Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout: New Vegas


Ganska sugen på spelet, men frågan är om man kanske inte ska vänta en månad eller så, och hoppas på patchar.
To Dare is To Do
  • 0
Riktigt imponerad såhär långt. Lite trögt att komma igång, men efter ett tag vänjer man sig och blir helt förälskad!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar filleeeh:
Citerar Holmfrid pelet känns rätt bra än så länge. Känns mycket roligare än Fallout 3.

som sagt, hur vet du det?


Vad är de med er ?!

Beter er som några moralpoliser, spelar roll hur han vet de eller ?
  • 0
Det kom idag!!
Lunch, sen spela satan!
Jävla vildar..
  • 0
JA! Spelbutiken skickade mitt ex idag trots att dem inte skickar varor på torsdagar! ^^ Så förhoppningsvis så sitter man med ett exemplar av Fallout: New Vegas imorgon!!
JB93
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Citerar kraz:Tjyv!Nej

Citerar Garone pelade datorversionen av Fallout 3 och testade det sedan på Playstation 3... Herregud vad kass konsolversionen var. :/
Men Fallout 3 var av annan utvecklare och PS3 versionen var allmänt känd att ha större problem än alla andra.


Samma motor. Det spelar ingen roll hur mycket konsolpojkarna inte vågar erkänna det, PC versionen är alltid bäst.

Tillagt 2010-10-21 11:56:
Citerar bravo93:
JA! Spelbutiken skickade mitt ex idag trots att dem inte skickar varor på torsdagar! ^^ Så förhoppningsvis så sitter man med ett exemplar av Fallout: New Vegas imorgon!!


Samma här men ha inga höga förhoppningar... Tar ofta 2 dagar för det att komma efter de skickat det.
  • 0
Citerar Garone:
Samma motor. Det spelar ingen roll hur mycket konsolpojkarna inte vågar erkänna det, PC versionen är alltid bäst.


och flickorna!

Tillagt 2010-10-21 12:24:
Jag undrar om New Vegas är behäftad med samma bekymmer som 3:an hade vid släpp till PS3, kan någon posta något senare om de får veta något om detta?
Stressa inte, jag har gott om ospelade spel så New Vegas kan gott vänta till senare.
  • 0
beställt o klart från elgiganten nu, står att de skickar idag så med lite tur har man det imorrn
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar Garone:
Samma motor. Det spelar ingen roll hur mycket konsolpojkarna inte vågar erkänna det, PC versionen är alltid bäst.


Det är ju ganska subjektivt. Jag kan säga exakt samma sak om Xbox 360, bara för det är det inte fakta. Även om jag tycker det.
Jävla vildar..
  • 0
Ah, härliga buggar. Ska dra in i ett område, men det är ett stort järn-staket ivägen. GÅr så nära jag kan, vid den delan av staketet där det står massa ute-dass (på andra sidan staketet asso), väljer "sit in outhouse", och sen hoppar av. yay, jag är inne.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Är M-Wasteland större än C-Wasteland i Fallout 3?
Finna det ett större antal vapen/rustning i Fallout:NW än i F3?
  • 0
Citerar sin39:
Är M-Wasteland större än C-Wasteland i Fallout 3?
Finna det ett större antal vapen/rustning i Fallout:NW än i F3?

Kolla in Fallout-wiki'n för ren data som det där.

Det finns ju en hel del nya vapen/rustningar i Vegas, men även hel del gamla. Dock vet jag inte hur mycket gammalt och nytt det är, kanske är lika mycket ifrån F3 som ifrån Wasteland. Man tar det bästa från båda världarna lixom.

Som tex Ripper <3

Tillagt 2010-10-21 14:05:
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki
Dis place haz all the info.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Vanilla Thunder:
Citerar Garone amma motor. Det spelar ingen roll hur mycket konsolpojkarna inte vågar erkänna det, PC versionen är alltid bäst.

Det är ju ganska subjektivt. Jag kan säga exakt samma sak om Xbox 360, bara för det är det inte fakta. Även om jag tycker det.


Det beror ju på vad som gör att du föredrar det till 360. Om det helt enkelt är så att du tycker det är enklare och skönare att slå sig ner i soffan direkt framför TV'n med en dosa i handen så kan jag förstå, men PC versionen är tekniskt överlägset 360 versionen, och det är fakta.
  • 0
Citerar Garone:
Det beror ju på vad som gör att du föredrar det till 360. Om det helt enkelt är så att du tycker det är enklare och skönare att slå sig ner i soffan direkt framför TV'n med en dosa i handen så kan jag förstå, men PC versionen är tekniskt överlägset 360 versionen, och det är fakta.

Sen ska man aldrig glömma, att med lite skills och tricks går det fint att fixa en mediadator kopplad till TV'n där man kör med en 360-kontroll.

just sayin'
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Crusaderr:
Citerar filleeeh:
Citerar Holmfrid pelet känns rätt bra än så länge. Känns mycket roligare än Fallout 3.

som sagt, hur vet du det?


Vad är de med er ?!

Beter er som några moralpoliser, spelar roll hur han vet de eller ?


jag försöker inte vara någon "polis", jag har inte anklagat nån för något
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar Garone:
Det beror ju på vad som gör att du föredrar det till 360. Om det helt enkelt är så att du tycker det är enklare och skönare att slå sig ner i soffan direkt framför TV'n med en dosa i handen så kan jag förstå


Precis.

Citerar Garone:
men PC versionen är tekniskt överlägset 360 versionen, och det är fakta.


Jo, det vet jag såklart. Men det är inte något jag prioriterar.

Har spelat i snart två timmar nu, och jag gillar skarpt.
Fast jag har tagit det ganska lugnt och bara promenerat runt och supit in atmosfären. Några små quest har det också blivit.
Jag är mycket förväntansfull.
Jävla vildar..
  • 0
Citerar Garone:
Det beror ju på vad som gör att du föredrar det till 360. Om det helt enkelt är så att du tycker det är enklare och skönare att slå sig ner i soffan direkt framför TV'n med en dosa i handen så kan jag förstå,


60 FPS > 30 FPS. Alltid.

Själv tänker jag låta spelet vila ett tag i väntan på patchar. Känns allt för buggigt för att jag ska viga tid åt det atm.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Citerar Fishy10:
Citerar Garone et beror ju på vad som gör att du föredrar det till 360. Om det helt enkelt är så att du tycker det är enklare och skönare att slå sig ner i soffan direkt framför TV'n med en dosa i handen så kan jag förstå,

60 FPS > 30 FPS. Alltid.

Själv tänker jag låta spelet vila ett tag i väntan på patchar. Känns allt för buggigt för att jag ska viga tid åt det atm.


PC versionen fick en patch idag som ska ha fixat ganska många buggar.
  • 0
Vad har ni valt för traits? Själv står jag mellan Wild Wasteland och Good Natured.
Ally's
  • 0
nån som vet ifall elgiganten är bra på att skicka saker i tid? beställde det idag innan kl.15 så då borde de ju skicka det idag?
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar Fishy10:
60 FPS > 30 FPS. Alltid.

200 FPS > 60FPS

:3

Citerar Banka:
Vad har ni valt för traits? Själv står jag mellan Wild Wasteland och Good Natured.

Wild Wasteland ska jag nog ta på en annan genomspelning.
Denna valde jag Trigger Dicipline (20% bättre aim, 20% slöare trigger)
Four Eyes. (+1 Int om man har glasögon, -1 Int om man inte har)

Shjupp.

Roligt, man kan bara ha 1000 saves i New Vegas, i alla fall på PC
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Citerar Fishy10:60 FPS > 30 FPS. Alltid.
200 FPS > 60FPS

:3

Citerar Banka:Vad har ni valt för traits? Själv står jag mellan Wild Wasteland och Good Natured.
Wild Wasteland ska jag nog ta på en annan genomspelning.
Denna valde jag Trigger Dicipline (20% bättre aim, 20% slöare trigger)
Four Eyes. (+1 Int om man har glasögon, -1 Int om man inte har)

Shjupp.

Roligt, man kan bara ha 1000 saves i New Vegas, i alla fall på PC


Du påstår väl inte att konsolversionen körs på 200 FPS när den knappt klarar 30? :/ Och att man bara kan ha 1000 saves är något som blev kvar när de portade spelet gissar jag på.
  • 0
Citerar Garone:
Du påstår väl inte att konsolversionen körs på 200 FPS när den knappt klarar 30? :/ Och att man bara kan ha 1000 saves är något som blev kvar när de portade spelet gissar jag på.

Nej, jag menar att min PC äger ut random 360 när den kör alla spel i 100-200 FPS
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Yaaay, found myself an Easter Egg!
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Efter 4timmars spelande så kan jag bara säga att jag älskar det.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!