Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Citerar Sparda:
Citerar Retrysak:
Hej

Kollar en hel del på lika Xbox 360 relaterade videos på Youtube eftersom jag snart får hem konsolen och vill veta lite mer om möjligheterna. Har förstått att det skall komma (kanske redan gjort, det vet jag inte) en uppdatering till konsolens "dashboard" där det iallafall i Amerika verkar vara stor satsning på filmtjänsten Zune. Hur är det här i Europa, har vi Zune också eller kommer det vara en annan filmtjänst vi kommer få "lättare" tillgång till iom den nya uyppdateringen? Videon jag baserar min fråga på finns att titta på här:

http://www.youtube.com/watch?v=moj29w1XTFI

Går det att hyra filmer via Xbox Live här i Sverige, förslagsvis blue-ray versioner? Om det går, hur väl fungerar det och vad kostar det?


Japp det är Zune som gäller. Filmerna finns i standard format och HD format, vissa filmer har dock ej HD format och ingen text finns. Man streamar eller laddar ner filmen, vid nerladdning så har man sen 48h på sig att se filmen och dem kostar från ca 25kr till 50kr.


Så oavsett om man streamar eller laddar ner filmen så kostar det mellan 25 - 50kr? HUr fungerar det att se filmer via Xbox Live då, är kvalitén lika bra som om man hyr en blueray film i en videobutik?
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
Så oavsett om man streamar eller laddar ner filmen så kostar det mellan 25 - 50kr? HUr fungerar det att se filmer via Xbox Live då, är kvalitén lika bra som om man hyr en blueray film i en videobutik?


Japp samma pris oavsett, ända pris skillnaden är om man vill se filmen i HD så blir det dyrare. Ta Thor som ex HD ligger på 8,1gb 1080p, 5.1 och kostar ca 50kr, standard är 1,7gb, 480p, stereo och kostar ca 35kr. Har ej sätt någon film där i HD så jag vet ej hur bra kvaliten är.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Okej, 50 kr, samma pris som hos min lokala uthyrare här i Göteborg då. Förresten, när jag får hem min "360 MW3 Limited Edition" får jag någon gratis tid på Windows Live alls eller måste jag börja betala direkt? Hur fungerar det eg? Men min Ps3 så är det ju helt gratis.
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
Så oavsett om man streamar eller laddar ner filmen så kostar det mellan 25 - 50kr? HUr fungerar det att se filmer via Xbox Live då, är kvalitén lika bra som om man hyr en blueray film i en videobutik?


Jag har hyrt film där ett par gånger. Kvaliten på HD-filmerna är definitivt bra, men Blu-Ray är självklart snäppet bättre. Det är ju trots allt lite skillnad på 8 GB stream och 50 GB på skiva. Men ibland är det försumbart om man vill slippa gå utanför dörrn.

Lite väl dyrt kan jag dock tycka det är. Videobutikens hyr-BD's är ju billigare och då får man ju möjligheten att ha text. Nu bryr jag ju mig inte så mycket om text men det händer ju att mina gäster vill ha det och då blir det ju lite jobbigare.

Tillagt 2011-10-16 16:22:
Citerar Retrysak:
Okej, 50 kr, samma pris som hos min lokala uthyrare här i Göteborg då. Förresten, när jag får hem min "360 MW3 Limited Edition" får jag någon gratis tid på Windows Live alls eller måste jag börja betala direkt? Hur fungerar det eg? Men min Ps3 så är det ju helt gratis.


Har du ej haft ett Xbox Live-konto innan får du en månad gratis Guld-medlemsskap. Annars är silver-kontot ju alltid gratis, men då kan man inte spela online. Men man kan fortfarande handla online på xboxen, chatta med vänner, plocka achievment osv. Det enda man inte har tillgång till är online-spelandet och vissa reor som bara Guld-medlemmar får ta del av.

Har du dock skapat ett Games For Windows Live-konto tidigare får du ingen gratis månad, de är samma konto så då är det bara att logga in på det kontot.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Nu bryr jag ju mig inte så mycket om text men det händer ju att mina gäster vill ha det och då blir det ju lite jobbigare.


Text brukar jag åtminstone ha när jag sitter och äter medan jag tittar på filmen. Man hör ju inte replikerna ibland när man tuggar mat.
  • 0
Citerar Th3 End:
Text brukar jag åtminstone ha när jag sitter och äter medan jag tittar på filmen. Man hör ju inte replikerna ibland när man tuggar mat.


Mat brukar funka okej, men chips däremot.

Sen är det skönt att ha text ibland när man är flera som tittar på film. Så fort polaren öppnar käften för att säga något missar man ju talet i filmen. Men använder jag text blir det alltid på engelska, i mån av möjlighet.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Citerar Retrysak:
Så oavsett om man streamar eller laddar ner filmen så kostar det mellan 25 - 50kr? HUr fungerar det att se filmer via Xbox Live då, är kvalitén lika bra som om man hyr en blueray film i en videobutik?


Jag har hyrt film där ett par gånger. Kvaliten på HD-filmerna är definitivt bra, men Blu-Ray är självklart snäppet bättre. Det är ju trots allt lite skillnad på 8 GB stream och 50 GB på skiva. Men ibland är det försumbart om man vill slippa gå utanför dörrn.

Lite väl dyrt kan jag dock tycka det är. Videobutikens hyr-BD's är ju billigare och då får man ju möjligheten att ha text. Nu bryr jag ju mig inte så mycket om text men det händer ju att mina gäster vill ha det och då blir det ju lite jobbigare.

Tillagt 2011-10-16 16:22:
Citerar Retrysak:
Okej, 50 kr, samma pris som hos min lokala uthyrare här i Göteborg då. Förresten, när jag får hem min "360 MW3 Limited Edition" får jag någon gratis tid på Windows Live alls eller måste jag börja betala direkt? Hur fungerar det eg? Men min Ps3 så är det ju helt gratis.


Har du ej haft ett Xbox Live-konto innan får du en månad gratis Guld-medlemsskap. Annars är silver-kontot ju alltid gratis, men då kan man inte spela online. Men man kan fortfarande handla online på xboxen, chatta med vänner, plocka achievment osv. Det enda man inte har tillgång till är online-spelandet och vissa reor som bara Guld-medlemmar får ta del av.

Har du dock skapat ett Games For Windows Live-konto tidigare får du ingen gratis månad, de är samma konto så då är det bara att logga in på det kontot.


Tror tyvärr jag redan har ett Games for Windoes Live konto. Jag fruktade att jag överhuvudtaget inte hade tillgång till internet alls om jag inte betalade för det. Så jag kan alltså redan från början när jag "installerat" konsolen få tillgång till internettjänsten Microsoft Live dvs. söka efter nedladdningsbart material, dlc musik och filmer precis som på Playstation Store bara det att jag inte kan spela online? VAd kostar förresten ett Xbox Live Guld abbonemang i månaden?
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
VAd kostar förresten ett Xbox Live Guld abbonemang i månaden?


69kr/mån.
  • 0
Citerar Retrysak:
Så jag kan alltså redan från början när jag "installerat" konsolen få tillgång till internettjänsten Microsoft Live dvs. söka efter nedladdningsbart material, dlc musik och filmer precis som på Playstation Store bara det att jag inte kan spela online?


Jäpp, du kommer åt nästan allt som Guldanvändare kommer åt.

Citerar Retrysak:
VAd kostar förresten ett Xbox Live Guld abbonemang i månaden?


Som The End säger, 69 kr, om du tecknar abbonemang månadsvis direkt genom Xboxen. Annars kan du köpa Live för ett helt år på en gång och då blir det ju lite billigare.

Absolut billigast är dock att köpa på denna sida! Cheapxboxlivecodes.com. Där kan du få 14 månader för ca 335 kr, motsvarande ca 23 kr i månaden.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Absolut billigast är dock att köpa på denna sida! Cheapxboxlivecodes.com. Där kan du få 14 månader för ca 335 kr, motsvarande ca 23 kr i månaden.


...och att köpa från Cheapxboxlivecodes.com funkar även för oss i Sverige, har du provat?
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
...och att köpa från Cheapxboxlivecodes.com funkar även för oss i Sverige, har du provat?


Det är många som ställer denna fråga, men kort och gott: JA
  • 0
Detta är en sorgens dag...mina Tritton axpro hörlurar har bestämt sig för att spricka så att ena hörluren bara hänger
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar nilazz:
Detta är en sorgens dag...mina Tritton axpro hörlurar har bestämt sig för att spricka så att ena hörluren bara hänger

Otippat, Tritton är ju kända för sin GRYMMA kvalité.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar nilazz:
Detta är en sorgens dag...mina Tritton axpro hörlurar har bestämt sig för att spricka så att ena hörluren bara hänger

Otippat, Tritton är ju kända för sin GRYMMA kvalité.


Med tanke på att jag behandlat dom som skit och haft dom i 11 månader så får jag väl skylla mig själv
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar nilazz:
Detta är en sorgens dag...mina Tritton axpro hörlurar har bestämt sig för att spricka så att ena hörluren bara hänger


Se det som en riktig man och va nu glad för möljigheten att få köpa ett par ännu bättre hörlurar (om det finns, vet inte så mycket om det)
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar nilazz:
Citerar Rmad:
Citerar nilazz:
Detta är en sorgens dag...mina Tritton axpro hörlurar har bestämt sig för att spricka så att ena hörluren bara hänger

Otippat, Tritton är ju kända för sin GRYMMA kvalité.


Med tanke på att jag behandlat dom som skit och haft dom i 11 månader så får jag väl skylla mig själv

Inte jättebra kvalité på Tritton så 11månader är ändå okej.
Köp Turtle Beach x41 går för 995kr på spelbutiken.se eller megastore.se. Glömt vilken butik men båda butikerna är bra och "legit"
Kuznetsov #92
  • 0
Kollade min NAT Type, den var tydligen moderate och undrar hur jag får den till open?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead - Barney Stinson
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Testa att gå in på "Network Settings" efter det trycker du på"configure network". Sen går du till höger, längst ner bör det stå "Restore to factory deafults" tryck där och connecta igen. Skriv här om det funkar eller inte!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Testa att gå in på "Network Settings" efter det trycker du på"configure network". Sen går du till höger, längst ner bör det stå "Restore to factory deafults" tryck där och connecta igen. Skriv här om det funkar eller inte!


"You can connect to Xbox Live, but your current network configuration may limit your online experience. Select More info for a description of the problem and how you can fix it.

Trycker på more info..

"Your NAT type is Moderate. People on networks with this NAT type may not be able to join certain games or hear other people while playing online. For the best online experience, you need an open NAT configuartion."
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead - Barney Stinson
  • 0
Citerar Th3 End:
Citerar nighthawk:

Nu bryr jag ju mig inte så mycket om text men det händer ju att mina gäster vill ha det och då blir det ju lite jobbigare.


Text brukar jag åtminstone ha när jag sitter och äter medan jag tittar på filmen. Man hör ju inte replikerna ibland när man tuggar mat.




BÄSTA kommentaren på länge! Måste bara hålla med ..
''If you want 100 italians to be quiet, shoot one. If you want 100 albanians to be quiet, shoot ninety-nine'' - Lord George Byron (UK)
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar eMiN10:
Citerar Rmad:
Testa att gå in på "Network Settings" efter det trycker du på"configure network". Sen går du till höger, längst ner bör det stå "Restore to factory deafults" tryck där och connecta igen. Skriv här om det funkar eller inte!


"You can connect to Xbox Live, but your current network configuration may limit your online experience. Select More info for a description of the problem and how you can fix it.

Trycker på more info..

"Your NAT type is Moderate. People on networks with this NAT type may not be able to join certain games or hear other people while playing online. For the best online experience, you need an open NAT configuartion."

Testade du det jag skrev?
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar eMiN10:
Kollade min NAT Type, den var tydligen moderate och undrar hur jag får den till open?


Om inget av ovanstående fungerar så får du försöka med att manuellt öppna några nätportar i din routers inställningspanel. Hade ett liknande problem men det löste sig efter ett par dagar med testande hit och dit.

http://portforward.com/

Den sidan kan komma till hjälp också.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Citerar Rmad:
Testade du det jag skrev?


Ja och det som jag skrev var de jag fick upp.. Men har inte haft några problem på ett par dagar nu, ända sedan Xbox Live uppdateringen faktiskt. Kan det vara de?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead - Barney Stinson
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Nja, den kan ställa om sig ibland. Den blev nog Strict/Modereate pga en nedladdning eller många datorer uppkopplade samtidigt, min blir Strict om månna är uppkopplade samtidigt.
Kuznetsov #92
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!