Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Svårare i spel än i riktiga livet?


Ja, alla har ju räddat världen, dödat otal fiender, vunnit enorma mästerskap och utövat magi som ingen annan. I spel, såklart. Givetvis är detta något som det inte finns några problem med i spel, men finns det, trots allt detta, något som är enklare i verkligheten än i spel?

Själv vill jag nominera förmågan att komma förbi hinder som något som är betydligt enklare i verkligheten än i spel.

Vad tycker ni?
  • 0
De som kör trough the fire and the flames tycker att det är svårare att klara av låten på Expert i guitar hero än vad det är i verkligheten. Men saken är den att de har övat på gitarr. Och vissa som klarar truogh fire and flames på GH har ju övat på det med.
"Vote me for årets troll!"
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Det är betydligt lättare att dö i verkligheten än i spel.
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
Citerar Bohm:
Det är betydligt lättare att dö i verkligheten än i spel.


Dö helt och hållet antar jag att du menar då. Utan en omstart eller checkpoints. För annars är det helt tvärtom. I alla fall i de allra flesta spel.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Bohm:
Det är betydligt lättare att dö i verkligheten än i spel.


Det beror väl på vilket spel man jämför med, men överlag är det nog svårare att dö IRL.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Fishy10:
Det beror väl på vilket spel man jämför med, men överlag är det nog svårare att dö IRL.

Njae.. det är väl mer sällan man dör IRL (eller hur man nu ska säga det), men jag måste ändå hålla med Bohm här. I Half-Life 2 kan jag bli konstant beskjuten i tio minuter och ändå överleva medan ett enda skott i verkligheten sannolikt skulle döda mig. Alltså, om man utsätter sig för samma fara i verkligheten som man gör i spel så skulle det definitivt vara enklare att dö i verkligheten. Sålänge man inte spelar Ninja Turtles eller något liknande där man dör av vatten Inte bara det att det är vatten, utan i Ninja Turtles är de ju sköldpaddor! Där borde de ju trivas bäst!
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Citerar zwqase:
Dö helt och hållet antar jag att du menar då. Utan en omstart eller checkpoints. För annars är det helt tvärtom. I alla fall i de allra flesta spel.
Citerar Fishy10:
Det beror väl på vilket spel man jämför med, men överlag är det nog svårare att dö IRL.


Njae, nackdelen med verkligheten är ju att du saknar privilegiet att läka av dig själv efter några sekunder utan att bli skadad trots sår som skulle döda människor direkt.

Alternativt att det inte är lika lätt att läka alla sår irl med endas en medcit som det är i de flesta spel

EDIT: erotomania förklarade det mycket bättre än mig:c
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
Citerar erotomania:
Njae.. det är väl mer sällan man dör IRL (eller hur man nu ska säga det), men jag måste ändå hålla med Bohm här. I Half-Life 2 kan jag bli konstant beskjuten i tio minuter och ändå överleva medan ett enda skott i verkligheten sannolikt skulle döda mig. Alltså, om man utsätter sig för samma fara i verkligheten som man gör i spel så skulle det definitivt vara enklare att dö i verkligheten. Sålänge man inte spelar Ninja Turtles eller något liknande där man dör av vatten


Tja, det beror väl på hur man räknar döden. Även om det ofta är en dödsdom att bli skjuten är det ovanligt att dö på fläcken om kulan inte träffar något vitalt organ. Tvärt emot vissa actionspel.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Citerar Fishy10:
Tja, det beror väl på hur man räknar döden. Även om det ofta är en dödsdom att bli skjuten är det ovanligt att dö på fläcken om kulan inte träffar något vitalt organ. Tvärt emot vissa actionspel.


Nej, istället så ignorerar karaktären skottet och springer vidare som inget har hänt så länge han inte träffas av en väldans massa skott på en och samma gång. Sedan så finns det självklart undantag som bekräftar regeln, men dessa är få.
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
Citerar Bohm:
Nej, istället så ignorerar karaktären skottet och springer vidare som inget har hänt så länge han inte träffas av en väldans massa skott på en och samma gång. Sedan så finns det självklart undantag som bekräftar regeln, men dessa är få.


Som sagt, beror på vilka spel man tänker på.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
  • Bohm
  • Bohm
Citerar Fishy10:
Som sagt, beror på vilka spel man tänker på.


Självklart, men de flesta spel så tål du ju mer än i verkligheten. Annars skulle det ju vara ganska så tråkigt å spela fps^^
I dont need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives!
  • 0
Citerar Bohm:
Självklart, men de flesta spel så tål du ju mer än i verkligheten. Annars skulle det ju vara ganska så tråkigt å spela fps^^


Beror på vem du frågar.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Hade några bra förslag på saker som är svårare, men jag glömde
  • 0
Killzone är ett bra exempel där man inte kunde hoppa över en träbit.
The fuzz is here!
  • 0
*Door is locked*
Inventory: Shotgun, c4 and an M4
Uses up all ammo on door
*Door is locked*

Ganska lamt faktist.
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Det är svårare att göra exakt vad man vill i ett spel, speciellt när det gäller lösningen på ett problem.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Visst tål man ofta mer i spel, men det betyder inte att det är svårare att dö. Visst kan du dö av många skitsaker på riktigt, men du blir sällan beskjuten irl. Om det skulle vara en tävling skulle du antagligen kunna dö fortare i ett spel än på riktigt just på grund av att alla i spelet vill döda dig men ingen irl vill döda dig (hoppas jag).
  • 0
Citerar Daydream Nation:
ingen irl vill döda dig

[about Sweden] Any country with that low an age of consent but that high a rate of suicide isn't thinking straight. // Dr. House
  • 0
Det är betydligt svårare att få en bensintunna att explodera av pistolskott i verkligheten än i spel.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Bohm:
Det är betydligt lättare att dö i verkligheten än i spel.


Njaa, inte om man spelar CoD4 på veteran.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Citerar Bohm:
Njaa, inte om man spelar CoD4 på veteran.

Försök andas efter att ha blitit skjuten för att må prima igen i verkligheten.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Försök andas efter att ha blitit skjuten för att må prima igen i verkligheten.


Mhe det kan ju alla, jag såg Van Damme göra det på teve!
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!