Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Webbläsaren går ju faktisk att använda nu efter uppdateringen
Dropbox funkar även nu också
PSN:Kivi95
  • 0
Citerar kiviboy:
Webbläsaren går ju faktisk att använda nu efter uppdateringen
Dropbox funkar även nu också

Ja eller hur! Såg en liknande tråd på GameTrailers om just webbläsaren.
Vad fan har hänt? Den funkar fan ..bättre
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar kiviboy:
Webbläsaren går ju faktisk att använda nu efter uppdateringen
Dropbox funkar även nu också


Jag skulle nog vilja påstå motsatsen. Jag har Google som startsida och varje gång man startar webbläsaren så fryser den ett par sekunder och ersätts sedan med en helt tom sida (med det vanliga felmeddelandet att det inte finns tillräckligt med minne).
Visserligen har jag inte använt den mycket mer än så, så jag kanske inte borde uttala mig egentligen.
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
  • Missing Avatar
  • erle
@ Jakkal

Jag kan inte utföra steg 2 då kontrollen inte alls fungerar utan sladd. Huvudproblemet för mig är att konsolen inte vill ladda kontrollen och att den i förstone tycks förstöra handkontrollen när jag för första gången ska koppla in den.

Jag fick sammanlagt tre nya handkontroller av butiken och det var samma sak med alla. Min teori är att efter 4,0 uppdateringen så förstörs allt som kopplas in i USB-portarna, iaf handkontroller.

Jag kan få handkontrollen är fungera wireless genom ett trick, men detta måste göras varje gång jag sätter igång systemet, men eftersom handkontrollen är ny och oladdad kan jag ändå inte spela wireless.

Jag måste alltså få handkontrollen laddad först. Den här killen skriver om att han brukar ladda handkontrollen via datorn, det skulle kunna vara en lösning för mig. Någon som vet hur det går till? Behövs program etc? Det funkade inte att bara koppla in den iaf nu när jag testade

Mycket tacksam för din hjälp Jakkal!
  • 0
Citerar erle:
Jag kan inte utföra steg 2 då kontrollen inte alls fungerar utan sladd.


I steg 2 ska du sätta på din PS3 med knappen på konsolen.

Angående att ladda handkontrollen i ett USB-uttag på datorn så är det (vanligtvis, ditt fall är ju lite annorlunda) bara att koppla in den så börjar den ladda.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
  • Missing Avatar
  • erle
Tack! Klantigt av mig.

Det funkade för mig och kontrollen började ladda i ungefär en sekund, ett ögonblick bokstavligt talat. Sedan slutade den ladda och visade ett konstant rött sken på handkontrollen och ett bindestreck på skärmen Jag uppfattar det som att konsolen skickar ut en signal att döda handkontrollen.

Jag ska prova med lite tricks om jag kan få handkontrollen att laddas via datorn, annars är nog det här fallet att betrakta som avslutat.

Tack för all hjälp!
  • 0
Citerar Peddi93:
Citerar kiviboy:
Webbläsaren går ju faktisk att använda nu efter uppdateringen
Dropbox funkar även nu också

Ja eller hur! Såg en liknande tråd på GameTrailers om just webbläsaren.
Vad fan har hänt? Den funkar fan ..bättre


Den är uppgraderad med en ny version av Webkit och Flash. Har nu stöd för HTML5 med!! Youtube, Twitch.tv, Twitter allt funkar
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar kiviboy:
Webbläsaren går ju faktisk att använda nu efter uppdateringen
Dropbox funkar även nu också


Gör den det? Är det nu efter uppdateringen som kom igår? Jag får testa den sen!

Tillagt 2012-02-09 09:46:
Går mycket snabbare och allt ser bättre ut. SVT Play funkar inte och Youtube är max 240P. Youtube HTML5 sidan funkar inte i heller.
  • 0
Genom PS3youtube.com så kan man titta på alla videos i högkvalite. Man kan till och med ladda ner videosen i högsta kvaliten,
  • 0
Citerar metroid_prime:
Genom PS3youtube.com så kan man titta på alla videos i högkvalite. Man kan till och med ladda ner videosen i högsta kvaliten,


Tack för tipset ska kolla in den!
  • 0
Haha kolla in denna reklam för Twisted Metal:
http://www.youtube.com/watch?v=Hn43glnOJVo
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
  • Trog
  • Trog
hittade RDR, fast någon Zombie-version för 49kr. Värt? måste man ha RDR för att kunna spela det?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
hittade RDR, fast någon Zombie-version för 49kr. Värt? måste man ha RDR för att kunna spela det?


Är det PSN-versionen måste du ha Red Dead Redemption först. Är det en fysisk utgåva är det bara att tuta och köra dock!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Fysisk, hittade på GAME. Så det är bara att inhandla o börja spela?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Fysisk, hittade på GAME. Så det är bara att inhandla o börja spela?


Japp bara att spela ;), Fast det vanliga är också riktigt bra och bör inte missas!!
PSN:Kivi95
  • 0
Absolut, håller med om allt kiviboy skriver! Du bör spela det vanliga äventyret också! Men som jag fattat det är Zombie-delen helt fristående (bortsett från att det är samma karaktär och plats) så du kan ju börja med den. Jag har visserligen inte spelat så jäkla mycket men jag tyckte dessutom att Zombie-grejen var betydligt svårare, och det är bra.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Trog:
hittade RDR, fast någon Zombie-version för 49kr. Värt? måste man ha RDR för att kunna spela det?


Äger du inte Red Dead Redemption? Red Dead Redemption!? Iam dissapoint.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar ChrizZz:
Äger du inte Red Dead Redemption? Red Dead Redemption!? Iam dissapoint.


Hämtade mitt PS3 idag. Så jag har inte hunnit igenom alla "måste ha"-titlar. Däremot undrade jag om Zombie-delen, då jag hittade den för 49kr på GAME och visste att RDR är bra.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Hämtade mitt PS3 idag. Så jag har inte hunnit igenom alla "måste ha"-titlar. Däremot undrade jag om Zombie-delen, då jag hittade den för 49kr på GAME och visste att RDR är bra.


Hojta bara till så kan vi tipsa dig om några spel du bör köpa till PS3.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Någon som använder Music Unlimited? I så fall hur är det att använda? Kan tänka mig att där är en del bra musik med tanke på Sony Music samt andra bolag som ingår där.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Citerar Dark urban:
Hojta bara till så kan vi tipsa dig om några spel du bör köpa till PS3.


Will do!

Kan man se på filmfiler från en extern hårddisk på PS3?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Citerar Dark urban:
Hojta bara till så kan vi tipsa dig om några spel du bör köpa till PS3.


Will do!

Kan man se på filmfiler från en extern hårddisk på PS3?


Var ju dock jag som skrev det där, men, men...

Vad gäller PS3 och externa hårddiskar så funkar det ej. Den hittar den inte ens.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Vad gäller PS3 och externa hårddiskar så funkar det ej. Den hittar den inte ens.



Kan du ens googla? Hur överlever du på internet?

Citerar Trog:
Kan man se på filmfiler från en extern hårddisk på PS3?


Ja det fungerar fint. Lyssna inte på T-Boy.

Men hårddisken måste vara formaterad i FAT32
Använd detta http://download.cnet.com/CompuApps-SwissKnife-V3/3000-2248_4
-10485574.html

Gå in på den här datorn först och kolla egenskaper på disken, står det FAT32 så behöver du inte göra det steget.

Sedan när den är formaterad så gör en mapp som heter VIDEO i den.
Lägg filmerna där. Dock måste de vara i avi, mp4, dvix, xvid eller wmv. MKV fungerar INTE. Subs fungerar om de är inbakade, INTE som en extern fil.

http://www.wikihow.com/Add-an-External-Hard-Drive-to-a-PlayStat
ion-3
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
  • Trog
  • Trog
Funkar det om det är mappar i mappen VIDEO?
I just dont know what went wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!