Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 3


Americans army ...Day of Defeat Source typ
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Citerar mongwai:
Americans army ...Day of Defeat Source





Och nej, jag bryr mig inte vad andra säger om det grafiska. Jag har sagt det hela tiden och kommer inte ändra åsikt, om inte slutprodukten blir bättre.

Och nej igen, jag tänker inte fortsätta spela Killzone 2, saker går ur tiden och man tröttnar till slut. Så är det med allt.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Det är ju sant ju
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Och nej, jag bryr mig inte vad andra säger om det grafiska. Jag har sagt det hela tiden och kommer inte ändra åsikt, om inte slutprodukten blir bättre.

Och nej igen, jag tänker inte fortsätta spela Killzone 2, saker går ur tiden och man tröttnar till slut. Så är det med allt.


Frågan kvarstår: vad tycker du drar ner grafiken? jag köper inte "elden ur pipan ser tamare ut, därför så suger grafiken", vad är det som är sämre, omgivningarna? modellerna? texturerna? effekter? Att bara säga att det är fulare, sedan behöva backa upp sig med en person som har mer slagkraft än en själv, ger knappast ett seriösare intryck.

Okej, du säger att du tröttnat på kz2, men ändå vill du att spelet ska vara ett "Killzone 2.5", som någon annan tidigare uttryckte det, lite nya banor, en ny story, men annars ska det vara en perfekt kopia av kz2? lika tungt, samma kontroll, samma funktioner, samma vapen, du kanske inte menar så, men nog fasen låter det som att det är just det du talar för.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Bah. Min enda lediga dag i veckan och så har det knappt gått att spela på hela dagen, sadface.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar grodahn:
jag köper inte "elden ur pipan ser tamare ut, därför så suger grafiken",


Vadå inte köper ? Det är ju fakta. Och jag har aldrig sagt att grafiken suger, jag har bara sagt att grafiken i KZ2 imponerar mer.
Även effekterna när man skjuter i tex en vägg eller tunna. Det ser fult ut och röken ser bättre ut i KZ2.
Däcken som ligger lite här och var kan inte ens RÖRA på sig. Kastar du en granat på dem så studsar dem i väg i KZ2. Även om du skjuter på dem så rör de sig.
Förstörelsen är större i KZ2. Det finns tex inga röda tunnor att spräng. Granaterna ser bättre ut i KZ2.
Hela atmosfären känns mer Killzone i KZ2.
Testa skjut på omklädningsskåpen i både KZ2 och KZ3 och jämför så ser du vad jag menar.

Även vattnet är snyggare i KZ2.
Jag hoppas mer än dig, att den färdiga produkten blir snyggare, men som det ser ut nu så ser KZ2 bättre ut.

Citerar grodahn:
lika tungt, samma kontroll, samma funktioner, samma vapen, du kanske inte menar så, men nog fasen låter det som att det är just det du talar för


Nej det har jag aldrig sagt. Hitta inte på saker.
Men spelet har blivit alldeles för mycket Casual och de har försämrat mycket enligt mig. Jag vill ha kvar Spawngrenades tex då de avgör en duktig taktiker från en dålig och kan vända en klanmatch om den placeras rätt.
Jag vill helst ha Killzone till klanmatcher, men GG försöker göra det mer så alla kan komma snabbt in och lira. Jag förstår dem, men gillar det inte.
Nya banor, ny story, nya vapen, förbättra funktioner inte försämra. Det hade varit nice.


Ganska komiskt, att jag just nu lirar på en server på KZ2 som heter " Killzone 3 sucks ".
Varför lirar jag KZ2 undrar du?
Citerar kraz:
Bah. Min enda lediga dag i veckan och så har det knappt gått att spela på hela dagen, sadface.


En annan sak jag vill tillägga är att den nya klassen är ful, design mässigt.
Bara jag som tycker det?
Och bara det att det knappt finns några nya vapen...
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Det här var ju en jävligt munter tråd...

Vad spelar det för roll hur grafiken är? Den krossar fortfarande det allra mesta och dessutom är det kontrollen och balanseringen av vapen som är det viktiga. Klaga mer på det och lägg ned skitkastingen av grafiken.

Det är för fan bland den bästa grafiken som finns på konsol!
  • 0
Citerar smartjag33:
Det är för fan bland den bästa grafiken som finns på konsol!

Jo, men man förväntade sig bättre grafik än KZ2.
Samma sak med BO. Sämre än MW2 ju....fail.

Men jag har sagt mitt om grafiken nu.

Citerar smartjag33:
kontrollen

Den duger. Dock hade jag gärna sett att max sensen varit på 60-70%.
Att man inte kan hoppa och ladda om suger så hårt!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
mmmarcus, du är fan inte klok.

stackars pojk.
  • 0
Citerar Subutai_HD:
mmmarcus, du är fan inte klok.

stackars pojk.


Ja det är så synd om mig.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Citerar smartjag33:
Det är för fan bland den bästa grafiken som finns på konsol!

Jo, men man förväntade sig bättre grafik än KZ2.
Samma sak med BO. Sämre än MW2 ju....fail.

Men jag har sagt mitt om grafiken nu.

Citerar smartjag33:
kontrollen

Den duger. Dock hade jag gärna sett att max sensen varit på 60-70%.
Att man inte kan hoppa och ladda om suger så hårt!


eh 80% är perfekt för mig.

ja det hade varit nice om man kunde hoppa och ladda men man kan iaf springa och ladda samtidigt.

fan för den här betan. den gjorde så jag inte kan spela BO längre. kom på hur viktigt det är med MP spel utan lagg. BO är fan ospelbart på PS3... men fan, nu kommer jag inte in på betan längre. nu har jag inte något spel att spela ikväll. tjejen gick ju å la sig tidigt och allt : (

ps: KZ3 grafiken ÄR bättre än KZ2 : P
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
ps: KZ3 grafiken ÄR bättre än KZ2 : P


Hahaha. Jaja.


Ingen verkar komma in på betan efter patchen. Bra jobbat GG!
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Någon fler än jag som ska köpa den bästa utgåvan dvs handmålad hjälm osv?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Ne tyckte inte 1600 kr var värt det ... köpte den Billiga varianten
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Jo, beställde Helghast edition med, första gången man lägger ut så mycket pengar för ett spel. (Hjälmen är ett måste riktigt frän!)
  • 0
hjälmen är väl bara en staty typ ..inget man kan ha på sig ?
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Gamereactor skriver i sin tidning att kz3 blir fulare en kz2.... Jag förstår d för dom glömmer å nämna att kz3 blir smidigare samt att d är me mechs(+i mp) å Jetpacks(+mp) som tar kraft. Jag tyckte d var fräna special effecter på multi player banorna i gammla betan och att d var snyggare/lika snyggt som 2an men har inte spelat 2an på ett tag. Köper d dag 1 å rå spelar mp först så får man se blir nog bra d här! Sp Demot kommer idag till psn+!!!!! Yey! Å den 16 för er anndra......
  • 0
Citerar Alienshade:
Jag förstår d för dom glömmer å nämna att kz3 blir smidigare samt att d är me mechs(+i mp) å Jetpacks(+mp) som tar kraft.


Det är inte mechs och jetpacks som drar ner grafiken. Det är för att de ville ha med 3D som drar en jäkla massa kraft.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Det är inte mechs och jetpacks som drar ner grafiken. Det är för att de ville ha med 3D som drar en jäkla massa kraft.


För att 3D ska dra kraft så krävs det att du spelar i 3D. Kör man spelet på vanligt vis, är anpassningen för 3D enbart positivt, då frameraten (flytet) blir bättre vilket var oerhört svajigt i KZ2. Hellre stabil framerate än menlösa grafiska effekter alla dagar i veckan

Förövrigt är jag övertygad om att Petter medvetet är negativ när det gäller KZ3 för att han inte fick ett recensionsexemplar i (vad han anser) tid. eurogamer.se har redan en recension uppe för de som är intresserade.
PSN: Schylen
  • 0
Ladda ner demot på KZ3 från ett Malaysia/Hong kong account om du inte har PSn+.
  • 0
Citerar Curaga:
Ladda ner demot på KZ3 från ett Malaysia/Hong kong account om du inte har PSn+.


Nice. Är det uppe?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
  • Ikew
  • Ikew
Är det bara jag som inte får multiplayer betan att fungera?
En kuk kan vara max 12tum, sen är det en fot.
  • 0
Citerar Curaga:
Ladda ner demot på KZ3 från ett Malaysia/Hong kong account om du inte har PSn+.


Hahah , skojja du?? Fungerar det verkligen??
  • 0
Aa, funka för mig Det var samma sak med den stängda förra året. Skynda er dock!
  • 0
Citerar jabbeboy:
Citerar Curaga:Ladda ner demot på KZ3 från ett Malaysia/Hong kong account om du inte har PSn+.

Hahah , skojja du?? Fungerar det verkligen??


Jag tankar ner nu. 58 % ^^
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!