Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo Wii - Officiell tråd


Nintendo har ju redan gjort en revolution i liten skala på handkontroll sidan. Jag pratar då om N64 kontrollen med analog spak, Z-knappen på undersida, rumble pack o.s.v. Kommer bli mycket intressant att se hur Revolution kontrollen ser ut!
One more step and you die
  • 0
Så länge Nintendos konsoler kan stå för personliga spel så kommer de alltid att finnas. Så länge SONYs konsoler glänser av kvalitet världsunik teknologi så kommer de också att sälja.
Men Xbox, hm, PC... personligt? knappast.
Vi befinner oss i en galaktisk istid | GAIS - Stolta göteborgare
  • 0
Nej jag tycker det ända Xboxen har är prestanda och kännedom. Playstation har också kännedom viket naturligtvis Nintendo också har. Men vad jag menar med det är att dom är kända på olika sätt. Men Playstation. Men Nintendo står själva, och bara innom spel (nästan). Vilket är mycket bra. Men det Nintendo som har känslan och själen. Det är det som gör mig till ett sånt stort fan av Nintendo, där av bra spel helt enkelt. Och vad beträffar Nintendo "revulotion" så tror jag att det kommer bli en jävel till maskin.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Ett antal punkter, tankar, funderingar, med mera, om Revolution:

* Först och främst så är Nintendo DS den första maskinen som släppts under tiden som Saturo Iwata suttit som president för Nintendo. Gamecube är under Hiroshi Yamauchis tid som president för Nintendo. Det vill säga att Nintendo DS är en liten inblick i framtiden för vad Revolution kommer att vara.

* Vad jag förstått så kommer Gamecube och Revolution leva vid sidan om varandra under en viss obestämd tid. Så det kommer antagligen inte ske en direkt övergång.

* Ja, det går rykten om att A och B-knapparna ska bort, men detta är endast RYKTEN. Alla rykten ska tas med en nypa salt.

* Nintendo har flera gånger sagt att nästa generations spelmaskiner inte kommer centralisera sig kring grafik lika mycket som förut. När man läser det, ska man också ha i tankarna att skillnaden på grafiken mellan framtidens maskiner blir mindre och mindre, då spelgrafiken då har nått väldigt långt. Poängen blir att Revolution kommer ha minst lika bra grafik som PS3 eller Xbox 2.

* Tredjepartsstödet har ökat med Gamecube och Nintendo arbetar förhoppningsvis ännu starkare i detta nu med att fixa ett starkt tredjepartsstöd inför Nintendo DS och Revolution. Ett starkt tredjepartstöd ser vi redan för Nintendo DS.

= Resultatet av Revolution får vi inte se förrän möjligtvis E3 i år eller på Nintendos egna spelmässa som brukar vara efter Tokyo Game Show.

Gamer från vaggan till graven...
  • 0
Saturo Iwata:
"And several unsubstantiated rumors have suggested that IBM will deliver a modified version of its PowerPC G5 processor for Revolution"

Jävlar då kommer den äga PS3 och Xbox 2 tillsammans!!!
I´m back!!
  • 0
längtar till E3. hoppas man får se revolution!
=)
  • 0
Nintendo:

Knappast att den kommer äga dom tillsammans.

Sony har lyckats få flera st power PC proccessorer på sitt cell chip. Varje sådan proccessor är i sin tur uber modifierad och använder helt ny teknologi så att minnet ska flöda bättre.
Om du läser teknikrapporter om cellchippet och PS3ans minne så märker du hur otrolig teknologi SONY lyckats med. När de presenterade det så sa många enginjörer att det kommer ni aldrig lyckas med, det är omöjligt idag.
Men nu har SONY lyckats med det omöjliga.
Jag vill inte va osjyst mot Nintendo men om de har en modifierad PowerPC proccessor så kommer den suga i jämförelse.
När PS3 släpps så kommer det att bli den starkaste hårdvaran NÅGONSIN som görs tillgänglig för allmänheten.
Vi befinner oss i en galaktisk istid | GAIS - Stolta göteborgare
  • 0
men vad skall man med det????????!!!!!!!!

Det spelar ingen roll sedan.. grafiken kan till slut inte bli bättre utan man måste ta till nya sätt!!!!!!!!!!!!!!!!!

vilka är nytänkande...? Jo, NINTENDO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!
I´m back!!
  • 0
Gais äe bajs!!!
I´m back!!
  • 0
Hur gammal är du, det är bäst att jag ta avstånd från dig annars kanske du påverkar min syn på nintendo dåligt, fast dom är värda bättre... (drar mig långsamt bortåt)
Vi befinner oss i en galaktisk istid | GAIS - Stolta göteborgare
  • 0
//Nintendo

Först säger du stolt att Revolutions prestanda kommer äga dem andra och sedan när AKing säger att du har fel säger du att prestandan inte spelar någon roll.
Vänder kappan efter vinden?

//AKing

Om det är som du säger så får man verkligen hoppas att Nintendo har någon bra ide till den här "revolutionen".
One more step and you die
  • 0
J A G L Ä N G T A R!!!!!
Jump In - Xbox 360
  • 0
Jag är så fruktanskvärt trött på Nintendo, bara uppdaterar sina Mario spel hela tiden. Kanske inte bara Mario, de har andra spel med men den här grejen är nog inget att ha. Som AKing skrev så kommer PS3 vara det starkaste.

Nintendo: Vad man ska med det till: För att få sin PlayStation j*****t bra. Sen så kan du sluta vara en sånn fjortis genom att använda 20 utropstecken. Ett räcker.
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing"
  • 0
nintendo är dom som tänker nytt.
till skillnad till playstation som bara skaffar bättre grafikkort.
=)
  • 0
Det här är Nintendos sista hopp. Om den floppar tror jag att Nintendo kommer sluta med det stationära och bara hålla sig till den bärbara marknaden.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
[Zapi0]
nej, det tror inte jag. nintendo är spelbranshens ledande företag och det kommer säkert många bra spel till revolution. dvs fler zelda och re5
=)
  • 0
jag tror Zapi0 kan ha rätt till viss del där,om Nintendo floppar nu så går dom samma öde till mötes som Sega..
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
Men Nintendo måste ha gått rejält back med försäljningen av Gamecube. Många fler köper Playstation och Xbox (förutom i Japan där de hatar xbox). Microsoft e ju stenrika. Bill Gates behöver bara slänga in senaste tekniken i Xbox 2 så smiskar den sjärt med dem andra. Bill Gates har råd att göra några misstag också efter försäljningen av världens bästa användarprogram Windows som han har fått in några biljoner från . Men Nintendo kan vinna på finurlighet vem vet. Gamecuben har ju trots allt de stencoola Paper Mario spelen!!
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Men Nintendo är ju stenrika tack vare sin GBA och GBA SP...så dom kanske skulle klara sig utan stationär konols ändå...
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
ja men Gamecuben går ju inte så bra
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
nää,men om N5 floppar tror jag nästan på att Nintendo slopar den stationära marknaden,och kör fullt ut på den bärbara,där har dom ju Gameboy och NDS..
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
Ja. Det är deras räddning.
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing"
  • 0
//baathen
"Nintendo måste ha gått rejält back med försäljningen av Gamecube"

Det tror jag knappast. Visst, den har inte sålt som förväntat men de har nog tjänat en hel del på den.
One more step and you die
  • 0
  • Missing Avatar
  • k
nintendo har flera gånger sagt att de kommer göra stationära konsoller lika länge som de gör spel.

Men, förhoppningsvis är n5 nintendos sista "egna". Hoppas verkligen att misrosoft, sony och nintendo slår sina huvuden ihop och gör EN superkonsoll.
Buy C Chair 10
  • 0
det är nog högst otroligt att dom gör det...
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!