Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Det tråkigaste spelet ni har spelat?


Citerar Avoca:
Komiskt att se folk räkna upp riktigt bra spel. Säger man att Halo, Half-Life och Oblivion är de dåligaste spelen man har spelat så vet man inte skillnaden mellan ett bra och ett dåligt spel.
Citerar Avoca:
Citerar utter666:Jag kan förstå om folk inte tycker Halo eller Half-Life 2 är roliga, alla gillar ju inte att skjuta folk.

Men i så fall är det ju för att man inte gillar förstapersonsskjutare. Bara för att man inte gillar en genre så betyder inte det att spelen i den genren automatiskt är dåliga.

Gillar man dock FPS och tycker att Halo och Half-Life är dåliga spel så har man verkligen tveksam smak. Jag är till och med beredd att kalla det ett faktum.


När jag ser såna här kommentarer så blir det alltid en facepalm för mig, speciellt med "Gillar man dock FPS och tycker att Halo och Half-Life är dåliga spel så har man verkligen tveksam smak. Jag är till och med beredd att kalla det ett faktum." Tänk efter innan du skriver, alla är inte som du. Jag gillar FPS, men tycker att Halo och Half-Life suger hårt. Jag gillar mer spel som Battlefield, har jag skitdålig smak? Nej, jag tycker olikt.
  • 0
  • Missing Avatar
  • snot
hm, någon som kommer ihåg ett spel som heter Virus från 1997-1998?
Fick ca 40% i PC gamer. Jag testade det och spelet påminde mer om microsoft word än ett spel. Klart sämsta spelet jag testat.

Tillagt 2010-04-26 00:45:
http://www.gamespot.com/pc/action/virusthegame/images.html?ta
g=tabs;images
Rediscover Communication
  • 0
Om man tar exempel på spel som fått väldigt mycket uppmärksamhet men varit dödligt urtråkiga så blir det Killzone 2 och Pirates. Fy fan vilken jävla soppa Killzone 2 är, make till mer störande karaktärer och tråkig story får man leta efter. Pirates var småkul ibland, men extremt simpelt och repetivt.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Nja, sämsta spelet någonsin måste ändå vara Maplestory. Jag skulle hellre sitta och stirra paralyserat in i en betongvägg än att spela det.
  • 0
Citerar Toadspole:
Jag gillar mer spel som Battlefield, har jag skitdålig smak? Nej, jag tycker olikt.


Jaa, jag är beredd på att säga att du har dålig smak om du säger att spel som är så universalt hyllade av precis alla suger stenhårt. Visst kan du tycka att spelen inte är något för dig då du kanske inte gillar storyn eller tycker tempot är för långsamt osv. Men att säga att dem suger stenhårt är bara att dumförklara sig själv, tycker jag. Jag menar, spel som Robocop suger stenhårt. Så då skulle du alltså placera Halo och Half-Life i samma fack som Robocop rent kvalitétsmässigt? I så fall har du inte bara dåligt smak, du har väldigt dålig koll på skillnaden mellan bra och dåligt.
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Får bli Forza 2 för min del. Det är kul till en början, men ju längre man klarar desto tråkigare blir det. Samma banor, om och om igen.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Det sociala spelet.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Citerar Avoca:
Citerar Toadspole:Jag gillar mer spel som Battlefield, har jag skitdålig smak? Nej, jag tycker olikt.

Jaa, jag är beredd på att säga att du har dålig smak om du säger att spel som är så universalt hyllade av precis alla suger stenhårt. Visst kan du tycka att spelen inte är något för dig då du kanske inte gillar storyn eller tycker tempot är för långsamt osv. Men att säga att dem suger stenhårt är bara att dumförklara sig själv, tycker jag. Jag menar, spel som Robocop suger stenhårt. Så då skulle du alltså placera Halo och Half-Life i samma fack som Robocop rent kvalitétsmässigt? I så fall har du inte bara dåligt smak, du har väldigt dålig koll på skillnaden mellan bra och dåligt.


Vi skulle kunna fortsätta i år, men jag orkar inte. Du förstår bara inte vad jag menar.
  • 0
Dr. Jakel and Mr. Hide till Nes
det ända bra är graficken. Håller bårta från stygelsen
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor............. Shall be lifted - nevermore!
  • 0
Tony hawk proving gound.
Dom skulle dödat serien efter Tony hawk pro skater 2. Det ända spelet i serien som var bra.
  • 0
Något bilspel skulle jag tro, inte riktigt min typ av spel. Tycker bara om vissa typer, som är lite annourlunda.
42
  • 0
Lätt som en plätt, Prisoner of War till Xbox... Beror nog både på att försäljaren i butiken inte visste ett skvatt om spelet (och därför tipsade mig om det då jag sökte ett actionfyllt pang-pang spel), och på att spelet var något av det gräsligaste jag någonsin skådat. Tillsammans med värdelöst stel spelkontroll och pinsamma röstskådisar slår det alla tänkbara bottenrekord.
Den som tar från den som spar, han har!
  • 0
Citerar Avoca:
Citerar Toadspole:
Jag gillar mer spel som Battlefield, har jag skitdålig smak? Nej, jag tycker olikt.


Jaa, jag är beredd på att säga att du har dålig smak om du säger att spel som är så universalt hyllade av precis alla suger stenhårt. Visst kan du tycka att spelen inte är något för dig då du kanske inte gillar storyn eller tycker tempot är för långsamt osv. Men att säga att dem suger stenhårt är bara att dumförklara sig själv, tycker jag. Jag menar, spel som Robocop suger stenhårt. Så då skulle du alltså placera Halo och Half-Life i samma fack som Robocop rent kvalitétsmässigt? I så fall har du inte bara dåligt smak, du har väldigt dålig koll på skillnaden mellan bra och dåligt.


Jag kan förstå att vissa tycker om Half life, men jag gillade inte temat eller någon annan del heller av det.
  • 0
Hmmm....

Kan hålla med om att Killzone 2 var ganska trist...
Tråkiga miljöer och en "story" som i princip var samma som "Striden om Berlin" under andra världskriget fast med rödögda nassar...
Suck!

Tycker för övrigt att Half life 2 var trist. Orkade inte spela igenom det. Har spelat spel i evigheter men HF2 var inte min grej.

/Patrik
  • 0
Citerar Avoca:
Jaa, jag är beredd på att säga att du har dålig smak om du säger att spel som är så universalt hyllade av precis alla suger stenhårt. Visst kan du tycka att spelen inte är något för dig då du kanske inte gillar storyn eller tycker tempot är för långsamt osv. Men att säga att dem suger stenhårt är bara att dumförklara sig själv, tycker jag. Jag menar, spel som Robocop suger stenhårt. Så då skulle du alltså placera Halo och Half-Life i samma fack som Robocop rent kvalitétsmässigt? I så fall har du inte bara dåligt smak, du har väldigt dålig koll på skillnaden mellan bra och dåligt.


Det här med Robocop är uttjatat, du har säkert inte ens spelat det själv. Jag tycker förövrigt också att Half-life (1 och 2) suger rätt hårt. Halo är väl ett OK spel, men jag föredrar, tveklöst, spel som CoD, Killzone och Battlefield.
  • 0
Citerar Lotuz:
Det här med Robocop är uttjatat, du har säkert inte ens spelat det själv. Jag tycker förövrigt också att Half-life (1 och 2) suger rätt hårt. Halo är väl ett OK spel, men jag föredrar, tveklöst, spel som CoD, Killzone och Battlefield.


It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar Lotuz:
Det här med Robocop är uttjatat, du har säkert inte ens spelat det själv. Jag tycker förövrigt också att Half-life (1 och 2) suger rätt hårt. Halo är väl ett OK spel


Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Army of Two.
Evil Is Back
  • 0
Citerar Lotuz:
Half-life (1 och 2) suger rätt hårt


Dagens överdrift.

Citerar Lotuz:
Halo är väl ett OK spel


Och dagens underdrift. I samma mening!

Jag hade själv riktigt tråkigt en del gånger när jag spelade Killzone 2, men jag ser att det har kvalitéer som andra säkerligen kan tycka om. Att säga att det är "OK" bara för att jag själv inte tycker om det känns ju rentav löjligt.

Liksom allt det här tjatet om överskattande.

I don't know art, but I know what I like.
hånobing
  • 0
Tyvärr så är det nog Final Fantasy XIII jag ville att det skule vara kul men jag spelade i en halvtimme sen så blev det tråkigt tyvärr
Det var bara inte min typ av spel.
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Half Life 2 är bland det sämsta man kört.
  • 0
Tror det var något av de första ""Broken Sword" spelen. Minns lite vagt att jag tyckte hyfsat bra om handlingen men att jag tyckte karaktärs-galleriet var oerhört trist och schabloniserat, vilket gjorde att helheten kändes irrelevant.

Alltid tyckt om klassiska adventure-spel, (Sierra, Lucasarts etc.) "Broken Sword",-serien är nog nästan det enda undantaget från regeln.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar tobaldhino:
Tyvärr så är det nog Final Fantasy XIII jag ville att det skule vara kul men jag spelade i en halvtimme sen så blev det tråkigt tyvärr
Det var bara inte min typ av spel.

Det kan nog vara svårt att bilda sig en uppfattning om FFXIII på bara en halvtimme, det tar minst några timmar innan man riktigt kommer in i spelet tycker jag. Men som sagt, det kanske helt enkelt inte var din typ av spel, själv så älskade jag det, fast jag tycker att vissa av de tidigare FF spelen är bättre.


Jag kommer inte på något speciellt tråkigt som jag spelat på sistone, men jag får nog säga Armored Core: Nine Breaker. Jag har inget emot AC serien i sig, men just det spelet känns väldigt enformigt jämfört med de andra tycker jag.
PSN: DemoNova
  • 0
Magic Carpet
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!