Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo Wii - Officiell tråd


Citerar Avolion:
Sant, Wii är ett mästerverk som ingen annan konsol kan bli.
Wii är också den snabbast säljande konsolen.

Ja, tycker verkligen det är underbart! Den förtjänar verkligen varje såld konsol!

Synd bara att många inte förstår sig på Wiis storhet, som tror att de enda spelen som finns är Babyz, Bratz och Just Dance.
  • 0
Nintendos största skapalse är NES. ;D
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Nintendos största skapalse är NES


It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Nintendos största skapalse är NES. ;D


Jag tycker bättre om både Game Boy och Super Nintendo.

Fast det tråkiga med Wii är ju att det finns på tok för få intressanta spel. Både ute och på G.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
  • Trog
  • Trog
Nintendos bästa är DS Lite! Så självklart att ingen förklaring behövs.
I just dont know what went wrong
  • 0
Med alla underbara Wii-spel som Super Mario Galaxy, Twilight Princess, Brawl, Mario Kart, Punch-Out!! mm plus VC med alla gamla klassiker kan jag verkligen inte tycka annat än att Wii är den ultimata konsolen när det gäller ren spelglädje. Och det är just spelglädjen som räknas för mig.

Nintendos bästa bärbara tycker jag är DSi, då jag inte finner så många GBA-spel intressanta och därav inte saknar möjligheten att spela GBA-spel. Men nu kanske vi börjar gå för mycket off-topic när vi pratar handhållet, här inne ska vi ju egentligen prata Wii...
  • 0
Citerar Danne92e:
Med alla underbara Wii-spel som Super Mario Galaxy, Twilight Princess, Brawl, Mario Kart, Punch-Out!! mm plus VC med alla gamla klassiker kan jag verkligen inte tycka annat än att Wii är den ultimata konsolen när det gäller ren spelglädje. Och det är just spelglädjen som räknas för mig.


Fast seden spelar man spel som Mass Effect och Uncharted och man får smak på annat. Tro mig, Wii ligger långt efter när det kommer till spel som verkligen är gripande på ett berättarmässigt plan och på ett spelmässigt.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Jo, jag förstår vad du menar. Har inte kört Mass Effect, men Uncharted köpte jag för några månader sedan och gillar det riktigt skarpt. Och det är som du säger, de allra flesta spel till PS3/360 är bättre när det kommer till det berättarmässiga. Men när det kommer till ren spelglädje finns det inget bättre än att plocka fram Super Mario Galaxy från spelhyllan igen (eller de andra ovan nämnda spelen), och det är, som jag sa, spelglädjen som jag tycker är allra viktigast.

Men jag tycker faktiskt Nintendo lyckades urgrymt bra med berättandet i Twilight Princess. Jag älskade den mörkare stämningen! Hoppas nästa Zelda blir ännu mörkare och bygger ännu mer på storyn!
  • 0
  • Trog
  • Trog
Ni kan ju inte påstå att Wii är bättre än DS pga spelen. Utan ni får ju kolla på konsolerna för vad de är.
I just dont know what went wrong
  • 0
Ett spel som kanske inte fått speciellt mycket uppmärksamhet (här på GR) är MH Tri, det är ett riktigt grymt spel som man bara inte får missa om man har ett Wii. Har spelat det offline än så länge och det är riktigt skoj! Sen ska man komma ihåg att det ävens finns ett riktigt bra online-läge för upp till 4 personer, inte många Wii-spel som har en så pass välgjord online-del. Capcom har verkligen satsat stort med MH Tri till Wii (vilket fler 3:e part tillverkare också borde göra).

Gillar ni Action/RPG, slakta enorma monster samt spela online med andra spelare, köp detta!

PS. Wii ÄGER!
Like a BOUSE!
  • 0
Citerar Danne92e:
Men jag tycker faktiskt Nintendo lyckades urgrymt bra med berättandet i Twilight Princess. Jag älskade den mörkare stämningen! Hoppas nästa Zelda blir ännu mörkare och bygger ännu mer på storyn!


Jag tycker precis tvärt om Twilight princess är ett OK spel på sin höjd.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
  • Trog
  • Trog
MH3, inte mkt uppmärksamhet?
Kolla den där stora reklamgrejjen längst upp.
I just dont know what went wrong
  • 0
Ska beställa Wii på måndag med Ssbb. Tänker köra online och undrar om jag måste köpa till Internetuttag. Testade familjens Wii och tänkte gå in på Wii shopchannel, vilket tog år och dar. Är alltid Shopchanneln seg?, eller är det Internetanslutningen som var kass. Använde mig då av originalwireless skiten som är inbyggd, behöver jag köpa ett nytt, och finns det isåfall en wireless att köpa?(använder mig helst inte av trådad)
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Vilka trådar? Wireless är inbyggt i Wii, det är inget man kan eller behöver byta.

Man kan köpa sladd att koplla in men det är onödigt då det i princip inte förbättrar något. Allt beror på din uppkoppling, och om Shop channel är mycket seg så tror jag inte du kommer kunna spela Brawl online.

Men grattis. Brawl är ett av världens bästa spel!

Citerar Guendolin:
Tro mig, Wii ligger långt efter när det kommer till spel som verkligen är gripande på ett berättarmässigt plan och på ett spelmässigt.

Då har du inte spelat många Wii-spel...

Wii är självklart bäst när det gäller mångfalld av bra spel. Med tanke på Wii-biblioteket och allt från Gamecube till det på VCn plus WiiWare. Fyfan vad mycket det finns, helt otroligt.

Att välja EN favorit-konsoll är sjukt svårt för mig. Jag älskar GBAs design och bara det kan få den att bli min bästa konsoll. Och såklart tack vare alla fantastiska spel och bakåtkompatibiliteten (långt ord). Gamecube är sååå skön i kontrollen och konsollen är sååå mumsig, har många bra spel. Wii älskar jag pga kontrollen, designen med tvådelad kontroll och Wii-remoten ensam på det sättet man håller den och pointern och... helt underbar. Och med alla spelen som sagt. NDS är också underbar men svårt att säga vilken version som är "bäst". NDSL har GBA, NDSi har DSiWare och XL har stora skärmar.

Enda icke-Nintendo-maskinen som kommer nära är XB360, men det är bara pga kontrollen och vissa favoritspel. Dock har kontrollen det sämsta korset nånsin.

Citerar Strife:
http://www.youtube.com/watch?v=w7ptfmhK7d0&feature=player_e
mbedded

Wow. Snyggt för att vara WiiWare. Älskar flyga-runt-och-skjuta-spel. Dock vill jag inte ha och göra med vad spelet är baserat på...
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Murdoc:
Wow. Snyggt för att vara WiiWare.


Ja, absolut. Snyggare än Sky Crawlers. Förresten fan vad bra det skulle passa med ett Pilot Wings till Wii.
  • 0
Citerar Strife:
Wii är självklart bäst när det gäller mångfalld av bra spel. Med tanke på Wii-biblioteket och allt från Gamecube till det på VCn plus WiiWare. Fyfan vad mycket det finns, helt otroligt.

Så sant så. Det är verkligen sjukt hur många bra spel det finns man kan spela på Wii. Den mängd kommer ingen annan konsol upp till.

Tillagt 2010-04-30 22:35:
Citerar Strife:
http://www.youtube.com/watch?v=w7ptfmhK7d0&feature=player_e
mbedded

Ser tyvärr riktigt tråkigt ut...
  • 0
Citerar Trog:
Ni kan ju inte påstå att Wii är bättre än DS pga spelen. Utan ni får ju kolla på konsolerna för vad de är.

Fel.

Jag vet inte varför men jag har de senaste 2 generationerna av stationära konsoler gillat den konsolen som det rent kommersiellt går sämst för. Hoppas det är slumpmässigt att det är så.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Vadå fel? När man bara bedömmer konsolen kan man inte räkna med spelen..
I just dont know what went wrong
  • 0
Håller med Trog lite här. Det snackas alltid om att spelen gör konsollen, att det är vad som spelar roll i slutändan. Spelen. Det stämmer ju till viss del. En konsoll är fortfarande något utan spel. Den har funktioner som man kan använda utan spel och sen finns det såklart andra aspekter med konsoller man kan gilla som utseende och kontrollen osv.

Och om man ska gå efter vad dom flesta på nätet tycker om Wii och att den har lite bra spel, men ändå har den sålt mest. Då är det ju verkligen inte upp till spelen.

För mig har ändå Wii bästa spelen så för mig vinner den på båda punkterna i den nuvarande genrationen stationära konsoller iaf.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Någon mer som har HBC?
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Avolion:
Danne92e: Eller hur, riktigt mörk äventyrskänsla och den blir bättre ju längre man kommer.

Ja, verkligen! Jag hoppas som sagt att nästa Zelda blir ännu mörkare och bygger ännu mer på storyn. Nintendo har ju sagt att nästa Zelda inte kommer bli som de tidigare, det ska bli sjukt spännande att se hur det blir då!

Jag håller faktiskt också med Trog och Murdoc. Enligt mig är Zelda bättre med Wii-kontroll än med Gamecube-kontroll, så där är det ju faktiskt konsolen som spelar roll. Och så har olika konsoler olika funktioner. Precis som Murdoc sa.
  • 0
Citerar Murdoc:
Då har du inte spelat många Wii-spel...


Here we go again. Är du Wii:s personliga beskyddare? De flesta riktigt bra spelen har jag och de andra spelen du brukar lista brukar andra lista som "bra för att vara på Wii". Problemet med Wii är just att om man vill spela ett förstklassigt spel (i min mening och jag vill även poängtera att detta är en personlig åsikt) så tvingas man titta på samma lista av 20 spel hela tiden och finns det inget där som tilltalar en.

Citerar Murdoc:
För mig har ändå Wii bästa spelen så för mig vinner den på båda punkterna i den nuvarande genrationen stationära konsoller iaf.

Och här kommer det till ytterligare en grej, för som du sa tidigare till mig så "har jag inte spelar många Wii spel". Till dig nu så säger jag att du förmodligen inte har spelar många 360/PS3 spel? (vilket jag antar utifrån att ha sätt din gamertag)

Citerar Danne92e:
Ja, verkligen! Jag hoppas som sagt att nästa Zelda blir ännu mörkare och bygger ännu mer på storyn.

Verkligen inte, är det något japanska utveklare, och framförallt nintendo har visat så är det att deras historieberättande i spel verkligen är föråldrat. Zeldas handling har som bäst varit ett bildspel i början och en ursäkt för att ta spelaren till olika platser, den har aldrig varit bra i den mening att jag undrar "vem är Link som person?" eller "Vad har Ganondorf för motiv att göra det han gör?". Handligen i ett zelda spel ska inte ta stor plats. Ge mig en trevlig värld att utforska, lite trevliga bossar att döda men ge mig för guds skull inte urtrist dialog (som i Zelda spelens fall ofta blir en monolog med den tyste Link)
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0

Vad gäller de flesta japanska utvecklarna ska jag inte uttala mig om, men jag tycker Nintendo har bevisat raka motsatsen till vad du beskrev. Vi verkar verkligen inte ha liknande åsikter.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!