Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Jag behöver hjälp.

Hur ser man om sitt NAT i xboxen är Open eller Strict? Hittar det inte, minns att jag såg det på den gamla dashboarden, men nu hittar jag det inte.
Prestige 9 | MW2
  • 0
Kan man byta färg på dom dära gröna "fyrkanterna" i menyerna? Dom som är nu är iallafall hiskelligt fula
  • 0
Citerar Trollywood:
Jag behöver hjälp.

Hur ser man om sitt NAT i xboxen är Open eller Strict? Hittar det inte, minns att jag såg det på den gamla dashboarden, men nu hittar jag det inte.

Har för mig att man inte ser det så länge den är open, men är den inte det kommer det stå när man testar network connectionen. Själv gillar jag det gamla bättre där man såg allt enskilt.
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Citerar FelixNiilsson:
Hade du ingen garanti som täckte detta?


Nope, min garanti är slut.

Har bestämt mig för att köpa en Pro, plus ett minneskort så att jag kan föra över alla sparningar osv till den nya hårddisken. Sad but true, de dryga 3000 kronor hade jag tänkt köpa annat för, men det sket sig. Tack så mycket, Micro$oft.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Du vet att du måste ha amerikanska microsoft poäng då va?


Vafan, det är väl bara att köpa Microsoftpoints direkt på xboxen?
  • 0
Jag vill ge bort min 48h Live Trial. Så, vem här vill ha den?
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag vill ge bort min 48h Live Trial. Så, vem behöver den?


Det var snällt. Men jag har redan, tack ändå.
  • 0
Hejsan, tänkte att någon här borde kunna hjälpa mig med ett problem. Det är så att jag har försökt koppla in mitt 360 i en familjens HD-TV, men lyckas bara få ljud eller bild. Dvs fungerar ljudet så har jag ingen bild och vice versa. Har en såkallad HD-AV kabel och inget HDMI eller dylikt. Är tyvärr ganska så grön inom detta område så om någon kan hjälpa mig trots den skrala beskrivningen så vore jag tacksam .
  • 0
Om jag skulle vilja använda mig av ett 5.1-system när jag spelar på min 360, skulle jag då helt enkelt ansluta ljudsystemet till TV:n eller måste man göra på något annat sätt?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Om jag skulle vilja använda mig av ett 5.1-system när jag spelar på min 360, skulle jag då helt enkelt ansluta ljudsystemet till TV:n eller måste man göra på något annat sätt?

Du måste köpa den här.
http://cdon.se/media-dynamic/images/product/001/661/1661843.jp
g
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
  • Missing Avatar
  • miss
Citerar Th3 End:
Jag vill ge bort min 48h Live Trial. Så, vem här vill ha den?


Jag tar den gärna.
  • 0
Vill någon här köpa en begangnad 20gig hårddisk från mig.
  • 0
  • Vey
  • Vey
Är det farligt om ett spel fryser ibland? Fick min första 360 igår så är ganska ny med det här, mitt GTA IV frös idag så jag fick starta om konsollen, kan det ge skador på konsoll eller skiva helt enkelt?
David after dentist .
  • 0
Citerar Vey:
Är det farligt om ett spel fryser ibland? Fick min första 360 igår så är ganska ny med det här, mitt GTA IV frös idag så jag fick starta om konsollen, kan det ge skador på konsoll eller skiva helt enkelt?


Det har hänt mig en gång, jag har inte märkt några bi-effekter från det.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Om jag skulle vilja använda mig av ett 5.1-system när jag spelar på min 360, skulle jag då helt enkelt ansluta ljudsystemet till TV:n eller måste man göra på något annat sätt?


Du måste använda den optiska ljudutgången som finns på kompositkabeln tex (litet fyrkantigt svart hål.

Tillagt 2009-02-21 19:14:
Citerar FelixNiilsson:
Citerar Mr Fizhman u vet att du måste ha amerikanska microsoft poäng då va?

Vafan, det är väl bara att köpa Microsoftpoints direkt på xboxen?


Amerikanska Marketplace accepterar inte svenska kreditkort.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Citerar HeinzHarald:
Du måste använda den optiska ljudutgången som finns på kompositkabeln tex (litet fyrkantigt svart hål.


Så då måste jag alltså använda mig av kompositkabeln, kan jag fortfarande använda HDMI till TV:n då?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
I LOVE XBOX 360
Man ska smida medan järnet är varmt
  • 0
Citerar The Frostexx:
Så då måste jag alltså använda mig av kompositkabeln, kan jag fortfarande använda HDMI till TV:n då?


Du kan koppla in den vanliga HD-kabeln (med komponent och komposit) samtidigt som du har HDMI-kabeln inkopplad och köra ljudet den vägen. Det kan dock bli lite trångt och du får en massa kabel som skräpar så det kitet som länkades till är lämpligt. Då får du en adapter till vanliga A/V-utgången med ljudutgångar.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Citerar HeinzHarald:
Du kan koppla in den vanliga HD-kabeln (med komponent och komposit) samtidigt som du har HDMI-kabeln inkopplad och köra ljudet den vägen. Det kan dock bli lite trångt och du får en massa kabel som skräpar så det kitet som länkades till är lämpligt. Då får du en adapter till vanliga A/V-utgången med ljudutgångar.


Okej, men skulle jag kunna få en länk som leder direkt till vad det nu var som han länkade till mig? För bara en bild duger inte.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
http://cdon.se/spel/xbox_360_hdmi_av_cable_-_microsoft-873182

There you go.


Tack så mycket.

Tillagt 2009-02-21 20:05:
Ursäkta min okunnighet men skulle det gå att anslut ett 5.1-system som är tänkt att användas till en dator till 360'n med den där kabeln? Eller är det någon annan sort av kontakt då?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Hej Undrar en sak som är kanske en dum fråga
Jag tänkte installera in ett spel på 360 hårddisken men jag vet inte hur man gör. Kan någon hjälpa mig. Och om skivan är lite repig går det ändå? Det är GTA skivan som e lite seg. Hur fungerar den nya uppdateringen om man installerar spelet på hårddisken?
"Glad I got your attention. I was beginning to feel a little ignored." - Dante, Devil May Cry 4
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!