Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo Wii - Officiell tråd


Jag är väl inte direkt något superfan av Metroid-serien. Jag älskar iof Super Metroid något överjäkligt och tycker att det är ett av världens bästa spel, kanske det bästa. Prime-serien har jag aldrig tyckt så väldigt mycket om men visst fasen märker man att det osar av kvalité när man drar igång ettan.

När jag kollar på videos på Other M så tycker jag att det ser ganska dassigt ut. Designen ser ofta hemsk ut och gameplayet känner jag lite delade meningar för av det lilla jag har sett. Kan säkert bli lite skoj 2D action som jag verkligen gillar, men gameplayet tror jag att jag kommer bli besviken på iom att jag tycker att Super Metroid är så perfekt det bara kan bli på den punkten.
Gamer FL <3
  • 0
| http://www.gonintendo.com/viewstory.php?id=120020

Off-topic men måste bara postade detta. Jag fick en post på Go Nintendo igen, och inte bara en post utan en End of days thought! Tack så mycket Raw Meat!

Glöm inte kolla in mina andra videos också på min Youtube-kanal. Fän vad ceewlt!
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Trog
  • Trog
Kollade innan jag såg att du postade här.

dammit, vill också ha en "end of days though"
I just dont know what went wrong
  • 0
Monster Hunter Tri - Mini Mall

http://www.youtube.com/watch?v=2RT7OIFZ2mM

And now me truck and I've reached the end of our journey, and we landed at....a mini mall? Well, better *that* than a Barroth's belly. But with all these manks around me, I'd better put me best face forward.

Of course, that's easy t' do when yer talkin' about Monster Hunter Tri. After all, it's the most accessible of all the Monster Hunter games. Why, any of these SUV-drivin' folks only need t' pick up a controller, and they're on their way t' bein' a full fledg'd hunter!

And before ya ask: nay, ya canna have me phone number!
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
Köpte nyligen en komponentkabel för 199 kr för att sparka igång mitt Wii som samlat damm nu i ungefär 2 år. I och med köpet av LCD-TV så rök bildkvalitén och Wiin blev i mina ögon fullkomligt ospelbar. Problemet nu är när jag kopplat in komponentkabeln, valt rätt bland inställningarna så uppfattar jag fortfarande bilden bedrövlig. Bilden är lika oskarp och pixlig som den tidigare var med scart. Även om skillnaden blev aningen bättre med komponent i jämnförelse med scarten så är det fortfarande riktigt dålig.

Ska det verkligen vara så pass dåligt med 480p? Jag kör VGA box till Dreamcast som är en konverter för att just få bättre bild till Dreamcast på LCD skärmar. Denna VGA-box stödjer även den 480p och ger spelen fullkomligt magnefik bild med strålande klarhet och denna konsol är ungefär 6 år äldre än Wii.

Är det något som är fel med min kabel, bör jag köpa en ny, dyrare? Eller är det helt enkelt så att bilden fortfarande är bedrövlig, även med komponent? Den bör åtminstonde bli skarpare och få bort suddigheten och pixliga kanter.
"I'd rather be chinese than a nation of unethical dick-shooters." - Eric Theodore Cartman.
  • 0
Låter ju som nått är fel men vet inte vad.

Jävla HD asså, min Xbox 360 klarar inte SD och Wii har inte HD. Min Wii är skarpare än min Xbox 360 och ändå är det den som ska ha "bäst" prestanda. Att nått inte klarar nått nytt är ju inte lika farligt som nått nytt som inte klarar nått gammalt i min mening.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Får nästan höra med grabbarna på Gamestop imorrn och se vad de har att säga.
"I'd rather be chinese than a nation of unethical dick-shooters." - Eric Theodore Cartman.
  • 0
Citerar Mathemoto:
Är det något som är fel med min kabel, bör jag köpa en ny, dyrare? Eller är det helt enkelt så att bilden fortfarande är bedrövlig, även med komponent? Den bör åtminstonde bli skarpare och få bort suddigheten och pixliga kanter.


Jag vill inte dumförklara dig, men du har väl gått in på Wii Settings/Screen /TV Type och ändrat?

När jag skaffade komponentkabel upplevde jag att bilden blev skarpare, men samtidigt kantigare.

Jag har för övrigt precis beställt VD-W3 Wii HDMI Upscaler från www.vdigi.com som ska skala upp bilden till 720p/1080p. Jag förväntar mig inga underverk från uppskalaren men är ändå så pass nyfiken att jag betalat 515 spänn för den. Om någon är intresserad av mitt omdöme så säg bara till så skriver jag det när jag fått den.
  • 0
Citerar Opivy:
Jag vill inte dumförklara dig, men du har väl gått in på Wii Settings/Screen /TV Type och ändrat?

När jag skaffade komponentkabel upplevde jag att bilden blev skarpare, men samtidigt kantigare.

Jag har för övrigt precis beställt VD-W3 Wii HDMI Upscaler från www.vdigi.com som ska skala upp bilden till 720p/1080p. Jag förväntar mig inga underverk från uppskalaren men är ändå så pass nyfiken att jag betalat 515 spänn för den. Om någon är intresserad av mitt omdöme så säg bara till så skriver jag det när jag fått den.


Givetvis har jag gått in bland inställningarna och ställt in "HDTV". Grejen kvarstår att skillnaden mellan komponent och Scart är stor men att komponent fortfarande är riktigt usel. Berätta gärna om ditt resultat med nya prylen.
"I'd rather be chinese than a nation of unethical dick-shooters." - Eric Theodore Cartman.
  • 0
Citerar Opivy:
Om någon är intresserad av mitt omdöme så säg bara till så skriver jag det när jag fått den.

Jag funderar själv på att köpa en sån, så säg jättegärna till om hur bra den fungerar!
  • 0
Citerar Danne92e:
Citerar Opivy m någon är intresserad av mitt omdöme så säg bara till så skriver jag det när jag fått den.

Jag funderar själv på att köpa en sån, så säg jättegärna till om hur bra den fungerar!


Från det jag har läst så ska dom funka rätt bra. Länk till recensionen


På tal om recensioner så har det börjat dyka upp lite Monster Hunter Tri recensioner nu.

IGN.com

Videorecension

Textrecension

IGN UK

Textrecension


För mer information om MH Tri, videor och allt om Monster Hunter spelen gå med i Gamereactors Monster Hunter grupp.
Varför spela med främlingar när du kan spela med andra GR-medlemmar.
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
http://www.gonintendo.com/viewstory.php?id=120821
Ett diagram som visar hur dom tre konsollerna sålt genom åren. Vad ska man säga, wow?

På frågan: Nej.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Riktigt kul att se hur Wii bara säljer mer och mer för varje julhandel!
Ska bli riktigt spännande att se hur bra den säljer i år! Tror ni den kan toppa julhandeln 2009, som varit den bästa för Nintendo?
  • 0
Super Mario Galaxy 2 ser ut som en till 10/10. Men det kanske blir samma sak som det blev med Gears of War 2. Mindre nytt.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Jag tycker Super Mario Galaxy 2 inte bara ser ut att bli en till 10/10, det ser även ut att bli bättre än originalet på alla punkter. Och det innebär mycket. Väldigt mycket.
  • 0
Är det bara jag som tycker att Mario Galaxy var en stor besvikelse? Gravitationsgrejen var i och för sig nyskapande och cool, men i övrigt blev jag inte alls imponerad. Förvånansvärt klen story, alldeles för lätt och i ärlighetens namn ganska långtråkigt.

Jag är inte ens säker på om jag ska köpa tvåan, det ser ut som ettan med lite andra banor.
  • 0
Citerar Crank:
Är det bara jag som tycker att Mario Galaxy var en stor besvikelse? Gravitationsgrejen var i och för sig nyskapande och cool, men i övrigt blev jag inte alls imponerad. Förvånansvärt klen story, alldeles för lätt och i ärlighetens namn ganska långtråkigt.

Jag är inte ens säker på om jag ska köpa tvåan, det ser ut som ettan med lite andra banor.


Om du spelar Mario Galaxy för storyns skull har du antagligen gjort en grov missbedömning av spelet. Mario-spelen handlar inte om storyn (såvidda det inte är Paper Mario), det handlade om plattformingen och spelbarheten. Ska du ha en bra story får du leta någon annanstans

Jag kan hålla med om att det var lite lätt, men det var absolut inte långtråkigt.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar Crank:
Är det bara jag som tycker att Mario Galaxy var en stor besvikelse?

Nej. Men jag är aldrig ett stort fan av Marios traditionella 3D-äventyr. Galaxy är dock det bästa.

Citerar Crank:
Förvånansvärt klen story

Som sagt, Mario-spel är inga spel som behöver eller får tung story (utom Paper Mario). All story är alltid något i detta fall, och Galaxy är ett av dom få spelen som fått mig att gråta.

Citerar Crank:
...alldeles för lät.t

Ett av plussen med spelet var för mig att spelet har en väldigt bra svårighetsgrad.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Crank:
Förvånansvärt klen story


Hur blir man förvånad över att ett spel med titeln Mario har dålig story?

De kunde lika gärna struntat i att försöka göra en mer omfattande story än tidigare (ej medräknat rollspelen). Gav ju inget liksom. Storyn ska inte behöva agera morot i ett mariospel.

Citerar Crank:
Jag är inte ens säker på om jag ska köpa tvåan, det ser ut som ettan med lite andra banor.


Det är så det kommer bli. Exakt så. Fast den principen är ju egentligen med i varenda 3D-mariospel: nya awesome banor att hoppa awesomely på, på nya sätt, med nya medel. Awesome.
  • 0
Citerar Crank:
...det ser ut som ettan med lite andra banor.

Är därför det är Galaxy 2. Tycker det är smart av Nintendo, och det har mer förändringar än man tror.

Jag gillar aldrig sånt här snack om uppföljare och 1.5 och allt snack. En uppföljare är alltid mer av det samma om man inte gör om allt. Och gillar man det första, varför är det något dåligt att det kommer mer?
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Hur blir man förvånad över att ett spel med titeln Mario har dålig story?

De kunde lika gärna struntat i att försöka göra en mer omfattande story än tidigare (ej medräknat rollspelen). Gav ju inget liksom. Storyn ska inte behöva agera morot i ett mariospel.


Mario 64 hade ju en betydligt mer intressant story och ett mycket roligare upplägg, med ett gigantiskt slott med mystiska tavlor.


Citerar swedish_jedi:
Om du spelar Mario Galaxy för storyns skull har du antagligen gjort en grov missbedömning av spelet.


Jag sade knappast något som antydde det, jag sade "förvånansvärt klen". Det betyder inte att jag förväntar mig något i Zelda-stil när det gäller storyn.

Citerar Murdoc:
och det har mer förändringar än man tror.


Förutom Yoshi, vilka är nyheterna då?
  • 0
Haha oj oj du. Kan inte komma på mycket på rak arm sådär men har sett mycket om det nya i spelet. Föreslår att du söker upp artiklar och nyheter på Go Nintendo. Men självklart har vi massa nya planeter/galaxer, annan form av multiplayer, Yoshi som sagt, nya power-ups och ny hub. Annan story, tror den ska ha mindre fokus den här gången dock. Och en stor jävla Bowser!

Citerar Crank:
...med ett gigantiskt slott med mystiska tavlor.

... Um. I donno what to say.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!