktober
13. Assassin's Creed 2 - 23 november
14. Modern Warfare 2 - 13 december

Nästa PLATINA kan vara Far Cry 2, håller på med att kämpa mig upp till rang 30, 1 500 000 XP, lär nå 1 miljon nu i veckan.

Sen Quantum of Solace, har bara 007-svårighetsgraden kvar.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Citerar Jakkal:
När det dessutom bara är frågan om att ta sig igenom spelet på en svårighetsgrad du har kvar..
Tycker mig ana en smått överdriven och pretentiös inställning hos dig.


"Bara", är att ta i rejält. Ingen trofé är lika långrandig och omstörtande till spelets ursprungliga balans och design som den på den värsta svårighetsgraden. Det finns, till skillnad mot alla andra troféer i spelet, ingen direkt glädje att finna här. Däremot frustration och, som redan nämnt, ett ödeläggande av spelets mysiga fundament i skön speluppbyggnad.

Visst, jag är helt enkelt för jävla dålig, men pretentiös eller inte så var upplevelsen på crushing - för jag har prövat - som att börja ge Uncharted en slags nådastöt i mitt minne. Det blir en gång för mycket, och det blir en gång som är den överlägset värsta av dem alla.

Men jag antar att konfrontationen i vart fall lärde mig något - Silke, du är inte beredd att ta smällarna som behövs för att kunna flina med platina runt halsen.

Och nu skall jag inte störa mer här.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Citerar Jakkal:
Citerar Gijimu:Har du hundra stycken

Jag har Kundvagnen på min friendlist, så nej, det har han inte
Länken till Hakoom är ju officiell så det är ju bara att lyfta på hatten för galenskapen


Wow, visste inte att Hakoom var "känd" på andra forum.
Hjälpte honom med Midnight Club: LA trofén, var faktiskt en ganska social typ.
  • 0
Jag har för tillfället 3 st. Snart 4 om jag någon gång får för mig att försöka klara Dead Space på svåraste.

Mina platinum:

Resident evil 5
Uncharted
Uncharted 2
  • 0
Citerar Silke Neryn:
"Bara", är att ta i rejält. Ingen trofé är lika långrandig och omstörtande till spelets ursprungliga balans och design som den på den värsta svårighetsgraden.


Det kan jag förvisso hålla med om, första Uncharted var inte ett lätt spel på svåraste svårighetsgraden, men däri ligger ju även essensen till hela konceptet; utmaning med tillhörande medalj på slutet.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar Silke Neryn:
"Bara", är att ta i rejält. Ingen trofé är lika långrandig och omstörtande till spelets ursprungliga balans och design som den på den värsta svårighetsgraden. Det finns, till skillnad mot alla andra troféer i spelet, ingen direkt glädje att finna här. Däremot frustration och, som redan nämnt, ett ödeläggande av spelets mysiga fundament i skön speluppbyggnad.

Visst, jag är helt enkelt för jävla dålig, men pretentiös eller inte så var upplevelsen på crushing - för jag har prövat - som att börja ge Uncharted en slags nådastöt i mitt minne. Det blir en gång för mycket, och det blir en gång som är den överlägset värsta av dem alla.

Men jag antar att konfrontationen i vart fall lärde mig något - Silke, du är inte beredd att ta smällarna som behövs för att kunna flina med platina runt halsen.

Och nu skall jag inte störa mer här.
Acid Police.


Uncharted på chruching är ju helt klart intressant eftersom man då tvingas att spela på sätt man itne gjorde på Normal och Hard. Man kan inte spela på samma sätt utan måste tänka i nya banor. Vilket gör Chrushing till betydligt mer roligt än "fiender-har-mer-liv-än-Normal"-svårighetsgraden "hard".

Visst finns det en del frustrerande ställen i chruching, men känslan när man tar sig förbi dem är desto större.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Jag har 6 st, Uncharted 1 o 2, Resistance 2, killzone 2, Bioshock, inFamous.

Tillagt 2009-12-18 19:45:
Citerar Vapor17:
5 som jag redan nämnt, men min absoluta favorit är Killzone 2-platinum trofén. Det krävdes många "Jävlar och fuck..." innan jag klarade sista banan på Elite

Samma här! Sista bossen på elite!! Satan va damp ja fick!
  • 0
Inga.
Platinum-troféer är för koreaner, arbetslösa och de mentalt rubbade.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Citerar Apollo:
Platinum-troféer är för koreaner, arbetslösa och de mentalt rubbade.


Sant. Jag är både arbetslös och mentalt rubbad.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!