Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


När man upptäckte att man kunde teleportera sig från första ön till sista på GTA III med hjälp av hörnet på en byggnad xD
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Spoiler
När Gremio och Pahn dog i slutet av Suikoden, som tur var kunde man rädda dom båda med lite trix
U,U,D,D,L,R,L,R,A,B,Select,Start
  • 0
I princip varenda Creeper man stöter på i Minecraft är OMFG-ögonblick i sig. Man har bara ett en sekund på sig att agera riktigt och klantar man till det så kan det sluta i både död och en stort fult hål i marken.

Rysk Roulette-scenen i Black Ops var väldigt spännande

Likaså slutet i Red Dead Redemption

Mötet med Ozzy Osbourne i Brütal Legend

Och det där ögonblicket när man lyckas skapa en enormt stor explosion i Just Cause 2 är ju bara underbart.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Citerar Snuff:
När Gremio och Pahn dog i slutet av Suikoden, som tur var kunde man rädda dom båda med lite trix


Håller med om Gremio! Men Pahn dog aldrig för mig, jag slog alltid Teo McDohl. Själv tycker jag många stunder i Suikoden serien är OMFG-ögonblick, speciellt när det dyker upp en gammal going i de senare spelen. Det största OMFG-ögonblicket i Suikoden är dock i 3an när man får reda på att Luc är den största skurken.
  • 0
Citerar tejbz:
fet spoiler


Men tack, din jävla fjant.
I don't envy you.
  • 0
Ok, var är en mod när man behöver en!!?!?!?!

Finns några kommentarer och en spoiler utan varning som behöver fixas. Tejbz kommentar kan ju förstöra en av tidernas bästa spelsekvenser!





EDIT: Fixat nu, tack!
"Absence of evidence is not evidence of absence."
  • 0
Citerar ZikkNixx:
Citerar Snuff:
När Gremio och Pahn dog i slutet av Suikoden, som tur var kunde man rädda dom båda med lite trix


Håller med om Gremio! Men Pahn dog aldrig för mig, jag slog alltid Teo McDohl. Själv tycker jag många stunder i Suikoden serien är OMFG-ögonblick, speciellt när det dyker upp en gammal going i de senare spelen. Det största OMFG-ögonblicket i Suikoden är dock i 3an när man får reda på att Luc är den största skurken.



Jo Luc var riktigt OMFG.
Tycker även vändningen i 2an med Jowy efter man dödat Blight.
Blev riktigt OMFG-bitchslapad av det.
U,U,D,D,L,R,L,R,A,B,Select,Start
  • 0
Citerar tejbz:
RDR-Spoiler:


Håller med. Riktigt WTF moment. Undrade först om det verkligen skulle sluta såhär. Tyckte det sög efteråt tbh :X
  • 0
den första omfg på 360 var i Army of Two på det där skeppet när det håller på att sjunka.

Ännu ett annat var när man körde No Mercy och råkade upptäcka att man kunde spränga bensinpumparna när man stod precis intill dem.
  • 0
Första gången jag körde Zombie på CoD WaW (jag var 7 år)

När drakarna i skyrim flög baklänges

När jag för första gången körde skyrim och kom i kontak med frigående (trodde jag) mammutar och fann mig omgivna av jättar efter att ha testat om mammutarna attackerade tillbaka. Nybörjare gör inte det
"Send me out...with a bang." - Avery J. Johnson
  • 0
"Sorry but our princess is in another castle."
Until our games are over.
  • 0
Spoiler:Plus när jag blev i pricipen mobbad av attack dogs på nuketown
"Send me out...with a bang." - Avery J. Johnson
  • 0
Citerar special ops:
När man klarar Mass Effect 2 och blir så ledsen eftersom man har förlorat halva sin squad


Hur lyckas man ens? Det enda jag kan komma på är genom att med mening inte göra Loyalty-missions, och varför skulle man inte vilja göra det när man missar en hel del av spelupplevelsen? Antingen det, eller så misslyckas man helt med vem som skall göra vad...
To Dare is To Do
  • 0
Uncharted 3 Spoiler:När man kliver in a Ubar

Uncharted 3 Spoiler:När piraten skjuter glaset på båten

När jag körde Killzone 3 på en HDTV
  • 0
I stort sett hela Brütal Legend.
this is not even my final form
  • 0
Ja.. det e nog det mesta jag hittills upplevt i skyrim.. specielt mammutarna. Galet grymt! Och alla utsikter man kan få när man klättrar upp på bergen.. allt e bara
Deppresion är bara ilska utan entusiasm
  • 0
Spoiler:När man inser att Clayface var jokern i Arkham City, och sedan möter honom!
  • 0
Citerar Wiper_95:
Uncharted 3 Spoiler:


Duh, inte ens i närheten av:

Spoiler:När man ser ubåten i Uncharted 1, och när de jävla monstren kommer senare i samma spel.
Världsherravälde
  • 0
Blackreach. Skyrim. Ja.
this is not even my final form
  • 0
Spoiler:När man inser att Clayface är med i Batman: Arkham City.
Ett av mina absoluta bästa spelminnen.
  • 0
När jag vann över elite-4 i Pokémon Crystal med min butterfree som en liten gutt. Magiskt.
hej
  • 0
hur fan gör ni sån där överstruken?
  • 0
Det vore roligt om ni som skriver spoilers ville kommentera lite vad spoilern innehåller också, så att man vet om man vågar kika eller inte.

Citerar swemarzipan:
hur fan gör ni sån där överstruken?


Skriv

<*spoiler>TEXT</spoiler>

Fast utan *
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Mitt OMFG måste varigt när jag hörde låten i startmenyn på skyrim DOVAHKIN
:P TROLL :D
  • 0
I stort sett hela Skyrim.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!