Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Warhammer 40.000: Space Marine


"Humanity has always looked skyward for its true path. We stood at the edge of destruction and would've fallen if not for the might of the God-Emperor and his angels of death. Forged in blood, tempered in battle, we are the living weapon of humanity, the Space Marines...

They want to steal this world.. Let them try.."


"In the grim darkness of the far future, there is only war.

Warhammer 40.000: Space Marine takes the console gamers into a savage universe where humanity fights for survival against horrific alien and demonic forces.

The player becomes the ultimate weapon of humanity - a mighty space marine - sent to stop the brutal Ork invasion of a vital forge world.

As the barbaric Orks rip the planet apart, it is up to you and your battle-hardened squad of space marines to cut a bloody path through the Ork horde and discover what they are so eager to find.

In Warhammer 40.000: Space Marine, award winning video game developer Relic Entertainment will bring the epic Warhammer 40.000 universe to life like never before in a dark and compelling action RPG.
"

Låt mig bara börja med att säga GRARARRGGRRWARRGHARRARRR!!!!!! Detta är en sak jag har hoppats på sedan jag började hålla på med Warhammer. När jag började läsa min första Warhammer bok önskade jag att ett spel som detta skulle finnas. Det finns inte mycket information ute om spelet just nu eftersom det nyligen har annonserats. Kolla in trailern på www.spacemarine.com

Låt us diskutera!
"The daemon turned from the portrait and made it's way from the theatre as the last footlights guttered and died, leaving the last phoenix forever shrouded in darkness"
  • 0
Ser trevligt ut, får vänta och se tills dom släpper mer info. Om det verkar bra blir det lätt ett köp.
  • 0
Ser riktigt bra ut faktiskt. Relic är grymma, får se när det kommer mer info.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Jag har spelat alla Dawn of War och håller de fortfarande nära och kära. Ett par av mina vänner är besvikna att det verkar som det endast kommer till konsol, fast jag tror att det blir lika bra där. Dock håller jag med, jag är van vid RPG på PC.
"The daemon turned from the portrait and made it's way from the theatre as the last footlights guttered and died, leaving the last phoenix forever shrouded in darkness"
  • 0
Citerar Ahriman:
Jag har spelat alla Dawn of War och håller de fortfarande nära och kära. Ett par av mina vänner är besvikna att det verkar som det endast kommer till konsol, fast jag tror att det blir lika bra där. Dock håller jag med, jag är van vid RPG på PC.


Men det blir mer av en action RPG och sånt passar bäst till konsol imo.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Jag hoppas det!
"The daemon turned from the portrait and made it's way from the theatre as the last footlights guttered and died, leaving the last phoenix forever shrouded in darkness"
  • 0
Ser fram emot detta. Har älskar warhammer sens jag var liten, och alltid drömt om att få ta en och slå skiten ur allt som står i min väg. De andra var ju strategi spel (inge fel med dem alls spelade t.om. Chaos Gate när jag var liten ) men nu får man verkligen känna space marines kraft imo. pga. vi slåss mot datorer, då behöver de inte vara oroliga att få en space marine OP. För de ska väll vara de bästa krigarna som männskligheten har att erbjuda ?
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
Spelet kommer att rocka, det är klart. Synd bara att spelet inte kommer till PC men Relic vet nog vad de gör. Hoppas man får spela som ork waaaaghh
Stay away from the vodoo mon
  • 0
Är det någon som har spelat Last Stand Mode på Dawn of War II? Skulle vara grymt om de gjorde samma mode till det här spelet, multiplayer co-op såklart.
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-warhammer-40-000/7
14213


Verkligen hype på det här spelet nu!

Check'a deras hemsida www.spacemarine.com/

Någon som vet hur det är om man pre-order direkt från dem? Dem skickar till Sverige, men hur blir det egentligen med tull etc.?
Playstation Network ID: Radis-M
  • 0
Video när TotalBiscuit spelar demot som just kom ut på Steam.
http://www.youtube.com/watch?v=nb50aAFiOpM

Jag måste säga att demos är helt brutalt. Relic har verkligen lyckat med att fånga känslan från Warhammer 40.000 världen.
  • 0
Testade demot igår och kan väl säga att jag överlag är nöjd. Känns dock som ett spel jag kommer köpa bara för att stilla mitt spelsug fram till dess att Batman: Arkham City släpps.

Dock så måste jag ventilera några saker med er i tråden! Vad tyckte ni om avsaknaden av...

- något form av cover-system (likt det i Gears Of War)?
- möjligheten att ducka ("croucha")?
- möjligheten att "blocka" fiendeslag?
  • 0
Jag anser inte att man behöver ett cover-system i det här spelet. Anledningen är att en Adeptus Astartes krigares mest effektiva taktik är att slå sig igenom horder av fiender och döda sig fram till deras ledare/officerare eller något tungt vapen för att döda eller sabotera denna. Så såvida man inte är medlem av en scout grupp med prickskyttegevär eller en Devestator grupp med heavy bolters, las-kanoner och liknande så är det helt korrekt som det är nu.

En Space Marine har ett par årtionden av träning och erfarenhet, en kapten minst ett århundrade eller två. Med sina kraftigt gen-modifierade och kirurgiskt förbättrade kroppar, plus deras rustningar med stabiliseringsservon så behöver de inte sitta på knä för att sikta.
Plus att Ultra Smurfarna är några som verkligen tar hårt på "Take Pride in Your Colours" där de vill visa upp sina rustningar och fanor ordentligt som en del av psykologisk krigsföring. Så de duckar inte mycket för att undvika att synas.

Hade spelet dock haft Raven Guard som det chapter du spelar, ja då hade det verkligen sett annorlunda ut, med massor av smygande och sådant.


Att blocka vore helt klart ett realistiskt inslag. Men även mycket svårt att lägga dit, då man kan ha 20+ fiender runt sig och man roterar kameran så mycket. Att lägga dit en block skulle bli mycket svårt rent spelmässigt förutom vid solo fights mot bossar. Men att som nu kasta sig åt olika håll verkar fungera ganska bra.
  • 0
Oj, tack för ett oerhört bra och informativt inlägg!

Anledningen till att jag vill ha ett cover-system är ju av den anledningen att jag tycker om att variera mig mellan vapenklasserna. Jag förstår att ens primära taktik må vara att ta sitt chainsword och boltpistol och springa in i stridens hetta... men om man vill testa att använda det tyngre maskingeväret eller prickskyttegeväret, så känns ett cover-system nödvändigt, då man annars är väldigt synlig och en väldigt lätt måltavla.

Förståeligt. Men samtidigt så känns det här som att spelet lider lite av denna magnifika historia bakom. Även om jag också vill att det ska kännas helt perfekt med att de tagit historian bakom och baserat spelet på det, så någonstans känns det ändå som att kunna ducka bakom skydd är bra. För som sagt, nu blir man alldeles för enkelt en lätt måltavla för fienderna när man står mitt ute i det fria och skjuter.

Nu vet jag inte alls mycket om Space Marines eller så, men är Raven Guard en annan fraktion, så att säga?

Det har du rätt i. Tänkte jag inte på. Dock finns det ju problem med att bara kunna använda det som enda försvar, då man enkelt kan kasta sig lite snett och bugga fast mot väggen eller att man inte kommer undan fienderna för att man är omringad.
  • 0
Citerar Aaandy:
Nu vet jag inte alls mycket om Space Marines eller så, men är Raven Guard en annan fraktion, så att säga?


Space Marines uppgörs av olika "chapters", nästan som regementen i det militära. Ultramarines, som du spelar som, är ett "chapter". I Dawn of War vill jag minnas att du spelar som Blood Ravens, but that's beside the point.
To Dare is To Do
  • 0
Orks är inte Locust. Orks stormar direkt så någon covermekanik hade varit överflödig.
"There will be anoher time"
  • 0
Blir definitivt ett köp, känslan i första orkpacket var legendarisk.
  • 0
För er som inte kan så mycket om Warhammer 40.000 världen och hur Space Marines (Adeptus Astartes) fungerar så har jag citerat några stycken från olika böcker:


This would be a test. Equal against equal. Like against like.
Except that for all its martial technologies, the enemy lacked one essential quality, and that quality was locked within each and every case of Mark IV power armour: the genetically enhanced flesh and blood of the Imperial Astartes. Modified, refined, post-human, the Astartes were superior to anything they had met or would ever meet. No fighting force in the galaxy could ever hope to match the Legions, unless the stars went out, and madness ruled, and lawful sense turned upside down. For, as Sedirae had once said, ‘The only thing that can beat an Astartes is another Astartes', and they had all laughed at that. The impossible was nothing to be scared of.
The enemy - their armour a polished magenta trimmed in silver, as Loken later discovered when he viewed them with his helmet off - firmly held the induction gates into the inner palace. They were big men, tall, thick through the chest and shoulders, and at the peak of fitness. Not one of them, not even the tallest, came up to the chin of one of the Luna Wolves. It was like fighting children.

Från första boken i Horus Heresy serien - Horus Rising (brutalt bra, köp och läs)


Hur en vanlig Space Marine tänker:

Leonid smiled. 'You are a remarkable man, Captain Eshara'
'No' said Eshara, without hint of false modesty. 'I am a Space Marine. I have trained my whole life to fight the Emperor's enemies. I have the finest weapons, armour and faith in the galaxy. It is of no matter to me who I fight; I know I shall be triumphant. I say this without arrogance, but there are few foes in this galaxy that can stand before the might of the Adeptus Astartes.'

In any other person, Leonid would have said Eshara's words were arrogant, but he had seen him fight in the battery and knew that the Space Marine captain spoke the truth.

- från Warhammer 40.000 boken Storm of Iron

Ytterligare ett tecken på deras självförtroende och hur bra de är:

The craft ahead of her was certainly small, but the figure at the foot of its ramp was not. He was a giant, cased in armour that was gunmetal grey, edged in red and white. His head was bare, a heavy skull on a broad neck, black hair pleated in coils around his crown. He seemed two or even three times the mass of an ordinary adult male, and even the tallest men-at-arms in Antoni's retinue would only have come up to the giant's chest.
'I am Priad of Damocles, of the Iron Snakes. Your signal was heard, and I have answered it. Where is the enemy?'
'I was wondering...'
'What?'
'You are a Snake?'
'Yes.'
'You are alone?'
'Yes.'
Antoni smiled and nodded. 'I understand. The ship seemed so small. When do the other Snakes arrive?'
'What others?' replied the giant
'With respect, the territories of the Legislature are under assault. Towns and villages have been burned. We have sent in our best troops. None have returned. None have ever been seen again. You are... alone? You come to us alone?'
Yes.' said the giant. 'That is the standard way. Others can be summoned but I don't think they will be needed on this occasion.'

Från Snakes of Iron


Och hur Orks tänker:

"Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more... is one times da... is lots more fun! Waaagh!" - Chopmo, Dung Heap Philosopher

We don't fight fer food, or fer teef, or guns, or cos we's told to fight. We fight cos we woz born to fight. And win. - Grukk, Ork Boy

We is da Orks. We always win. Espeshully when we win.- Common Ork saying


Bara så ni vet så kan inte orks förlora.
För om de vinner så har de vunnit.
Om de flyr så kommer så slås en annan dag.
Och om de dör så så räknas det inte...
  • 0
Citerar Akahz:
"Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more... is one times da... is lots more fun! Waaagh!" - Chopmo, Dung Heap Philosopher


Åh, dessa charmiga grönskallar. Man skulle haft ett par.

Om någon vill uppleva något episkt, pröva att spela igenom demot med denna låten på repeat, istället för ingame-musiken.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Citerar Akahz:"Wuz betta den one choppa? Two choppas! Two choppas is one more... is one times da... is lots more fun! Waaagh!" - Chopmo, Dung Heap Philosopher

Åh, dessa charmiga grönskallar. Man skulle haft ett par.

Om någon vill uppleva något episkt, pröva att spela igenom demot med denna låten på repeat, istället för ingame-musiken.


http://www.youtube.com/watch?v=1JSBhI_0at0
  • 0
Onlineläget är helt fucked up till PS3.
  • 0
Green Man Gaming - http://www.greenmangaming.com/ har just nu en rea på Warhammer 40.000: Space Marine. Bara 50kr för Steam versionen. Mycket action för lite pengar.

De har även strategispelet Dawn of War II: Chaos Rising för 35 kronor.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!