Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo Wii - Officiell tråd


Citerar Truesk8er:
11/20/09

Wtf, sådär kan man inte skriva. Finns ingen månad 20. Ska man blanda så använder man "-" och "/". När det är slash är det dag/månad/år, och andra hållet med bindestreck. Jäla noobs på GameFAQs.

| Förhandstitt på Worms-spelet till WiiWare

| Prissänkning påverkar Amazon.com's försäljning av Wii stort
Wii-försäljningen på sidan gick upp 1.700% nyligen! Wow.

| Japans 50 mest sålda spel någonsin
Vad trodde ni?

| Närmare titt på Wii fit Plus
Video.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Too
  • Too
Citerar Murdoc:
Wtf, sådär kan man inte skriva. Finns ingen månad 20.
I USA skriver man nästan alltid i den där ordningen. Månad, dag, år. Och jo, de skriver det med "/" genomgående. Självklart skiljer det sig om man skriver ut namnet på månaden. Exempelvis "November 20, 2009" eller "November 20th, 2009".
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Citerar Murdoc:
Men hade såklart föredragit ett i Mario worlds anda.


Har inte tänkt på det, men fan vad najs det hade varit med ett Mario world till wii
  • 0
Citerar Too:
I USA skriver man nästan alltid i den där ordningen.

Men då är dom ännu mer störda i huvet. Det är FEL. Jävla idioter.

Lite 3D Dot Game Heroes-gameplay
Ni vet PS3-spelet som liknade Zelda som fan, här är lite gameplay som visar ännu mer plagiat. Sista ljudeffekten fick mig spy upp lite i munnen.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
I vilket fall ser det skitcoolt ut. Borde kommit till Wii och gett mig ännu en andledning att köpa en.
  • 0
  • Too
  • Too
Citerar Murdoc:
Men då är dom ännu mer störda i huvet. Det är FEL. Jävla idioter.
Roflmao. Ingen öppenhet för saker som är annorlunda ser jag. It's not better and it's not worse, it's different.

Jag spelar massor av Resturant City på Facebook just nu. Det borde komma ett riktigt bra spel i den andan till Wii också. Självklart mycket mer avancerat dock. Grymt kul har jag när jag lirar.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Laaawl. Skit ner dig Too. Sluta snacka skit will ya? Tror du är så jävla cool och försöker vara amerikansk, dom är dumma i huvet för det mesta så ja du passar väl in dit. Oh hå! See what i did there? ;P

Citerar Too:
Facebook

ROFLMAO.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Trevlig atmosfär här som vanligt ser jag.
-Juicy
  • 0
Jo men det tycker jag. Minus Toos lilla näsa förstås.

| Wii fit Plus får EU-datum, oktober 30
Jag vill verkligen veta mer om vad skillnaden är, eller snarare om Plus innehåller allt eller det mesta från första spelet. Ska ha ett av dom men vet inte vilket än, antar att det lutar åt Plus.

Wow, en sak som göra att jag helt klart borde välja Plus är att man kan skapa sitt eget workout-pass. Välja vilka övningar man vill göra, och välja tid. Såg det i en video precis som jag tror jag postat här innan.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Too, har du tomat?
Det måste vara jobbigt att sova, man är ju så trött när man vaknar
  • 0
  • Trog
  • Trog
Yeah, Murdoc. eller så kan man göra övningar utan att betala massa för en våg och ett "spel".
Wii Fit är det sämsta N någonsin gjort, mkt värre än Power Glove
I just dont know what went wrong
  • 0
Va? Är bra mycket mer än en våg. Och ska jag hitta alla dessa övningar? Och det är ju inte alls lika roligt. Nyckelorden är; roligt, enkelt, exklusivt. Dvs det är roligare än bara vanliga övningar, det är allt samlat och fokuserat, och det man kan göra med balanceboarden kan man inte göra med nått annat.

Jag älskar konceptet och sen finns det faktiskt SPEL med och inte bara övningar. Att du ens jämför det med Power Glove gör det omöjligt att ta dig seriöst.

Nä du är ute och cyklar enhjuling nisse.

zimpa_link - HAhahahaha! XD That's my humor!
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Är det så roligt? Jag behöver tomat, gör pepperoni pizza
Det måste vara jobbigt att sova, man är ju så trött när man vaknar
  • 0
  • Too
  • Too
Citerar zimpa_link:
Too, har du tomat?
Mm, det har jag nog. Vill du byta mot smör?

Murre: Vi snackar Resturant City.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Tror inte jag har det

Kanske ska komma ur Off-topic... New Super Mario Bros. Wii verkar spännande. Väldigt originell idé
Det måste vara jobbigt att sova, man är ju så trött när man vaknar
  • 0
Citerar Too:
Men då är dom ännu mer störda i huvet. Det är FEL. Jävla idioter.
Roflmao. Ingen öppenhet för saker som är annorlunda ser jag. It's not better and it's not worse, it's different.


Tyvärr så måste jag nog ta och säga emot dig, Too. Sättet som jänkarna skriver sitt datum känns bara otroligt ologiskt (såsom mycket mer... hela det "imperial units" och så...). Det är ju vettigast att säga minst/större/störst - dag/månad/år, även eftersom man oftast är mest intresserad av att få reda på vilken dag det är. Ger mig också en osäkerhet, och är ofta obekväm då jag framförallt läser facklitteratur på engelska då man ibland skriver dd/mm/yy istället för mm/dd/yy eller tvärtom...
SAMTIDIGT vill jag säga att sättet att skriva månad-dag-år passar bäst eftersom, just som du förklarade, man säger September 20th 2009 på Engelska.

Citerar Trog:
Yeah, Murdoc. eller så kan man göra övningar utan att betala massa för en våg och ett "spel".
Wii Fit är det sämsta N någonsin gjort, mkt värre än Power Glove


"Spel" kan man väl inte riktigt kalla hela WiiFit-konceptet, dock så vet vi ju alla att det finns mini-spel i själva programmet.
Själv så tycker jag att vad WiiFit gör är helt i linje med att få allt fler folk att spela, utan att riktigt förstå att de gör det - via ett koncept som WiiFit till exempel. Annars, om jag som gruppträningsinstruktör och rådgivare kring träning för betalande kunder tycker jag att det WiiFit framhäver är mycket bra. WiiFit bygger mycket på att just komma igång med träning på ett pedagogiskt sätt och även bygga upp kroppen via funktionell träning, vilket är en träningsform på frammarsch; träning som handlar om att få igång kroppen och låta muskler arbeta i lägen som de var menade att göra, och även främja kroppens muskulatur som en helhet och inte arbeta med muskelfokus som (tyvärr) är vad många träningsanläggningar gör. Att dessutom ha ett program som ger feedback direkt medan man håller på i hemmet är utan tvekan ett stort framsteg för konsolerna som mycket mer än just en underhållningsmaskin, och något som alla kan göra. Inget för mig, eller vissa, men ett bra verktyg för att ta de första stegen mot en bättre hälsa.

Citerar Too:
Jag spelar massor av Resturant City på Facebook just nu. Det borde komma ett riktigt bra spel i den andan till Wii också. Självklart mycket mer avancerat dock. Grymt kul har jag när jag lirar.


Äh... får en massa invites till FarmVille myself alltså... Största som har hänt på Facebook sen MafiaWars!
Skämt åsido skulle jag tycka att det var kul om vi kanske kunde få gratis WiiWare med möjligheten att bjuda in folk via email eller liknande och spela mot varandra online, byta tomater, eller ost, eller whatever.

Citerar zimpa_link:
Kanske ska komma ur Off-topic... New Super Mario Bros. Wii verkar spännande. Väldigt originell idé

Tycker du? Orginellt är väl att ta i, de är som om de endast har tagit och uppgraderat DS-versionen och smällt in ett multiplayer-läge. Ska jag vara ärlig tycker jag att det ser himla kul ut med mutiplayer, fast jag känner mig; om jag skulle köpa det skulle det sluta med att det samlade en massa damm tillsammans med övriga oönskade spel... fast det är jag det.
Life is Soon.
  • 0
Hmm min sarkasm klarar sig inte genom internet
Det måste vara jobbigt att sova, man är ju så trött när man vaknar
  • 0
  • Too
  • Too
Apollon: Jag håller helt och hållet med dig, det är ologiskt. Men om 400 miljoner människor kan göra det, bör det ju gå bra. Det finns massor med ologiska saker världen över.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Citerar zimpa_link:
Hmm min sarkasm klarar sig inte genom internet


Jodå... den gick igenom... gjorde bara ett annat inlägg...
Annars så är sarkasm och ironi hemskt svårt att få fram i skriven text (och framförallt på internet...)

Citerar Too:
Apollon: Jag håller helt och hållet med dig, det är ologiskt. Men om 400 miljoner människor kan göra det, bör det ju gå bra. Det finns massor med ologiska saker världen över.


Nåja - du kanske har rätt, men likväl så tycker jag att det ofta ger en helt onödig känsla av frustration och osäkerhet om det står 10/09/08, och man inte förstår om det är 10 september eller 9:e oktober. På samma sätt så har deras envishet att hålla sig fast vid anakronismen som stavas yards och feet också lett till förluster. Min fysiklärare i USA:s favoritexempel var då man skulle skicka en satellit till någon planet - Mars, Jupiter - whatever, och den kom för nära planeten i fråga och blev neddragen av planetens gravitation, just därför att de amerikanska komponenterna hade räknat i feet och detta hade förbigått konstruktörerna, och som alla vetenskapsmän gör, så använder man meter-systemet. Är det amerikanska sättet att räkna logiskt? Ja absolut! Är det nödvändigt? Det ställer jag mig mer frågande till. Off-topic!
Life is Soon.
  • 0
zimpa_link - Wha? o.O Men detta är en Wii-tråd för fan.

ApollonDeux - Wow där sa du för en gång skull nått jävla vettigt. Förutom det allra sista där om NSMBWii.

Citerar Too:
Men om 400 miljoner människor kan göra det, bör det ju gå bra.

Det går fan inte bra för dom.

Citerar daniel_1995:
Nintendo Wii för 1999kr på GAME (fri frakt) http://www.game.se/acatalog/Consoles_Wii.html

Sjukt bra pris där.

Men kolla in detta, ännu mer jävla sjukt.

| Wii/Wii sports resort/WMP-bundle bekräftad
Bild på kartongen.

Och under ser vi en sjukt bra deal ifrån UK.

Dom får:
Wii
2 Wii-remotes
1 nunchaku
WiiMotion Plus
Wii wheel
Wii Play
Wii sports
Wii sports resort
Mario kart Wii
Super Smash bros. Brawl


För fucking 189.99£. = ca 2.140 kr.

X_X
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Too
  • Too
Citerar Murdoc:
Det går fan inte bra för dom.
Med datumen har de väl inga problem?

Apollon: Mycket sant det där med feet och yards, likaså med fahrenheit. Tycker bara att det är en överdrift att kalla ett helt land för "jävla idioter". Och ja, man blir osäker. Känns dock som om detta är en sådan sak som man får acceptera och leva med. "Tyvärr" ska man väl lägga till.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Citerar Too:
Med datumen har de väl inga problem?

Jo tydligen.

Jag drar inte alla över en kant. En av mina bästa vänner är amerikaner, dock också italienare och ogillar USA på samma sätt som mig. Canada FTW! Xo

Men det är regeringen och vissa medborgare som är helt störda i huvudet. Det tycker jag. Tycker inte ni det, kolla upp på Youtube när man frågar amerikaner simpla frågor, eller läsa vissa kommentarer som ofta amerikaner säger helt fuckade saker. Eller deras jävla varningslappar och stämmande hit och dit. Och se filmen Zeitgeist. Bara tanken på den filmen får mig att vilja spy! Vet inte om jag vill be amerikaner se den eller inte, vilket som är värst.

Men nu jävlar blev det OT som fan. Men Too får ju snacka om tomater så...

Här har ni lite godis bara för det.

| Release-lista för Wii och NDS i EU

| Super Hardcore Mario bros. 2
Hahahaha! XD Bara slutet jag inte gillar. (Detta är inget för lille Too)

| Fantastiskt program om TV-spel på BBC
Hoppas verkligen han gör en serie av det.

Och btw, lyssnade på Offical Nintendo magazine's podcast som dom precis startat igår. Dom snackade Wii fit plus och då hörde jag att ALLT från första spelet är med. Och då är det inget snack om saken.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
  • Too
  • Too
*viskar* Det verkar ju vara vi som har problem med deras datum, inte de med sina egna. *viskar*

Citerar Murdoc:
en Too får ju snacka om tomater så...
Of course I do!

Citerar Murdoc:
| Release-lista för Wii och NDS i EU
Jävligt roligt att se, tyvärr verkar det som vanligt vara till DS som de mest intressanta spelen kommer. Det där borde få vägas upp något.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
  • Trog
  • Trog
Holy Crap!!
MH3s onlineläge kanske blir gratis här i väst.
Och kanske funkar med WiiSpeak.
KICK ASS!!
I just dont know what went wrong
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!