Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


Citerar Alex09:
Ungefär som för mig.
Spelade Halo 3 på Standoff.
Springer mot fiendens baracker.
Ser någon som tittar ut igenom ett av dom riktigt små fönstrena.
På måfå kastar jag en plasmagranat ifrån långt avstånd.
Den träffar målet och fastnar. 4 kills.


Klockrent.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
När jag sköt på en tunna som sprängdes i Resident Evil 5. Teh graficz.
Jag vaknade upp och insåg direkt att jag hade fått ett fel.
  • 0
Tänkte nyss på hur kul det var en gång i Resident Evil 4, då jag sköt av huvudet av en bonnstackare. Han fortsatte gå, ovanligt länge tyckte jag. ''Vanudå?'' tänkte jag. Han gick. Tillslut nådde fanskapet fram och tog strypgrepp. Wut!?

Det var lite OMFG sådär.
  • 0
Citerar Imperial scout:
.Det var på en öken bana och jag letade efter ett bra sniper ställe när någon skjuter mig. Jag ser inte vem som skjuter mig, jag ser bara en annan fiende springa. I panik hinner jag avfyra två skott mot honom från höften och jag dör. Sen står det att jag fick headshot på killen.
Jag:


Liknande hände för mig på Killzone 2. Propaganda Carriern var några meter från sitt mål, jag sköt ett skott med revolvern över halva banan på Visari Hammer; och prickade.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
När jag första gången blev telefraggad i TF2. JAg viste inte att det kunde hända, och så bara *You were killed by teleporter exit!*
(egentligen död)
  • 0
Citerar Eddan:
Liknande hände för mig på Killzone 2. Propaganda Carriern var några meter från sitt mål, jag sköt ett skott med revolvern över halva banan på Visari Hammer; och prickade.


Holy shit!

En gång när jag körde på öken banan på Killzone 2 så sprang jag till den här byggnaden vid bron (jag var Helghast) och skjöt lite folk. Sen kommer en röd prick bakom och när jag vänder mig (jag var synlig) ser jag han. Jag tänker såklart oh shit och skjuter honom med sniper utan att sikta, så fick jag headshot på honom. Gissa vem som blev teabaged.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
detta hände på Wow som var ett OMFG ögonblick

Körde på en låg levlad och ska göra Scarlet monastery Armory
vi går in, går bra tills tanken drar på för mycket aggro.
Jag healer som Shaman och börjar få slut på mana.
Tanken dör och en dps dör.
4 fiender kvar och dom är på en Mage.
Den sista dps är Afk så det är jag som healer och är på 40% liv och 15% mana. medans mage är på 30% liv och 40% mana.
Vi lyckas döda 1 Fiende innan jag går OOM.
det lyser till på skärmen och jag LEVLAR upp.
Fullt liv och mana. jubbel i Chatten när jag och mage dödar dom sista gubbarna.
då när alla dör så levlar mage upp också.

den dingen var PRECIS på rätt ställe
  • 0
  • Missing Avatar
  • Gino
Sedan när jag har spelat bourne conspiracy, har sagt det ordet oftare speciellt när man gör en takedown
There's only one certainty in life. A strong man stands above and conquers all!
  • 0
Citerar zonetic:
detta hände på Wow som var ett OMFG ögonblick

Körde på en låg levlad och ska göra Scarlet monastery Armory
vi går in, går bra tills tanken drar på för mycket aggro.
Jag healer som Shaman och börjar få slut på mana.
Tanken dör och en dps dör.
4 fiender kvar och dom är på en Mage.
Den sista dps är Afk så det är jag som healer och är på 40% liv och 15% mana. medans mage är på 30% liv och 40% mana.
Vi lyckas döda 1 Fiende innan jag går OOM.
det lyser till på skärmen och jag LEVLAR upp.
Fullt liv och mana. jubbel i Chatten när jag och mage dödar dom sista gubbarna.då när alla dör så levlar mage upp också.

den dingen var PRECIS på rätt ställe


Älskar när man dingar i såna tillfällen.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Det måste ha varit idag när jag körde BF nyss.

När jag spelar medic så får jag sån sjuk upplevelse, folkens skrik på "MEDIC!" blir beroendeframkallande och med livet på spel kastar jag mig in i striden för att återuppliva den stackars jäveln. Sen när man även lyckas ta sig ut därifrån vid liv fylls man av en varm och go känsla av att man hjälper till
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
Senaste var absolut MGS4...i slutet. Ni som har klarat vet nog vad jag menar. Eller egentligen var hela spelet en stor OMFG...eller hela spelserien...
  • 0
Shenmue. Att efter den långa introfilmen (innan jag hunnit bli urbota less på långa introfilmer) få ta kontroll över Ryo i hans rum. Känslan av utforskande - att kunna öppna byrålådor, noga studera fotografier och lyfta ner kläder från väggen är svårslagen. Mumsig interaktivitet anno 2001. Måste också nämna första kontakten med ymnigt snöfall i Shenmue. Att vandra genom Dobuita medan snön sakta faller. Ett klassiskt OMFG-ögonblick.

Oblivion, när en fåraherde och hans stångande bagge kom till undsättning då jag helt oprovocerat attackerades av banditslödder utanför Skingrad. Oväntat som fan, och kul.

Att få igång Quake-demot på min (egentligen alldeles för dåliga) 486:a rankar också högt. Jag var inte speciellt spelintresserad innan, men detta blev en vändpunkt. Magisk känsla. Bara att lyssna på alla ljud efter att ha kopplat in stereon gjorde mig lätt svettig av extas.

Det mesta med Half-Life. Pisstråkigt svar, jag vet, men så är det faktiskt. Hela spelet (bortsett från Xen-tramset) var en lång saftig OMFG-upplevelse. Ett smörgåsbord fyllt till bredden av grymma upplevelser och längtan efter fler.
Dreamcast - up to six billion players
  • 0
Sista fighten i Gears of War när man kör berserkern och plöjar allt motstånd, ett äkta OMFG ögonblick!
e<hh just det!
  • 0
  • rapp
  • rapp
Måste vara detta, visserligen utbrast jag "WTF?!!!", men kvalificerar sig nog endå.

Jag spelar FFA i CoD4 på Ambush, dör nånstans i mitten av banan, spawnar i bortre änden där marinerna vanligtvis brukar spawna, då händer det, jag hinner bara springa några meter innan jag blir träffas av något som låter "fjut" från ingenstans och dör, på killcamen visar det sig att en kille skjutit iväg en noobtube samtidigt som han dog, och att den tagit en jävligt konstig bana över en byggnad och träffat mig i huvudet utan att explodera, OMG!
  • 0
Citerar rapp:
Måste vara detta, visserligen utbrast jag "WTF?!!!", men kvalificerar sig nog endå.

Jag spelar FFA i CoD4 på Ambush, dör nånstans i mitten av banan, spawnar i bortre änden där marinerna vanligtvis brukar spawna, då händer det, jag hinner bara springa några meter innan jag blir träffas av något som låter "fjut" från ingenstans och dör, på killcamen visar det sig att en kille skjutit iväg en noobtube samtidigt som han dog, och att den tagit en jävligt konstig bana över en byggnad och träffat mig i huvudet utan att explodera, OMG!


Nåt liknande har hänt mig.

Jag springer, ser en fiende, skjuter honom, han skjuter med noobtube mot mig och träffar, men istället för att explodera träffar den huvudet faller jag ihop och dör.

Gissa vad jag tänkte då? ofmgwtflolbbq!
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
För 2 veckor sedan spelade jag CoD WaW online och kastade en Frag Grenade och sätter den i huvudet på en så han dör.

Annars var det nog när jag besökte månen på Mass Effekt.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Re 4, när jag öppnar dörren och tror att zombisarna precis har tagit slut och en utav dem greppar mig om halsen och slänger mig mot backen , helt ärligt så pissade jag nääääästan på mig och jag satt stilla i nån minut i detta traumatiska ögonblick, stänger av spelet och tar ett race i mario kart
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0
via mobil

Om man har spelat de tidigare banjo&kazooie spelen och för första gången man kommer in i spiral mountain i banjo&kazooie nuts and bolts...
  • 0
Ett riktigt "OMFG" moment jag var med om var när jag satt och spelade Resident Evil 4, har märkt att många varit med om hemskheter i det spelet och det är förståligt.

Jag var nere i några gruvor och trodde att jag lyckats bli av med zombiejävlarna men icke, fanskapen fans även här. Jag tog mig samman och sköt ner allt motstånd som stod ivägen för mig och friheten. Det är då jag hör det där hemska ljudet som ofta dyker upp i Resident Evil 4, ljudet av en motorsåg som brummar igång på ett nervkittlande vis. Jag får panik och tittar mig omkring. Vart är han?

Då märker jag att han står på någon slags balkong ovanför mig. Han springer rakt fram men kan inte komma ner på grund av några stenpelare. Jag skrattar högt och avfyrar några skott med min Killer-7 och till sist så tysntar det där skrammlande ljudet. Kusten är klar tänker jag och klättrar upp för stegen framför mig och det är då skräcken tar tag i mig. Precis när jag kommit upp så ställer sig motorsågssvinet upp och börjar hugga vilt mot mig. Det var ett riktigt "OMFG ögonblick". Lyckligtvis var jag kvick noga att trycka in några pistolkulor i fejan på honom, men ack vad rädd jag blev!
Tufft ju.
  • 0
Sista bossen i Dead Space. Det är vad jag kallar en boss. Upplevelsen var enorm.
Gud är bög.
  • 0
Motorcykeljakten i Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Skit bra gjort, överdrivet bra musik. Jag satt så här hela tiden

http://www.youtube.com/watch?v=JXXk5QFyZJw
  • 0
Slutet i Half Life 2, som jag klarade nyss
  • 0
Jag spelade med en kompis på SsL, en server på CoD4.
Jag, TuzZi Coldgin och några andra SsL'are och två klanlösa spelare spelade mot en polsk klan som hade hittat till SsL's public server. Det gick helt ok faktiskt, det var bara SsL som hade VC och jag o tuzZi klarade oss själva typ, vi satt i en egen server på TS.
Vi spelade i ca en timme och fan vad kul det var, fick skriva mycket med varann iom att VC var delad i två grupper i vårt lag, plus två spelare som inte hade någon alls..
Jag kommer ihåg på en map iaf, båten vafan heter den?
Iaf. En runda: det tar en halv minut och hela vårt lag, förutom jag blir sprängda. Jag kvar mot 8st polacker kallade någonting jag inte kommer ihåg. Jag och min Mp45a hade så roligt. Synd att jag inte filmade denna händelsen.

Jag slängde en stun till höger, sprang vänster knäppte ett HS på en kille som satt i ett hörn vid en container, knivade en kille som kom springande när han hörde skottet. Slängde en granat mot högersidan en bit fram och sprang höger ut mot deras sida av mapen, där satt en med sniper som jag kunde ta med M9 i ryggen, till vänster om honom och lite längre fram sprang en kille åt där jag kom ifrån, han hade inte ens sett mig och jag kunde skjuta honom med mp45an.
Jag gick mot A för att planta bomben, jag gick från höger för att se om det fanns någon vid B. Sant som fan där satt en och jag blev beskjuten men klarade mig, hoppade upp och skjöt några snabba skott innan jag landade med mp'n, och där hade jag honom.
Plantade A fort som fan. gömde mig bakom en lastbil för att se om jag kunde höra vart de kom från.
Satt i några sekunder innan jag hörde att de var någonstans vid hålet i mastsaken där ni vet. Satte av fram och med lite tur kom jag ut ur hålet bakom honom. Skjöt honom gick höger sikta mot vänstersidan för att då se en till, knäppte honom. Jag hör sen att någon defusar. lätt match och han vart död på ngn sekund.

Den kvällenvar det roligaste i min CoD4-karriär och ingenting kommer att slå den, inte ngt som har med CoD4 att göra iaf. Eftersom där rätt som det var så kom en hel klan från Polen in på servern för att vara kaxiga, vi slängde ut de som inte skulle vara med på matchen och valde maps. Detta var alltså 4st SsL'are Jag tuzZi och två andra killar som för övrigt är ett par trevliga prickar.
Aldrig spelat med varan på det här sättet förut och det gick såpass bra.

Fuckad text kanske men har bara skrivit utan att riktigt kolla igenom den för att få det att se snyggt ut..
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Min skärm blir alldeles våt när jag spelar Trine.
  • 0
Sluta onanera framför animerade karaktärer för fan... Ut o festa och skaffa tjejer på riktigt...
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!