Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Jag har ett problem, jag kan inte ansluta mig till xbox live med hjälp av mitt mobila bredband.
Jag undrar om det är någon som vet eller har egna erfarenheter om hur man ska göra för att få det att funka? tack på förhand!
  • 0
Citerar xXchalleXx:
Jag har ett problem, jag kan inte ansluta mig till xbox live med hjälp av mitt mobila bredband.
Jag undrar om det är någon som vet eller har egna erfarenheter om hur man ska göra för att få det att funka? tack på förhand!


Vad har du för operatör?
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Cavve:
Nu i samband med steamrean är jag i behov av en dongle/mottagare till min laptop för min trådlösa 360-kontroll. Har lite problem att hitta en dock (varken lokala gamestop, teknikmagasinet eller game hade en), någon som vet vart man får tag på dem?

Play And Charge funkar INTE. Då överförs bara strömmen. Du måste ladda ner drivrutiner och datorn känner inte igen Play And Charge.
De här mottagarna för datorer görs inte längre, du får leta på eBay. En kompis köpte därifrån för 1månadsen ungefär.
Kuznetsov #92
  • 0
Hade planerat på att stänga av automatisk förnyelse utav Xbox Live idag igenom Xboxs hemsida (vet inte om det finns andra sätt.), men var tvungen att verifiera min Epostadress. Problemet är att adressen ej är i bruk längre och jag kan inte komma i kontakt med mailen för att kunna nå verifieringsbrevet. Hur ska jag lösa denna situation? Mailen är ju även inloggningsuppgift för att komma in på Xbox hemsidan, så det borde kunna lösas på något vänster.
  • 0
Citerar Bullard:
Hade planerat på att stänga av automatisk förnyelse utav Xbox Live idag igenom Xboxs hemsida (vet inte om det finns andra sätt.), men var tvungen att verifiera min Epostadress. Problemet är att adressen ej är i bruk längre och jag kan inte komma i kontakt med mailen för att kunna nå verifieringsbrevet. Hur ska jag lösa denna situation? Mailen är ju även inloggningsuppgift för att komma in på Xbox hemsidan, så det borde kunna lösas på något vänster.


Försökte där jag med, men det sket sig med en massa e-mail-strul. Ring supporten säger jag, går snabbt och enkelt, även om det kostar lite.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nu är det såhär att jag vill spela in gameplay och liknande från min 360.

Hauppauge HD PVR har man ju hört och läst om i alla år, men ärligt talat så känns den i mitt tycke lite väl svag, mest för att den endast spelar in via komponent. Det var några år sedan som jag själv slutade använda dessa kablar, för att istället hoppa på HDMI-tåget som är betydligt nyare och vassare. Då känns det givetvis som ett felsteg att behöva gå tillbaka i tiden. Mjukvaran som följer med Hauppauge HD PVR sägs också vara ren dynga.

Så, jag har försökt att hitta lite alternativ. Blackmagic Design Intensity kändes till en början som en riktigt vass pryl. Inspelning i 1080p via HDMI och annat gott. Fast efter lite research så är det tydligen 1080i, dvs. sämre än 720p. Jag fann sedan flertalet problem med produkten som folk klagat på och uteslöt därmed denna relativt snabbt.

Men nu har jag möjligtvis hittat ett alternativ som känns något vassare än Hauppages motsvarighet. Nämligen Elgato Game Capture HD. Fortfarande 'bara' 720p, men vi vet också att 1080p-filer kan bli fruktansvärt stora. Den stora fördelen dock, är att den spelar in via HDMI. Medföljande mjukvara sägs också vara ljusår bättre än Hauppauges Arcsoft ShowBiz. Och vad jag har kunnat se så är folk överlag väldigt nöjda med Elgato'n.

HD PVR'en (Gaming Edition) och Elgato Game Capture HD ligger dessutom i ungefär samma prisklass.

Nu uttryckte jag mig nog som säker i mitt val, men tänkte kolla här om det är nån som kan komma med lite åsikter och liknande, om det nu ens är någon som 'hänger' här längre.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
HD PVR'en (Gaming Edition) och Elgato Game Capture HD ligger dessutom i ungefär samma prisklass.

Nu uttryckte jag mig nog som säker i mitt val, men tänkte kolla här om det är nån som kan komma med lite åsikter och liknande, om det nu ens är någon som 'hänger' här längre.


Kör själv med PVR vilket duger även om det inte finns HDMI. Elgato är även dyrare än PVR just nu på Webhallen. Mjukvaran som följer med Elgato ser dock väldigt mycket bättre ut den som ingår till PVR.
På PVR så kan du ju även ställa in vilken data hastighet det ska vara, så även om du spelar in i 720p så kan du tumma lite på kvaliten om du vill göra filen lite mindre.
Båda 2 är väl egentligen minst lika bra, bara det att den ena är numera sänkt i pris och att den andra har HDMI
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Elgato är även dyrare än PVR just nu på Webhallen.


Tänkte aldrig beställa från Webhallen då det finns billigare alternativ än så, framför allt från Tyskland/England men också här i Sverige. Hittills har jag hittat den för ca. 1500.

Citerar Sparda:
Båda 2 är väl egentligen minst lika bra, bara det att den ena är numera sänkt i pris och att den andra har HDMI


Har tänkt en hel del efter att jag postade inlägget och läst många omdömen om båda produkterna och jag känner verkligen att komponent inte lockar ett dugg, så det blir nog en Elgato.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar torbli79:
Försökte där jag med, men det sket sig med en massa e-mail-strul. Ring supporten säger jag, går snabbt och enkelt, även om det kostar lite.


Funkade prima, man tackar!
  • 0
Har läst att det ska vara problem med att beställa EU MS-points ifrån cheapxboxlivecodes.com. Är det någon som har köpt points därifrån? funkade koden? (Vet att guldmedlemskap funkar att köpa därifrån)
  • 0
Jag hoppas verkligen att nästa Red Dead spel och nästa Battlefield släpps till "Xbox 720"!!
Någon här som föresten vet någon om nästa Red Dead ska handla om John Marston's liv innan Red Dead Redemtion? Det vore nämligen awesome!
Mastodontfilms-Mats
  • 0
Citerar hanyg:
innan Red Dead Redemtion


Hoppas att nästa Red Dead utspelar sig innan, då Redemption utspelade sig i slutet av "cowboy"-tiden, om jag inte minns fel.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar hawk1:
Har läst att det ska vara problem med att beställa EU MS-points ifrån cheapxboxlivecodes.com. Är det någon som har köpt points därifrån? funkade koden? (Vet att guldmedlemskap funkar att köpa därifrån)


Köpte 4200MSP (EU) därifrån tidigare idag. Koden anlände via mail efter 3 minuter. Ser inte varför det skulle existera några problem med CXLC, jag har handlat där många gånger och har inte upplevt minsta lilla negativa grej.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Hmm, jag tänkte spela Just Cause 2, kommer till andra banan och då får jag "Can't read disc. It may be scratched or dirty..."
Nu får jag detta varje gång jag försöker starta spelet och varenda gång på 45% när jag försöker installera.
Spelet är helt nytt och det finns ingen repa.
Någon som har nåt tips?
  • 0
Citerar Captain_Dracula:
Någon som har nåt tips?


Reklamera? Fungerar alla andra spel fint så är det uppenbarligen inget fel på läsaren, snacka med butiken du köpte spelet från.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Corfiexeen:
Kör på Elgato. Har själv PVR:en och ska försöke sälja den och köpa en Elgato. Jag fick köpa en Component till HDMI convertet och nu har jag 5tusen extra kablar och skit. Så onödigt. PVR:en är kanske lite kraftfullare men inte mycket men Elgato är SÅ mycket smartare och smidigare!
Gå in på YouTube och sök på "CazuaLLUK, kolla hans review om Elgaton.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Corfiexeen:
Kör på Elgato. Har själv PVR:en och ska försöke sälja den och köpa en Elgato. Jag fick köpa en Component till HDMI convertet och nu har jag 5tusen extra kablar och skit. Så onödigt. PVR:en är kanske lite kraftfullare men inte mycket men Elgato är SÅ mycket smartare och smidigare!
Gå in på YouTube och sök på "CazuaLLUK, kolla hans review om Elgaton.


På tal om det, jag fick faktiskt hem den igår.

Har ännu inte spelat in något, men har pillat med den en hel del. Mjukvaran är verkligen super. Och CazuaLLUKs review såg jag faktiskt nån dag innan jag beställde den. ^
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Tips tack! Nyss spelat klart skyrim och känner nu en enorm tomhet eftersom jag inte har ett enda spel som verkar intressant. Måste finnas guldkorn jag missat. Gillar stora spel som skyrim, fallout och Mass effect trilogin men även lite annat som crysis ex. Gillar även resident evil och dylikt. Inga spel som cod och bf då jag är så fruktansvärt trött på att kriga omkring....
"I´m not in it for the money. I just want to play the game, were Reebok and drink Pepsi" Shaq O´Neill, LA Lakers.
  • 0
Citerar Swärdfisk:
Tips tack! Nyss spelat klart skyrim och känner nu en enorm tomhet eftersom jag inte har ett enda spel som verkar intressant. Måste finnas guldkorn jag missat. Gillar stora spel som skyrim, fallout och Mass effect trilogin men även lite annat som crysis ex. Gillar även resident evil och dylikt. Inga spel som cod och bf då jag är så fruktansvärt trött på att kriga omkring....


Vet inte om det faller inom de kategorierna du önskar, men det är nästan ett måste att äga Portal och Portal 2. Köp!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vet inte om det faller inom de kategorierna du önskar, men det är nästan ett måste att äga Portal och Portal 2. Köp!


Hmmm... Sneglat på det tidigare. Inte vågat testa då det verkar lite udda på nåt vis. Hört mycket om det och kanske ska ge det en chans. Oftast såna spel som blir en hit ju... Tackar
"I´m not in it for the money. I just want to play the game, were Reebok and drink Pepsi" Shaq O´Neill, LA Lakers.
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Swärdfisk:Tips tack! Nyss spelat klart skyrim och känner nu en enorm tomhet eftersom jag inte har ett enda spel som verkar intressant. Måste finnas guldkorn jag missat. Gillar stora spel som skyrim, fallout och Mass effect trilogin men även lite annat som crysis ex. Gillar även resident evil och dylikt. Inga spel som cod och bf då jag är så fruktansvärt trött på att kriga omkring....

Vet inte om det faller inom de kategorierna du önskar, men det är nästan ett måste att äga Portal och Portal 2. Köp!


har hört bra om portal. finns det mycket att göra i det? eller går det bara ut på att ta sig igenom banor eller vad man kallar det.
  • 0
Citerar williamcool:
har hört bra om portal. finns det mycket att göra i det? eller går det bara ut på att ta sig igenom banor eller vad man kallar det.


Har du inte spelat något av spelen så har du en smärre julafton framför dig. Det är två spel där man får använda skallen och njuta av en fullkomligt underbar story som man kommer minnas. Förmodligen som ett av de bättre spelen. Väldigt skönt i dagens i övrigt gråa spelklimat när man pratar om first person-spel (min egen åsikt).
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Har du inte spelat något av spelen så har du en smärre julafton framför dig. Det är två spel där man får använda skallen och njuta av en fullkomligt underbar story som man kommer minnas. Förmodligen som ett av de bättre spelen. Väldigt skönt i dagens i övrigt gråa spelklimat när man pratar om first person-spel (min egen åsikt).


okej, jag får se till att skaffa det någon gång.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!