Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 3


Citerar Kundvagnen:
http://www.youtube.com/watch?v=y0oYYDD9v4s

Ska kollas nu!


Haha!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Kundvagnen:
http://www.youtube.com/watch?v=y0oYYDD9v4s

Ska kollas nu!


Haha!
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
http://www.youtube.com/watch?v=y0oYYDD9v4s

Ska kollas nu!



HAHAHAHAAAAAAAA underbart
  • 0
Citerar Kundvagnen:
http://www.youtube.com/watch?v=y0oYYDD9v4s

Ska kollas nu!


That - was awesome!..
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0
Snyggt att man kan förvara grejjerna innanför Hha nästan så att man vill bara ha den för de!
  • 0
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-killzone-3


Main Points:
Operates at 720p with MLAA, MLAA not as good as in GOW3 or LBP2, shimmering and other visual artifacts are present diminishing the IQ.
Cutscenes are now prerendered video files so the disc size is now 41GB.
3D operates at half the resolution as well as having even lower res Alpha buffers, worse framerate as well.
Input lag and controller response are a lot better than KZ2.
Split screen has lower framerate, and has pop in due to harsher LOD transitions.

So overall it is a very impressive game and probably pushes the PS3 a lot harder than any other game.

However.... KZ3 uses the awful, dreaded, smearing, macroblock infusing, joke of a codec BINK.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Skulle vilja ha en sån där dräkt.. men coolare med Kz3 vinter då
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Citerar Sony boj:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-killzone-3


Main Points:
Operates at 720p with MLAA, MLAA not as good as in GOW3 or LBP2, shimmering and other visual artifacts are present diminishing the IQ.
Cutscenes are now prerendered video files so the disc size is now 41GB.
3D operates at half the resolution as well as having even lower res Alpha buffers, worse framerate as well.
Input lag and controller response are a lot better than KZ2.
Split screen has lower framerate, and has pop in due to harsher LOD transitions.

So overall it is a very impressive game and probably pushes the PS3 a lot harder than any other game.

However.... KZ3 uses the awful, dreaded, smearing, macroblock infusing, joke of a codec BINK.



Image Quality: Lighter, Brighter, More Detailed

Whether it's down to improved art direction, enhanced tech, or (as is most likely the case) a combination of the two, there's no denying that Guerrilla's latest shooter is a clear visual upgrade from Killzone 2.

Probably the biggest difference in the sequel is just how much lighter, brighter and more sharply defined the visuals are in comparison to Killzone 2. The dark and grungy atmosphere we're accustomed to rolls out across several levels, but the combination of a new anti-aliasing technique and dialled back post-processing allows more of the detail in the core art assets to shine this time around. When the location shifts to the more exotic locations in the game, the detail level is phenomenal - after the superb jungle level, the Scrapyard stage in particular stands out as a real visual highlight.

While more detail from the art is resolved with the new approach Guerrilla has taken with Killzone 3, we believe the engine has been significantly optimised to a degree that allows for more detailed environments: the hardware-driven anti-aliasing from Killzone 2 is now gone in favour of an SPU-driven alternative, so it wouldn't be surprising at all if this change, combined with optimisations to the CPU workload, allow Guerrilla to produce more detailed geometry.

taget från den artiklen du postade med, så alla ni no sayers därute som säger 2an ser bättre ut, läs artiklen så kanske ni kommer att ändra eran åsikt
  • 0
TAGGGA!

Hade ingen koll faktiskt. Killzone 3 kommer ju faen snart! Har haft så jävla fullt upp med skolan så jag har inte tänkt på kommande spelreleaser, hoppas det blir lika bra som tvåan.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
En snabb fråga, hur ser fodralet till killzone 3 ut egentligen??
Ska man förvänta sig att det ser ut som i videon? Alltså tänkte mest på vanliga utgåvan http://www.youtube.com/watch?v=XfReFUvH_E4
Eller ser den helt enkelt ut så här: http://www.minhembio.com/forum/uploads/monthly_02_2011/post-
26611-1297782775.jpg
  • 0
Citerar Kundvagnen:
http://www.youtube.com/watch?v=y0oYYDD9v4s

Ska kollas nu!


Hahaha!
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Poetic:
2an ser bättre ut, läs artiklen så kanske ni kommer att ändra eran åsikt


Jag håller fortfarande fast på att LJUSET är snyggare i KZ2 från vapnen.
Och det är ljuset som gör KZ2 till det snyggaste fps-konsol spelet.

Citerar Sony boj:
Cutscenes are now prerendered video files so the disc size is now 41GB.

Hahhahahha. Och på jämförelser har de tagit BILDER därifrån. Tex en av Helghast ledares ansikte. Även Sevs ansikte. Rättvist ? Nej.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Citerar Poetic:
2an ser bättre ut, läs artiklen så kanske ni kommer att ändra eran åsikt


Jag håller fortfarande fast på att LJUSET är snyggare i KZ2 från vapnen.
Och det är ljuset som gör KZ2 till det snyggaste fps-konsol spelet.


Citerar Sony boj:
Cutscenes are now prerendered video files so the disc size is now 41GB.

Hahhahahha. Och på jämförelser har de tagit BILDER därifrån. Tex en av Helghast ledares ansikte. Även Sevs ansikte. Rättvist ? Nej.



Och jag säger att ljuset och typ allting från k3 är snyggare än k2, om du läser hela artiklen så fattar du varför, ALLROUND i killzone 3 ser faktist bättre ut än i killzone 2, tro det eller ej, men det är ren FAKTA, inte ngt bullshit jag säger, PURE FACTS, det är snyggare och skarpare, du verkar vara en konstig killzone fan, ärligt, jag sj är en killzone fan och det är en av mina favorit serier, och 2an är fortfarande en av mina favorit shooters of all time, men jag e fan inte blind för det lixom, ALLA, typ ALLA säger det är snyggare, texturer, kvalite, fysik, skuggor etc etc är upgraderat och ser allmänt bättre ut på 3an än 2an. folk som jobbar inom spel branchen etc etc etc säger detta, och enbart för att en viss Petter niklas säger nej och typ ALLIHOPA säger att det är ett grafiskt snyggare spel så lyssnar du ändå på enbart EN person???, jag sj har spelat demot FLERTAL ggr, och bara demot ser bättre ut än killzone 2, och det inte ens den färdiga versionen, så jag fattar inte vad du pratar om, och det med ljuset, tycker skuggorna i k3 är riktigt´bra och har förbättrats, nu ser man inte ens jaggies på skuggorna, allt e mjukt och skarpt och ser verklighets troget ut..
som sagt, du måste verkligen älska petter för det han säger måste vara typ rätt lixom, ALLA har fel förutom han, hmmmmmmm
  • 0
Citerar Poetic:
Citerar mmmaarcus:Citerar Poetic:
2an ser bättre ut, läs artiklen så kanske ni kommer att ändra eran åsikt


Jag håller fortfarande fast på att LJUSET är snyggare i KZ2 från vapnen.
Och det är ljuset som gör KZ2 till det snyggaste fps-konsol spelet.


Citerar Sony boj:
Cutscenes are now prerendered video files so the disc size is now 41GB.

Hahhahahha. Och på jämförelser har de tagit BILDER därifrån. Tex en av Helghast ledares ansikte. Även Sevs ansikte. Rättvist ? Nej.


Och jag säger att ljuset och typ allting från k3 är snyggare än k2, om du läser hela artiklen så fattar du varför, ALLROUND i killzone 3 ser faktist bättre ut än i killzone 2, tro det eller ej, men det är ren FAKTA, inte ngt bullshit jag säger, PURE FACTS, det är snyggare och skarpare, du verkar vara en konstig killzone fan, ärligt, jag sj är en killzone fan och det är en av mina favorit serier, och 2an är fortfarande en av mina favorit shooters of all time, men jag e fan inte blind för det lixom, ALLA, typ ALLA säger det är snyggare, texturer, kvalite, fysik, skuggor etc etc är upgraderat och ser allmänt bättre ut på 3an än 2an. folk som jobbar inom spel branchen etc etc etc säger detta, och enbart för att en viss Petter niklas säger nej och typ ALLIHOPA säger att det är ett grafiskt snyggare spel så lyssnar du ändå på enbart EN person???, jag sj har spelat demot FLERTAL ggr, och bara demot ser bättre ut än killzone 2, och det inte ens den färdiga versionen, så jag fattar inte vad du pratar om, och det med ljuset, tycker skuggorna i k3 är riktigt´bra och har förbättrats, nu ser man inte ens jaggies på skuggorna, allt e mjukt och skarpt och ser verklighets troget ut..
som sagt, du måste verkligen älska petter för det han säger måste vara typ rätt lixom, ALLA har fel förutom han, hmmmmmmm

"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Poetic:
så lyssnar du ändå på enbart EN person???

Du är ju patetisk.

Jag lyssnar på mig själv, ingen annan. Jag tycker KZ2 grafiken imponerar mer när jag startar upp spelet. Ljuset från vapnen är så jävla snyggt, och kontrasterna med mörk omgivning och ljuseffekterna gör att jag tycker det ser snyggare ut.

Texturer och framerate osv är bättre, men eftersom banorna är större så ser visa banor i KZ2 vassare ut. Blodflod till exempel. Ställ dig uppe i Helghast bas och kolla ut över kanalen. Sjukt snyggt.

När jag startade Blodflod servern förra veckan blev jag imponerad, fortfarande efter 2 år. Snälla bara starta det och se, så fattar du vad jag menar. Skjut in i väggen och kolla allt material trilla ner på marken och när röken långsamt flyger iväg. DET ser fan bättre ut i KZ2. Bara den äckligt fula "eldeffekten" när du skjuter på metall i KZ3 är bara fail. Lågupplöst ser det med ut att vara. När jag startade KZ3 betan så blev jag grymt besviken på grafiken. Hade förväntat mig mer. Den är snygg, visst. Men vissa banor i KZ2 imponerar mer.
Jag tycker det, acceptera, för det finns inget du kan säga som gör så att jag kommer ändra åsikt. Och jag hoppas mer än dig, tro mig, att de fixar ljuseffekterna från vapnen och röken/materialet från väggarna/ däcken. För det är detaljerna som gör helheten till slut.
Skjut i vattnet, så händer inget i KZ3. Testa göra samma sak i KZ2...

Och nej, ALLA, TYP ALLA, säger inte att KZ3 är snyggare.
Jag har en röst, och ja, Petters måste ju räknas som minst 3..



Citerar Poetic:
fysik

Fail. Av det vi har sett så är fysiken sämre i KZ3. Nu snackar jag om betan/demot. Granatsystem är helt åt helvete och däcken RÖR INTE ENS PÅ SIG om du kastar en granat på dem.

KZ3 kanske ser skarpare ut om du står stilla och bara kollar rakt fram. Men det är när det blir en närstrid i en mörk omgivning och ljuset från vapnen gör sitt underverk som imponerar på mig och på den biten är KZ2 bättre även om KZ3 ser bättre ut generellt sett.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
patetisk, varför då, jag talar ju bara sanning och ren fakta ;)

men ok, vi alla har fel, du och petter har rätt

orkar inte längre debitera om detta längre, jag har sagt mitt och det är det jag sj tycker och typ 99,9% av hela spelindustrin tycker, men vi har som sagt fel enligt dig och petter..men oroa dig inte, killzone 3 kommer vara kickass och vad jag tror bättre än 2an
  • 0
Citerar Poetic:
patetisk, varför då, jag talar ju bara sanning och ren fakta ;)

men ok, vi alla har fel, du och petter har rätt

orkar inte längre debitera om detta längre, jag har sagt mitt och det är det jag sj tycker och typ 99,9% av hela spelindustrin tycker, men vi har som sagt fel enligt dig och petter..men oroa dig inte, killzone 3 kommer vara kickass och vad jag tror bättre än 2an

Så rätt han har^

www.metacritic.com -> killzone 3 -> läs kort vad alla säger. TYP ALLA = 80-90% av alla reviews säger att det är snyggast på konsoll i dagsläget.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Någon som har testat 3D demot? Bra/dåligt?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Varför debitera om vilket spel som är snyggast?
Det är bara väldigt få personer som har spelat det färdiga spelet, demot är inte av final build men det är som GG säger "nearly final build".
Utvecklarna säger också att dom förbättrat varje liten aspekt av grafiken.
Dom har tex nu upp till 10 gånger så stora banor i singelplayer, 3 gånger så bra draw distance, 3 gånger så mycket polygoner i karaktärerna, bättre texturer, bättre bilduppdatering, krispigare bild, fler saker som händer samtidigt på skärmen.
Dom säger också att 3d inte ska påverka 2d versionen rent grafiskt.
Och att dom nu pressar Ps3 Ca 20-30% mer.
Ansiktsanimationerna är kraftigt förbättrat likaså.
Spelmässigt ser/känns det mycket bättre, miljövariationen verkar vara fantastisk, Variationen i spelmakaniken är också förbättrat. Kontrollen är nu inte så slö som i killzone 2, nu är den perfekt med lagom tyngd och respons. Och så är det nu mycket bättre när man tar skydd och när man tittar upp från skyddet.
Variationen i kampanjen verkar också väldigt mycket bättre,Brutal meele, glida fram till skydd, storyn är bättre, fler vapen, flera fiender, jetpacks, fordonssketioner, smygar uppdrag, rymduppdrag, co-op genom hela kampanjen, mer EPISKT!
Och nu har jag inte sagt något om multiplayer, som också har förbättringar på allt.

Killzone 2 hade flera bekymer som tex dålig miljövariation, enformigt gameplay, karaktärerna känndes stendöda, få vapen, inte så episkt, seg kontroll, för långa laddningstider, sista bossen är brutalt tråkig.

Men det hade också världens snyggaste konsolgrafik, fantastisk design, fienderna känndes ondskefulla och farliga, utmanande, stundtals riktigt roligt.
  • 0
"sista bossen är brutalt tråkig."

Den är ju oh så mycket roligare i trean
  • 0
recensionen finns här inne på GR nu
  • 0
Citerar jabbeboy:
recensionen finns här inne på GR nu


och han gav det 7/10.

blev riktigt förvånad måste jag säga, jag tänkte iallafall minst 9/10. dock så var det enbart om singelplayer delen, inte multiplayer läget, men ändå, trodde att det skulle få mer eftersom petter gillar killzone serien, roliga e att han sj säger att det är bättre grafik än killzone 2, men ändå får K3 en 9a i betyg medans K2 fick en 10a på grafik avdelningen, det tycker jag e riktigt konstigt

Från recension texten:

Briljant är även grafiken, framförallt ur ett rent tekniskt perspektiv. Killzone 3 är klart snyggare än föregångaren främst tack vare nyttjandet av Sonys nya, hårdvarustödda, antialias-system (Morphological anti-aliasing eller MLAA som Sony själva kallar det). Det förra spelet använde sig av Quincunx-systemet för kantutjämning som inte sällan applicerade oskärpa på en hel textur för att kunna presentera goda resultat med utjämningen av taggiga objektkanter. MLAA-systemet saknar förmågan att räkna ut antialias utefter det skärpedjup som Killzone 3 arbetar med men den positiva effekten är så pass stor att det inte spelar någon roll.

Grafiken känns skarpare den här gången. Lite renare, lite mer polerad. Och det råder liksom ingen tvekan om att Uncharted 2 just nu är det enda spelet till Playstation 3 som överhuvudtaget har en chans att tävla i om grafiktronen mot Guerrillas trea. Uncharted har snyggare texturer och mer följsamma skuggor medan Killzone 3 har dubbelt så många ljuskällor på skärmen samtidigt samt bättre partikelbaserade effekter såsom rök och dimma.

9/10 i grafik när han sj säger att det är snyggare, plus att det enda spelet som kan tävla mot killzone 3 är uncharted 2, och bägge har sina minus och plus..

han har betyg satt 2an högre än 3an när 3an ser bättre ut, och är typ det snyggaste spelet som finns ute på alla konsoler..börja tvivlar på petters sätt att betygsätta nu..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!