Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 3


Killzone 3D måste bara få ur mig hur jäkla coolt det var att köra det i 3D, man känner sig som man är mitt i Helgahst världen, trodde inte 3D skulle tillföra så mycket men herregud vad det är underbart!
Nu vet jag varför SONY envisas med 3D, man spelar inte KZ3 man upplever det!

Jämfört med COD:BO så är det mycket mer "ut ur tvn" än ett härligt djup! Speciellt tracers-skott från fienden, man duka ju för fan för att de kommer så nära!

Tycker dock att Move var lite för sladdrigt om man inte trixa med inställningarna som fan mellan fordon och springa på marken.

Men snygg är man med brillor och lysande bollar i händerna

  • 0
Synd att en bra 3DTV är så jävla dyr bara
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Killzone 3D måste bara få ur mig hur jäkla coolt det var att köra det i 3D, man känner sig som man är mitt i Helgahst världen, trodde inte 3D skulle tillföra så mycket men herregud vad det är underbart!
Nu vet jag varför SONY envisas med 3D, man spelar inte KZ3 man upplever det!

Jämfört med COD:BO så är det mycket mer "ut ur tvn" än ett härligt djup! Speciellt tracers-skott från fienden, man duka ju för fan för att de kommer så nära!

Tycker dock att Move var lite för sladdrigt om man inte trixa med inställningarna som fan mellan fordon och springa på marken.

Men snygg är man med brillor och lysande bollar i händerna


Ofaaan de låter riktigt najjs..
Ja, synd att man ej ha någon 3d-tv.. Men Move därimot har jag, och det är okså riktigt skönt att lira med Speciellt, men skönt.


Hehe, funderar på att köpa Killzone: Ascendancy när den dyker upp i affärerna..)
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Synd att en bra 3DTV är så jävla dyr bara


De har sjunkit reält i pris nu iallafall.
Visa demot på killzone för en polare då beställde han en, den var då nästan 8000 billigare än när jag köpte.
  • 0
Haha, varför skickar dem ut demos för egentligen. Man blir ju bara ännu mer taggad
  • 0
Haha, varför skickar dem ut demos för egentligen. Man blir ju bara ännu mer taggad
  • 0
Citerar jabbeboy:
Ofaaan de låter riktigt najjs..
Ja, synd att man ej ha någon 3d-tv.. Men Move därimot har jag, och det är okså riktigt skönt att lira med Speciellt, men skönt.


Hehe, funderar på att köpa Killzone: Ascendancy när den dyker upp i affärerna..)


Stängde av "crosshairen" då gilla jag move mer, tycker det där stora gula siktet är så hemskt att ha mitt i bilden.

Släpper de böcker med, det hade jag inte en aning om... kanske man ska köpa.
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Citerar jabbeboy:
Ofaaan de låter riktigt najjs..
Ja, synd att man ej ha någon 3d-tv.. Men Move därimot har jag, och det är okså riktigt skönt att lira med Speciellt, men skönt.


Hehe, funderar på att köpa Killzone: Ascendancy när den dyker upp i affärerna..)


Stängde av "crosshairen" då gilla jag move mer, tycker det där stora gula siktet är så hemskt att ha mitt i bilden.

Släpper de böcker med, det hade jag inte en aning om... kanske man ska köpa.


Ahaa, gjorde jag faktiskt så fort jag började testa, ser ju så fruktansvärt fult och Wiii aktigt ut Hha Uschh
Haha jaa, fast boken är samma som KZ3, samma historia då alltså.. Har ändå 100 kr rabatt hos cdon, så tänkte kunde använda upp de där till boken för skoj skull Då den bara kostar 89:-
  • 0
Citerar skogis_psp:
Citerar mongwai:Är inte din bror med i RKR skogis

BHH.


Vilken förrädare

Citerar Kundvagnen:
Citerar mongwai:Ne tyckte inte 1600 kr var värt det ... köpte den Billiga varianten

Hihi, ser fram emot att mejsla ner dig med bästa vapnet i spelet och få dubbel exp under mina första 24 timmar online vilket du inte får.

• Låser upp alla vapen och färdigheter för dina första 24 timmar i flerspelarläget.
• Låter dig stiga i graderna snabbare genom att du får erfarenhetspoäng dubbelt så snabbt för dina första 24 timmar i flerspelarläget.


Haha lol du kan försöka
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Synd att jag inte kan kolla på Klippet tack vare våra skoldatorer tillåter inte uppdateringar ifrån icke-behöriga personer
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Citerar ChrizZz:
Videorecension: http://www.blisteredthumbs.net/2011/02/killzone-3-review/

Låter sjukligt bra!


"Now, I had not played any of the previous titles so I did not know what to excpect"

Stängde av där... Hur har en PS3 utan att ha kört KZ2??
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Du säger ju själv där att de måste anpassat det för att kunna spelas i 3D = Dragit ner på en del saker för att det ska gå att spela. Och därmed är det just 3D som gör att det inte är i samma klass som KZ2 när det kommer till det tekniska. Men det är ju fortfarande ett väldigt snyggt spel, så vad spelar avsaknaden lite små effekter för roll i det stora hela.


Enligt mig är optimerad grafik bättre än det motsatta.

Att spelutvecklarna tvingats att optimera motorn för 3D innebär att grafikmotorn behöver fungera avsevärt mycket bättre än den i KZ2. Kör man därefter utan 3D så gynnas spelaren rejält med tanke på "flyt". KZ2 var "snyggare" än grafikmotorn klarade av. Grafikmotorn i KZ3 är förbättrad på de flesta punkter, om detta innebär något sämre upplösning på texturer och liknande så bryr jag mig inte det minsta. Jag njuter MER av grafiken i ett spel med acceptabel framerate än det motsatta, för mig är det "snyggare" och mer "avancerad" grafik.

Vad är definitionen på "snygg grafik" för dig?
PSN: Schylen
  • 0
Citerar ChrizZz:
Videorecension: http://www.blisteredthumbs.net/2011/02/killzone-3-review/

Låter sjukligt bra!


Hehe tittade kanske i 30 sek, sen stängde jag av.. Tycker de blev lite för mkt spoiling som han visade upp från cutscenesen...)
  • 0
Citerar matlen:
Jag njuter MER av grafiken i ett spel med acceptabel framerate än det motsatta, för mig är det "snyggare" och mer "avancerad" grafik.

Nu handlade ju inte diskussionen om vad du njuter mest av. Den handlade om att KZ2 såg bättre ut än KZ3. Jag startade spelet(betan/demot) och såg direkt att KZ3 inte såg lika imponerande ut. Men det är ju för det spm vi har sagt, 3D.

Citerar matlen:
Vad är definitionen på "snygg grafik" för dig?

Snygg grafik för mig är det som imponerar mest helt enkelt.
Du säger att det är bättre flyt i KZ3. Det kan stämma, men samtidigt var det bara dåligt flyt i KZ2 när det var många spelare på liten yta, aka Radec.
I KZ3 är det MINDRE spelare på STÖRRE yta.

Men visst, grafikmotorn har ju självklarts förbättrats, men kraften gick till 3D..
Därav ser KZ2 bättre ut

Citerar jabbeboy:
Citerar ChrizZz:Videorecension: http://www.blisteredthumbs.net/2011/02/killzone-3-review/

Låter sjukligt bra!

Hehe tittade kanske i 30 sek, sen stängde jag av.. Tycker de blev lite för mkt spoiling som han visade upp från cutscenesen...)

Då vill jag inte kolla om du tycker det var för mycket spoilers
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Citerar matlen:
Jag njuter MER av grafiken i ett spel med acceptabel framerate än det motsatta, för mig är det "snyggare" och mer "avancerad" grafik.

Nu handlade ju inte diskussionen om vad du njuter mest av. Den handlade om att KZ2 såg bättre ut än KZ3. Jag startade spelet(betan/demot) och såg direkt att KZ3 inte såg lika imponerande ut. Men det är ju för det spm vi har sagt, 3D.

Citerar matlen:
Vad är definitionen på "snygg grafik" för dig?

Snygg grafik för mig är det som imponerar mest helt enkelt.
Du säger att det är bättre flyt i KZ3. Det kan stämma, men samtidigt var det bara dåligt flyt i KZ2 när det var många spelare på liten yta, aka Radec.
I KZ3 är det MINDRE spelare på STÖRRE yta.

Men visst, grafikmotorn har ju självklarts förbättrats, men kraften gick till 3D..
Därav ser KZ2 bättre ut

Citerar jabbeboy:
Citerar ChrizZz:Videorecension: http://www.blisteredthumbs.net/2011/02/killzone-3-review/

Låter sjukligt bra!

Hehe tittade kanske i 30 sek, sen stängde jag av.. Tycker de blev lite för mkt spoiling som han visade upp från cutscenesen...)

Då vill jag inte kolla om du tycker det var för mycket spoilers


Haha, jaa, ne det var lite för mycket sånt tkr jag, man vill ju se mellansekvenserna när man spelar, inte på någon videorecension
Förstör känslan helt enkelt....
  • 0
Citerar Sony boj:
Hur har en PS3 utan att ha kört KZ2??


PS3 ägare är generellt sjukt dåliga på att köpa bra exklusiva spel.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar Sony boj:
Hur har en PS3 utan att ha kört KZ2??


PS3 ägare är generellt sjukt dåliga på att köpa bra exklusiva spel.


Haha, undra hur många det verkligen är
Jag själv tkr det är så jäkla mycket roligare att köpa bara ps3 exklusiva spel
  • 0
Citerar jabbeboy:
Haha, undra hur många det verkligen är


För få, som sagt. Nästan ingen PS3-exklusivitet har blivit någon jättesuccé.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Hakar på ämnet om exklusiva spel, personligen sålde jag 360n och köpte ps3 för att det fanns så många exklusiva, spännande spel. Dock känns det onödigt att köpa både kz2 och 3 för mig då jag försöker eftersträva en skivologisk mångfald, med spridda genrer istället för bara bil och skjutspel.

Tror dock att Killzone 3 har all potential att bli populärare än 2:an.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar jabbeboy:
Haha, undra hur många det verkligen är


För få, som sagt. Nästan ingen PS3-exklusivitet har blivit någon jättesuccé.


Nejj ,men så blir det ju alltid. Det säljer ju förhoppningsvis mera om det är på ex PC, 360, PS3...
Men får hoppas att Kz3 säljer mycket, så att man kan vara stolt att man har det
KOmmre jag vara iafall
  • 0
Citerar jabbeboy:
så att man kan vara stolt att man har det


Det är man ju i vilket fall. egentligen är det ju bara andras förlust om de missar grymma spel.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Snygg grafik för mig är det som imponerar mest helt enkelt.


För mig imponerar en stabil framerate (som är en del av hur grafiken renderas) mer än exempelvis små detaljer i texturerna

Men för er så kanske grafiken i en stillbild kan jämföras med grafiken i rörelse?

Prestandan har inte försvunnit/gått förlorad på grund av 3D-stöd, det är fel att påstå. Grafikmotorn har optimerats för att KLARA AV 3D, vilket rimligtvis innebär en bättre och mer avancerad grafikmotor totalt. När man sedan kör spelet UTAN 3D så gynnas man av en förbättrad framerate (del av den grafiska upplevelsen). Sen om man som person föredrar snygga stillbilder framför snygg rörlig grafik, det är en annan fråga.

Har jag varit tydlig kring hur jag ser på saken?
PSN: Schylen
  • 0
Citerar matlen:
Citerar mmmaarcus:
Snygg grafik för mig är det som imponerar mest helt enkelt.


För mig imponerar en stabil framerate (som är en del av hur grafiken renderas) mer än exempelvis små detaljer i texturerna

Men för er så kanske grafiken i en stillbild kan jämföras med grafiken i rörelse?

Prestandan har inte försvunnit/gått förlorad på grund av 3D-stöd, det är fel att påstå. Grafikmotorn har optimerats för att KLARA AV 3D, vilket rimligtvis innebär en bättre och mer avancerad grafikmotor totalt. När man sedan kör spelet UTAN 3D så gynnas man av en förbättrad framerate (del av den grafiska upplevelsen). Sen om man som person föredrar snygga stillbilder framför snygg rörlig grafik, det är en annan fråga.

Har jag varit tydlig kring hur jag ser på saken?


håller helt med dig. detta borde vara en självklarhet att förstå.
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!