Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 3


Testade KZ3 MP demot som hastigast. Det obehagliga och störiga "svajet" i vapnen var inte lika påtagligt som i KZ2. Tur det. Blir nog köp men sannolikt en rätt snar återgång till BF:BC2...
www.fpstactics.n.nu - Sajten för dig som vill bli en bättre FPS-spelare online
  • 0
Ge det tid mrcohen. Efter ett par timmar lär du älska skiten när du börjar se vad alla olika klasser erbjuder ;D. Sen finns det 10 andra läckra banor och inte 1 som man sett 500 ggr redan xD.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Stör mig på granatsystem. De hamnar inte där jag vill att de ska hamna, annorlunda från KZ2's "gravitation".
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Stör mig på granatsystem. De hamnar inte där jag vill att de ska hamna, annorlunda från KZ2's "gravitation".


det håller jag med dig om. antingen kastar man för lågt eller för högt. känns helt random.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar Peddi93:
Fan dom flesta som hänger här har väl KZ2 och lär skaffa KZ3. För mig som lägger in KZ2 och går tillbaka till SP demot så föredrar jag starkt KZ3. Karaktär models är bara en grej som jag tycker är riktigt mycket snyggare. Är grymt nöjd med GG

To each of his own, I guess. På alla forum som jag är medlem i är det bara här i GR som ni bråkar om KZ2 och KZ3 grafiken xD. På alla andra forum som jag har lurkat runt på så säger de flesta att Killzone 3 sätter den nya trenden inom grafiken på konsoll. Det duger för mig. Flera professionella åsikter och mina egen uppfattning > i princip allt.


Alltså jag bryr mig inte om vilket som är snyggast, för enligt mig är båda sjukt snygga och det duger mycket väl för att få mig Dreglande hihih
Dock så gillade jag KZ2, med hela atmosfären, grått, mycket motion-blur när man drar geväret åt andra håll.. Känns mer som killzone känsla

Citerar beat_strandh:
Citerar WaltX:
FZ: 3/5
http://www.fz.se/artiklar/spel/20110210/killzone-3


vilket skämt till recension! dem ger minus för, Inget nytt. Inget Inkonsekvent coversystem, Banalt manus, infantil dialog wtf! dem gav MW2 5/5 och BO 4/5

det tråkiga med sånna här recensioner är att ifall det är medlemmar på den där sidan som enbart läser den recensionen så kommer de ju inte att köpa KZ3. vilket är synd. jag vill att det ska finnas så många som möjligt att slakta online : )


Haha, håller klart med.. Nog den dåligaste recension jag sett på ett litet tag.. Alltså han nämner inte alls i recensionen vad han gillar och han inte gillar som drar ner betyget.. Samt knappt något om Multiplayer(men kanske kommer en separat recension för det, som de brukar göra)..

Dem borde fixa typ "ett andra ord" från någon annan recensent från FZ som får säga vad han tycker om det.. Ungefär som GR har här inne
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Stör mig på granatsystem. De hamnar inte där jag vill att de ska hamna, annorlunda från KZ2's "gravitation".


De verkar flyga rakt för att sedan störta neråt, likt de gamla gravitationslagarna innan Newton.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Citerar mmmaarcus tör mig på granatsystem. De hamnar inte där jag vill att de ska hamna, annorlunda från KZ2's "gravitation".

De verkar flyga rakt för att sedan störta neråt, likt de gamla gravitationslagarna innan Newton.


Inget jag märkt, fast har inte lirat så mycket.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Eddan:
Citerar mmmaarcus tör mig på granatsystem. De hamnar inte där jag vill att de ska hamna, annorlunda från KZ2's "gravitation".

De verkar flyga rakt för att sedan störta neråt, likt de gamla gravitationslagarna innan Newton.


Hahahaha epic!

I KZ2 så launcha man granaterna i luften som om det var kulstötning med en riktigt lätt kula xD.

Nu.. "släpper man" granaten några meter fram bara. Går väl säkert att kasta långt men finner det svårare . Förstår dock varför dom har gjort det här, i KZ2 var det frag och rocket fest på alla dom där 32 man radec matcherna. Man vill ju njuta av gun on gun för det mesta (enligt mig då) ^^
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Alltså, om ni trycker in R2 längre kastar ni granaten längre, om ni bara trycker in den liten flygger den knappt nått.

Annars tycker jag att granaten flyger som en pil genom luften vilket jag inte är van vid, men det vänjer man sig vid snabbt nog :p
If it bleeds, we can kill it
  • 0
Citerar orreborre1:
Alltså, om ni trycker in R2 längre kastar ni granaten längre, om ni bara trycker in den liten flygger den knappt nått.

Annars tycker jag att granaten flyger som en pil genom luften vilket jag inte är van vid, men det vänjer man sig vid snabbt nog :p

Seriöst? Själv har jag granaten på R1 så jag kanske måste trycka riiktigt hårt...
Måste testa dirr! Tack kompis
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Skit irriterande att kasta granater genom en dörröppning där man får sikta mer neråt, för annars träffar man väggen-
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Körde just nu min bästa och roligaste match hittils. Fick en hel del snygga brutal melee kills och spelade rent allmänt bra med mycket poäng. Tyvärr laggade spelet ut och alla mina poäng gick förlorade. Förhoppningsvis kommer servrarna vara mer stabila i slutversionen, för det är inte särskilt kul att gå miste om en massa poäng.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Damer och herrar, vässa era spjut. För jag kommer nu göra nånting jag sett väldigt lite av: ge mina tankar på spelet killzone3 i sig, och bara i sig, efter att ha spelat OPEN-beta. Och eftersom jag älskar listor, kommer jag framföra min wall of text i listformat:


Menyn: Musiken, som överröstar allt som har med mic communication att göra på sitt lägsta 10%, är mycket bra och vacker. Jag förhandsbokade collectors edition av KZ3 och ser fram emot att ha min egen CD skiva med spelmusik i ljudanläggningen. Menyn till betan ska inte misstas för den slutgiltiga menyn och jag vill inte basera hur bra ett spel är i ett läge jag kommer tillbringa 15minuter i, i min totala gaming experience. Den är konkret, enkel, och ingenting speciellt.

Första blicken på mappen Frozen Dam: Att hitta en överliggande karta över mappen var inget jag fann mina första 3 minuter och då anser jag att den inte finns. Det är lite roligare att utforska själv, men mycket mera irriterande. Mappen har 5 uppenbara chokepoints som går mellan hangaren och själva dammen och det är rätt kul att pressa igenom dom, eller försöka ta alternativa mindre tätbefolkade vägar. Många små "hemliga" routes finns och att smyga in genom ett rör och cappa en bas under näsan på helghasterna känns riktigt awesome.

Warzone: Spel lägerna som fanns i KZ2 är tillbaka och dom känns riktigt bra. Man vet att så fort man tar ett objectiv så har man pressat igenom fiendens linjer och man förtjänade att vinna rundan. Den tjocka diabetesbelagda generalen som ger helgasterna order om objectiven är en fröj att lyssna på och skratta åt, dom första 3 timmarna.

Guerilla warfare: Jag uppfattade det som att mapsen reduceras i detta spelläge för snabbare gameplay. Jag är ett stort fan av detta eftersom jag inte är ute efter taktiskt gameplay i denna fas, utan snabbt spel.

Operations: Det är otroligt kul att se laget och topspelarna i cutscenensen. Utöver det så är tiden mycket begränsad och båda lagen har en changs att vinna, efter mina erfarenheter. Både attack och deff är riktigt roligt, eftersom det känns som du kämpar för en riktig sak.

Brutal Melee: Oh.. Yes.. Vi har alla letat och suktat efter att kunna ta ut dom aggresivaste rörelserna known to man i ett tv spel; och nu får vi det i KZ3. Det känns underbart att vrida huvudet av din motspelare men även att bli räddad från att få ett kniv i ögat för att din vän skjuter din nära-på-mördare. Systemet att det tar en 3sekunder att lägga instakill-move är mycket uppskattat, då att springa ut och försöka lägga 100% kill move kan få dig dödad om du inte är försiktig. Jag hoppas därför att random sprintade och melee'a folk bara kommer hållas därför till klassen infiltrator. (Om vi alla inte hatar marathon nubsen som springer runt och knivar allt dom ser och kommer undan med det. Åh! vad det förstör ett skjutspel)

Class system: Du väljer din class of choise, lvlar genom att få xp, och för varje lvl sätter du points i dina valda klasser. Enkelt att förstå, enkelt att komma in i. Du kan lira vad du vill och hålla dig till det (i alla fall tills du tröttnar).

Class balance: No comment. (Men vi ser många marskmen, amarite gais?)

Class apperance: Du kan lätt identifiera klassen av din med eller motspelare genom deras apperance. Det finns låg till ingen form utav customization på din char, vilket jag inte är ett stort fan över, eftersom det sänker ner personlighets faktorn med 10. Alla ser unika ut och är riktigt snygga, förutom mitt personliga hatobject 'ISA-Marksman' som ser ut att ha en 'spikad läderfetisch'.

Spelkänsla: Varierad. Det känns irriterande efter ett tag när folk börjar inse vart chokepointsen ligger och kastar granater fram och tillbaka. Trotts att man själv gör det så är det likt förbaskat jobbigt att veta "så fort jag tittar fram, kan jag GÅ in i en dödsfälla utan att kunna försvara mig". Missta inte detta från att bli skjuten av en sniper, då man ändå skjuter han först! . Rekylen är inte maxad men den är existerande och det är intressant att man måste tänka på sin ammo, mer än hur "många man har i klippet". Det känns riktigt bra att det ploppar up hur man dödade sin fiende tex "150 Explosive!" och man tänker, ja, rätt bra ställe att lägga den minan på. Får komma ihåg det.

Ljud: Mina hörlurar bringar fantastiskt ljud och det är ett nöje att höra ens motståndare lägga 6sekunders skrik av smärta efter du dödat dom.

Kommunication: Ingen textchat finns, men du kan prata med mic. Det hörs relatift tydligt vad som sägs och jag uppfattade aldrig några former av lagg med ljudet. Mute systemet bör improviseras och det är helt omöjligt att höra någon så fort du är inne i full strid. Trotts att headset är på 100%, mic volymen är på 5(max) och spelljudet är på 10% (mini b4 mute).

Grafik: Vi måste alla komma ihåg två saker: 1 Detta är en beta, inte den slutgiltiga produkten och: 2 bilen blir inte snabbare om man färgar den röd. I sig är det ett mycket fint spel och rörelse animationerna är mycket realistiska. Only once buggade en fiende fast i ett staket och började flippra runt lite. Det jag menar är att PS3an kan bara dra på så mycket kräm som hårdvaran tillåter. Grafik mäts inte lika mycket i dagens konsoll spel hur fint detaljerad denna vägg är, utan mer hur realistiskt saker rör på sig och reagerar av faktorer som: Vind, vatten, gravitation och tryck. Det är min femma, men öppet för diskution. Spelet KZ3 är fortfarande mycket fint.

Tillagt 2011-02-11 18:15:
Men nog med fanboy snack, nu vill jag diskutera vad jag INTE tycker om med KZ3.


- Medics måste vara för nära för att ressa. När du ska hjälpa nån är risken för stor att du blir skjuten själv för att göra det.

- Grafiken rent visuellt är inte på samma top som man kunde förvänta sig. Tillbakahoppet på att det ska vara 3D kompatibelt har satt ett klart märke i sig. Kanske är killzone3 riktigt bra om 2-3 då man själv kan ha råd med en 3D tv?

- Mic systemet är oanvändbart i full strid. Så fort du börjar skjuta finns det inte ens chans att du hör någon. Dom måste kunna sänka mainljudet ytterligare eller höja micljudet. Det är katastrof i nuvarande läge.

- Malcom Mcdowel är inte announcern för Helghast, vad tänkte ni med Guerilla?

- Extra ammo attachment ger alla två granater. Granater ska vara ett object som dödar folk, men det ska inte behöva regna 6 stycken på raken innan man kan storma in med FPS skills på bara 3 motståndare.

- Killstreaks verkar inte ge extra points. Vilket den borde! Jag vill inte sitta i en chopper eller kalla in en napalmstrike, jag vill bara ha.. Säg 100 xtra points för att jag var duktig nog att ta ner 5 pers utan att dö själv? Sounds fair, right?

- Tacticians "recon" ger måltavlor på nära fiender. Om du drar ADS genom L1(eller din egen knapp) så ger den måltavlor på folk som är löjligt långt borta. As intended, eller bugg? Bestäm er nu tack, jag vill inte bli för van med nånting som inte håller.

- Folk cappar alltid basen genom att gömma sig bakom den stora spotlight liknande saken, varje gång. Själv lägger jag mines där och bruakr plocka kills genom det, men den ger lite väl mycket protection för en man. Om 3 man stormar in och cappar så förtjänar man att förlora den. Men om en man kan smyga in och gömma sig därbakom känns det inte helt rätt varje gång.

- Den flygande dronen är ibland värdelös, ibland för farlig. Jag vet inte hur många gånger den lagt 5killstreak på mindre än 10 sekunder om jag lägger ut den vid vissa specifika platser, medans den är helt ineffektiv på andra ställen.


Och detta var vad jag upptäckte och tyckte om KZ3 betan. Ses på retail!
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0
Bloggmaterial, Darvini.

Citerar Darvini:
- Killstreaks verkar inte ge extra points. Vilket den borde! Jag vill inte sitta i en chopper eller kalla in en napalmstrike, jag vill bara ha.. Säg 100 xtra points för att jag var duktig nog att ta ner 5 pers utan att dö själv? Sounds fair, right


Rättvist, möjligtvis. Fast tycker det räcker med att man får en liten fördel som räcker under matchens gång, vill inte att folk ska börja campa för killstreaks.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Bloggmaterial, Darvini.

Citerar Darvini:- Killstreaks verkar inte ge extra points. Vilket den borde! Jag vill inte sitta i en chopper eller kalla in en napalmstrike, jag vill bara ha.. Säg 100 xtra points för att jag var duktig nog att ta ner 5 pers utan att dö själv? Sounds fair, right

Rättvist, möjligtvis. Fast tycker det räcker med att man får en liten fördel som räcker under matchens gång, vill inte att folk ska börja campa för killstreaks.


Det vill vi absolut inte. Jag tycker däremot ribbonsen man får är rättvisa, får man 5 assists får man mera bullet dmg, det är jag ett stort fan på. Har man lite "oturen" att bara få assists säger Killzone: Amen tja, hört att du skjuter på motsåndarna men får inte kills detta game? Här har du, ut och kötta med dig.
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0
Bra inlägg Darvini. Håller med på de flesta punkterna. Det enda stora problemet enligt mig är som du sade: att man inte hör varandra prata när kulorna börjar flyga, det återstår att se i den slutliga versionen om det är fixad där. Om inte så är jag säker på att GG fixar det i en patch.
PSN ID: zekkan-swe
  • 0
Mm, riktigt bra. Att "killstreaksen" inte bara gäller för flera kills i rad. (Om de nu ens gör det?) Utan även för team actions som assists och att man följer objectives.

Edit: Tänkte förboka Killzone 3 men vill ha "Retro Map Pack" som ger mig tillgång till Salamun Market och Blood Gracht från Killzone 2. Vilka butiker har det erbjudandet? Något tips?
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Mm, riktigt bra. Att "killstreaksen" inte bara gäller för flera kills i rad. (Om de nu ens gör det?) Utan även för team actions som assists och att man följer objectives.

Edit: Tänkte förboka Killzone 3 men vill ha "Retro Map Pack" som ger mig tillgång till Salamun Market och Blood Gracht från Killzone 2. Vilka butiker har det erbjudandet? Något tips?


game
Webhallen
onoff
Siba

finns säkert någon mer fast billigast är på elgiganten, och map pack tror jag inte kommer kosta mer än 45kr sen så bäst är nog på Elgiganten.
PSN:Kivi95
  • 0
Precis Zekkan, men detta var min reweiv från betans experiences. Det är det största problemet från betan imo och det måste fixas för att teamplay ens ska existera.

Killstreaks verkar bara vara e-peen, det är jag inte så stort fan över. Dessutom om du får en killstreak av 5 och sen dör, ressar dig själv som medic, så fortsätter du från 5an. Det ger "longest killstreak" infon lite ogiltiga siffror imo.

Tillagt 2011-02-11 19:32:
Citerar Eddan:
Mm, riktigt bra. Att "killstreaksen" inte bara gäller för flera kills i rad. (Om de nu ens gör det?) Utan även för team actions som assists och att man följer objectives.

Edit: Tänkte förboka Killzone 3 men vill ha "Retro Map Pack" som ger mig tillgång till Salamun Market och Blood Gracht från Killzone 2. Vilka butiker har det erbjudandet? Något tips?


Såvitt jag vet får du gamemapsen från alla affärer om du förhandsbokar. Själv förhandsbokar jag själv numera från gamestop. Det är dyrt, men byter man in sina gamla lir så tjänar man stora slantar i längden. Nu när spelen börjar ta slut på hyllan måste jag gå tillbaka att kolla alla varuhus igen.
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Darvini:
Text


Som Eddan skrev passar ett sådant inlägg bättre som en blogg.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Citerar Darvini:Text

Som Eddan skrev passar ett sådant inlägg bättre som en blogg.


That as it may be tyckte jag tråden behövde livas upp
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Darvini:
That as it may be tyckte jag tråden behövde livas upp


Jodå, det skulle inte vara något fel med lite mer detaljerad diskussion, men i trådar orkar folk ofta inte läsa så långa inlägg eftersom de förväntar sig inlägg av en kortare längd.
Ad finem ambulo.
  • 0
TL;DR: Tyckte KZ3 betan presenterade ett bra spel, men fixa mic systemet, tack.
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0
Citerar Darvini:
- Medics måste vara för nära för att ressa. När du ska hjälpa nån är risken för stor att du blir skjuten själv för att göra det.


tror det kommer att vara fixat. alltså avståndet. om du tittar på killzone . com och den senaste MP videon från en ny bana ser man att man når längre än i betan. det är mycket välkommet.

själv saknar jag fler spawnpoints att erövra eftersom spawngranades inte finns
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
Citerar Darvini:- Medics måste vara för nära för att ressa. När du ska hjälpa nån är risken för stor att du blir skjuten själv för att göra det.

tror det kommer att vara fixat. alltså avståndet. om du tittar på killzone . com och den senaste MP videon från en ny bana ser man att man når längre än i betan. det är mycket välkommet.

själv saknar jag fler spawnpoints att erövra eftersom spawngranades inte finns


Spawngranades verkar vara nånting som många KZ2 spelare saknar. Man tycker att dom borde lägga till ett spelläge med den funktionen i, tex.
PSN ID: Darvini. -You're next- Madness.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!