Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Citerar Shagge:
Precis!


Ok, tack. Det är "Rebuild Database" jag ska välja, då?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Ok, tack. Det är "Rebuild Database" jag ska välja, då?

Yeah buddy!
  • 0
Citerar John_Peter:
Är det någon som testat PlayStation 3 Wireless Stereo Headset 7.1, jag såg för längesen att de skulle släppas men jag har inte sett dem i någon butik (har egentligen bara elgiganten och mediamarkt att välja på om jag vill ha en fysisk butik).

Så tänkte höra om någon testat dem för att se om de är värt att beställa från någon internetsida.


Är nöjd med prestandan, det virtuella surroundljudet fungerar förvånansvärt bra. Bra tryck i både bas och mellanregister. Diskanten blir aldrig vass. Enda minuset är batteritiden som kunde varit längre. Köpte mina för att användas på kvällen/natten när man inte vill störa omgivningen.
  • 0
Citerar John_Peter:
Så tänkte höra om någon testat dem för att se om de är värt att beställa från någon internetsida.


De har fått fina betyg i princip överallt.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Gött, tack för svaren. Ska kika in mer på dom!
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
funtar på att skaffa en ps3, kommer kosta mig ca 1300 kr ny... Vilka spel borde jag ha?
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
funtar på att skaffa en ps3, kommer kosta mig ca 1300 kr ny... Vilka spel borde jag ha?

Uncharted 1-3
Infamous 1-2
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Häpp, felsökt konsolen angående skivläsningsproblemet, men det verkar inte ha haft effekt. Nägon får gärna komma med fler tips, men just nu ser det ut som att jag får lämna in den på lagning eller något. Suck.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Går det att spela importerade ps1 spel till ps3 slim? Sugen på casyleania symphony of the night men pal versionen kostar tusen lappar och det finns inte till psn
Rend me i roven!
  • 0
Endast om de är samma region som din ps3:a
  • 0
Citerar six_sirens:
Går det att spela importerade ps1 spel till ps3 slim? Sugen på casyleania symphony of the night men pal versionen kostar tusen lappar och det finns inte till psn


Googlade runt lite och det verkar bara gälla PS3 spel, ps1 spel är låsta.

Du kan ju emulera det annars, kräver ingen superdator direkt
http://www.epsxe.com/download.php
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Angående Ps3 blue tooth hörlurarna igen, ni som har dessa har ni råkat ut för ljudproblem med skyrim? Har kikat runt på internet och de verkar som att många har problem med de hörlurarna och just skyrim
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Citerar six_sirens:
Går det att spela importerade ps1 spel till ps3 slim? Sugen på casyleania symphony of the night men pal versionen kostar tusen lappar och det finns inte till psn

Det finns på us-psn, har själv laddat hem det där. När jag köpte mitt gick det att betala med kort, den möjligheten har dom tagit bort nu.

Det du får göra är att skaffa ett us konto på din ps3a, köpa ett us-psn kort med tex 10 dollar från exempelvis cheapxboxlivecodes, skriva in koden från det kortet på psn och sen handla spelet.

När jag köpte mitt kostade det nog 80kr eller något sånt
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
Ok tack för alla svar! Låter som mycket bök dock. Får väl vänta tills det släpps till psn europe. Om det släpps överhuvud taget...
Rend me i roven!
  • 0
Citerar moviefreak:
Häpp, felsökt konsolen angående skivläsningsproblemet, men det verkar inte ha haft effekt. Nägon får gärna komma med fler tips, men just nu ser det ut som att jag får lämna in den på lagning eller något. Suck.


Har du ringt supporten?
  • 0
Citerar six_sirens:
Ok tack för alla svar! Låter som mycket bök dock. Får väl vänta tills det släpps till psn europe. Om det släpps överhuvud taget...


Visste inte att det fanns på US PSN, göra ett konta tar ju 5 min lol

Sedan köpa en kod över internet och skriva in koden, hur svårt är det liksom
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar six_sirens:
Ok tack för alla svar! Låter som mycket bök dock. Får väl vänta tills det släpps till psn europe. Om det släpps överhuvud taget...


Det är inte alls mycket krångel egentligen men du kan såklart vänta om du vill. Dock tvivlar jag om det någonsin kommer hit.
  • 0
Citat från en stängd tråd: Jag har (minst) två problem. Min PS3:a är bara någon månad gammal. Nu har batteriet i kontrollen tagit slut.
1.Går det inte att spela när man kopplar in USB-sladden till kontroll till konsol? För mig går det det åtminstone inte (Det funkar i några sekunder.)
2. Nu har jag kopplat ihop kontrollen till datorn men jag vet inte om det laddar. Kan jag se det på något sett? (Klickar jag på Home-knappen på kontrollen visas det bara ett trött streck på TV-skärmen) Känns som jag är dum i huvudet eller att min kontroll är sönder.

Skrivet 2012-01-20 23:52
Citera

Sparda
Online

Citerar Bjork:

Jag har (minst) två problem. Min PS3:a är bara någon månad gammal. Nu har batteriet i kontrollen tagit slut.
1.Går det inte att spela när man kopplar in USB-sladden till kontroll till konsol? För mig går det det åtminstone inte (Det funkar i några sekunder.)
2. Nu har jag kopplat ihop kontrollen till datorn men jag vet inte om det laddar. Kan jag se det på något sett? (Klickar jag på Home-knappen på kontrollen visas det bara ett trött streck på TV-skärmen) Känns som jag är dum i huvudet eller att min kontroll är sönder.
Hur i helv#!+ hitta du denna 4 år gammla tråd men inte den Officiella PS3 tråden som ligger på första sidan är ju enastående otroligt.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=13731&page
=2041&last=2012-01-20+19%3A12%3A31

Koppla in kontrollen med USB sladden till din PS3:a så kan du spela samtidigt som den laddar. Bry dig inte om att ladda den via datorns USB.
Jag har som sagt kopplat kontrollen via USB-sladden till PS3:an. Kontrollen dör dock efter några sekunder.
  • 0
Citerar Bjork:
Citat från en stängd tråd: Jag har (minst) två problem. Min PS3:a är bara någon månad gammal. Nu har batteriet i kontrollen tagit slut.
1.Går det inte att spela när man kopplar in USB-sladden till kontroll till konsol? För mig går det det åtminstone inte (Det funkar i några sekunder.)
2. Nu har jag kopplat ihop kontrollen till datorn men jag vet inte om det laddar. Kan jag se det på något sett? (Klickar jag på Home-knappen på kontrollen visas det bara ett trött streck på TV-skärmen) Känns som jag är dum i huvudet eller att min kontroll är sönder.

Skrivet 2012-01-20 23:52
Citera

Sparda
Online

Citerar Bjork:

Jag har (minst) två problem. Min PS3:a är bara någon månad gammal. Nu har batteriet i kontrollen tagit slut.
1.Går det inte att spela när man kopplar in USB-sladden till kontroll till konsol? För mig går det det åtminstone inte (Det funkar i några sekunder.)
2. Nu har jag kopplat ihop kontrollen till datorn men jag vet inte om det laddar. Kan jag se det på något sett? (Klickar jag på Home-knappen på kontrollen visas det bara ett trött streck på TV-skärmen) Känns som jag är dum i huvudet eller att min kontroll är sönder.
Hur i helv#!+ hitta du denna 4 år gammla tråd men inte den Officiella PS3 tråden som ligger på första sidan är ju enastående otroligt.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=13731&
amp;page

=2041&last=2012-01-20+19%3A12%3A31

"Koppla in kontrollen med USB sladden till din PS3:a så kan du spela samtidigt som den laddar. Bry dig inte om att ladda den via datorns USB."

Jag har som sagt kopplat kontrollen via USB-sladden till PS3:an. Kontrollen dör dock efter några sekunder.
  • 0
reklamera kontrollen då!

Beställde ettp ps3 slim med motorstorm från gamereplay.se , bytte in några spel och fick den för 1300 kr ink alla frakt avgifter.

Längtar!
  • 0
Undrar om en handkontrolls respons mot PS3:an blir långsammare ju mer sliten kontrollen blir? Har använt min SIXAXIS från lanseringen utan några som helst problem, men funderar över att byta mot en Dualshock 3 inom någon framtid.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Mina brukar bli slitna så att spaken blir lite sladdrig. Så jag byter dem runt 1 gång per år.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Hallå!

Nu har jag köpt ps3 och direkt börjar jag såklart oroa mig.
Varje gång FIFA "laddar" om ni förstår vad jag menar så låter det konstigt, som en dator låter ungefär. Ett hackande ljud. Lite som en skrivare.
Har bara FIFA så har inte testat med andra spel.

Är detta normalt ? Det stör ju inte spelet men det är ganska irriterande.

Mvh Kalle
We Love you Arsenal, We do <3!
  • 0
Vet att min xbox 360 låter så ibland... det e ganska normalt... Eftersom lasern sitter på ett litet band som åker fram och tillbaka >--I--<, det du hör är bandet som åker kortfattat...
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Undrar om en handkontrolls respons mot PS3:an blir långsammare ju mer sliten kontrollen blir? Har använt min SIXAXIS från lanseringen utan några som helst problem, men funderar över att byta mot en Dualshock 3 inom någon framtid.


Köp en Dualshock, tycker det är mycket bättre känsla i dem. De känns lite stabilare och tyngre.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!