Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Batman: Arkham Asylum


Har klarat Storymode och gör nu mest Predator Challenges.
Men för att klara alla "achivements" där så behöver man uppgradera Sonic Batarang, problemet är att jag inte har tillräckligt mycket för att uppgradera den.

Kan man få poäng till att uppgradera på andra sätt än att döda fiender (vilket det inte finns några fler av...), t.ex. Hitta trophies eller förstöra Joker teeths?
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
t.ex. Hitta trophies eller förstöra Joker teeths?


Ja, precis. Det är ju det du ska göra. Lös alla gåtor. Hitta alla hemligheter i spelet så kommer du att har låst upp alla uppgraderingar. Du kan spela med samma fil som du klarat spelet med. Klarar man spelet så kan man nämligen fortsätta och spela.
  • 0
Citerar Th3 End:
Citerar Linus Ohlsson-99:
t.ex. Hitta trophies eller förstöra Joker teeths?


Ja, precis. Det är ju det du ska göra. Lös alla gåtor. Hitta alla hemligheter i spelet så kommer du att har låst upp alla uppgraderingar. Du kan spela med samma fil som du klarat spelet med. Klarar man spelet så kan man nämligen fortsätta och spela.


Okej, tack. Och jag har spelat på profilen länge efter att jag klarat spelet, det visste jag.
42
  • 0
Ligger på 99% och behöver bara klara Rumble In The Jungel(extreme).
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Citerar Super-Kirby:
Rumble In The Jungel(extreme).


Pissenkelt. Du har ju gott om skurkar att slå ihjäl. Se till att nå höga kombo-nivåer och sedan avsluta kombon med att knocka fienden som ligger medvetslös på marken, detta ger dig en uppsjö med poäng!
  • 0
Th3 End: Jo men de är på runda tre de går dåligt eftersom de är ett par knivgubbar men jag har varit nära med 46900 eller något sånt.
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Hoppa mycket, slå och hoppa osv. Du gör detta för att inte avbryta kombokedjan. När du väl når högt multiplier, runt x30 eller mer, använd då bat-claw/batarang och se till att ingen är i närheten så du hinner knocka de på marken. Detta ger dig en hel drös av poäng. Jag kan under bara en enda runda få ihop 50 000 poäng. Det krävdes dock en hel del tid.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag kan under bara en enda runda få ihop 50 000 poäng.


Holy Shit Min bästa är 20 000 i en runda.
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Nu har jag gett mig fan på att klara det 100%, men min 96%-iga sparfil försvann. Så det är till att börja om med riddles osv.
[about Sweden] Any country with that low an age of consent but that high a rate of suicide isn't thinking straight. // Dr. House
  • 0
Den enda predator challenge som var en utmaning var ju Shock and awe (extreme) de andra var ju pissenkla.

100%
Den man ligger med får bädda
  • 0
Nu fick jag en sån jävla lust att starta spelet och klara alla challenges =D
  • 0
Äntligen ha jag fått 100%
Th3 End: Tack för tipset med att hoppa för att hålla combon vid liv
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Citerar Super-Kirby:
Th3 End: Tack för tipset med att hoppa för att hålla combon vid liv


Ingen problem! =)
  • 0
Fan, jag klantar mig alltid på rödjävlarna. Några tips på sista växthuset, förstör alltid min kombo när jag ska ha ihjäl steroidnissarna.
  • 0
Sista växthuset? Syftar du på Challange Mode eller Story?
  • 0
Citerar Th3 End:
Sista växthuset? Syftar du på Challange Mode eller Story?


Challenge Mode. [...] Extreme. Den med två Giants eller varomnuheter.
  • 0
Citerar aroon:
förstör alltid min kombo


Gör som Th3 End sa och hoppa runt och över gubbarna.

Någon som har något tips för att ta achievmenten där man ska göra alla batmans moves, typ map.
Om du är ute på djupt vatten så är det smart att ha munnen stängd
  • 0
Citerar Super-Kirby:
Gör som Th3 End sa och hoppa runt och över gubbarna.


...
  • 0
Det kanske låter enkelt, men det är svårt. Det handlar inte bara om att hoppa runt hela tiden, men anledningen att man gör det är p.g.a att undvika ifrån att träffas av en motståndare som stort sätt leder till att combo-kedjan bryts. Man måste givetvis vara offensiv i samband med knoppande för att hålla combon levande. Om man hoppar ifrån motståndarna två gånger i rad utan att har gjort någonting så får man börja om med att samla ihop combo. Samlar man ihop tillräckligt mycket poäng och slår ut en medvetslös motståndare får man det poängen multiplicerad med antalet combo du hållit levande under just det tillfället.
  • 0
Citerar Th3 End:
[...]


Mjo, det har jag gjort sedan urminnes tider. Men, problemet ligger i att jag alltid tappar kombon på de stora tomtarna. Är det möjligt att klara den om man bygger upp en gigantisk kombo, och slår ut alla henchmen, och sedan tar ut Titan Henchmen (så hette de! ), går det tro?
  • 0
Citerar aroon:
Mjo, det har jag gjort sedan urminnes tider. Men, problemet ligger i att jag alltid tappar kombon på de stora tomtarna. Är det möjligt att klara den om man bygger upp en gigantisk kombo, och slår ut alla henchmen, och sedan tar ut Titan Henchmen (så hette de! ), går det tro?


Jorå, det ska gå.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jorå, det ska gå.


Då får jag väl sätta igång igen, så kanske man får sin tusenlapp, så man kan byta in det. Eller så spelar man om storyn igen, den var ju grym...
  • 0
Jag skulle nog aldrig sälja spelet. Det är fan för bra. Tillhör en av mina tre favoriter från denna generation.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag skulle nog aldrig sälja spelet. Det är fan för bra. Tillhör en av mina tre favoriter från denna generation.


Njaeh, egentligen vill jag inte, speciellt för att kunna spela igenom senare för att få upp hypen till Arkham City. Men, som fattig student har jag inte mycket till val nu i höst. Medal of Honor, Reach, osv... Iofs har många blivit försenade, men fortfarande.

Tillagt 2010-08-30 20:03:
FAAAAAAAAAAAAAAN DET ÄR OMÖJLIGT!1!!!111
  • 0
Håll ut. Bara att börja om. Jag förstår hur jävla jobbigt det kan vara ibland när man inte lyckas klämma in de där poängerna, men det är ju inte omöjligt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!