Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 3


Ja, för vi kommer spendera 87% av vår vakna tid med att skjuta in i väggar. Så jag är också riktigt ledsen över att denna otroliga upplevelse är nu något slimmad.

Kom på tanken nu från ingenstans; kan det vara så, and try to keep up with me now: Att eftersom helheten har ökats till otroliga prestationer, att det fortfarande är lika snyggt att skjuta in i väggen, men med den ökade grafiken runt om kring gör att det inte längre står ut lika mycket? (Jag har inte sett side by side comparisons, men diggar fortfarande bulletholesen i väggarna som presenterades i multiplayer betan.. När man nu hade tid att titta på dom)


Killzone 2 är ju redan ett snyggt spel, om 3an ser lika bra ut eller lite sämre som säkert är på grund av att det finns 3D och Move stöd. Av det jag sett av 3an så ser spelet i alla fall inte fullt ut.

Anledningen till att jag frågade tidigare om inställningar på era Sony Tv apparater är för att jag tycker bilden och grafiken kan bli så mycket finare barra man har rätt inställningar. Så jag undra ifall någon har hittat bra inställningar för just Killzone 3 ?
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0
Citerar Alex Casey:
Anledningen till att jag frågade tidigare om inställningar på era Sony Tv apparater är för att jag tycker bilden och grafiken kan bli så mycket finare barra man har rätt inställningar. Så jag undra ifall någon har hittat bra inställningar för just Killzone 3 ?


hade gärna svarat med mina inställningar om jag lagt ner tid för att få det så snyggt som möjligt på min TV (jag har en sony kdl 46W4500 LCD) men nu är det så att jag ställer in min TV så att det ska hjälpa mig i mitt multiplayer spelande. alltså på tok för ljust. för hög skärpa och massa bakgrundbelysning : ) på så sett kan inte många gömma sig för mig i mörka rum. förrutom cloak noobs. dem gömmer sig överallt hehe
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar Darvini:
Ja, för vi kommer spendera 87% av vår vakna tid med att skjuta in i väggar.


Va inte dryg. Du fattar poängen.

Citerar Darvini:
bulletholesen i väggarna

Den är de fula "gnistorna" när man skjuter på saker/väggen och saknaden av rök och material som trillar ner från väggen som jag menar.

Tillagt 2011-02-17 22:06:
Citerar Alex Casey:
Sony Tv apparater


Vilken har du då? och vilka inställningar?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Vilken har du då? och vilka inställningar?


Jag kör med Sony NX700, så inställningar från ex700 och 550 och 500 serien brukar fungera. Håller på och drar hem demot just nu men det går fruktansvärt segt. Fast man sitter på 100/100 lina
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0
Jag är riktigt imponerad. Ska fan lira igenom tvåan för hype.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Riktigt trevlig demo.


Hype!
complications of a mastermind
  • 0
I och med den förbättrade kontrollen är det mycket lättare att blåsa huvudet av Helghast med STA14-geväret. Det var dock fortfarande tillfredställande att kika fram runt hörnet, blåsa skallen av en helghast som stod längre upp på kullen framför mig för att sedan se hans hjälm rulla förbi mig där jag står och fortsätta ner mot piren. Sjukt roligt demo. Älskade den sista cutscenen med, brutal och vacker
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
det finns en liten möjlighet att jag får spelet idag. vore så sweet. hinna med singelplayern innan MPn börjar hehe
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Var beställde du det då?
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Citerar baathen:
Var beställde du det då?


beställt av en polares polare som jobbar på företagsförsäljning på en väldigt känd hemelektronik kedja. han sitter med exemplaret på sitt kontor men vet inte om han vågar leverera det till mig idag. håller tummarna på att han vågar då beställer jag ett bud så jag får det inom en timme hehe : )
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
SÅ JÄVLA TAGGAAAAD!! GUERILLA GAMES, GE MIG DET NU!
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Jag beställde Collectors edition på Discshop. Jag brukar inte vara mycket för specialversioner, men denna var på tok för snygg för att utelämna ut min kollektion . Det kommer att vara min fjärde collector's, tillsammans med Halo 3, och Gears 1 & 2.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Testade demot tidigare idag och blev riktigt imponerad hur bra spelet fungerar med Move kontrollen. Fick till ett par riktigt fina inställningar på Tvn till spelet. Jag kommer då köpa spelet på Onsdag, gillade inte Killzone 2 men detta kändes då något i hästvägar, de va riktigt skoj och få spela denna gång.
Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get
  • 0
Jag är riktigt taggad.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Citerar Darvini:Ja, för vi kommer spendera 87% av vår vakna tid med att skjuta in i väggar.

Va inte dryg. Du fattar poängen.

Citerar Darvini:bulletholesen i väggarna
Den är de fula "gnistorna" när man skjuter på saker/väggen och saknaden av rök och material som trillar ner från väggen som jag menar.


This is internet, u mad? I vilket fall med den nyare kommentaren går poängen igenom klarare. Men om dom påstår att dom numera krämar ut 100% av PS3ans kapacitets kraft känns det som en uppoffring jag kan göra.
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0
Citerar Darvini:
Men om dom påstår att dom numera krämar ut 100% av PS3ans kapacitets kraft känns det som en uppoffring jag kan göra.

Ligger säkert nära 100% , men läste även idag i GR tidningen att Petter själv har skrivit att KZ3 ser märkbart sämre ut än KZ2 just pga 3D-stöd.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Citerar Darvini:
Men om dom påstår att dom numera krämar ut 100% av PS3ans kapacitets kraft känns det som en uppoffring jag kan göra.

Ligger säkert nära 100% , men läste även idag i GR tidningen att Petter själv har skrivit att KZ3 ser märkbart sämre ut än KZ2 just pga 3D-stöd.


Haha men kan vi inte lägga ner den här diskussionen nu
Det är som vi kanske märkt av nu en personlig åsikt och syn, egentligen vet vi inte exakt själva vad det är GG har förbättrat och försämrat så att säga.. Det är snyggt på hästlängder, men kanske inte så snyggt som vissa förväntat sig Klart slut!
  • 0
Petters ord slår helt klart alla andra,

^Vem fan kom på den logiken
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Petters ord slår helt klart alla andra,

^Vem fan kom på den logiken


HAHAHA, u said it mate..det roliga e om man läser typ alla recensioner från detta spel som finns ute i nätet så säger typ alla recensenter en och samma sak, att killzone 3 har höjt ribban igen, och att det är det snyggaste FPS spel på konsol just nu, och när alla förutom "Petter" säger det så skrattar man lite inombords faktist haha, jag vet inte varför men jag gör det, jag sj har äntligen testat demot, och utav det jag testade så blev jag riktigt imponerad, helst av väder effekterna med, snöflingorna och vattnet, shit vad vackert det där var, och jag förstår faktist inte vad petter menar när han säger att det ser sämre ut än 2an, han måste faktist ta och checka sina ögon, för nu har jag sj spelat det, och det var bara demot, inte ens den färdiga versionen. Och det ser faktist bättre ut, allt från skuggor och helst texturerna, Makalöst snyggt, fan vad man längtar till onsdag nu. Lira det på elite sj och sedan kör man split screen co-op med en polare, wunderbaum

Co-op var riktigt roligt att spela med en polare BTW. Spelet kommer äga
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Ligger säkert nära 100% , men läste även idag i GR tidningen att Petter själv har skrivit att KZ3 ser märkbart sämre ut än KZ2 just pga 3D-stöd.


Petter har inte ens lirat final version av spelet
  • 0
Citerar Peddi93:
Petters ord slår helt klart alla andra,

^Vem fan kom på den logiken


Haha håller med
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Några som har lirat co-op¨på demot?

jag sj tyckte att det var riktigt imponerande att inte grafiken sänktes så märktbart mkt, det såg nästan lika snyggt ut som om man spelade sj i singelplayer, Guerilla Games är riktigt duktiga utvecklare , dom blir bara bättre och bättre, kommer vara riktigt intressant och se vad deras nya IP kommer att vara
  • 0
Citerar metroid_prime:
Petter har inte ens lirat final version av spelet


Nej men av det vi har sett.
Och han menar antagligen ljuset och effekterna.
Ett exempel är att däcken som ligger lite här och där inte kan röra på sig. Man kunde skjuta på dem i KZ2 så rullade dem iväg tex. Bara en sådan sak som gör att KZ2 imponerar mer.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Skiter i det här. ALLA säger att det är bättre än 2an och bäst just nu grafik mässigt. Sen om EN sida säger det, oh noes jag dör -_-'
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!