Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


  • Rmad
  • Rmad
Någon som har testat Internet Explorer i xboxen? Hur fungerar det?
Kuznetsov #92
  • 0
Joinade Live igår (på tiden att jag gjorde det). Låg innan dess på stadiga 12640 GS. Märkte precis efter jag blivit medlem att jag hade förlorat cirka 800 GS (har för tillfället 11850). Tänkte först att det var en bugg som skulle uppdateras när jag fick ett nytt achievement men icke. Har letat febrilt ett antal gånger men inte hittat vilka achievements som saknas, alla jag har tagit verkar finnas i listan.

Någon som har något förslag på hur jag skulle kunna fixa det här problemet? Det är inte någon jättesiffra som jag förlorat men det är ändå achievements jag kämpat hårt för att få.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar illusiondude:
Någon som har något förslag på hur jag skulle kunna fixa det här problemet? Det är inte någon jättesiffra som jag förlorat men det är ändå achievements jag kämpat hårt för att få.


Det kan inte vara så att vissa achievments blivit mindre värda med tiden, i och med uppdateringar, och nu när du gick med i Live så uppdaterades de även i din lista?
  • 0
Så kan det säkert vara, tack.

En annan annorlunda sak som hände var att vissa spel som jag inte spelat på flera års tid (Viva Piñata, Guitar Hero 3, Gears of War 2) kom högst upp i achievements listan, som väl listas efter vilket spel man spelade senast? Kanske har med dem spelen att göra? Eller händer det för varje person som blir medlem?
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Har du recovrat ditt konto någon gång? Jag hade gjort det en gång och drog en massa gamerscore offline, tog tillbaka kontot och helt plötsligt fattades det en massa gamerscore.

Förövrigt så måste jag ha maximal otur, är mitt 4 gaming headset som micken slutat att fungera på. Har för tillfället ett Tritton headset och den lilla "pinnen" som sitter i mitten på adaptern, där har toppen blivit intryckt i hela "pinnen" vilket gör att micken
inte funkar. Tänker inte ens lämna in på Media Markt med tanke på att jag har köpt alla mina headset där samt att jag har testat alla deras också. Var väldigt nära att jag inte fick mig ett nytt sist gång mitt headset slutade att funka. Så får väl skaffa ett nytt i sinom tid hos någon annan återförsäljare. Något tips på vilket jag ska skaffa? Har haft, 2 st SteelSeries 5XB, ett par Turle Beach X31 samt mina Trittons som jag har nu. Vill inte lägga ut allt för mycket max 1000 kr.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar whitemaster14:
Så får väl skaffa ett nytt i sinom tid hos någon annan återförsäljare. Något tips på vilket jag ska skaffa? Har haft, 2 st SteelSeries 5XB, ett par Turle Beach X31 samt mina Trittons som jag har nu. Vill inte lägga ut allt för mycket max 1000 kr.


Förmodar med tanke på dina tidigare varianter att du vill ha ett rejält alternativ, men om du inte måste ha kåpor så kan jag rekommendera den officiella trådlösa varianten. Har fungerat fläckfritt sedan jag köpte det. Annars kan jag tyvärr inte tipsa om något.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar whitemaster14:
Så får väl skaffa ett nytt i sinom tid hos någon annan återförsäljare. Något tips på vilket jag ska skaffa?


Jag har ett par Turtle Beach PX21 till mitt Xbox. Jag har haft dem i snart 1 år och de fungerar klockrent. Det fungerar både till PC, PS3 och Xbox 360, vilket jag tycker är bra. Det finns även en bas-justerare på adaptern, vilket är riktigt praktiskt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=615535
  • 0
Citerar whitemaster14:
Har du recovrat ditt konto någon gång? Jag hade gjort det en gång och drog en massa gamerscore offline, tog tillbaka kontot och helt plötsligt fattades det en massa gamerscore.


Nej, det har jag aldrig gjort.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Då är det väldigt konstigt faktiskt. Jag tänkte faktiskt att man kanske kan skaffa en ny adapter bara. Ska fråga på gamestop om dem säljer sånt för i så fall löser det problemet. Gillar mitt headset, är skönt att spela med. Hade svårt med Turtle Beach faktiskt, skavde när jag hade på mig glasögon vilket jag alltid har när jag spelar.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Har nu märkt att det står att jag har "8 of 40 achievements" (40, 50 vet inte riktigt) på ett visst spel men jag ser klart och tydligt att jag har 15 achieves. Det står även bredvid att det är totalt 300 GS för spelet men jag har åtminstone 150 poäng till. Måste vara något mer spel som är likadant.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Det var väldigt konstigt, då har jag ingen aning tyvärr.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar illusiondude:
Har nu märkt att det står att jag har "8 of 40 achievements" (40, 50 vet inte riktigt) på ett visst spel men jag ser klart och tydligt att jag har 15 achieves. Det står även bredvid att det är totalt 300 GS för spelet men jag har åtminstone 150 poäng till. Måste vara något mer spel som är likadant.


Jag kollade upp det på Youtube och jag hittade det här: http://www.youtube.com/watch?v=u1yIyMprr6s

Så här står det i beskrivningen:
For no reason at all my campaign save game and all achievement tracking was lost. Rumours are that it is caused by shutting down the Xbox whilst saving - I never do that, I wait to go back to the main menu before a shutdown. The other is that it is caused by quitting multiplayer matches - I never, ever do that... so, I don't know.


Hoppas att det hjälper =)
  • 0
Citerar special ops:
Hoppas att det hjälper =)


Schysst att du försöker hjälpa, men jag skrev att glitchen uppstod precis då jag blev medlem i Live. Jag har heller aldrig avslutat när save processen är igång. Dock har jag lämnat vissa multiplayer sessioner men det har jag ju endast haft möjlighet till efter jag blev medlem, alltså efter glitchen framträdde.

Vill egentligen inte bry mig så mycket om achievements men det känns som att man får mer för pengarna när man försöker uppnå det mesta i spelet. Har ändå inte så mycket GS och inte tillräckligt med spel för att kunna få så mycket GS att jag kan "skryta" om det.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Illusiondude:
Schysst att du försöker hjälpa, men jag skrev att glitchen uppstod precis då jag blev medlem i Live. Jag har heller aldrig avslutat när save processen är igång. Dock har jag lämnat vissa multiplayer sessioner men det har jag ju endast haft möjlighet till efter jag blev medlem, alltså efter glitchen framträdde.

Vill egentligen inte bry mig så mycket om achievements men det känns som att man får mer för pengarna när man försöker uppnå det mesta i spelet. Har ändå inte så mycket GS och inte tillräckligt med spel för att kunna få så mycket GS att jag kan "skryta" om det.


Synd att det inte funka =(
  • 0
Verkar hel mysigt!
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Min konsol börjar beté sig konstig. När jag stänger av den så tar det en stund innan den stängs av helt. Man hör fläkten fortsätta snurra en kort stund innan den slocknar. Vad kan det bero på? Även DVD-läsaren verkar har slutat fungera bra, trycker jag på knappen för att öppna den så fastnar den. Måste trycka flera gånger innan den till slut ger sig och öppnas.
  • 0
Citerar Th3 End:
Min konsol börjar beté sig konstig. När jag stänger av den så tar det en stund innan den stängs av helt. Man hör fläkten fortsätta snurra en kort stund innan den slocknar. Vad kan det bero på? Även DVD-läsaren verkar har slutat fungera bra, trycker jag på knappen för att öppna den så fastnar den. Måste trycka flera gånger innan den till slut ger sig och öppnas.


Jag har det första problemet. Jag måste stänga av elen för att stänga av konsolen. Det går inte med "off"-knappen, slimmet bara fortsätter att vara på då.

Nu vill inte jag vara dryg men det andra problemet var anledningen till varför jag fick köpa ett nytt xbox. Det började med att jag inte kunde öppna CD-läsaren om det inte fanns en CD i den (eller jo, jag kunde men det tog en tid). Efter det var jag tvungen att trycka 10-15 gånger på "öppna" knappen innan läsaren öppnades. Det hela slutade med att jag inte ens kunde öppna läsaren, och jag blev tvungen att byta från Elite till Slim.
  • 0
Citerar Th3 End:
Min konsol börjar beté sig konstig. När jag stänger av den så tar det en stund innan den stängs av helt. Man hör fläkten fortsätta snurra en kort stund innan den slocknar. Vad kan det bero på?


För mig berodde det på att jag hade aktiverat bakgrunds nerladdning, så varje gång jag skulle stänga ner så tog det tid.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar special ops:
Nu vill inte jag vara dryg men det andra problemet var anledningen till varför jag fick köpa ett nytt xbox. Det började med att jag inte kunde öppna CD-läsaren om det inte fanns en CD i den (eller jo, jag kunde men det tog en tid). Efter det var jag tvungen att trycka 10-15 gånger på "öppna" knappen innan läsaren öppnades. Det hela slutade med att jag inte ens kunde öppna läsaren, och jag blev tvungen att byta från Elite till Slim.


Du hade varit dryg om mitt spelsug var på topp, men eftersom jag bryr mig mindre om min konsol idag så spelar det ingen roll längre. Dammade bara av konsolen för att avsluta Mass Effect trilogin, vilket är nu gjort.
  • 0
Citerar Th3 End:
Min konsol börjar beté sig konstig. När jag stänger av den så tar det en stund innan den stängs av helt. Man hör fläkten fortsätta snurra en kort stund innan den slocknar.


Så är det för mig med. Verkar även vara så med min brors Xbox 360.
  • 0
Känns som min Xbox 360 har gjort sitt. Den fungerar dock, men jag har en känsla av att den ligger på dödsbädd. Det är bara en tidsfråga.
  • 0
Citerar Th3 End:
Min konsol börjar beté sig konstig. När jag stänger av den så tar det en stund innan den stängs av helt. Man hör fläkten fortsätta snurra en kort stund innan den slocknar. Vad kan det bero på? Även DVD-läsaren verkar har slutat fungera bra, trycker jag på knappen för att öppna den så fastnar den. Måste trycka flera gånger innan den till slut ger sig och öppnas.


Inget fel på den. Min gör också så. Låt den bara va i 10 min så stänger den av sig själv tillslut(helt)
  • 0
Det där med dvd-läsaren löste jag genom att ställa konsolen horisontellt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!