Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Citerar Estetik:
Finns för 200 på Gamestop.


Bor inte i närheten av ett gamestop ;)
  • 0
Darn it D:
Men hur som helst borde det inte kosta över 300 på alla ställen!
  • 0
Jag har några viktiga frågor om LIVE.

1: När man köpt sin 360 och installerat allting osv, Måste man ha datorn för att registrera sig på LIVE eller kan man göra det via TV:N?
2: Behövs några sladdar för LIVE alltså eller hur kommer man in? Vet nån.
3: Får man en kod så man kan lösa in den när man handlar på live?
4: Hur mycket kostar Mw2 och Halo Reach på LIVE?

Tillagt 2011-01-05 12:37:
Lite avancerade men jag vill veta så jag inte gör samma misstag som med Wii så jag inte sitter där med boxen och inte kan köra online-
  • 0
Citerar NintendorRemote:
1: När man köpt sin 360 och installerat allting osv, Måste man ha datorn för att registrera sig på LIVE eller kan man göra det via TV:N?


Spelar ingen roll om du gör det på TVn eller datorn.

Citerar NintendorRemote:
2: Behövs några sladdar för LIVE alltså eller hur kommer man in? Vet nån.


Vanlig nätverkskabel som du kopplar in i modemet och XBOX:et.

Citerar NintendorRemote:
3: Får man en kod så man kan lösa in den när man handlar på live?


Microsoftpoints.

Citerar NintendorRemote:
4: Hur mycket kostar Mw2 och Halo Reach på LIVE?


De spelen kan man inte köpa på LIVE, det får du göra i affären, båda kan man nog få tag på begagnade.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar Estetik:
Men hur som helst borde det inte kosta över 300 på alla ställen!


Nej självklart inte, men vi får se om jag införskaffar Blur

Citerar jacob1996:
Blur för 199:- på elgiganten


Frestande ^^,
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Vanlig nätverkskabel som du kopplar in i modemet och XBOX:et.


Ifall han har den nya modellen som släpptes i somras har den dock inbyggd Wi-Fi, så då behövs ingen nätverkskabel om man har ett trådlöst nätverk hemma. Har man en äldre modell finns det en antenngrej man kan köpa till den ifall man vill köra trådlöst, men den är svindyr och kanske börjar bli svår att få tag på nu.


Citerar NintendorRemote:
3: Får man en kod så man kan lösa in den när man handlar på live?


Du kan köpa "koder" i vanliga spelbutiker som du sedan slår in på Xboxen för att få Microsoftpoints som du kan handla för.


Citerar NintendorRemote:
4: Hur mycket kostar Mw2 och Halo Reach på LIVE?


Ifall du menar själva spelen finns de inte att köpa precis som MrFUBAR nämnde. Det brukar ta ett tag innan hela 360-spel går att ladda ner. Bad Company 2 som släpptes i våras går däremot att köpa och det kostar 449:- medan Halo 3 som släpptes hösten 2007 kostar 349:-.

Om du menar själva kostnaden för att spela online kan du köpa ett års Xbox Live Guld för runt en femhundring (går nog hitta billigare om man letar runt lite) och då kan du spela alla spel på Live förutom typ Final Fantasy XI Online som har en separat månadskostnad.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Om du menar själva kostnaden för att spela online kan du köpa ett års Xbox Live Guld för runt en femhundring (går nog hitta billigare om man letar runt lite) och då kan du spela alla spel på Live förutom typ Final Fantasy XI Online som har en separat månadskostnad.


Är väl något erbjudande på 12 mån Live i Dasboarden för 248kr. Vet ej vad det är för typ av erbjudande då jag ej kollat närmare på det.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
  • Rezo
  • Rezo
Någon som hört nåt mer om kinect patchen? Precisionen skulle väl bli hela fyra gånger bättre om jag minns rätt?
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Citerar NintendorRemote:
1: När man köpt sin 360 och installerat allting osv, Måste man ha datorn för att registrera sig på LIVE eller kan man göra det via TV:N?


Spelar ingen roll om du gör det på TVn eller datorn.

Citerar NintendorRemote:
2: Behövs några sladdar för LIVE alltså eller hur kommer man in? Vet nån.


Vanlig nätverkskabel som du kopplar in i modemet och XBOX:et.

Citerar NintendorRemote:
3: Får man en kod så man kan lösa in den när man handlar på live?


Microsoftpoints.

Citerar NintendorRemote:
4: Hur mycket kostar Mw2 och Halo Reach på LIVE?


De spelen kan man inte köpa på LIVE, det får du göra i affären, båda kan man nog få tag på begagnade.
Citerar Nicklas Holm:
Citerar MrFUBAR:
Vanlig nätverkskabel som du kopplar in i modemet och XBOX:et.


Ifall han har den nya modellen som släpptes i somras har den dock inbyggd Wi-Fi, så då behövs ingen nätverkskabel om man har ett trådlöst nätverk hemma. Har man en äldre modell finns det en antenngrej man kan köpa till den ifall man vill köra trådlöst, men den är svindyr och kanske börjar bli svår att få tag på nu.


Citerar NintendorRemote:
3: Får man en kod så man kan lösa in den när man handlar på live?


Du kan köpa "koder" i vanliga spelbutiker som du sedan slår in på Xboxen för att få Microsoftpoints som du kan handla för.


Citerar NintendorRemote:
4: Hur mycket kostar Mw2 och Halo Reach på LIVE?


Ifall du menar själva spelen finns de inte att köpa precis som MrFUBAR nämnde. Det brukar ta ett tag innan hela 360-spel går att ladda ner. Bad Company 2 som släpptes i våras går däremot att köpa och det kostar 449:- medan Halo 3 som släpptes hösten 2007 kostar 349:-.

Om du menar själva kostnaden för att spela online kan du köpa ett års Xbox Live Guld för runt en femhundring (går nog hitta billigare om man letar runt lite) och då kan du spela alla spel på Live förutom typ Final Fantasy XI Online som har en separat månadskostnad.


Tack för hjälpen. X360 är ju lite mer uppgraderad en wii om man säger så.
  • 0
Vet inte om detta har med Xbox LIVE eller spelet att göra. Men min statistik i Fable III nollställdes när jag skaffade Gold igen. Inte så värst kul. Är detta någon slags bugg?
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Citerar Rezo:
Någon som hört nåt mer om kinect patchen? Precisionen skulle väl bli hela fyra gånger bättre om jag minns rätt?


Det har varit på tal länge om att mjukvara både kan förbättra responsen och precisionen på Kinect. När de väl förbättrar den eller när bättre kinectutvecklare kommer att komma med förbättring vet ingen än däremot.

Tillagt 2011-01-05 17:20:
Citerar Nicklas Holm:
Bad Company 2 som släpptes i våras går däremot att köpa och det kostar 449:- medan Halo 3 som släpptes hösten 2007 kostar 349:-.


Det här är inte om man väljer att köpa med poäng va? För det blir ju billigare då.
  • 0
Citerar Rezo:
Någon som hört nåt mer om kinect patchen? Precisionen skulle väl bli hela fyra gånger bättre om jag minns rätt?


Det var bara ett rykte, MS har blånekat.
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det här är inte om man väljer att köpa med poäng va? För det blir ju billigare då.


Tog priserna från Xbox.com där de stod utskrivna på det där viset, så vet inte riktigt.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Darthinator:
Vet inte om detta har med Xbox LIVE eller spelet att göra. Men min statistik i Fable III nollställdes när jag skaffade Gold igen. Inte så värst kul. Är detta någon slags bugg?
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Jo min kompis XBOX har slutat läsa skivorna (är det vanligt) så han undrar vad man ska göra det ända jag vet är att skicka till Tyskland. Men han vill inte det så finns det andra sätt att laga själv eller?
Kuznetsov #92
  • 0
Tillkommer det någon extra avgift när man köper spel via Marketplace Xbox Demand?

Ska köpa Bioshock för 199kr.
  • 0
Hej. Har Microsoft slutat med 1 månads gratis guld vid skapande av nytt konto? Jag skulle fixa ett till min far utan lycka.....
  • 0
Citerar Dark urban:
Hej. Har Microsoft slutat med 1 månads gratis guld vid skapande av nytt konto? Jag skulle fixa ett till min far utan lycka.....


Tror bara man kan få det på tre profiler på en Xbox 360, men jag är inte säker. Om den GT du skapade var den fjärde att bli en Live-profil så blir det per automatik silver-medlemskap.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Dark urban:
Hej. Har Microsoft slutat med 1 månads gratis guld vid skapande av nytt konto? Jag skulle fixa ett till min far utan lycka.....

Du kan bara göra det på 3profiler.
Kuznetsov #92
  • 0
Äntligen börjar Razer göra något. :

The Razer Onza TE Gaming Controller gives professional gamers the competitive edge by bringing together all of these awesome customizable features to make the Xbox 360 your bitch. Featuring adjustable resistance on both analog sticks and two fully programmable Multi-Function Buttons (MF , there is no excuse not to be the top scorer, whatever the game.

With an improved D-pad, Hyperesponse technology on backlit action buttons, PC compatibility and a 15 foot lightweight braided cable with quick release USB connector, it's no wonder the controller's tournament-controversial.

Price: US $49.99 / euro 49.99

Availability:

Razerzone.com - Pre-order Jan. 17th, 2011

Worldwide - Pre-order Jan. 17th, 2011

Product Features:

* 2 Adjustable resistance analog sticks
* 2 Multi-Function Buttons (MF
* 4 backlit Hyperesponse action buttons
* Precision D-Pad
* Non-slip rubber surface
* Quick release USB connector
* 15 foot, lightweight, braided fiber cable
* Approx. size in mm: 109(L) x 154(W) x 60.5(H)

http://www.engadget.com/2011/01/06/razer-refreshes-onza-360-c
ontroller-with-new-tournament-and-stan/
  • 0
Äntligen, har ju väntat i ett år på den jäkla kontrollen.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Äntligen, har ju väntat i ett år på den jäkla kontrollen.


Jepp, samma här. Lätt kör för min del. Vill ha något uber som alltid fungerar och inte behöva krångla med batterier. 15 m sladd äger ju.

Det ska som du ser i länken även komma en lite billigare budgetmodell men jag tror jag tar den dyrare.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det ska som du ser i länken även komma en lite billigare budgetmodell men jag tror jag tar den dyrare.


Jag funderar lite på den då det är just sladden, extra bumpers och en förbättrad D-pad jag är ute efter. De andra sakerna är bara en bonus som jag helt klart klarar mig utan.
We own your fucking dreams!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!