Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Max Payne 3: Officiell Tråd


Citerar Don Pardo:
Om du tror att Rockstar hade någon som helst kontroll eller koll på hur de första två Max Payne spelen utvecklades misstar du dig grovt.
Remedy stod för utvecklingen, Rockstar bidrog med lite cash.

För övrigt är de olika Rockstar utvecklarna väldigt olika. Det enda som för dem samman är ett gemensamt namn.


Åh vad du tar stoppar ord i munnen på mig -.-
Jag menar att DOM har hållit på med varumärket innan. Dom har haft allt material från tidigare spel, dom har haft djup korrespondens med Remedy. Dom är inte helt blinda och helt ignorerar allt. Dom har gamla riktlinjer kvar, dom vet vad spelet involverar då det faktiskt krävs engagemang att göra bra portningar av spel.

Och det är inte bara ett gemensamt namn. Alla studios under Rockstars flagga piskas till samma kvalitésnivå. North med GTA IV, San Diego med RDR, Team Bondi med L.A. Noire (som inte ens var en Rockstar-studio), alla dessa hade samma grad av kvalité, samma nivå àv enormt arbete bakom. Om man hade plockat bort informationen om vilka studios som gjorde vad hade dom flesta säkert trott att det var exakt samma studio som gjorde spelen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Som sagt: 8 år... Shit happens during that time.


Det är självklart att de satt spelet åtta år framåt. Ifall det varit ett år mellan spelen hade det varit ännu konstigare att inte Max Payne var Max Payne. Nu får alla en ursäkt för det. Tråkigt nog.
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag menar att DOM har hållit på med varumärket innan. Dom har haft allt material från tidigare spel, dom har haft djup korrespondens med Remedy.

Not sure if serious...

Citerar Humanisten:
Dom är inte helt blinda och helt ignorerar allt. Dom har gamla riktlinjer kvar, dom vet vad spelet involverar då det faktiskt krävs engagemang att göra bra portningar av spel.

Haha, nej, inte designmässigt, vilket är det viktiga här.
Max Payne 3 ser ut som att det kommer ha fin grafik genomarbetad motor osv. men speldesignen i sig ser skittråkig ut och ingenting som Max Payne.

Citerar Humanisten:
Och det är inte bara ett gemensamt namn. Alla studios under Rockstars flagga piskas till samma kvalitésnivå. North med GTA IV, San Diego med RDR, Team Bondi med L.A. Noire (som inte ens var en Rockstar-studio), alla dessa hade samma grad av kvalité, samma nivå àv enormt arbete bakom. Om man hade plockat bort informationen om vilka studios som gjorde vad hade dom flesta säkert trott att det var exakt samma studio som gjorde spelen.

Om du tror att "piskas till samma kvalitetsnivå" är vad som leder spel till att bli väldesignade har du inte den minsta koll.
Jag upprepar mig själv. De enda som har koll på hur Max Payne ska vara är inga andra än Remedy, finnarna som designade spelen.

De element som definierade Max Payne; quasi-noirstämning, mörka miljöer som fokuserar på de skitiga delarna av organiserad brottslighet, en storstad som har en lika stor roll som huvudkaraktären och ett narrativ inspirerat av Dark Age of Comic Books ser inte ut att finnas någonstans alls i den kommande besvikelsen.

Man kan inte låta bli att undra om de har tagit hela "favela-grejen" som en setting efter Modern Warfare 2's framgångar.
  • 0
http://www.rockstargames.com/newswire/article/18921/watch-the-
official-popup-edition-of-the-first-max-payne-3-traile.html


Pop-up edition av Max Payne 3-trailern.

Tillagt 2011-09-22 20:21:
Citerar Don Pardo:
Om du tror att "piskas till samma kvalitetsnivå" är vad som leder spel till att bli väldesignade har du inte den minsta koll.


Jag syftade mera på att du fick det att låta att det lika gärna hade kunnat vara vilken liten sketen studio som helst.
Rockstar kan kvalité, dom vet hur man gör spel och dom kan definitivt göra ett bra Max Payne-spel.

Citerar Aaandy:
Det är självklart att de satt spelet åtta år framåt. Ifall det varit ett år mellan spelen hade det varit ännu konstigare att inte Max Payne var Max Payne. Nu får alla en ursäkt för det. Tråkigt nog.


Hur vet du att Max Payne inte är Max Payne?
Seriöst, dom TVÅ stora skillnaderna vi sett är att: Max Payne skaffar skägg och rakar skallen.. Och att man får se sol. Åååååh, guuuud, allt är förstööööört -.-

Vi vet INGETNING om karaktärerna än, ingetning stort om storyn. Så det är lite väl tidigt att dra fram högafflarna och facklor.

Citerar Don Pardo:
Haha, nej, inte designmässigt, vilket är det viktiga här.
Max Payne 3 ser ut som att det kommer ha fin grafik genomarbetad motor osv. men speldesignen i sig ser skittråkig ut och ingenting som Max Payne.


Alltså... Om du tittar på speldesignen i dom gamla Max Payne-spelen så är det inte så intressant alls
Simpla lägenheter och lagerlokaler för det mesta liksom (med enskilda undantag förstås). För mig var det Storyn och karaktärerna (utöver suverän Gameplay såklart). Jag satt aldrig och tappade hakan över att det alltid var nattsvart i New York och att det fanns en massa övergivna hus...Och Rockstar kan karaktärer.

Citerar Don Pardo:
mörka miljöer som fokuserar på de skitiga delarna av organiserad brottslighet


Kommer finnas mörka miljöer och organiserad brottslighet.

Citerar Don Pardo:
en storstad som har en lika stor roll som huvudkaraktären


Det kommer vara en stor kontrastfylld storstad med en vacker yta men en oerhört mörk och ful sanning under ytan, som kommer påverka Max. Så det är typ... Check.

Citerar Don Pardo:
och ett narrativ inspirerat av Dark Age of Comic Books ser inte ut att finnas någonstans alls i den kommande besvikelsen.


Vad bra att vi inte dömer ut saker i förväg här.
Vi har sett EN kort trailer, klippt för spänning och actionspelshype. Första trailern, och vi vet ingenting stort om spelet egentligen. Alla miljöer, karaktärer, riktig gameplay är fortfarande för det mesta okänt för oss.

Guess what, Mass Effect 3 kommer ju inte ha några riktiga rollspelsdelar Hur vet jag det? För jag såg det inte bland dom första trailrarna juuuuu -.-
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Max Payne 1+2 kostar nu 3.75 Euro på steam! KÖÖÖÖÖÖP!
Erbjudandet tar slut om 6 timmar, så skynda er!
A man can be an artist... in anything, food, whatever. It depends on how good he is at it. Creasey's art is death. He's about to paint his masterpiece.
  • 0
HÅLLER NÅGON MED MIG OM ATT MAX PAYNE 3 SER GRYMMARE UT ÄN GTA V?

Det blir säkert grymt.
  • 0
Tror ni man behöver ha spelat dom första två spelen i serien för att kunna njuta av storyn i spelet eller kommer Man inte fatta nånting? Jag älskar verkligen alla rockstar men har inte spelat Max payne serien. Men Max payne 3 verkar grymt så klart ett måste! Om man ser filmen hjälper det lite kanske ? Aa iaf tacksam för svar!!
  • 0
Citerar alex27133:
Tror ni man behöver ha spelat dom första två spelen i serien för att kunna njuta av storyn i spelet eller kommer Man inte fatta nånting?


Det kommer antagligen inte vara några problem alls att hoppa direkt på 3:an. MEN de två första spelen är förbannat bra så du borde spela dem ändå.

Citerar alex27133:
Om man ser filmen hjälper det lite kanske ?


Usch nej, undvik den.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Rockstar1:
http://www.rockstargames.com/newswire/article/20641/watch-max
-payne-3-official-trailer-2.html

Ny trailer släppt!

Kanoners, nu taggar vi
  • 0
Citerar Rockstar1:
http://www.rockstargames.com/newswire/article/20641/watch-max
-payne-3-official-trailer-2.html

Ny trailer släppt!


Ser ruskigt bra ut.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
sjukt taggad inför max payne. ville oxå få igång tråden
  • 0
HEALTH ska alltså göra soundtracket. Mina förväntningar dubblades. Lyssna 0.59 och framåt i den andra trailern.
  • 0
Maj blir en tung månad. Max Payne, Diablo III och Ratchet & Clank.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Ser fram emot detta sjukt mycket.

Allt tilltalar mig. Favelas, portugisiska och Max himself.. tillsammans med lite Matrix så blir detta nog ett av årets höjdpunkter!

Hoppas på riktigt tung ljudbild!
  • 0
Citerar Sideshow95:
Maj blir en tung månad. Max Payne, Diablo III och Ratchet & Clank.


Och Ghost Recon också...
Dock så blir det bara Max Payne för mig den månaden. Resten kan fara och flyga.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Och Ghost Recon också...
Dock så blir det bara Max Payne för mig den månaden. Resten kan fara och flyga.


Fast PC-versionen av både MP3 och Ghost Recon släpps ju inte i Maj.
Stoffman94
  • 0
Citerar stoffman94:
Fast PC-versionen av både MP3 och Ghost Recon släpps ju inte i Maj.


29:e maj är det senaste datumet för Max Paynes PC-version...
*kollar visare*
Ah, wiki visar att vi som skaffar det till PC missar maj med bara en dag i Europa. Jag räknar det som typ maj

(och ang. Ghost Recon: vem sjutton vill skaffa Ubisoft-spel till PC med sin efterblivna DRM-skydd?)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Konstigt hur segt det är angående det här spelet över hela internet, med tanke på hur bra det verkar
  • 0
Citerar Humanisten:
vem sjutton vill skaffa Ubisoft-spel till PC med sin efterblivna DRM-skydd?


Någon som nyss pungat ut med 10 tusen för att kunna spela alla spel i äkta HD? Men visst, DRM är störande.

Citerar Humanisten:
Ah, wiki visar att vi som skaffar det till PC missar maj med bara en dag i Europa. Jag räknar det som typ maj


Jag hade gärna haft fel, men juni är det som gäller. Jag importerar dessutom, så jag får mitt någon gång efter E3. Men då får jag spelet för 250 spänn och en jääääättefin kulspetspenna.

Citerar metroid_prime:
Konstigt hur segt det är angående det här spelet över hela internet, med tanke på hur bra det verkar


De tidigare spelen har inte sålt jättebra, så det är inte så konstigt. Tror tyvärr inte det kommer sälja lika bra som t. ex. RDR heller, på grund av det.
Stoffman94
  • 0
Tror inte att tidigare försäljning spelar så stor roll nu. Red Dead var inte heller särskilt stort innan Rockstar tog över. När folk Max Payne och Rockstar i samma mening så reagerar dom mest på att Rockstar gör det och inte över tidigare Max Payne. Den stora massan då.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!