Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fallout: New Vegas


  • Missing Avatar
  • qmrs
Citerar Garone:
Det finns det gott om i FN:V och den är bättre än i Fallout 3. Men det vore kanske bra om du fick en andra åsikt av någon eftersom jag är ganska partisk när det gäller FN:V vs FO3.


Ok.
  • 0
Kan man springa snabbare? Fick det idag så har inte testat allt, men verkar inte så?
Fuck Yeah.
  • 0
Citerar fookUnb:
Kan man springa snabbare? Fick det idag så har inte testat allt, men verkar inte så?


Du rör dig snabbare om du inte har något vapen draget.
  • 0
Citerar Akahz:
Du rör dig snabbare om du inte har något vapen draget.


Tackar! Och så fick du din fjärde stjärna när jag röstade på dig
Fuck Yeah.
  • 0
Citerar qmrs:
Vad är skillnaden? Asso läste någonstans att i Fallout 3 finns det mer tunnlar och "underjords-grottor" att utforska och att det är lite större. Men vill vara säker innan jag införhandlar något av dom.


Nya vapen, fler valmöjligheter och mycket roligare miljöer. Många andra småsaker också som verkligen spelar roll.Bättre story också, även om den känns lite halvtorr. Men det är ju inte riktigt varför man spelar spel som Fallout.

Fallout New Vegas var tveklöst bättre än Fallout 3, men Fallout 3 var ändå ett fruktansvärt bra spel.
Jag skulle säga köp Fallout 3. När du är klar med det så kommer du inte kunna låta bli att köpa Fallout New Vegas direkt. Däremot så kanske du inte lär vara så sugen på att spela Fallout 3 efter Fallout New Vegas.

Fallout 1 och 2 är också väldigt bra spel som alla borde spelat. Går att hitta billigt.


Citerar Akahz:
Du rör dig snabbare om du inte har något vapen draget.


Och om du har "light" rustning eller har (tror jag) hög Agility.


Sen finns det en drog som gör att du rör dig fortare.



Klarade förresten Dead Money idag. Riktigt, riktigt bra DLC. Mycket bättre än något av dom mediokra expansionerna till 3'an.
Rekommenderas starkt!
Jävla vildar..
  • 0
Citerar Vanilla Thunder:
Klarade förresten Dead Money idag. Riktigt, riktigt bra DLC. Mycket bättre än något av dom mediokra expansionerna till 2'an.
Rekommenderas starkt!


Jag vill ha!
Hoppas verkligen det kommer till PC så småningom.
  • 0
Vad tycker ni, ska jag köpa spelet till konsol nu, eller vänta till sommaren och köpa det till PC?
  • 0
Vänta tills sommaren.
  • 0
Är det någon annan här som lirar New Vegas på Xbox 360?

Jag köpte spelet igår, och allt gick bra tills 8PM i spelet, då natten tog över och allt blev totalt mörker, så ska det väl inte se ut? Det var jättesvart hela natten.

Har prövat på en annan skärm utan lycka. Har höjt brightness och det hjälper lite men fortfarande för mörkt och det är alldeles för ljust på dagen.

Har prövat en väns ps3 och hans New Vegas på min TV och det ser bra ut på natten.

Har inga problem med andra spel till min 360 vad jag vet.
Kan det vara en bug? Något fel med mina saves? Göra en ny karaktär?
Ostkris Gromit, osten är slut!
  • 0
Citerar Ghoularc:
Är det någon annan här som lirar New Vegas på Xbox 360?



Kört spelet till min 360 utan problem med mörker.... Låter väldigt underligt.

Tillagt 2010-12-26 13:24:
Citerar Akahz:
Citerar fookUnb:Kan man springa snabbare? Fick det idag så har inte testat allt, men verkar inte så?

.


Som tidigare nämnts så påverkar vikten på armor. Vad gäller vapen så blir du långsammare med "2 hands vapen" typ rifles... pistoler och knivar som du bara använder en hand till påverkar inte utan du springer lika fort som när vapnen är hölstrade.

Tillagt 2010-12-26 13:33:
Citerar qmrs:
Vad är skillnaden? Asso läste någonstans att i Fallout 3 finns det mer tunnlar och "underjords-grottor" att utforska och att det är lite större. Men vill vara säker innan jag införhandlar något av dom.


Tyckte själv att det fanns FÖR mycket tunnlar och sånt att utforska i FO3. Alla t-bane tunnlar man använde för att ta sig runt var alldeles för enformiga och tråkade ut en i längden. Dessa är som tur är borta i New Vegas vilket jag tycker är den bästa förändringen. Mer varierande miljöer i New Vegas.

Kort sagt. 3:an tyckte jag var ett riktigt bra spel klart värt att spela. New Vegas är snäppet bättre. Tycker själv att båda ska spelas men behövs inte eftersom det är fristående storys.....

Personligen tyckte jag inte att New Vegas kändes mindre än FO3 alls.....
"I´m not in it for the money. I just want to play the game, were Reebok and drink Pepsi" Shaq O´Neill, LA Lakers.
  • 0
Citerar Ghoularc:
Har höjt brightness och det hjälper lite men fortfarande för mörkt och det är alldeles för ljust på dagen.


Ändra kontrasten
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Citerar Bakabo:
Ändra kontrasten


Har justerat det också.

Kör just nu på lite högre brightness, det går i alla fall att se tillräckligt för att man ska veta var man går, plus att det inte är för ljust på dag tid. Men inte en chans att det ska vara så mörkt som jag har det.
Ostkris Gromit, osten är slut!
  • 0
Citerar Ghoularc:
Kör just nu på lite högre brightness, det går i alla fall att se tillräckligt för att man ska veta var man går, plus att det inte är för ljust på dag tid. Men inte en chans att det ska vara så mörkt som jag har det.


Testa att starta en ny karaktär och kolla om det är lika mörkt då. Är det inte det så är det förmodligen en bugg. Men du vet att det finns "ficklampa" va?
Jävla vildar..
  • 0
  • Vey
  • Vey
När jag startade spelet valde jag att spela Hardcore mode, för att få achievementen som medföljer , men när man tittar i menyn under "gameplay" står det difficulty normal, borde det inte stå hard , eller very hard som även finns där ? Om så är fallet har jag antagligen kommit åt och ändrat till normal..
David after dentist .
  • 0
Tesla Beaton nuff said...
Natural Born Terminator
  • 0
Citerar Vey:
När jag startade spelet valde jag att spela Hardcore mode, för att få achievementen som medföljer , men när man tittar i menyn under "gameplay" står det difficulty normal, borde det inte stå hard , eller very hard som även finns där ? Om så är fallet har jag antagligen kommit åt och ändrat till normal..


Du kan köra hardcore mode på vilken svårighetsgrad som helst. Hardcore mode lägger till flera viktiga effekter i spelvärlden.

"The Hardcore Mode is optional, but allows for a more intense game experience. Combat is more difficult in this mode, and stimpacks heal over time instead of instantly. The ammo you carry has weight and can affect your performance, and you can die of dehydration, so its important to carry a well-filled canteen."
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
  • Vey
  • Vey
Okej , tack ! Då spelar jag fortfarande på Hardcore mode, för både min ammunition väger och mina stimpacks helar mycket mindre än i 3an , och tar några sekunder.
Men finns det någonstans där jag kan dubbelkolla detta ? I någon meny, om man nu mot förmodan skulle vilja ändra, eller bara kolla så det verkligen stämmer ?
David after dentist .
  • 0
Jag minns inte riktigt men har för mig att du kan gå in på options och kolla upp svårighetsgrader samt hardcore mode. Men det är ju ingen fara, om du har alla bieffekter som medföjer med hardcore mode så är det ju igång.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Lyckades ha sex med roboten Fisto idag, älskar verkligen den sjuka humorn i spelet.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
  • Phip
  • Phip
Har precis beställt spelet!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Funderar på att införskaffa 360-versionen snart. Är jävligt sugen.
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
Citerar Samba:
Funderar på att införskaffa 360-versionen snart. Är jävligt sugen.


Skaffa PC-versionen istället.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Någon här som använder perken Jury rigging? Underbar perk.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Det är inte så att man ska ha spelat Fallout 3 innan eller något av de andra spelen eller så?

En fråga till, behöver man modda spelet eller nått sånt som Oblivion?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Det är inte så att man ska ha spelat Fallout 3 innan eller något av de andra spelen eller så?


Nope, handlingen hör inte ihop med föregångarna.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!