Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Resident Evil Afrika Demo - När?


Är det någon som vet när Resident Evil Afrika demot släpps?

Ska det släppas till både Xbox 360 & Ps3? Skulle vara häftigt om man kunde köra Co-op nu i denna veckan.
  • 0
Citerar Dance With Me:
Är det någon som vet när Resident Evil Afrika demot släpps?


Nej, men jag hoppas att det aldrig släpps. Spelet kommer att främja rasistiska idéer. Varför kunde de inte satt in vita män som blivit ondskefulla i Afrika istället?
Då hade ju spelet baserats på verkliga händelser.
"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks"
  • 0
Citerar asdor:
Citerar Dance With Me:
Är det någon som vet när Resident Evil Afrika demot släpps?


Nej, men jag hoppas att det aldrig släpps. Spelet kommer at främja rasistiska idéer. Varför kunde de inte satt in vita män som blivit ondskefulla i Afrika istället?
Då hade ju spelet baserats på verkliga händelser.


Till attt börja med så har det varigt vita människor i alla andra Resi-spel, och capcom har varigt noga med att poängtera att människorna i Resi 5 inte är onda, de är bara offer för något ont. Sen så finn det ju vita människor i spelet.
Sedan finns ju frågan, detta är ett spel, varför denna uppståndelse om en vit man i Afrika, det blev ju inte direkt några komplikationer av att en svart man i GTA: san andreas gick runt och dödade oskyldiga.
-No shit Sherlock! -Dig a little deeper Watson.
  • 0
Citerar hawk_gear:
det blev ju inte direkt några komplikationer av att en svart man i GTA: san andreas gick runt och dödade oskyldiga.


Jag tycker att San Andreas var klart rasistiskt. Spelet byggde ju på sjuka vanföreställningar om svarta män i hooden. Jag tycker inte att man ska få använda färgade människor som onda som ska eller kan dödas i vare sig spel eller film. De har väl fått lida tillräckligt?
"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks"
  • 0
haha, sån jävla njutning när Hawk_Gear faller på Asdors skämt.

OnT; Längtar efter demot av bara helvete, hoppas det kommer i veckan : )
  • 0
Citerar asdor:
Citerar hawk_gear:
det blev ju inte direkt några komplikationer av att en svart man i GTA: san andreas gick runt och dödade oskyldiga.


Jag tycker att San Andreas var klart rasistiskt. Spelet byggde ju på sjuka vanföreställningar om svarta män i hooden. Jag tycker inte att man ska få använda färgade människor som onda som ska eller kan dödas i vare sig spel eller film. De har väl fått lida tillräckligt?


Nej därför ska man särbehandla? Det är ju verkligen sååå synd om dem Alla människor, spelar ingen roll vilken ras du tillhör har fått lida.

Slaver har genomgått mycket under många år. Samt även judar. Dock gnäller judarna fortfarande.
  • 0
Citerar Ryprus:
Slaver har genomgått mycket under många år. Samt även judar. Dock gnäller judarna fortfarande.


Har slavar och judar ingen rätt att gnälla då?
Tja, judarna har väl förbukat sin rätt i och med att det bedrivs liknande förintelse i Palestina. Men svarta och araber har fortfarande all rätt att gnälla!
De behandlas som andra klassens invånare i västvärlden, trots att det är de som bidrar med mest och vi är skyldiga dem så oerhört mycket. Med det i åtanke, så tycker jag inte att vare sig vita eller japanska företag ska få utnyttja dessa stackare som fiender i sina produkter. Det är rasistiskt.
"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks"
  • 0
asdor:

Nu blir jag fan jävligt sur på dig, här så frågade jag bara om när Demot kommer och inte om en massa Turkar, araber, palesiner och judar. Sluta upp med snacket nu!
  • 0
Citerar Dance With Me:
Sluta upp med snacket nu!


Jag tycker bara du ska tänka till lite på konsekvenserna innan du köper spelet eller laddar ner demot.
"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks"
  • 0
Citerar asdor:
Citerar Dance With Me luta upp med snacket nu!

Jag tycker bara du ska tänka till lite på konsekvenserna innan du köper spelet eller laddar ner demot.


Konsekvenser? Ska man tänka som du gör får det inte bli nå spel alls. Så du tycker det är okay att man dödar vita, men inte svarta? Då är du rasistisk, om du bara vill döda vita.
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
Citerar _Snake_:
Ska man tänka som du gör får det inte bli nå spel alls.


Vilken förlust

Citerar _Snake_:
Så du tycker det är okay att man dödar vita, men inte svarta?


Jag tycker inte det är okej att människor dör vare sig i verkligheten eller virtuellt. Men det är klart det är bättre att man utnyttjar en folkgrupp som inte systematiskt är utsatt för diskriminering i samhället. Vita män är de som är skyldiga till så mycket elände, så dem är det inte synd om.
"Capital is dead labor, which, vampire-like, lives only by sucking living labor, and lives the more, the more labor it sucks"
  • 0
Citerar asdor:
Men det är klart det är bättre att man utnyttjar en folkgrupp som inte systematiskt är utsatt för diskriminering i samhället.


Är det inte en form av diskriminering att inte använda svarta som onda? Tycker det är rasistiskt att tycka att svarta personer kommer ta illa upp av ett spel, på grund av deras historia.

Citerar asdor:
Vita män är de som är skldiga till så mycket elände, så dem är det inte synd om.


Hur rasistiskt är inte det där? Så något som några förfader gjorde för flera hundra år sedan ska vi fortsättas beskyllas för. Dagens vita män hade inget med det där att göra. Som att döma alla tyskar till judedödande nazister.
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Moderatorer hör min bön! Ta bort denna tråden!
  • 0
Åhhh, jag gillar verkligen inte när man börjar använda sin hudfärg för att gömma sig bakom allting. Alla de onda "mastermindsen" i Resident evil serien är vita, och de flesta zombiesar sedan första spelet har varit vita. Det är också jädrigt löjligt att dra alla vita människor över en kam... .. Jag är också emot rasism, och vet att afrikanerna behandlades illa för länge sedan, men det är inte mitt fel.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Asdor, nu får du lägga av med rasistsnacket. Att Resident Evil 5 skulle vara rasistisk är så jävla löjligt att jag blir irriterad. Jag såg dessutom att du hade skapat en blogg om rasism i Sverige, och det är väl kul att du brinner för någon fråga, men hädan efter får du hålla dig till den bloggen eller till tråden om rasism.
Sällan hostar hackspetten.
  • 0
Citerar asdor:
Citerar Ryprus:
Slaver har genomgått mycket under många år. Samt även judar. Dock gnäller judarna fortfarande.


Har slavar och judar ingen rätt att gnälla då?
Tja, judarna har väl förbukat sin rätt i och med att det bedrivs liknande förintelse i Palestina. Men svarta och araber har fortfarande all rätt att gnälla!
De behandlas som andra klassens invånare i västvärlden, trots att det är de som bidrar med mest och vi är skyldiga dem så oerhört mycket. Med det i åtanke, så tycker jag inte att vare sig vita eller japanska företag ska få utnyttja dessa stackare som fiender i sina produkter. Det är rasistiskt.


Jag sa slaver inte slavar lär dig läsa ordentligt för det är stor skillnad mellan någon som är en slav och någon som tillhör den slaviska stammen. Nej slaver gnäller inte.

Och VI som jag tolkar att du menar vi vita är inte skyldig dem ett piss. Alla gör dumheter men ingen annan än dem som gör det är skyldiga någon något annat. Sluta med skitsnacket och sluta tycka synd om dem, för det är så patetiskt.
  • 0
Hahahaha! Resident Evil Afrika!
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Hahahaha! Resident Evil Afrika!


Ja det är förjävvla roligt faktiskt!
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar Hydra:
Hahahaha! Resident Evil Afrika!


Hahha,
Ischlo Pischlo!
  • 0
RE5 Demot
Så någon som vet om det blir någon Europa release imorgon eller är det enbart för Japanerna?
  • 0
Om det släpps i Japan, är vi fooked då?
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Demot släpps bara i Japan. Gör ett japanskt konto så kan ni skaffa den.
- Digital Jackal 2008
  • 0
Citerar Digital Jackal:
Demot släpps bara i Japan. Gör ett japanskt konto så kan ni skaffa den.


Hur gör man det då?
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Hur gör man det då?

Jag är inte säker. Tror man bara signar ut, gör ett nytt konto och ställer in allt på japanska. Behövs en fusk-adresskod eller något också.
- Digital Jackal 2008
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!