Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


  • Rmad
  • Rmad
Razer Onza kontrollerna! <3
Kuznetsov #92
  • 0
Om man köper ett "play and charge kit", kan man använda det för att spela med xbox kontrollen på datorn?
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Danerous:
Om man köper ett "play and charge kit", kan man använda det för att spela med xbox kontrollen på datorn?


Nej, det går tyvärr inte.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Nån som VET hur man kan få den trådlösa kontrollen till datan? Vad jag vet sänds det varken på 2,4ghz eller 5,2ghz. Så då är det antagligen RF.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Nån som VET hur man kan få den trådlösa kontrollen till datan? Vad jag vet sänds det varken på 2,4ghz eller 5,2ghz. Så då är det antagligen RF.


Du köper en mottagare.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar aroon:
Citerar Rmad:
Nån som VET hur man kan få den trådlösa kontrollen till datan? Vad jag vet sänds det varken på 2,4ghz eller 5,2ghz. Så då är det antagligen RF.


Du köper en mottagare.

Ja, men var hittar jag en sån? Jag har googlat.
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Ja, men var hittar jag en sån? Jag har googlat.


De säljs inte längre av Microsoft. Antingen hittar du en återförsäljare som har restlager eller så köper du en trådad.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar aroon:
Citerar Rmad:
Ja, men var hittar jag en sån? Jag har googlat.


De säljs inte längre av Microsoft. Antingen hittar du en återförsäljare som har restlager eller så köper du en trådad.

Men de tårdade är hemska! Finns det inga andra sätt?
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Men de tårdade är hemska! Finns det inga andra sätt?


Nej. Trådade är inte alls hemska. Man slipper byta batterier = värda sin vikt i guld. Jag skulle köra på en Razer Onza.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Snyggare ja, men bättre vet jag inte. De har använt sig av billigare men snyggare material. Det ser man på t.ex. guideknappen som nu är blänkande plast istället för den tidigare mer solida varianten.


Jag kollade upp det och jag märker faktiskt ingen skillnad. Men jag är i alla fall inte förvånad över att de använt billigare material. Ifall de får chansen så är det självklart.

Jag funderar på att köpa Slim med tanke på att man kan hitta den för 2000 inkl. spel. Hur mycket tror ni att jag kan få för min nuvarande svarta 360 som är av relativt nytt material inkl. 120 GB hårddisk? Jag köpte boxen i samband med RDR.
The fuzz is here!
  • 0
Svara ärligt nu: Har en gaming PC och en PS3. Funderar på att köpa en 4GB xbox finns ju för 1500! :o, mest för dessa spel:
Tales Of Vesperia
Alan Wake
Halo 3, OSTD, Reach
Lost Odessey
Gears

Exclusiva spel alltså, multiplatform kommer jag köra på PC där det är bäst. Har en trådad kontroll där om det behövs.

Värt det? Tips på fler exklusiva spel?
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Värt det? Tips på fler exklusiva spel?


Tja, jag skulle nog säga att det är värt det. Men om jag minns rätt så är inte Tales of Vesperia så lätt att få tag på, och om man får tag på det så kostar det skjortan.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Sony boj:
Värt det? Tips på fler exklusiva spel?


Tja, jag skulle nog säga att det är värt det. Men om jag minns rätt så är inte Tales of Vesperia så lätt att få tag på, och om man får tag på det så kostar det skjortan.


Jo, finns inte på prisjakt men finns tydligen på Games on demand:
http://marketplace.xbox.com/en-US/Product/Tales-of-Vesperia/66a
cd000-77fe-1000-9115-d8024e4d07e9


Finns det i sverige?
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Svara ärligt nu: Har en gaming PC och en PS3. Funderar på att köpa en 4GB xbox finns ju för 1500! :o, mest för dessa spel:
Tales Of Vesperia
Alan Wake
Halo 3, OSTD, Reach
Lost Odessey
Gears

Exclusiva spel alltså, multiplatform kommer jag köra på PC där det är bäst. Har en trådad kontroll där om det behövs.

Värt det? Tips på fler exklusiva spel?


Fable.
  • 0
Citerar xilli:
Fable.


Finns på PC, inte exclusivt.....
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Citerar xilli:Fable.

Finns på PC, inte exclusivt.....


Inte 2an....
  • 0
Citerar Sony boj:
Svara ärligt nu: Har en gaming PC och en PS3. Funderar på att köpa en 4GB xbox finns ju för 1500! :o, mest för dessa spel:
Tales Of Vesperia
Alan Wake
Halo 3, OSTD, Reach
Lost Odessey
Gears

Exclusiva spel alltså, multiplatform kommer jag köra på PC där det är bäst. Har en trådad kontroll där om det behövs.

Värt det? Tips på fler exklusiva spel?


Tales of Vesperia och Lost Odyssey är två mycket bra rollspel. Tales of Vesperia är nog mitt favorit JRPG denna generation.

Magna Carta II
Crackdown

är två andra spel du borde kolla in.
  • 0
Citerar Robert N:
Crackdown


Crackdown 2 om något. Mer variation men i princip samma (men lite smått förbättrat) gameplay.
We own your fucking dreams!
  • 0
GAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!! Det är så fruktansvärt orättvist, varför varför VARFÖR får vi inte ta del av detta?!

http://www.youtube.com/watch?v=gCCynt6e78A&feature=feedu

It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Det är så fruktansvärt orättvist, varför varför VARFÖR får vi inte ta del av detta?!


För att vi inte har amerikanskt fotboll?
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
För att vi inte har amerikanskt fotboll?


So? Jag bryr mig inte om svenska sporter/ligor, jag vill se allt som finns därborta! NBA, NFL, MLB, NHL, College Football. Uuuääääääääää!!!

Tillagt 2011-08-26 13:51:
Nu har jag visserligen tv-kanalen ESPN America, men man kan aldrig få för mycket!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
<quote author="torbli79">Citerar daniel_1995:
För att vi inte har amerikanskt fotboll?


So? Jag bryr mig inte om svenska sporter/ligor, jag vill se allt som finns därborta! NBA, NFL, MLB, NHL, College Football. Uuuääääääääää!!!

Tillagt 2011-08-26 13:51:
Nu har jag visserligen tv-kanalen ESPN America, men man kan aldrig få för mycket!Varför får vi inte det? FML! Vill se NHL!
Kuznetsov #92
  • 0
det har hänt nåt riktigt skumt med min ena box. har sökt massa på xbox.com men hitta inget där, så tänkte att nån här kanske kan hjälpa mig.

just nu har jag 3 liveprofiler hemma. alla på vars ett minneskort. så häromdagen när jag startade den ena boxen så hittar den inte någon av dom profilerna. inte på nåt av minneskorten.
jag provade flytta fram och tillbaka mellan korten och hårddisken, men ingen av profilerna blir synliga var dom än ligger.

går man in på inställningar och sen minnet så hittar man profilerna, fast dom heter "corrupted profile" och det går inte att göra nåt med dom.

försökte göra en recover, men så gick det inte att skriva över den skadade profilen... så fick radera den och sen kunde man göra recover.

efter recover så fungerade det - tills jag startade om boxen.

efter det kom samma problem igen "corrupted profile" och den hittar inte den i listan. den hittar massa andra lokala profiler och utgågna live-profiler.

provade tömma cacheminnet. men ingenting har som sagt hjälpt förutom att göra en recover.. men det kan man ju inte göra varje gång man ska spela.
plus att det är megadrygt att jag inte själv kan spela på proper skillz när jag har folk här pga detta.

profilerna är synliga på alla mina andra boxar när man sätter i minneskorten.

någon som har en susning om vad som kan ha hänt - och hur man i så fall löser det?
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar properskillz:
det har hänt nåt riktigt skumt med min ena box. har sökt massa på xbox.com men hitta inget där, så tänkte att nån här kanske kan hjälpa mig.

just nu har jag 3 liveprofiler hemma. alla på vars ett minneskort. så häromdagen när jag startade den ena boxen så hittar den inte någon av dom profilerna. inte på nåt av minneskorten.
jag provade flytta fram och tillbaka mellan korten och hårddisken, men ingen av profilerna blir synliga var dom än ligger.

går man in på inställningar och sen minnet så hittar man profilerna, fast dom heter "corrupted profile" och det går inte att göra nåt med dom.

försökte göra en recover, men så gick det inte att skriva över den skadade profilen... så fick radera den och sen kunde man göra recover.

efter recover så fungerade det - tills jag startade om boxen.

efter det kom samma problem igen "corrupted profile" och den hittar inte den i listan. den hittar massa andra lokala profiler och utgågna live-profiler.

provade tömma cacheminnet. men ingenting har som sagt hjälpt förutom att göra en recover.. men det kan man ju inte göra varje gång man ska spela.
plus att det är megadrygt att jag inte själv kan spela på proper skillz när jag har folk här pga detta.

profilerna är synliga på alla mina andra boxar när man sätter i minneskorten.

någon som har en susning om vad som kan ha hänt - och hur man i så fall löser det?

Har du lagt över profilerna på hårddisken? Det kan ju vara minneskortläsaren som är sönder.
Bara en gissning!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar properskillz:
det har hänt nåt riktigt skumt med min ena box. har sökt massa på xbox.com men hitta inget där, så tänkte att nån här kanske kan hjälpa mig.

just nu har jag 3 liveprofiler hemma. alla på vars ett minneskort. så häromdagen när jag startade den ena boxen så hittar den inte någon av dom profilerna. inte på nåt av minneskorten.
jag provade flytta fram och tillbaka mellan korten och hårddisken, men ingen av profilerna blir synliga var dom än ligger.

går man in på inställningar och sen minnet så hittar man profilerna, fast dom heter "corrupted profile" och det går inte att göra nåt med dom.

försökte göra en recover, men så gick det inte att skriva över den skadade profilen... så fick radera den och sen kunde man göra recover.

efter recover så fungerade det - tills jag startade om boxen.

efter det kom samma problem igen "corrupted profile" och den hittar inte den i listan. den hittar massa andra lokala profiler och utgågna live-profiler.

provade tömma cacheminnet. men ingenting har som sagt hjälpt förutom att göra en recover.. men det kan man ju inte göra varje gång man ska spela.
plus att det är megadrygt att jag inte själv kan spela på proper skillz när jag har folk här pga detta.

profilerna är synliga på alla mina andra boxar när man sätter i minneskorten.

någon som har en susning om vad som kan ha hänt - och hur man i så fall löser det?

Har du lagt över profilerna på hårddisken? Det kan ju vara minneskortläsaren som är sönder.
Bara en gissning!


jepp.

det enda som funkar är som sagt recover, men då måste jag radera profilen först varje gång också.... plus att det slutar fungera efter omstart
när jag gör recover kvittar det om jag recovrar till hd'n eller minneskortet blir ändå samma resultat.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!