Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


  • Rmad
  • Rmad
Citerar properskillz:
Citerar Rmad:
Citerar properskillz:
det har hänt nåt riktigt skumt med min ena box. har sökt massa på xbox.com men hitta inget där, så tänkte att nån här kanske kan hjälpa mig.

just nu har jag 3 liveprofiler hemma. alla på vars ett minneskort. så häromdagen när jag startade den ena boxen så hittar den inte någon av dom profilerna. inte på nåt av minneskorten.
jag provade flytta fram och tillbaka mellan korten och hårddisken, men ingen av profilerna blir synliga var dom än ligger.

går man in på inställningar och sen minnet så hittar man profilerna, fast dom heter "corrupted profile" och det går inte att göra nåt med dom.

försökte göra en recover, men så gick det inte att skriva över den skadade profilen... så fick radera den och sen kunde man göra recover.

efter recover så fungerade det - tills jag startade om boxen.

efter det kom samma problem igen "corrupted profile" och den hittar inte den i listan. den hittar massa andra lokala profiler och utgågna live-profiler.

provade tömma cacheminnet. men ingenting har som sagt hjälpt förutom att göra en recover.. men det kan man ju inte göra varje gång man ska spela.
plus att det är megadrygt att jag inte själv kan spela på proper skillz när jag har folk här pga detta.

profilerna är synliga på alla mina andra boxar när man sätter i minneskorten.

någon som har en susning om vad som kan ha hänt - och hur man i så fall löser det?

Har du lagt över profilerna på hårddisken? Det kan ju vara minneskortläsaren som är sönder.
Bara en gissning!


jepp.

det enda som funkar är som sagt recover, men då måste jag radera profilen först varje gång också.... plus att det slutar fungera efter omstart
när jag gör recover kvittar det om jag recovrar till hd'n eller minneskortet blir ändå samma resultat.

Lustigt ring M$ supporten.
Kuznetsov #92
  • 0
Tjenare pirater, får man en månad gratis Xbox Live-Guld nu då man signar upp en ny användare?
Tänkte, det har varit så förut men är det kvar?
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Funderar på om man skulle köpa Turtle beach Ear Force DX11 7.1 Surround Headset. eller om man ska spara några lappar och köpa Turtle beach Ear Force PX21 istället.
  • 0
Citerar Lek3r:
Funderar på om man skulle köpa Turtle beach Ear Force DX11 7.1 Surround Headset. eller om man ska spara några lappar och köpa Turtle beach Ear Force PX21 istället.


Varför inte bara köpa x11? De duger gott och väl.
  • 0
Citerar Supreme:
Tjenare pirater, får man en månad gratis Xbox Live-Guld nu då man signar upp en ny användare?
Tänkte, det har varit så förut men är det kvar?


Japp, tre profiler per box får en månads guld.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Frasse6:
Citerar Lek3r:Funderar på om man skulle köpa Turtle beach Ear Force DX11 7.1 Surround Headset. eller om man ska spara några lappar och köpa Turtle beach Ear Force PX21 istället.

Varför inte bara köpa x11? De duger gott och väl.


X11 är ju med ett alternativ.
  • 0
PX21 är en bra lur, men de är tyvärr osköna att använda vid längre sesioner. Välj istället de som är enbart till 360/pc (PX31?) då de är MYCKET komfortablare.
Säg mig vad en vanlig människa är, så ska jag säga dig meningen med livet.
  • 0
Citerar 172152:
PX21 är en bra lur, men de är tyvärr osköna att använda vid längre sesioner. Välj istället de som är enbart till 360/pc (PX31?) då de är MYCKET komfortablare.


Du menar X31? då är dom ju dock trådlösa, vilket jag är lite skeptisk till
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Lek3r:
Funderar på om man skulle köpa Turtle beach Ear Force DX11 7.1 Surround Headset. eller om man ska spara några lappar och köpa Turtle beach Ear Force PX21 istället.

x11 duger, men om du verkligen vill ha 7.1 ljud så köp x11. PX21 är skit!

Sjävl så kommer mitt x41 denna eller nästa vecka!
1248kr på spelbutiken.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar 172152:
PX21 är en bra lur, men de är tyvärr osköna att använda vid längre sesioner. Välj istället de som är enbart till 360/pc (PX31?) då de är MYCKET komfortablare.


Trådlösa=strålning rätt in i hjärnan. Mycket otrevliga saker.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Frasse6:
Citerar 172152:
PX21 är en bra lur, men de är tyvärr osköna att använda vid längre sesioner. Välj istället de som är enbart till 360/pc (PX31?) då de är MYCKET komfortablare.


Trådlösa=strålning rätt in i hjärnan. Mycket otrevliga saker.

Det är ju strålning med trådat också!

Skönt att slippa trådarna.

Kan ju bara sig att trådlöst funkar klockrent!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Kan ju bara sig att trådlöst funkar klockrent!


Strålningen är ju extremt mycket högre med ett trådlöst headset, det hoppas jag du förstår själv.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Frasse6:
Citerar Rmad:
Kan ju bara sig att trådlöst funkar klockrent!


Strålningen är ju extremt mycket högre med ett trådlöst headset, det hoppas jag du förstår själv.

Ja, jag sa inte att det är mera med tråd! Men det är fortfarande strålning!

Kan nästan lova att ni har en touchmobil på er hela tiden. Då blir det ju också strålning!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Kan nästan lova att ni har en touchmobil på er hela tiden.


  • 0
Någon som har testat El Shaddai demot? Har aldrig spelat något som är svårare
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Är där nåt problem med liven just nu?


Startade min box för ett tag sen, kopplades inte upp mot liven direkt som jag alltid brukar.

Gick in i menyn för att ansluta manuellt, så säger den att min box är bannad.

WTF!

Jag spelar bara Halo, quitar aldrig från matcher och hostar aldrig moddade filer på min fileshare.

Har bara 2 filer på min share. Den ena är en exterm och den andra är en bana jag gjort. Finns ingen anledning i hela världen till varför jag skulle bli bannad.

Alltså kan bara två saker gälla:

1. Microsoft är riktiga jävla mongolider som ska få sig tidernas utskällning imorgon så fort deras telefontider öppnar.

2. Det är nåt fel på liven.



Sååååå.. hoppas att någon annan där ute har problem med liven
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Jävla skitföretag Microsoft är.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Var du bannad?
  • 0
ja, och jag har fan inte gjort ett skit. jävla mongolider.

så säger dom att när man är bannad för terms of use så finns där ingen information om varför man är bannad så han kunde inte kolla upp det heller.

funderar på att kontakta konsumentverket. man kan ju fan inte bli bannad utan att ha chippat sin box eller nåt.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar properskillz:
ja, och jag har fan inte gjort ett skit. jävla mongolider.

så säger dom att när man är bannad för terms of use så finns där ingen information om varför man är bannad så han kunde inte kolla upp det heller.

funderar på att kontakta konsumentverket. man kan ju fan inte bli bannad utan att ha chippat sin box eller nåt.

Hände mig också fast det löste sig dagen efter. Kolla din mail och se om du fått något av M$. De skickar alltid ut mail till de som är bannade och förklarar exaxt!
Har du inget mail borde det lösas med tiden.
Kuznetsov #92
  • 0
Har inte fått nåt mail. Stenluffigt.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Fan vad skumt :/
  • 0
Väldigt skumt. Det är väl nån ms-anställd som blitt ägd av mig i halo kanske
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Drabbad av samma sak nu, f**k microsoft, kommer inte in på live alls, inga mail om något, internetuppkoppling okej. Fattar ingenting.
You can not kill what you did not create
  • 0
fan nu måste jag gå in själv och titta efter om jag har blivit bannad eller ej. :/
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!