Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Need For Speed Shift [Officiell]


The Need for Speed som kom ut 1994 var ett spel där man körde superbilar på bana och på landsvägar. Att köra snabba bilar är jätteroligt så därför kom det många fler NFS där man gjorde samma sak. Men när det 7:e spelet i serien kom ut hade de ändrat på spelstilen. Need For Speed Underground var ett spel om illegal streetracing och styling. Styling kom alltså först i det 7:e(!) spelet i serien, i samma svep som The Fast and the Furious blev välkänd.

Need for Speed Shift verkar bli ett banracingspel, något som inte passar Need For Speed enligt mig. Jag spelar GTR eller Forza 2 om jag vill köra racingbilar eller på bana.

Jag hoppas på streetracing från NFS eftersom det är vad det alltid handlat om. Streetrace är skitroliga både i verkligheten och i spel men i spel är det ofarligt, nästan som krig, förutom att det inte är speciellt roligt i verkligheter . Jag kan tillägga att det senaste Need for Speed som jag inte ogillade på något sätt var Underground 2. Carbon dög väl men Underground 2 var det bästa. Pro Street var tråkigt och Undercover dåligt.

Det jag vill ha sagt är väl att jag saknar de roliga stunderna jag hade med de äldre Need For Speed-spelen. Att köra bil på bana kan man göra i riktiga simulatorspel (GTR II eller rFactor t.ex). Jag vill ut på gatorna i en råtrimmad bil och kasta mig mellan andra bilar på motorvägen och ha roligt, det är det jag vill ha Need For Speed till.

Så vad tror ni, kommer Shift bli en av de bästa i serien eller kommer det att misslyckas?
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
misslyckat tror jag dock inte om dem värkligen gör att man får sitta inne i cockpiten och att bilarna går sönder!
MEN(!) ändå gillar jag styling (vilket shift kommer att ha) och street racing (vilket shift INTE kommer att ha), vilket är ganska synd då som du påpekar är grymt roligt. Dock så får det inte bli som undercover då du kan bara gasa lite gran och du spinner.. Nej! Verkligt ska det vara! =)

Ajja, hade
[URL=http://exophase.com/gamercards/][IMG]http://gamercards.exophase.com/180282.png?42036005[/IMG][/URL]
  • 0
Jag har en känsla att Need For Speed World Online kommer bli ett spel mer i min smak. Jag undrar bara när det kommer ut.
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Citerar Holiace:
Jag hoppas på streetracing från NFS

Antar att Nitro kommer att passa dig perfekt då.

Need for Speed III är det bästa spelet i serien, ge mig en remake.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Antar att Nitro kommer att passa dig perfekt då.
Jag har varken en Wii eller en DS och vill inte lägga pengar på en.

Citerar PsychicWars:
Need for Speed III är det bästa spelet i serien, ge mig en remake.
Jo, ett klassiskt NFS skulle vara roligare än Shift (IMO). Grymt mycket bilar och realism (Lite av det i alla fall, tack).
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Citerar Holiace:
Jag har varken en Wii eller en DS och vill inte lägga pengar på en.

Jaha, hade missat att det bara kommer till DS.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Shift kommer även till ps3/xbox360
  • 0
Citerar Luke:
Shift kommer även till ps3/xbox360


Ja, men dem pratade om Nitro ;)
[URL=http://exophase.com/gamercards/][IMG]http://gamercards.exophase.com/180282.png?42036005[/IMG][/URL]
  • 0
Nu har det kommit lite gameplay på SHIFT och jag tycker det ser underbart ut!

NFS SHIFT på gametrailers.com

Frågan är vilket jag ska köpa Dirt 2 eller SHIFT?
Rutschkanetime!
  • 0
Hatar att EA måste släppa ut NFS spel utan polisjakter, det passar inte ens.
När får man se Mclaren F1 GTR tillbaka?
Jag undrar
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Kanske blir ett köp. Jag gillar inte bilspel så mycket. Men jag vill ha ett bilspel som man inte kör bana efter bana, utan man kan leka runt i staden. Så jag tror detta kan vara något.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
http://www.gametrailers.com/video/vaughn-gittin-need-for/52882

"...it turned out that i ended up spending a little over 100 hours, helping, develop, all the physics of the cars in drifting."

Med andra ord blir det då verkligen inget köp den här gången heller. Undrar då när EA ska fatta att det inte finns något verkligt "drift-läge" med en helt annan fysik. Bojkott.
  • 0
via mobil

synd för dig gamerman1,för detta kommer bli bana på bana racing! Köp midnight club La om du vill ha det du snacka om!
  • 0
Älskar racing simulatorer! Hoppas spelet bara har realistisk bilfysik...
---------------------------------------------------------------
  • 0
Här var det inte mycket drag.

Jag funderar på att köp ratt till detta spelet. Vad tror ni om det? Någon som har erfarenhet från liknande spel?

Spelar på 360.
  • 0
Inget för mig, DiRT lockar mer!
Ischlo Pischlo!
  • 0
...och det demot har man smått väntat på. Otroligt kass upplevelse.
  • 0
när kommer demot upp till ps3 då? och när kommer det upp på xbox 360? så kan man jämföra till vilket man vill ha det till
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Erkao21:
när kommer demot upp till ps3 då? och när kommer det upp på xbox 360? så kan man jämföra till vilket man vill ha det till


Har redan kommit på amerikanska PSN.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Citerar Durden:
http://www.gametrailers.com/video/vaughn-gittin-need-for/52882

"...it turned out that i ended up spending a little over 100 hours, helping, develop, all the physics of the cars in drifting."

Med andra ord blir det då verkligen inget köp den här gången heller. Undrar då när EA ska fatta att det inte finns något verkligt "drift-läge" med en helt annan fysik. Bojkott.

ja fattar inte vad dom gjort går ju fan knappt köra bilen, är som att köra med slicks på is nästan. undra när dom ska fatta att dom inte kan göra drift lägen
  • 0
jag fick shift i julklapp och det är grymt. det kommer två efter underground 2 i min need for speed lista. saknar bara 2 spelar läge.
  • 0
Jag köpte det idag. Finns det några som lirar online här?

Helmaxat spel btw, jag kör med Logitech Driving Force GT. Det tokregerar!
hej
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!