Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Final Fantasy XIII


Någon mer än jag som är på Odin och hur man ska ''fånga'' eller besegra honom?
  • 0
Citerar Tom_Eklund:
Någon mer än jag som är på Odin och hur man ska ''fånga'' eller besegra honom?


Libra, så ser du vad du ska göra.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Libra, så ser du vad du ska göra.


Har gjort det, men på Notes står det bara att jag ska chaina den, men den skadar ju typ 200 per slag.
  • 0
Citerar Tom_Eklund:
Citerar Sony boj:Libra, så ser du vad du ska göra.

Har gjort det, men på Notes står det bara att jag ska chaina den, men den skadar ju typ 200 per slag.


Måste ju stå mer än bara chain. På Shiva stod det för fan 3 saker man knude göra.


Daydream Nation:
Tittade på Guiden i collectors och jag är sugen på att köpa den.
Vart köpte du den någonstans?
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Daydream Nation:
Har dock hört att det blir bättre efter cirka 15-20 timmar, alltså mer intressant ur spelsynvinkel.


Det är lite bättre där jag är nu ja. Men inte nog bra och alldeles för sent. Spelet har mycket potential som jag kan tycka åker ut i sanden lite.
  • 0
Citerar Daydream Nation:
blir bättre efter cirka 15-20 timmar

Att man ska behöva vänta 15-20 timmar på att ett spel ska blir bättre är lite njaa... =/
Pwnxorz
  • 0
Klarade precis en dryg boss. Äntligen får man vistas i lite skog!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Tom_Eklund:
Någon mer än jag som är på Odin och hur man ska ''fånga'' eller besegra honom?

Har för mig du ska hela din partner. Det + chains när du kan.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Spelat i 13 timmar nu eller något. FFXIII är en riktig jävla besvikelse hittills måste jag säga.

Alla dessa cut-scenes... Avbrott var tionde meter ungefär. Hade kanske inte varit så irriterande om det inte vore för att storyn är pretentiös, karaktärerna så otroligt klyschiga att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta samt detta märkliga anime-fenomen att de visar känslor högljutt. Ahh!, ih!, huh?, pust, flämt, stön, phew, uh så fort karaktärerna så mycket som höjer ett ögonbryn.

Musiken kan jag beskriva med en mängd adjektiv. Ett urval är: oinspirerande, generisk, trist, vidrig, värdelös, smörig, etc. Fortfarande inte hört en enda låt i spelet som ens lyckats få titeln "halvhyfsad". Ett rejält far cry från den gyllene JRPG-eran (SNES, PSX) där musiken var en central del av upplevelsen, med melodier man ofta kom på sig själv visslandes på utan att tänka på det.

När kliché-Hope spyr ur sig sin eviga pretentiösa min-mammas-död-är-inte-ditt-fel-egentligen-men-jag-är-en-emosn
oris-och-hatar-dig-ändå-snow-smörja accentueras detta av ett taskigt oj-nu-är-det-något-ledsamt-här-pianoplonk. Jag har svårt för att inte skämmas lite å producenternas vägnar.

Men jag har fortfarande lite hopp. Jag har hört att den här blindhunden till spel faktiskt ska bli ett spel efter ungefär 20 timmar. Jag väntar med spänning på det. Själva spelmekaniken är ju faktiskt ganska bra... Stridssystemet är simpelt men formbart och lagom hetsigt. Grafiken är suverän. Storyns premiss är inte tokig alls, den lägger upp en hel del för intressanta funderingar, men det faller så jävla platt på de klyschiga karaktärerna och den barnsliga dialogen.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar Zoiler:
Citerar Tom_Eklund:Någon mer än jag som är på Odin och hur man ska ''fånga'' eller besegra honom?
Har för mig du ska hela din partner. Det + chains när du kan.


Hade brutala problem med den innan jag fattade hur man gjorde. Nu är det löjligt enkelt att få chain bonus för mig. Bara att mata ravenger/ravenger eller ravenger/medic.
13timmar nu, det känns som om det börjar öppna upp sig lite grann.

Tillagt 2010-03-12 11:35:
Det finns inget vanlig hederligt lvl system i det här spelet va? Bara CP och weapon-upgrade exp?
Stay out of my shed
  • 0
Hur skönt som helst än så länge. Så jäkla fin omväxling från Dao, blir fan glad av att lira ett spel med mer linjärt gameplay och film känsla ( och mindre val haha :p ). Vet nån om man kan skruva upp svårighetsgraden eller blir spelet mer utmanande senare? Fortfarande bara i början.
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Daydream Nation:
Tittade på Guiden i collectors och jag är sugen på att köpa den.
Vart köpte du den någonstans?


Jag köpte min på spelbutiken. Den borde finnas i de flesta spelbutiker på nätet. Annars kan du ju pröva bokus eller adlibris.
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Det finns inget vanlig hederligt lvl system i det här spelet va? Bara CP och weapon-upgrade exp?

Nä, det du ser är vad du får

Citerar zunjin:
Vet nån om man kan skruva upp svårighetsgraden eller blir spelet mer utmanande senare? Fortfarande bara i början.

Går inte att ändra svårighetsgraden men inledningen är en tutorial, det blir mer taktik sen.
  • 0
Jag blir sjukt arg, spelet är ju långt ifrån buggfritt.
När jag spelade med Snow för en stund sedan, så attackerar han, men han kommer inte fram till fienden. Han springer på samma ställe, som om han hittat en microskopisk avsats som han inte kan hoppa över. Sedan när han väl kommer fram, efter att ha blivit slagen så han tydligen ramlat över "avsatsen", så missar han alla slag. Fienden är Staggered, och Snow kastar upp honom i luften och missar ALLT. Jävla sopa.

Dessutom så dör jag hela tiden, jag sätter på en jättebra paradigm, med en medic och ravenger/Commando (jag), men medic healar aldrig, så jag måste göra det själv, och då försvinner min chainbonus skitsnabbt.
Hope är för övrigt mitt nya hatobjekt. Jag avskyr verkligen honom. Det enda han gör är ju att gnälla. Vilket iofs alla karaktärer gör för tillfället. Längtar tills jag får bestämma mitt Battle Team själv så skall jag aldrig använda honom.
Jag antar iallafall att man får göra det, för i menyn så finns det ju ett option för det. Och om någon vet om man får göra det eller ej, så säg ingenting, jag vill bli besviken på spelet själv.

Jag tycker att svårighetsgraden är för hög för mig.
Fast det går om man tänker lite taktiskt.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Jag blir sjukt arg, spelet är ju långt ifrån buggfritt.
När jag spelade med Snow för en stund sedan, så attackerar han, men han kommer inte fram till fienden. Han springer på samma ställe, som om han hittat en microskopisk avsats som han inte kan hoppa över. Sedan när han väl kommer fram, efter att ha blivit slagen så han tydligen ramlat över "avsatsen", så missar han alla slag. Fienden är Staggered, och Snow kastar upp honom i luften och missar ALLT. Jävla sopa.

Dessutom så dör jag hela tiden, jag sätter på en jättebra paradigm, med en medic och ravenger/Commando (jag), men medic healar aldrig, så jag måste göra det själv, och då försvinner min chainbonus skitsnabbt.
Hope är för övrigt mitt nya hatobjekt. Jag avskyr verkligen honom. Det enda han gör är ju att gnälla. Vilket iofs alla karaktärer gör för tillfället. Längtar tills jag får bestämma mitt Battle Team själv så skall jag aldrig använda honom.
Jag antar iallafall att man får göra det, för i menyn så finns det ju ett option för det. Och om någon vet om man får göra det eller ej, så säg ingenting, jag vill bli besviken på spelet själv.

Jag tycker att svårighetsgraden är för hög för mig.
Fast det går om man tänker lite taktiskt.


LOL!! Jag tycker likadant i det mesta.
Svårt tycker jag inte att det är.

Men Hope kan draaaaa! XD

Tyvärr så behöver jag Hope allt för ofta i mitt Battle Team.

Ville ha snow mer men tyvärr så är vissa karaktärer bättre än de andra och i det här fallet så är jag dömd med Hope och Vanille ganska ofta
  • 0
Citerar BuruBeri:
Svårt tycker jag inte att det är.


Var är du i spelet?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar BuruBeri vårt tycker jag inte att det är.

Var är du i spelet?


Jag har klarat spelet.
  • 0
Hur fan klarar man barthandelus? han verkar ju omöjlig, nått tips?
Ta mer en du kan tugga... För säkerhetens skull.
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Dessutom så dör jag hela tiden, jag sätter på en jättebra paradigm, med en medic och ravenger/Commando (jag)


Nejnejnejnej

Du har verkligen inte fattat. Det bästa är att köra full offense, typ Com/rav/rav sedan när någon blir skadad byter du till medic/syn/sab

Du ska inte ha en medic uppe hela tiden.

Är på Chapter 5 nu, Whitewoods är ju sjukt snyggt!
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar A_Z_A:
Hur fan klarar man barthandelus? han verkar ju omöjlig, nått tips?


Ta kål på små huvuden först.
Sedan så tar du det stora huvudet och använder commander/ravager/ravager och försöker fixa en stagger och efter stagger så är det bara att attackera. Va beredd på att switcha till medic, för han kommer göra en stark attack sen. Sen så gör du bara om allt igen typ.
  • 0
Citerar Sony boj:
Du har verkligen inte fattat. Det bästa är att köra full offense, typ Com/rav/rav sedan när någon blir skadad byter du till medic/syn/sab

Du ska inte ha en medic uppe hela tiden.


Jag har inte medic uppe hela tiden. Det skulle ju vara självmord. JAg menade att jag bytte till Rav, medic när det sket sig. Annars har jag ju Com/Rav.

Är på Chapter 7. Första skivbytet efter 9timmar dock. Om det var det enda på skiva 1 så är jag besviken.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar BuruBeri:
Ta kål på små huvuden först.
Sedan så tar du det stora huvudet och använder commander/ravager/ravager och försöker fixa en stagger och efter stagger så är det bara att attackera. Va beredd på att switcha till medic, för han kommer göra en stark attack sen. Sen så gör du bara om allt igen typ.


Arrgh fan det går inte!! Jag dör fan även om jag har 2 medics och en sentinel uppe, hinner fan bara spela en sekund som relentles assult innan jag måste byta till solidarity men ändå dör jag.
Ta mer en du kan tugga... För säkerhetens skull.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Får väl hoppas på att det blir mer spel och mindre förrenderade sekvenser ju längre spelet lider, Mc Gregor. Klarade också första dvdn på knappt nio timmar, och då avverkade jag ändå allt motstånd på vägen.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Skivorna är korta eftersom att spelet innehåller en ofantlig mängd röstdialoger och filmsekvenser. Kom till kapitel 10 i går kväll (spelat ca 20 timmar nu) och tycker fortfarande att spelandet knappt utvecklats alls.

Jag har i princip inte 'spelat' någonting alls, jag springer efter korridorer och trycker på auto-battle. Alla "vanliga" strider blir faktiskt ganska tråkiga eftersom att du bara trycker förbi dem i princip, du är inte delaktig alls. Bossarna är dock sjukt roliga eftersom att stridssystemet är så snabbt blir det väldigt involverande.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!