Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Spec ops the line blir gratis spel på PSN för plussarna!
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
Spec ops the line blir gratis spel på PSN för plussarna!


Det är för US PS+! Vi i EU får b.la Mass Effect 3 och Dead or Alive 5.

http://blog.eu.playstation.com/2013/02/22/playstation-plus-your-m
arch-update/
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar kahuna pec ops the line blir gratis spel på PSN för plussarna!

Det är för US PS+! Vi i EU får b.la Mass Effect 3 och Dead or Alive 5.

http://blog.eu.playstation.com/2013/02/22/playstation-plus-your-m
arch-update/


Jäj. Mass Effect
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Spela inte ME3 utan att ha spelat föregångarna. Blir ett circa hundra bättre spel med de tidigare spelens sparfiler i bagaget.
  • 0
Citerar Playarn:
Vi i EU får b.la Mass Effect 3 och Dead or Alive 5.


Åh, Mass Effect 3, det var ju väldigt trevligt. Frågan är om man borde slå till på lite DLC också för att köra igenom det en andra gång. Det är jag dock lite mer sugen på att göra på Xboxen eftersom jag har en save från tvåan med all DLC där.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Åh, Mass Effect 3, det var ju väldigt trevligt. Frågan är om man borde slå till på lite DLC också för att köra igenom det en andra gång. Det är jag dock lite mer sugen på att göra på Xboxen eftersom jag har en save från tvåan med all DLC där.


Jag körde ettan och tvåan på PC, och trean på PS3. Såhär i efterhand hade jag nog hellre köpt det till PC då jag kunde "fortsatt" på mina andra sparfiler.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Jag körde ettan och tvåan på PC, och trean på PS3. Såhär i efterhand hade jag nog hellre köpt det till PC då jag kunde "fortsatt" på mina andra sparfiler.


Absolut, det förstår jag. Har spelat igenom del 1-3 med samma Shepard på PC och är nu sugen på en andra vända genom trean (med DLC) så det är inte lika viktigt med min tidigare save.

Men jag har en Shepard från tvåan med all DLC på Xbox och det vore ju roligt att spela trean med samma men det betyder ju att jag måste köpa spelet och all DLC till Xboxen. Vore ju lite trevligare att åtminstone få spelet gratis som med PS+.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
När ett spel är gratis för PS+, finns det även att köpa till ett reapris? Har varit lite småsugen på att köpa DoA5 ett tag och ska prova det nu, om det är bra köper jag det antagligen... skulle ju vara fint om man kunde köpa det till ett lägre pris då också
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
tjena köpte bo2 revolution igår och laddade ner det idag men det funkar inte att installera står typ "an error has occured during the installation" har provat flera gångere några tips på hur jag ska göra?
  • 0
Citerar demetri13:
tjena köpte bo2 revolution igår och laddade ner det idag men det funkar inte att installera står typ "an error has occured during the installation" har provat flera gångere några tips på hur jag ska göra?


Säker på att du laddat ner rätt? Alltså den engleska. När du köper den "DLCn" så får du 4 olika nedladdningar, till 4 olika språk.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Jag måste köpa mig ett PS3 för Last of Us. Är det något annat spel förutom Journey som man ska köpa när man ändå håller på?
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Jag måste köpa mig ett PS3 för Last of Us. Är det något annat spel förutom Journey som man ska köpa när man ändå håller på?


Dessa tre exempelvis!
Ico & Shadow of Colossus Box
Resident Evil: Anthology
Limbo


Observera att du måste skapa en användare där du väljer "USA" som land, eftersom boxen är importerad från amerika. Sen går du in på Playstation Store och laddar hem resten av spelen från boxen. Annars om du tycker att en lax är för mycket för en bo föreslår jag att du tittar på marknaden efter uppföljarna. Gäller för Resident Evil-boxen
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar demetri13:tjena köpte bo2 revolution igår och laddade ner det idag men det funkar inte att installera står typ "an error has occured during the installation" har provat flera gångere några tips på hur jag ska göra?

Säker på att du laddat ner rätt? Alltså den engleska. När du köper den "DLCn" så får du 4 olika nedladdningar, till 4 olika språk.


laddade ner ENG FRE var det rätt?
  • 0
Citerar demetri13:
laddade ner ENG FRE var det rätt?


Ja.. jag hade liknande problem som dig fast med en Borderlands 2 DLC. Laddade du ner hela DLCn på en gång eller pausade du nedladdningen någon gång? Är det möjligen felkoden 80029564 du får?

Citerar AtastyCookie:
Jag måste köpa mig ett PS3 för Last of Us. Är det något annat spel förutom Journey som man ska köpa när man ändå håller på?


Om du är intresserad av The Last of Us så kanske Uncharted trilogin kan vara av intresse?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar demetri13:laddade ner ENG FRE var det rätt?

Ja.. jag hade liknande problem som dig fast med en Borderlands 2 DLC. Laddade du ner hela DLCn på en gång eller pausade du nedladdningen någon gång? Är det möjligen felkoden 80029564 du får?



jag laddade ner hela på en gång och det är exakt den koden
  • 0
Citerar demetri13:
jag laddade ner hela på en gång och det är exakt den koden


Då är det... "fel" på ditt system, eller vad man nu ska kalla det. Inget allvarligt. Jag kontaktade deras support när jag fick det felmeddelandet och då svarade de att jag skulle "rebuild the database". Det gör du igenom Safe Mode på ditt PS3.
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/1488/~
/safe-mode-on-ps3#options


Kan kopiera hela deras svar, det är för stort för att skrivas här. Skickar ett PM
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Jag måste köpa mig ett PS3 för Last of Us. Är det något annat spel förutom Journey som man ska köpa när man ändå håller på?


Uncharted 1-3.

God of War HD Collection 1&2 + 3 och Ascension.

Ratchet and clank Collection, Tools of Destruction, Quest for Booty och A Crack in Time.

inFamous 1&2.

Sly Collection.

Jak and Daxter Collection.

MGS Collection + MGS4.

Ni No Kuni.

Killzone Trilogi.

Heavy Rain.
"I've made a huge mistake
  • 0
AG jati, Playarn och Marik -

Tack för hjälpen! Ska i all fall ta och köpa Uncharted serien, Heavy Rain, MGS och förhoppningsvis Ico.
Har ägt ett PS3 för något år sedan men sålde den i favör för PC, så har missat vissa exklusiva titlar
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Jag måste köpa mig ett PS3 för Last of Us. Är det något annat spel förutom Journey som man ska köpa när man ändå håller på?


Heavy Rain är nästan ett krav om man har ett PS3.
Annars är God of War och Uncharted-spelen riktigt fina.
  • 0
Citerar havetx:
Heavy Rain är nästan ett krav om man har ett PS3...


+1 på den
  • 0
Citerar havetx:
Heavy Rain är nästan ett krav om man har ett PS3.


Där räknas väl L.A Noire också?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar havetx:
Heavy Rain är nästan ett krav om man har ett PS3.


Vadå "nästan"? Heavy Rain. Är. Ett. Måste.
Glömmer aldrig hur spännande spelet var, kunde inte slita ifrån mig kontrollern.

AtastyCookie för Guds skull läs inte recensioner eller googla om spelet bara, ingenting! Information om vem mördaren är finns överallt nu.

Dessutom vill jag även tipsa om Ninja Gaiden Sigma om du inte spelat ettan till Xbox, otroligt underskattat spel.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Funderar på att köpa ett PsOne-spel för att ha på Ps3 och Vita. Vilken klassiker måste man ha, och kan jag köpa till exempel ett från Staternas PsN och lägga in på mitt europeiskt kopplade Vita?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Funderar på att köpa ett PsOne-spel för att ha på Ps3 och Vita. Vilken klassiker måste man ha, och kan jag köpa till exempel ett från Staternas PsN och lägga in på mitt europeiskt kopplade Vita?


Nej, det fungerar inte att ha US-spel på din EU-vita. Eller ja, du kan få det att fungera med lagom mycket krångel. Man kan bara ha ett account per minneskort (och således bara spel till det accountet på minneskortet). Har du ett till minneskort kan du ha ditt US-konto och spel på det och byta vid behov. Dock behöver du göra en systemåterställning av Vitan (återställer enbart systeminställningarna) varje gång du vill byta till ett kort med ett annat account. Riktigt tråkigt att man inte kan ha flera accounts.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!