Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Citerar HeinzHarald:
Shit. Bionic Commando Rearmed ("2D"-spelet alltså) har fått PEGI-rating på 18.


Det betyder väl inte att man måste vara registrerad över 18 för att få köpa det?
  • 0
Citerar metroid_prime:
Kan ju vara mycket annat också


Men nu kom detta direkt från Capcomfolk.

De nämnde att det var en specifik scen och antydde ganska kraftigt att det var slutscenen.

Tillagt 2008-04-16 16:58:
Citerar ludde1991:
Det betyder väl inte att man måste vara registrerad över 18 för att få köpa det?


Skulle inte tro det. Microsoft har väl inte brytt sig om sådant för de spel man själv publicerat? Jag tänker på on- och offlinespelande alltså. Köp är inte riktigt samma sak förvisso, men de kanske inte ens har tekniken på plats att vägra någon onlineköp.

Skulle dock tro att detta är något som kommer om det inte redan är här. Som säljare har man ett större moraliskt ansvar än som konsoltillverkare eller onlinespelsförmedlare.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Citerar HeinzHarald:
Men nu kom detta direkt från Capcomfolk.

De nämnde att det var en specifik scen och antydde ganska kraftigt att det var slutscenen.


Ok jag trodde det var någon tidning som hade typ provat det, men om dem säger så då intresserar man sig bara för den scenen.
  • 0
Tänkte köpa något rea spel imorgon så jag har något att underhålla mig med fram till GTA, någon som har något tips?
Funderar på Conan, Dead Rising, DOA 4 eller Virtua Fighter 5
The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.
  • 0
Citerar atw0r:
Tänkte köpa något rea spel imorgon så jag har något att underhålla mig med fram till GTA, någon som har något tips?
Funderar på Conan, Dead Rising, DOA 4 eller Virtua Fighter 5


Condemned crimianal orgins eller condemned 2 bloodshot e ju två bra spel.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar atw0r:
Tänkte köpa något rea spel imorgon så jag har något att underhålla mig med fram till GTA, någon som har något tips?
Funderar på Conan, Dead Rising, DOA 4 eller Virtua Fighter 5


Jag skulle satsa på Dead Rising, det har ganska lång speltid om man räknar med "Infinity Mode", och att det har en sådan omväxlande story och otroliga vapen.
Jag lagar mat, hej hopp!
  • 0
Jag är en av de få som verkligen hatade Dead Rising. Konceptet var briljant men det gick inte ann helt enkelt. Det kunde varit så mycket mer. Jag hoppas Dead Rising 2 är i en öppen värld, och mer specifikt en stad där upp till fyra spelare ska överleva i co-op.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Citerar Marfy:
Jag är en av de få som verkligen hatade Dead Rising. Konceptet var briljant men det gick inte ann helt enkelt. Det kunde varit så mycket mer. Jag hoppas Dead Rising 2 är i en öppen värld, och mer specifikt en stad där upp till fyra spelare ska överleva i co-op.


Samma här, jag vill gärna se mer Co-Op i DR2 plus lite mer bilar, tanks och militärfordon, men inga flygplan eller helikoptrar.
Jag lagar mat, hej hopp!
  • 0
Jag ser gärna allt. Speciellt helikopter. Det vore ruskigt grymt om det tog ca. 10 minuter att flyga runt staden i "real time." Tror det blir co-op då ett spel inte har det så nämns det som ett stort minus nu förtiden.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Citerar Marfy:
Jag ser gärna allt. Speciellt helikopter. Det vore ruskigt grymt om det tog ca. 10 minuter att flyga runt staden i "real time." Tror det blir co-op då ett spel inte har det så nämns det som ett stort minus nu förtiden.


Vad jag skulle gärna se mer av är en tunnelbana, så man kan snabbt besöka olika delar av staden, gärna att man kunde "Fixa till" Tunnelbanan från zombies, att man skulle slå på strömmen samtidigt på fyra olika ställen (Om man är fyra).
Jag lagar mat, hej hopp!
  • 0
Någon som vet om det där erbjudandet att rekrytera en kompis för att skaffa en xbox och sen får båda 10 gratis xbox live arcadespel, funkar det än?

Hittar inte det nånstans på Xbox.com.
If you're a girl under the age of twelve and you're high on marijuana - Don't ride your bike.
  • 0
Vet någon om kan få ljudet från xbox 360'in gå till ett headset?
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Citerar Zn1keR:
Vet någon om kan få ljudet från xbox 360'in gå till ett headset?


Man kopplar hörlurssladden till TV:n.
  • 0
Citerar ludde1991:
Citerar Zn1keR:Vet någon om kan få ljudet från xbox 360'in gå till ett headset?

Man kopplar hörlurssladden till TV:n.


Skulle jag ha gjort om jag hade en TV som stödjer detta..
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Citerar Zn1keR:
Citerar ludde1991:
Citerar Zn1keR:Vet någon om kan få ljudet från xbox 360'in gå till ett headset?

Man kopplar hörlurssladden till TV:n.


Skulle jag ha gjort om jag hade en TV som stödjer detta..

Om du har komponent kan du ha hörlurar tror jag.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Citerar Zn1keR:Citerar ludde1991:
Citerar Zn1keR:Vet någon om kan få ljudet från xbox 360'in gå till ett headset?

Man kopplar hörlurssladden till TV:n.


Skulle jag ha gjort om jag hade en TV som stödjer detta..
Om du har komponent kan du ha hörlurar tror jag.


Jag har komponent, fast man kan inte sätta ihop en hane med en hane.. (typ)
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Citerar Zn1keR:
Jag har komponent, fast man kan inte sätta ihop en hane med en hane.. (typ)

Det finns saker som sätter ihop dom. och sladdarna är inte samma typ heller. Ta med dig sladdarna till kjell & company och fråga.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Citerar Zn1keR:Jag har komponent, fast man kan inte sätta ihop en hane med en hane.. (typ)
Det finns saker som sätter ihop dom. och sladdarna är inte samma typ heller. Ta med dig sladdarna till kjell & company och fråga.


Ska bli!

Tack för hjälpen, du får en bra röst
CIA - Computernerds In Action
  • 0
Citerar atw0r:
DOA 4 eller Virtua Fighter 5


DOA är betydligt mer buttonmashingvänligt. Virtua Fighter är taktikerns fightingspel. Fantastiskt skoj, men inget man spelar med polare som inte "tränat". Virtua Fighter passar alltså bättre för den ensamme fightern (AIn är ruggigt välgjord och varierad på högre svårighetsgrad) och DOA för partyfightern.
Hur du kritiserar spel smart, lektion 1: http://www.gamereactor.se/blog/heinzharald/70929/
  • 0
Min xbox kom till tyskland för 2-3 dagar sen och dom ska byta ut mitt 360 och jag undrar om jag har chans att få hem den den här veckan
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
Citerar John_Mclane:
Min xbox kom till tyskland för 2-3 dagar sen och dom ska byta ut mitt 360 och jag undrar om jag har chans att få hem den den här veckan


Jag skulle säga att du har 50% chans att få hem det i veckan...
  • 0
Dead or Alive 5, Soul Calibur 4, Street Fighter 4, och Mortal Kombat8 är fightingspelen jag köper denna generation. Aw yeah.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Citerar Marfy:
Dead or Alive 5, Soul Calibur 4, Street Fighter 4, och Mortal Kombat8 är fightingspelen jag köper denna generation. Aw yeah.


Soul Calibur 4 blir gudomligt av screensen att dömma
The only verdict is vengeance; a vendetta, held as a votive, not in vain, for the value and veracity of such shall one day vindicate the vigilant and the virtuous.
  • 0
Har ett antal frågor här nedan men först ska jag bara säga att jag har tänkt att snart köpa en 40 tum full hd samsung för 11 tusen kr.

1. Är det stor skillnad mellan komponent och HDMI anlsutning?
2. Om mitt 360(Utan HDMI) skulle få rrod och de i tyskland bytar ut den, får jag en ny då med HDMI och lika tysta fläktar som Elite?
3. Om man sätter igång sin box och liksom vänder och flyttar på den kan man då få rrod och få skicka in den till tyskland för reparation?

Tacksam för svar.
  • 0
helvetes jävla rövanus!
Fick Xboxet idag, jätteglad, ska äntligen få spela och jag är även försäkrad GTA IV på releasen nu. Plockar ut Xboxet och märker att något saknas. DEN JÄVLA POWER SUPLYEN!

Så nu ringde jag och snackade och jag lär få den "inom 10-15 arbetsdagar".

Helvete, helvete, helvete och helvete!!
De är helt jävla värdelösa! jag hatar MS och deras kuk-support!

När jag berättade att jag lär missa GTA IVs release så sa hon att ajg fick välja ett tillbehör alternativt ett spel. Spelen som fanns att välja bland var värdelösa så nu kommer jag få ett play and charge kit.

Någon som vet om Xbox (1) har samma power suply som Xbox 360, för då kan jag lira med en Xbox power suply.
Så talade Waiiwan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!