Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo Wii - Officiell tråd


Citerar Murdoc:
Men i Mario 2, dvs vårat Mario 2, finns inte blomman med men svampen finns.

om du tänker på Super Mario Bros 2 så "räknas det inte" då det egentligen inte är ett Mario spel utan ett annat spel som konverterades till att vara mario för att det "riktiga" Super mario bros 2 var försvårt.

Citerar Avolion:
Fire flower är så dålig, den varar jättekort och så är banorna man har den på tråkiga, sämst power-up, fattar inte varför det finns en tidsbegränsning på den i galaxy, det har det aldrig funnits i något annat Mario-spel.
Menar du i Galaxy eller i almänhet i alla mario spel? I galaxy är den inte värst br, nej men tidsbegränsningen finns därför att man inte ska kunna ta med sig dräkten och utnyttja den på andra ställer (tror jag) det stressar även upp spelet och ger det lite bättre tempo på vissa ställen.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
  • Trog
  • Trog
Det nya "Dungeon-systemet" för tLoZ låter väldigt tilltalande och precis vad serien behöver.

Ang. Donkey Kong - New Donkey Kong Country, anyone?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Murdoc:
http://gonintendo.com/wp-content/photos/zeldaaaaaaaaaaaaaaaaa
a.jpg

!!
  • 0
2 h och 10 min kvar till nintendos presskonferens hehe

hoppas det nya zelda kommer med lite nya inslag i serien det skulle verkligen behövas
  • 0
Ska verkligen bli spännande. Ingen tvekan om att det här kommer bli Nintendos bästa konferens sen 2006.
  • 0
Citerar Kaonashi:
Ska verkligen bli spännande. Ingen tvekan om att det här kommer bli Nintendos bästa konferens sen 2006.


Njaaa.... Var inte så säker på det.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Det tror jag faktiskt, nytt Zelda försäkrar det... Har mycket höga förväntningar på hela konferensen faktiskt. Men vi får se om de uppfylls eller KROSSAS!
  • 0
Jag har Hyrulian Crest tatuerat på vänsterarmen. Den här konferensen måste bli bra.

Det lär den dock bli, som tur är. Men det är inte utan viss nervositet jag väntar på att få höra mer om Zelda. Det får inte bli för likt Twilight Princess, för Twilight Princess är för likt Ocarina of Time, och storheten med serien är ju delvis att den alltid vågar nosa på helt nya områden, och ändå bli bäst.

Zelda var bland de bästa redan på NES-eran. Sen har de bara fortsatt krossa motståndet samtidigt som utvecklingen gått framåt.

Jag vill alltså se något utflippat. Wind Waker var en utmärkt idé. Gör nåt sånt, fast nytt.



Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
Citerar Woodpig:
Wind Waker var en utmärkt idé. Gör nåt sånt, fast nytt.


I agree.
  • 0
ZELDA.
DÖDSHOT
  • 0
Har de visat Zelda än? Eller Donkey?
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
agh ........... zelda såg inte bra ut. dessutom så failade deras kontroll och allt var osynkat och hackigt. Hoppas verkligen att det var på grund utav störningar som de påstod
  • 0
åh fy satan vad jag är hypad över 3DS. Hur ska jag kunna orka vänta!? Jag vill ha den nuuuuuu!!!
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Woodpig:
Har de visat Zelda än? Eller Donkey?


Zelda-trailen:
http://www.youtube.com/watch?v=dahvo11jS50

Årets besvikelse får jag säga.
If you try to fail but succeed, what have you done then?
  • 0
Zelda demon på press konferensen var ju lite fail. Men av de filmer jag sätt av de som spelat på mässgolvet fanns ju inget av de problemen då. Ser mycket MYCKET intressant ut rent speltekniskt och utseendemässigt! Återstår att se hur känslan blir. Kommer defenetivt följa spelet.

Kirby spelet så awesome ut! Kommer förmodligen vara ett ultracharmigt platformsspel som Kirby förstjänar!

Donkey Kong spelet är typ det spel i "2,5D" som faktiskt ser ut att fungera vättigt med tanke på att föregångarna också var nästan "2,5D".

Starkt Nintendo.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Revival:
Zelda-trailen:
http://www.youtube.com/watch?v=dahvo11jS50

Årets besvikelse får jag säga.

Varför tycker du det? Antar att du inte gillade grafiken?
  • 0
Citerar Revival:
Årets besvikelse får jag säga.

Så du baserar så mycket på grafik och kontrollmetod? Vi vet knappast något ännu.

Min E3 essentials-blogg del 2
http://www.gamereactor.se/blog/murdoc/166866/
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Murdoc:
Vi vet knappast något ännu.

Är väl lite därför som man inte blir imponerad i guess. Jag känner mig också besviken på det som visades. Vi fick ju inte ens en maffig trailer. Kommer ni ihåg när TP visades? DET var maffigt. Men men, det kanske dyker upp en trailer under de kommande dagarna?

Jag har verkligen inte något emot den grafiska approachen, jag föredrar den framför TP (wannabe OoT). Men det såg lite detaljfattigt ut måste jag säga, lite fattigt på texturer. Och färgerna var heller inte helt så som jag vill ha de, det var lite för... blekt.

Men fan, överlag så var Nintendo helt fantastiska i år, och fullständigt krossade allt motstånd. Det är ju omöjligt att räkna upp alla spel som man bör hålla koll på nu.

Och jag som var anti 3DS får säga att ett visst sug har byggts upp, inte bara för att det har fått fina lovord men har ni sett de annonserade spelen?

AMAZING:

Etrian Odyssey
Shin Megami Tensei
Shin Megami Tensei: Persona
Shin Megami Tensei: Devil Survivor
Resident Evil Revelations
Super Street Fighter 4 3D Edition
FIFA Soccer
Madden NFL
The Sims 3
Bomberman
Kororinpa
Contra
Metal Gear Solid: Snake Eater: The Naked Sample
Pro Evolution Soccer
Professor Layton and the Mask of Miracles
A Boy and His Blob
Ridge Racer
Animal Crossing
Kid Icarus: Uprising
Mario Kart
Nintendogs + Cats
Paper Mario
Star Fox 64
Ocarina of Time
Sonic the Hedgehog
Super Monkey Ball
Chocobo Racing
Dragon Quest
Final Fantasy
Kingdom Hearts
Dead or Alive
Dynasty Warriors
Ninja Gaiden
De Blob 2
Saints Row: Drive-By
Assassin's Creed: Lost Legacy
Driver: Renegade
Tom Clancy's Ghost Recon
Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory
Batman
Lego-spel
  • 0
en massa remakes men värkar ändå kul. ska nog köpa en 3ds med, såg skitbra ut på e3
  • 0
Citerar mos_nintendo:
har ni sett de annonserade spelen?

Så... HÄRLIGT!! Jag är verkligen hur hypead som helst inför 3DS nu!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!