Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

~ Battlefield 3 ~ Officiell tråd ~


Citerar FraGile:
Tänkte börja lira lite BF3 igen men blir kickad av Punkbuster hela tiden:


Antingen använder du dig av denna autoupdater från punkbusters sida:
http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Om inte det fungerar så får du gå in i C:/users/ditt namn/AppData/Local/PunkBuster/BF3/pb

Gå in på denna länk:
http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php

Därifrån högerklickar du på "for players" och väljer spara som i pb-mappen som du har öppnat upp.

Klart. Om det inte fungerar så kan jag dessvärre inte hjälpa dig.
  • 0
Citerar Crunt:
Citerar FraGile:Tänkte börja lira lite BF3 igen men blir kickad av Punkbuster hela tiden:

Antingen använder du dig av denna autoupdater från punkbusters sida:
http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Om inte det fungerar så får du gå in i C:/users/ditt namn/AppData/Local/PunkBuster/BF3/pb

Gå in på denna länk:
http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php

Därifrån högerklickar du på "for players" och väljer spara som i pb-mappen som du har öppnat upp.

Klart. Om det inte fungerar så kan jag dessvärre inte hjälpa dig.


Tack, men lyckades till slut googla fram en lösning
Gör musik.
  • 0
"Game disconnected: you were kicked by an admin. Stated reason: You have been kicked for having an abnormal kill rate."

Alltså, kan Admins bli mer störande?!
Gör musik.
  • 0
Hmm, vet inte när det började men jag har konstanta problem med bluescreens när jag spelar BF3. Har aldrigt haft det förut, och alla andra spel funkar prima, vilket leder mig till slutsatsen att det är något som inte funkar med Origin och Battlefield 3.

Synd, för jag ville komma in i BF3 igen i och med expansionen .. Får sitta och felsöka ikväll. Den enda nackdelen med att spela på PC, det kan bugga ibland!
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Kan någon förklara för mig varför folk som har tagit fiendeflaggan ända till vår bas bara sitter och håller i den istället för att "lämna in" den så vi kan gå på nästa?

Det som händer vartje gång är att spelet aldrig går framåt och till slut dör snubben med flaggan och fienden får tillbaka den.

blir så SJUKT irriterad på detta... vad tjänar dom på det?



Annars tycker jag Capture the flag är skitskoj, men detta förstör allt.
· · · - - - · · ·
  • 0
Citerar Tuta:
vad tjänar dom på det?


Folk vill dra ut på det så att de får mer kills, allt handlar ju faktiskt om K/D-ratio (eller inte). Ibland (snarare alltid) så är folk idioter.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Citerar torbli79:
Citerar Tuta:vad tjänar dom på det?

Folk vill dra ut på det så att de får mer kills, allt handlar ju faktiskt om K/D-ratio (eller inte). Ibland (snarare alltid) så är folk idioter.


Har fått höra att man får mer poäng/kill med flaggan också.

Tror inte jag dödat något medans jag haft flaggan så vet inte själv men det kanske är så.


Ibland önskar man sig firendly fire i normal mode alltså..
· · · - - - · · ·
  • 0
Såg gameplay från Battlfield 4, blev lite småsugen på en match Battlefield 3. Det var ju trots allt (väldigt) länge sen. Jag hade ändå kul med det ett tag.

I med skivan. Update på drygt 200 MB? Okej, går snabbt. En minut senare så är jag inne i menyn. Går till multiplayer. Vad är detta? En till uppdatering? PÅ 2 GB? Aldrig i livet, det hinner jag inte med, ska dra och träna snart, vill bara spela en match!

Skiter i uppdateringen. MP > CQ > Random Map. Det blir Caspian Border. 3 vs 4. Nej tack. Hoppar och testar igen.

MP > CQ > Grand Bazaar (har alltid varit populär). Letar... Letar... Letar... Hittar! Joining server... Joining server... Joining server... Unable to connect to server, check your somezing somezing. FUUUUUUUUUUUU!!!!!

Stänger av boxen, sätter tillbaks spelet i hyllan. För gott. Trött på skiten.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Ingen tråd på BF4?
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Tydligen så kan man inte lämna in flaggan om ens egen är ute på vift, hade ingen aning
· · · - - - · · ·
  • 0
Lirade på en server som heter "GOBi 24/7 metro 1000 tickets all weapons"

Och jag kastade en granat mot en fiende (som också var Admin) men eftersom han var nära mig var granaten det också, så båda vi sprang iväg och jag sköt honom i språnget.

Sedan blev jag kickad för att han blev sur, "reason for kick: bunny hopping twat"
ja, det var en mogen admin det, ligger i kö och väntar på att komma in igen.

ska ju sägas att jag verkligen inte är bra på BF3, men jag hade ändå mina bästa stats hittills i spelet (23-15).
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Black and White:
Lirade på en server som heter "GOBi 24/7 metro 1000 tickets all weapons"

Och jag kastade en granat mot en fiende (som också var Admin) men eftersom han var nära mig var granaten det också, så båda vi sprang iväg och jag sköt honom i språnget.

Sedan blev jag kickad för att han blev sur, "reason for kick: bunny hopping twat"
ja, det var en mogen admin det, ligger i kö och väntar på att komma in igen.

ska ju sägas att jag verkligen inte är bra på BF3, men jag hade ändå mina bästa stats hittills i spelet (23-15).


Det där är Admin-abuse de sysslar med. Sånt skit har jag också upplevt när jag blivit kickad upprepade gånger för att jag får "amazing stats" på Metro.
Men det är bara att hitta en server där admin inte har detta "jag-är-mäktigast" beteende.
  • 0
Jo, men jag prövade iallafall att gå in på servern igen, men de har verkligen inga bra admins där, så känn er varnade.

I serverns regler så står det "no base-raping" ja och gissa vad som händer, till och med Admin själv base-rape'a, så den servern kommer jag aldrig gå in på igen.
Kommer heller inte rekommendera den.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar torbli79:
Såg gameplay från Battlfield 4, blev lite småsugen på en match Battlefield 3. Det var ju trots allt (väldigt) länge sen. Jag hade ändå kul med det ett tag.

I med skivan. Update på drygt 200 MB? Okej, går snabbt. En minut senare så är jag inne i menyn. Går till multiplayer. Vad är detta? En till uppdatering? PÅ 2 GB? Aldrig i livet, det hinner jag inte med, ska dra och träna snart, vill bara spela en match!

Skiter i uppdateringen. MP > CQ > Random Map. Det blir Caspian Border. 3 vs 4. Nej tack. Hoppar och testar igen.

MP > CQ > Grand Bazaar (har alltid varit populär). Letar... Letar... Letar... Hittar! Joining server... Joining server... Joining server... Unable to connect to server, check your somezing somezing. FUUUUUUUUUUUU!!!!!

Stänger av boxen, sätter tillbaks spelet i hyllan. För gott. Trött på skiten.


Du kan ju prova att ladda ner när du har tid istället. Kan lova dig att du hittar fler servrar då...
  • 0
Går det ena att spela utan uppdateringen? Jag kunde bara spela på DICE-servrarna tillsammans med andra som inte heller pallade ladda ner den. Men jag laddar i allafall ner alla, även fast jag spenderat cirka 12GB på spelet.

Samma kommer det bli med BF4. Skitsamma.
  • 0
  • ZcuB
  • ZcuB
Tjoo grabbar! Söker någon som lirar på PS3, är trött på att lira helt själv, speciellt när man hamnar i squads där folk dödar en för att få tag på helikopter osv. Jag är ute efter folk som iallafall sammarbetar. Så tänkte att om det finns någon som eftersträvar seriöst spel här, så kanske vi kan hooka upp och lira lite. Skicka PM eller något!

Ta det lugnt!
  • 0
Jag köpte spelet till 360 när det kom och lirade ett tag. Sen lade jag det på hyllan.

Har nu köpt en ny 360 och vill spela BF3 på den nya. Men spelet är väl "registrerat" på min gamla maskin så det fungerar inte.

Tips?

Inte behöver man väl betala EA något extra utöver det jag betalar för Xbox Live?

Kan tillägga att jag även har ett nytt Xbox Live konto/ny gamertag på nya maskinen. Om det nu kan spela någon roll...
  • 0
Citerar Lugburz:
Jag köpte spelet till 360 när det kom och lirade ett tag. Sen lade jag det på hyllan.

Har nu köpt en ny 360 och vill spela BF3 på den nya. Men spelet är väl "registrerat" på min gamla maskin så det fungerar inte.

Tips?

Inte behöver man väl betala EA något extra utöver det jag betalar för Xbox Live?

Kan tillägga att jag även har ett nytt Xbox Live konto/ny gamertag på nya maskinen. Om det nu kan spela någon roll...


Varför använde du inte bara din gamla profil?

Nu kommer du behöva köpa ett nytt bf3 om du vill köra det.
  • 0
Citerar torbli79:
Stänger av boxen, sätter tillbaks spelet i hyllan. För gott. Trött på skiten.


Nehe du! Jag tar tillbaka det jag sade i mitt tidigare inlägg, suget har återvänt! Jag vet inte varför/hur/när, men nu sitter jag återigen och har kul! Till och med så pass kul att jag funderar på att skaffa några expansioner, lite lagom sent...

Vilka av alla expansioner är bäst? Har B2K redan.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar torbli79 tänger av boxen, sätter tillbaks spelet i hyllan. För gott. Trött på skiten.

Nehe du! Jag tar tillbaka det jag sade i mitt tidigare inlägg, suget har återvänt! Jag vet inte varför/hur/när, men nu sitter jag återigen och har kul! Till och med så pass kul att jag funderar på att skaffa några expansioner, lite lagom sent...

Vilka av alla expansioner är bäst? Har B2K redan.


Aftermath & EndGame
Evil Is Back
  • 0
Close Quarters är gratis under E3 på Xbox 360 (vet inte hur det är med de andra formaten). Fynda!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Köpte premium edition idag, ett impulsköp som jag hoppas va ett bra köp
  • 0
Citerar torbli79:
Close Quarters är gratis under E3 på Xbox 360 (vet inte hur det är med de andra formaten). Fynda!


Samma på PS3!
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Tja är det några som lirar bf3 på 360? Skulle vara kul om några skulle vilja lira lite på Live, min gt: KingN00Bn3ss (O:na är nollor)
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
To spice things up a little: jag slår vad om att INGEN på GR har högre Unlock Bonus än jag! Och om du nu har det, vilket jag tvivlar på, så garanterar jag att jag har, sett till timmar spelade, relativt högre Unlock Bonus.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Cradle%20Fuur/stats/17
0446763/xbox/


Nå?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!