Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Saw: The Video Game


Nu har Konami bestämt sig för att ta i tu med ett nytt licenspel, men inte vilket som helst. Saw: The Video Game.

Spelet lär bli precis likadant som filmen där det gäller att ta sig ur en rad fällor, allt från sylvassa sågar till illaluktande duschrum. Varför detta kan man undra sig. En mystisk man som kallas "The Jigsaw Killer" lurkar omkring i stadens slumkvarter och hittar allt som har med den smutsiga verkligheten att göra. Knarkare och mördare. Alla dessa människor har en sak gemensamt, de uppskattar inte sina egan liv. Det är precis vad Jigsaw vill ändra på. Han kidnappar olika människor och tvingar dem till hemska saker som får dem till att (i slutändan) se världen i ett annat ljus.

Nu är den omtalade filmen påväg till att bli licenspel och jag undrar ju såklart vad ni tror och tycker om detta. Prata på!
Tufft ju.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Jag tycker de verkar riktigt coolt, Hoppas på massa blod!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Det verkar som ännu ett ruttet licens spel ja menar vad går det ut på? Ta sig ut från läskiga rum med typ fällor? Det är inte mycket av ett skräckspel för på SAW filmerna finns det ju inga monster eller något sånt?
I think i stepped on your cat.. sort of.™
  • 0
  • Phip
  • Phip
Vem är spelar man som? säg inte att man är en rutten polis som ska lösa allt?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar BoxensVän:
Det är inte mycket av ett skräckspel för på SAW filmerna finns det ju inga monster eller något sånt?


Det finns fler läskiga saker än monster, zombies och Aliens.

Citerar Phip:
Vem är spelar man som? säg inte att man är en rutten polis som ska lösa allt?


Jag tror man spelar som de olika offren. Känns rätt så självklart.
Luke, mah boi!
  • 0
Jag menade overall liksom.
I think i stepped on your cat.. sort of.™
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Eternal:
Jag tror man spelar som de olika offren. Känns rätt så självklart


Jaha, Jag trodde man spelade som Jigsaw och fick planera och bygga sina mördar maskiner och sedan se ditt offer lida inne i ett litet rum. De hade varit bättre.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Citerar Eternal:
Jag tror man spelar som de olika offren. Känns rätt så självklart


Jaha, Jag trodde man spelade som Jigsaw och fick planera och bygga sina mördar maskiner och sedan se ditt offer lida inne i ett litet rum. De hade varit bättre.



Ja. Tanken att bygga årets mest onda våldmaskin får mina nackhår att resa sig.
I r serious trollz!
  • 0
phip du måste ha rätt annars
why drink and drive when you can smoke and fly
  • 0
*snark*
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Känns dock inte som någon större mening att spela som ett av offrena. I filmerna ska de ju "offra" armar, händer o.s.v. för sin överlevnad. Det som får dem att tveka i filmerna är ju att det kommer göra så förbannat ont, vilket man inte kommer känna eftersom det är ett spel ... Ska bli kul att se hur de väljer att lösa det här.
This is Weazel News
  • 0
Citerar BurningWeazel:
Ska bli kul att se hur de väljer att lösa det här.


Jag skulle kunna tänka mig ett DS-spel med en väldan massa pussel för varje "maskin", men det känns inte riktigt realistiskt i ett licensspel till konsol - åtminstone inte bra utfört.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar zeero:
phip du måste ha rätt annars


Jo jag hoppas ju på de själv,
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Det lär ju bli att man intar polisrollen. Som offer lär ju spelet vara tråkigt.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Crassi:
Det lär ju bli att man intar polisrollen. Som offer lär ju spelet vara tråkigt.


Jo men de hade ju varit skitkul och spela Jigsaw

Bygga sina maskiner och välja offer, Hålla dig undan från polisen osv.

Men vara polis eller offer känns inte så kul.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Kommer vara rätt så uselt, men möjligen bra på Nintendo DS...
Prying open my third eye.
  • 0
Själva idén låter faktiskt riktigt bra, ta sig överlevande ut ur en massa olika rum, ungefär som Portal fast blodigare och mer brutalt.
Men eftersom det bär en films namn så känner jag mig väldigt skeptiskt.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Crassi:
Det lär ju bli att man intar polisrollen. Som offer lär ju spelet vara tråkigt.


Konami sa senast att det kommer bli ett pusselspel för hela slanten, så jag tror inte att man kommer att få spela som en polis/detektiv, tyvärr.


Citerar Phip:
Jo men de hade ju varit skitkul och spela Jigsaw

Bygga sina maskiner och välja offer, Hålla dig undan från polisen osv.

Men vara polis eller offer känns inte så kul.


Det skulle bli lite som GTA fast med kidnappningstema, dock tror jag att om Jigsaw skulle vara huvudrollen i spelet så skulle det bli otroligt repititiva "uppdrag". Kidnappa, konstruera fällor, börja leken. Det finns så många bra och dåliga saker som Konami kan åstadkomma med denna titel, jag förblir skeptisk.
Tufft ju.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Tecrom:
Det skulle bli lite som GTA fast med kidnappningstema, dock tror jag att om Jigsaw skulle vara huvudrollen i spelet så skulle det bli otroligt repititiva "uppdrag". Kidnappa, konstruera fällor, börja leken. Det finns så många bra och dåliga saker som Konami kan åstadkomma med denna titel, jag förblir skeptisk.



Jo de stämmer men att spela som offer känns väldigt tråkigt. Antingen polis eller Jigsaw.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Jo de stämmer men att spela som offer känns väldigt tråkigt. Antingen polis eller Jigsaw.


Teaser Trailern antyder att man kommer att spela som offer, men jag hoppas att man får ta rollen som någon annan också, som polis t ex. På förhand så känns det som om det inte kommer att bli bra oavsätt vilken roll man får gå in i. Jigsaw blir alldeles för repititiv och offrerna detsamma. Det enda som skulle kunna vara smått kul vore just polisen.

Det ligger en hel del spekulering framför oss.
Tufft ju.
  • 0
jag säger lol
IPG x KyleN på LIVE.
  • 0
Citerar Bullet008:
jag säger lol


motivera.
Tufft ju.
  • 0
Äh. Sådant tjafs.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
I syftet att det blir ett spel som verkar mest baseras på quick time events, hoppas jag att det blir ett arcade spel som kan köpas billigt istället för en skiva för fullpris i affären.
I r serious trollz!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!