Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metroid: Other M


Other M ser onekligen bra ut, speciellt efter den senaste gameplay-trailern. Jag tycker att kontrollen verkar bli mycket bra. Synd bara att det blev försenat nyligen. Vill ha!!
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Kan betyda olika. M Other - Mother - Mother Brain. Other Metroid. Other Mother.

Tycker dom borde byta namn även om jag inte hatar det.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Metroid other M= MOM
  • 0
http://metroid.jp
Officiella hemsidan har fått lite uppdateringar.

Fyfaaan vad jag älskar designen. Det hörs lite ny underbar musik, ett par nya screens och lite nya klipp i mellanåt. Gå in på About the game.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Nintendo och Team Ninja måste visa på E3 att spelet är köpvärt inte bara för att det är Metroid. Designen i spelet är kal och tråkig.
I just dont know what went wrong
  • 0
Känns fortfarande som 50% chans att det bli ett superspel, och 50% risk för ett totalt haveri...
Människor över hela världen lär sig svenska för att läsa mina recensioner!
  • 0
Gillade den där artworken Murre länkade till. Ser riktigt bra ut.

Leorio: Ja det måste jag medge att jag känt tidigare. Nu är jag väldigt säker på att det kommer bli ett bra spel för mig.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
De visste vad fansen ville höra och se på presskonferensen, men om det speglar själva spelet är en annan fråga. Gameplayet ser fint ut, men det verkar vara rätt mycket storytrams, ärligt talat...
Människor över hela världen lär sig svenska för att läsa mina recensioner!
  • 0
Tänkte bara kolla, spelet fungerar felfritt för mig men jag har förstått att en del spelare fått problem, hur är det hos Gamereactors medlemmar?

Jag körde Wii Cleaning Kit för första gången för några veckor sedan (mitt Wii är 3.5 år gammalt) så jag vet inte vad det kan ha haft för betydelse.
  • 0
Jag väntar på att mitt exemplar ska komma hem med Posten. Jag trodde att det skulle vara riktigt livat i den här tråden!
  • 0
Citerar joelipoika:
Jag väntar på att mitt exemplar ska komma hem med Posten. Jag trodde att det skulle vara riktigt livat i den här tråden!


Jag är ledsen att göra dig besviken, men vi får klara oss med varandra...
  • 0
Jag blev faktiskt lite besviken, jag hade väldigt stora förhoppningar. Jag har inte spelat spelet själv men efter de recensionerna jag läst verkar det ha tappat det som för mig gjorde serien så bra. Musiken, utforskandet, spellängden mm. Jag hade också sett fram emot storyn och att man fick reda på mer om den mystiska Samus, men tyvärr så verkar det som att den blev rätt så värdelös.

Jag kommer garanterat att köpa Other M i framtiden mest för action-delen men nu satsar jag hellre på Prime Trilogy som jag inte har ännu.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Jag kommer garanterat att köpa Other M i framtiden mest för action-delen men nu satsar jag hellre på Prime Trilogy som jag inte har ännu.


Fixa det nu!!! Trilogy är mitt andra viktigaste köp till Wii, näst efter bägge SMG-spelen. God trea är Zelda TP.

Other M är inte alls vad det kunde varit, men det är ett riktigt bra spel ändå, bara inte i närheten av Prime-serien.
  • 0
Spelade precis ut Metroid Other M, tog mig 10 timmar och 45 minuter i speltid enligt min sparfil, men med tanke på hur många gånger jag dött tror jag inte det stämmer överens med verkligheten, alls. Dessutom hade jag stora svårigheter med att ta vissa grejer vilket tog lång tid.

Det som var bra var riktigt bra, det som inte var bra stör jag mig frustrerad på.

Spelkontrollen var väldigt bra, grafiken och ljudet gjorde vad det skulle, även om musiken - en viktig del av upplevelsen i Metroid och kanske det som bäst leverar den där "du är ensam på en främmande och skrämmande plats och vad som helst kan lura runt hörnet"-känslan uteblir. Handlingen var bra då den kastar ett bra ljus på det jag känt att jag haft noll koll på även om jag reserverar mig mot alla långa, snudd på Metal Gear Solid inspirerade (nåja, svårt att vistas i den ligan), hjärtknipande, videosekvenser som gör Samus till ett fånigt våp och inte den disciplinerade, om än medkännande, hårding till ensamvarg jag känner henne som. Korkade dialoger rakt av, men visuellt bedårande animationer.

Men snälla nån, bara för att spelet är gjort i 2.5D behöver väl inte förstapersonsläget göras så hopplöst? Allt i tredjepersonvy funkar perfekt, men det hade garanterat gått lika bra med nunchuck. Att kunna röra sig fritt i 3D hade gjort spelet i nivå med valfri episod i Trilogy spelmässigt. Fast att kunna skifta mellan 2.5D och 3D hade det väl behövt 2 DVD:s antar jag, inte för att det gjort mig något.

Jag gillar äventyret, jag gillar att man försökt göra något eget, möjligen utan det där med förstapersonsläget, men en Samus med pubertetstrots och faderskomplex klarar jag mig utan... Lite drygt 8 av 10.

Edit: Stavfel
  • 0
Håller på och spelar det för fullt nu och måste säga att det är riktigt roligt ! Tyckte att det startade lite tveksamt men ju mer jag spelat det, desto roligare blir det. Helt klart köpvärt för alla som gillar Metroid.
  • 0
Har inte klarat det än, men väldigt bra är det.
8/10.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!