Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 3


Citerar mmmaarcus:
Killzone 3 är ett skämt.

Jag tycker alla bör läsa denna artikeln. Han är bland eliten i Killzone 2 och jag håller med honom till 100%.

http://rayedx.blogspot.com/2011/03/50-reasons-to-hate-killzone-3.
html


Haha, han som skrivit det där måste ju ha en aningen för mycket fritid, vem fan sitter och granskar och försöker hitta precis alla fel i MP. Det är ju fan bara ett spel, lev med det och ha så skoj som möjligt, om inte så skit i det, kasta spelet och sluta klaga, vi som gillar det kommer aldrig att hata det.

Angående MP,
sen jag köpte retro map pack så har det alltid varit de banorna, vilket jag hört ska vara en bugg som orsakar så att det bara blir de mapsen, fixa GG..
Även lagget kände jag av idag, då det kändes som att spela KZ2 igen, seg kontroll och när det blev mkt på en gång så kändes de lite grötigt Fixa fort också..


Men om jag ska bara återgå till det där snacket angående körsekvenserna i kz3, joo visst kändes de lite onödigt, men när man kör med MOve som jag gjorde för typ en timme sedan så är det mycket bättre, och anser att de sekvenserna borde enbart spelas med en MOVE kontroll innan man ska judga

jabbeboy out!
  • 0
Citerar jabbeboy:
Det är ju fan bara ett spel, lev med det och ha så skoj som möjligt, om inte så skit i det, kasta spelet och sluta klaga, vi som gillar det kommer aldrig att hata det.


Det var ju också moget sagt.
Så vi ska bara acceptera läget? Tänk om alla hade varit som dig, var hade då spelindustrin tagit vägen?

Kul att se framemot ett spel riktigt länge och spenderat 700-1000h på föregångaren sen så blir uppföljaren riktigt usel. Jag tror man har tiden men framför allt viljan att skriva en artikel som kanske tagit drygt en timme att göra för att få ut sin besvikelse och sin åsikt.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar jabbeboy:
Det är ju fan bara ett spel, lev med det och ha så skoj som möjligt, om inte så skit i det, kasta spelet och sluta klaga


Du skämtar väll?

Håller helt med mmmaarcus. Är själv också ordentligt besviken på KZ3...
Pew! Pew! Pew!
  • 0
Citerar mmmaarcus:
700-1000h


Just det där bevisar varför KZ3 aldrig kunde ha blivit bra för dig.
  • 0
På vilket sätt då?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar buzzbest:
Citerar jabbeboy:
Det är ju fan bara ett spel, lev med det och ha så skoj som möjligt, om inte så skit i det, kasta spelet och sluta klaga


Du skämtar väll?

Håller helt med mmmaarcus. Är själv också ordentligt besviken på KZ3...
Citerar buzzbest:
Citerar jabbeboy:
Det är ju fan bara ett spel, lev med det och ha så skoj som möjligt, om inte så skit i det, kasta spelet och sluta klaga



Du skämtar väll?

Håller helt med mmmaarcus. Är själv också ordentligt besviken på KZ3...


Jaa såklart man är besviken då, men vad hjälper det att sitta här och klaga? Gå in på killzone.com officiella forumet och skriv där inne ist, vi här vet att ni inte gillar det, och det är såklart tråkigt att det är så, men så är de, man får bar ahoppas att GG fixar och lär sig rejält tills 4an om det kommer någon .
  • 0
Citerar mmmaarcus:
På vilket sätt då?


Om man spelar 700h av ett spel bevisar det att du har njutit skiten ur spelet och att spelet i ditt tycke nästan är perfekt (annars spelar man inte 700h). Att förvänta sig att något spel ska kunna uppfölja det är naivt.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar mmmaarcus å vilket sätt då?

Om man spelar 700h av ett spel bevisar det att du har njutit skiten ur spelet och att spelet i ditt tycke nästan är perfekt (annars spelar man inte 700h). Att förvänta sig att något spel ska kunna uppfölja det är naivt.

Så jäääävla sant! Har själv kört ett spel i över 5000h och om det kommer en uppföljare, lär jag hata skiten ur det. Det har jag redan bestämt mig för hahaha.

Jag upplever ingen lagg längre! Var en ny patch tror jag. Körde 2h igår Faan va galet roligt det är när man lirar med kompisar över skype och skrattar ihjäl sig. Heartbeat to the max!
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Citerar metroid_prime:
Citerar mmmaarcus å vilket sätt då?

Om man spelar 700h av ett spel bevisar det att du har njutit skiten ur spelet och att spelet i ditt tycke nästan är perfekt (annars spelar man inte 700h). Att förvänta sig att något spel ska kunna uppfölja det är naivt.

Så jäääävla sant! Har själv kört ett spel i över 5000h och om det kommer en uppföljare, lär jag hata skiten ur det. Det har jag redan bestämt mig för hahaha.

Jag upplever ingen lagg längre! Var en ny patch tror jag. Körde 2h igår Faan va galet roligt det är när man lirar med kompisar över skype och skrattar ihjäl sig. Heartbeat to the max!


Självklart vill man ju att ett spel man gillar ska få en uppföljare som är bättre, och så borde det i de flesta fall tycker man, men om ni kollar på dagens spel, hur många uppföljare är bättre än sina föregångare? Många, men inte alla, och då är det bara att acceptera det och spela annars ska man inte spela det..
Det blir för mycket feedback som GG ska ta in i spelen och fixa och ändra på om de ska lyssna på allas åsikter, så de fixar det som de flesta tycker samma om...

Inget spel är perfekt......
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar mmmaarcus å vilket sätt då?

Om man spelar 700h av ett spel bevisar det att du har njutit skiten ur spelet och att spelet i ditt tycke nästan är perfekt (annars spelar man inte 700h). Att förvänta sig att något spel ska kunna uppfölja det är naivt.


KZ2 är i mina ögon det bästa fps-spelet, men det finns fortfarande saker som kan förbättrats. Nu försämrade GG nästan alla funktioner och tog bort ett klanstöd.

Jag hade varit nöjd om de bara fixat nya vapen, nya bra banor och någon ny klass, lite bättre grafik och finslipat klanstödet ( mer funktioner).

Tillagt 2011-03-20 13:35:
Citerar jabbeboy:
så de fixar det som de flesta tycker samma om...


Och sviker Hardcore fansen.
Killzone 3 har floppat, kom igen, det är 2 år sedan KZ2 kom ut och det finns ca 20 miljoner fler möjliga köpare (PS3 system). Att KZ3 inte har sålt bättre är rätt åt GG och Sony, de skulle litat på sin egen serie och varumärke.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Håller med folket här. Spelet är en besvikelse. Har 2-3 banor kvar på Elite, pain in the ass. Nej, det är inte alls svårt. Bara tråkigt. Jag kunde verkligen inte sluta spela tvåan när det begav sig...

Edit: Så, Elite avklarat. Platinum är inte så långt bort nu.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar jabbeboy:
Självklart vill man ju att ett spel man gillar ska få en uppföljare som är bättre, och så borde det i de flesta fall tycker man, men om ni kollar på dagens spel, hur många uppföljare är bättre än sina föregångare? Många, men inte alla


Uppföljaren till det där perfekta spelet blir nästan som en illusion. Jag körde Halo 3 i mer än 500h, Halo Reach är bättre på exakt alla punkter men ändå så är spelet inte lika bra i mina ögon då jag tyckte att H3 va perfekt.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Citerar metroid_prime:Citerar mmmaarcus å vilket sätt då?

Om man spelar 700h av ett spel bevisar det att du har njutit skiten ur spelet och att spelet i ditt tycke nästan är perfekt (annars spelar man inte 700h). Att förvänta sig att något spel ska kunna uppfölja det är naivt.

KZ2 är i mina ögon det bästa fps-spelet, men det finns fortfarande saker som kan förbättrats. Nu försämrade GG nästan alla funktioner och tog bort ett klanstöd.

Jag hade varit nöjd om de bara fixat nya vapen, nya bra banor och någon ny klass, lite bättre grafik och finslipat klanstödet ( mer funktioner).

Tillagt 2011-03-20 13:35:
Citerar jabbeboy:så de fixar det som de flesta tycker samma om...

Och sviker Hardcore fansen.
Killzone 3 har floppat, kom igen, det är 2 år sedan KZ2 kom ut och det finns ca 20 miljoner fler möjliga köpare (PS3 system). Att KZ3 inte har sålt bättre är rätt åt GG och Sony, de skulle litat på sin egen serie och varumärke.


Ja, men då är ju KZ3 ett av de spelen där uppföljaren inte är bättre helt enkelt..
Jag tycker personligen att KZ3 inte är bättre än kz3 på helheten, utan de är små grejjer som är bättre och vissa saker sämre..
Men jag gillar det, men det är absolut inget kz2.
det är trots allt bara ett tv spel.
Som metroid_prime säger, även om spelen är bra så är aldrig uppföljaren exakt den samma..
Vad tror ni om crysis 2?? Jag tror att de lugnt kommer finnas en hel del som kommer klaga på grafiken att den är sämre än 1an och warhead..
  • 0
Citerar jabbeboy:
Vad tror ni om crysis 2?? Jag tror att de lugnt kommer finnas en hel del som kommer klaga på grafiken att den är sämre än 1an och warhead..


Jag tvekar nästan inte att Crysis 2 kommer att se bättre ut men den kommer inte alls att ge samma känsla som första gången man spelade ettan. Man kan helt enkelt inte simulera första intrycket.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar jabbeboy:Vad tror ni om crysis 2?? Jag tror att de lugnt kommer finnas en hel del som kommer klaga på grafiken att den är sämre än 1an och warhead..

Jag tvekar nästan inte att Crysis 2 kommer att se bättre ut men den kommer inte alls att ge samma känsla som första gången man spelade ettan. Man kan helt enkelt inte simulera första intrycket.


Ne exakt vad jag menar... Det första tillfället man spelar ett spel, och så kommer de en andra, då blir det aldrig exakt samma känsla..
Kan också tycka att GG kunde gjort lite annorlunda, men tyvärr valde de att gå på den säkra sidan så att säga.. Jag är inte besviken, men det kunde som sagt blivit storslaget om det varit i mer stil som kZ2, eller inte ..
Det vet man aldrig.
  • 0
Har inte spelat Killzone3. Men har spenderat väldigt många timmar på Killzone2 och tyckte det absolut var 2009 års bästa spel. Har hört mycket dåligt om 3an och läst lite vad ni haft åh säga här! Men om man har pengar över i fickan någon dag så är det absolut värt ett köp va?
  • 0
Citerar donmyst:
Har inte spelat Killzone3. Men har spenderat väldigt många timmar på Killzone2 och tyckte det absolut var 2009 års bästa spel. Har hört mycket dåligt om 3an och läst lite vad ni haft åh säga här! Men om man har pengar över i fickan någon dag så är det absolut värt ett köp va?
KZ3 är värt ett köp. Fast för mycket campare och annat. Om du vill göra det så gör det.
  • 0
Citerar donmyst:
Har inte spelat Killzone3. Men har spenderat väldigt många timmar på Killzone2 och tyckte det absolut var 2009 års bästa spel. Har hört mycket dåligt om 3an och läst lite vad ni haft åh säga här! Men om man har pengar över i fickan någon dag så är det absolut värt ett köp va?


Absolut!. Du kan ju vänta tills det går ner i pris som sagt för då är det super duper värt pengarna, om jag hade fått välja nu mellan crysis 2 och kz3 just nu? Så skulle jag kanske valt crysis 2 och senare köpt kz3.. Men iafall värt att spela igenom..
  • 0
Citerar jabbeboy:
Citerar metroid_prime:Citerar jabbeboy:Vad tror ni om crysis 2?? Jag tror att de lugnt kommer finnas en hel del som kommer klaga på grafiken att den är sämre än 1an och warhead..

Jag tvekar nästan inte att Crysis 2 kommer att se bättre ut men den kommer inte alls att ge samma känsla som första gången man spelade ettan. Man kan helt enkelt inte simulera första intrycket.

Ne exakt vad jag menar... Det första tillfället man spelar ett spel, och så kommer de en andra, då blir det aldrig exakt samma känsla..
Kan också tycka att GG kunde gjort lite annorlunda, men tyvärr valde de att gå på den säkra sidan så att säga.. Jag är inte besviken, men det kunde som sagt blivit storslaget om det varit i mer stil som kZ2, eller inte ..
Det vet man aldrig.

Säkra vägen? Dom ändrade själva gun-fights riktigt rejält. Spela KZ2 online och spela KZ3 online, det är en jääävligt stor skillnad.

Jag ser alla förändringar i mekaniken som själva skjutandet och brutal melee osv som än riktigt stor improvement. Det är därför jag älskar 3an mer än 2an, även fast det inte har klanstödet. SPn tyckte jag om såå mycket mer. Fan 2ans SP glömde jag bort direkt. Trodde fan Natko dog och inte Garza hahahahaha. Grymt många som ogillar detta spel här på GameReactor. Kan inte säga samma sak på de andra forum jag hänger på.

Sedan så är jag säker på att personer som t.ex. Mmmarcus här kommer ihåg hur många som trollade skiten ur Killzone 2 på grund av "laggy controls".

Killzone 3 är min favorit shooter, följt av Killzone 2. Jag gillar uppföljaren. Vi har alla åsikter och om ni ogillar det, well thats bad for you. Jag lovar att hålla mina fingrar när KZ4 kommer och hoppas på att ni alla gillar det. Om ni inte gör det...? Well lets just hope I do!
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv....
  • 0
det går fortfarande inte att spela detta online. så jävla buggigt och laggigt. börjar seriöst bli riktigt lack på detta spel. betan och första veckorna kanske var lite buggiga men inte laggade det. sen släpper de en patch och allt raseras totalt. sedan släpper man en till och tror det ska fixas till men inte då. fan Black Ops all over again.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar Peddi93:
Sedan så är jag säker på att personer som t.ex. Mmmarcus här kommer ihåg hur många som trollade skiten ur Killzone 2 på grund av "laggy controls".


I Killzone 2 trollades det mest på grund av smak, det fanns inte direkt så många genuina problem.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Citerar Peddi93 edan så är jag säker på att personer som t.ex. Mmmarcus här kommer ihåg hur många som trollade skiten ur Killzone 2 på grund av "laggy controls".

I Killzone 2 trollades det mest på grund av smak, det fanns inte direkt så många genuina problem.

<rant>Här på GR forumen är det ju fan samma sak . Oh noes ni kan inte köra klanmatcher. Spelet suger! Campers, CoD!! BF!! NOES! <end rant>

Hahaha .
Körde igår, fan snackar ni om för lagg?
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Citerar metroid_prime:
Citerar Peddi93 edan så är jag säker på att personer som t.ex. Mmmarcus här kommer ihåg hur många som trollade skiten ur Killzone 2 på grund av "laggy controls".

I Killzone 2 trollades det mest på grund av smak, det fanns inte direkt så många genuina problem.

<rant>Här på GR forumen är det ju fan samma sak . Oh noes ni kan inte köra klanmatcher. Spelet suger! Campers, CoD!! BF!! NOES! <end rant>

Hahaha .
Körde igår, fan snackar ni om för lagg?


ja det laggar.

du är väl för dålig för att förstå ifall det laggar eller inte. dessutom råkade jag ut för flera glitcher i går. på motorvbägsbanan kan man tydligen flyga upp i luften och teleporterakniva folk samt skjuta från luften. sedan så föll jag ner i vatten på frusna dammen vid Helghast spawnen. massor av gånger stannar nedräkningen upp till att få börja spawna.

sen så hittade jag en bugg (eller vet inte om det är en bugg eller om det ska vara så men sjukt dåligt iaf). jag var target i assasination och blev skjuten men bara så pass att jag kunde vänta med att spawna. väntade typ 30 sekunder tills det att uppdraget tog slut och jag klarade mig. fick mina 500 xp poäng och vårat lag vann det uppdraget.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Killzone 3 är iallafall bättre än black ops.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!