Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metal gear solid


Tja
Jag har plötsligt blivit sugen på att införskaffa MSG4, Men jag har tidigare inte spelat nått av de tidigare spelen. Det jag undrar är om det kommer bli svårt att förstå handlingen i spelet eller måste jag spela dom tidigare spelen?
  • 0
Citerar Magandi:
Tja
Jag har plötsligt blivit sugen på att införskaffa MSG4, Men jag har tidigare inte spelat nått av de tidigare spelen. Det jag undrar är om det kommer bli svårt att förstå handlingen i spelet eller måste jag spela dom tidigare spelen?


Ja, vill du hänga med i handligen till fullo så måste du spela de andra spelen först, annars kommer du sitta som ett ? under många sekvenser. Det är nog svårt att hitta en spelserie som är så sammanflätat storymässigt som MGS.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Citerar Magandi:
Tja
Jag har plötsligt blivit sugen på att införskaffa MSG4, Men jag har tidigare inte spelat nått av de tidigare spelen. Det jag undrar är om det kommer bli svårt att förstå handlingen i spelet eller måste jag spela dom tidigare spelen?

Det finns dock andra sätt att komma in i storyn, dels kan du ladda ned en MGS-encyclopedia på PSN, där du kan se alla viktiga händelser på en timeline (med MGS4-spoilers dolda). Annars kan du få en ganska bra recap på gametrailers i deras MGS-retrospective, första delen hittar du här:
http://www.gametrailers.com/video/part-one-metal-gear/33740
(egentligen död)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!