Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Bara en snabb fråga. Ve ni något bra headset som enbart används till att chatta? Inte för dyrt heller
  • 0
Ska du bara ha standard headsetet som medföljer eller har du tänkt på något bättre?
Personligen skulle jag aldrig sjunka lägre än Turtle Beaches
150k+ Gamerscore yo
  • 0
Citerar MrFiskeh:
Ska du bara ha standard headsetet som medföljer eller har du tänkt på något bättre?
Personligen skulle jag aldrig sjunka lägre än Turtle Beaches


Gillade aldrig standard headsetet pga av det krångla och va dåligt helt enkelt. Så något lite bättre. Men finns det turtle beach för enbart chat?
  • 0
Citerar williamcool:
Citerar MrFiskeh ka du bara ha standard headsetet som medföljer eller har du tänkt på något bättre?
Personligen skulle jag aldrig sjunka lägre än Turtle Beaches

Gillade aldrig standard headsetet pga av det krångla och va dåligt helt enkelt. Så något lite bättre. Men finns det turtle beach för enbart chat?


Du kan ju använda det för chattande, är otroligt mycket skönare att ha på skallen och tror inte x11:orna som jag använder är så pass dyra nu.

Bland det bästa inköpet jag har gjort iaf, fattar inte nu varför det tog mig sån tid att köpa ett bra gaming headset.

Du kan ställa in spelljud samt chatt volym och allt sånt, sen är micken bra också så du får en bättre röstkvalite jämnfört med det andra skräpet

Kolla runt på x11 och se om det är något som faller dig i smaken
150k+ Gamerscore yo
  • 0
Hej! Jag har svårt att få igång min 360 250 gb slim. När jag startar det blinkar dioden till och fläkten drar igång men det händer inget mer. Sedan måste jag dra ut sladden och börja om. Oftast funkar det andra gången men ibland får jag göra det flera ggr. Det är väl ca 1,5 år gammalt. Några tips om vad jag ska göra?
  • 0
Tillagt 2013-11-16 09:46:
Citerar zamorano16:
Hej! Jag har svårt att få igång min 360 250 gb slim. När jag startar det blinkar dioden till och fläkten drar igång men det händer inget mer. Sedan måste jag dra ut sladden och börja om. Oftast funkar det andra gången men ibland får jag göra det flera ggr. Det är väl ca 1,5 år gammalt. Några tips om vad jag ska göra?


Ingen som har varit med om detta?
  • 0
Citerar zamorano16:
Tillagt 2013-11-16 09:46:
Citerar zamorano16:Hej! Jag har svårt att få igång min 360 250 gb slim. När jag startar det blinkar dioden till och fläkten drar igång men det händer inget mer. Sedan måste jag dra ut sladden och börja om. Oftast funkar det andra gången men ibland får jag göra det flera ggr. Det är väl ca 1,5 år gammalt. Några tips om vad jag ska göra?

Ingen som har varit med om detta?


Inget jag har råkat ut för. Mitt råd är att du vänder dig till Microsofts egen support för hjälp. Kolla även kvittot om detta kan bli en garantifråga.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Min 4-5 år gamla Elite (120 GB ) har numer ett söndrigt grafikkort, allt annat verkar fungera. Nu är det ju så att de som finns att köpa idag är av annan modell. Hur gör jag för att få över mina sparfiler till den nya? Jag antar att HDDn inte passar i de nya modellerna.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Hur gör jag för att få över mina sparfiler till den nya?


Ett hederligt gammalt transfer kit, används sådana fortfarande?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Ett hederligt gammalt transfer kit, används sådana fortfarande?


Jag såg att de fanns att köpa för 50 spänn på Amazon - passar de till den nyaste versionen? Den fyrkantiga fula alltså, efter slim.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Jag såg att de fanns att köpa för 50 spänn på Amazon - passar de till den nyaste versionen? Den fyrkantiga fula alltså, efter slim.


Hmm, minns inte, använde en senast för fyra (!) år sedan. Ring supporten, har du tur och verkar oskyldig (vilket du är) och ledsen så kanske du kan få ett kit gratis, det hände mig en gång.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Gears of War 1 och Shoot Many Robots är spelen vi får gratis i December. Visst det är gratis så man ska väl inte klaga, men Gears 1 får man ju redan gratis om man köper Gears of War Judgment.

http://majornelson.com/2013/11/27/xbox-live-gold-members-get-g
ears-of-war-and-shoot-many-robots-free-in-december/
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Gears of War 1 och Shoot Many Robots är spelen vi får gratis i December. Visst det är gratis så man ska väl inte klaga, men Gears 1 får man ju redan gratis om man köper Gears of War Judgment.

http://majornelson.com/2013/11/27/xbox-live-gold-members-get-g
ears-of-war-and-shoot-many-robots-free-in-december/


Hmm, bra spel, men inget för mig. Har som sagt redan GoW.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Sparda:
Gears of War 1 och Shoot Many Robots är spelen vi får gratis i December. Visst det är gratis så man ska väl inte klaga, men Gears 1 får man ju redan gratis om man köper Gears of War Judgment.


Och man spelade det för 6-7 år sedan..
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Och man spelade det för 6-7 år sedan..


Och det håller än idag, med råge.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Och det håller än idag, med råge.


Mjaaaaeeeeeeooooo...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Mjaaaaeeeeeeooooo...


Känslan är åtminstone väldigt originell tycker jag. Brukar ju vara så med ''första'' spelet i en serie.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Känslan är åtminstone väldigt originell tycker jag. Brukar ju vara så med ''första'' spelet i en serie.


Det var ett nytt och bra spel, men det hade issues redan när jag spelade det första gången back in the day´.
Men men, finns värre spel att få gratis.. som man redan äger.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det var ett nytt och bra spel, men det hade issues redan när jag spelade det första gången back in the day´.
Men men, finns värre spel att få gratis.. som man redan äger.


Finns ju såklart fel i alla spel på något vis. Det betyder mycket för mig för upplevelsen och intrycket jag fick av det men vill nog inte påstå att det är det bästa i min spelhylla för det.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Och det håller än idag, med råge.


+1

Citerar Humanisten:
Det var ett nytt och bra spel, men det hade issues redan när jag spelade det första gången back in the day´.


Inte då! Nu är du överdrivet bitter igen!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Vill tipsa er om att Rayman Legends finns på rea via Xbox Live för 199:- endast idag! Jag rekommenderar spelet starkt!


Citerar Sparda:
Gears of War 1 och Shoot Many Robots är spelen vi får gratis i December. Visst det är gratis så man ska väl inte klaga, men Gears 1 får man ju redan gratis om man köper Gears of War Judgment.

http://majornelson.com/2013/11/27/xbox-live-gold-members-get-g
ears-of-war-and-shoot-many-robots-free-in-december/

Absolut inga dåliga spel, men inga intressanta spel heller.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
När jag kollar på HBO Nordic, netflix eller liknande så syns det när någon jag känner loggar på vilket stör mig, kan man ta bort detta på något sätt?
  • 0
Citerar zamorano16:
När jag kollar på HBO Nordic, netflix eller liknande så syns det när någon jag känner loggar på vilket stör mig, kan man ta bort detta på något sätt?


Du kan stänga av Notifications under Inställningar i Xbox-menyn. Tror det bör hjälpa dig.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Citerar zamorano16:När jag kollar på HBO Nordic, netflix eller liknande så syns det när någon jag känner loggar på vilket stör mig, kan man ta bort detta på något sätt?

Du kan stänga av Notifications under Inställningar i Xbox-menyn. Tror det bör hjälpa dig.


Ska prova det. Tack!
  • 0
Jag fick hem en ny kontroll med sladd igår som är ca 30 cm kortare än Microsofts originalkontroll med sladd. Dessa 30 cm gör att jag inte kan sitta på samma plats i soffan som vanligt utan att sträcka lite mer på armarna och då med ''mer spänd'' sladd från konsolen.

Jag googlade lite på förlängningskabel nu men hittar endast sladdar tillhörande kinect. Vet någon om det funkar med en förlängningssladd för kinect men att istället koppla på en kontroll i ena änden och sedan in i USB-uttaget fram på konsolen som vanligt?

Måste man ens ha en ''microsoft-kabel'' till detta?

Tacksam för svar gott folk!
Entering zero gravity
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!